Neboooj cenim si to. ? A co sa tyka tej tvojej narazky ze sa robim velmi mudry,tak keby to tak bolo tak si nedam vysvetlit ako vznikol rozchod 1435mm.Uz nepis prosim hluze ktore si vymyslas.O.k? ?
tak druhy krat lepsie citaj a zistis kto tam videl tu 3 kolaj.Ja urcite nie.chodim tade kazdy den.Vysvetli to tvojmu kolegovi (AAA)ze tam ta 3 kolaj bude ked sa mu prisni. ?
s tymto sa da suhlasit v BA je v pohode aj 1000mm rozchod, na jeho prestavbu je uz neskoro mysliet, ked sa to nespravilo za komancov, uz sa to nespravi nikdy
problem by som nevidel v rozchode ako takom, ako v katastrofalnom stave zvrsku a vobec kolajnic v BA...
Re #56097 Martin Fundárek: nie som stavebny projektant, taketo detaily mna osobne nezaujimaju, na to su iny ludia, ktorym sa dava vypracovat konkretne variantne riesenie.
ale vsetko je riesitelne, vzdy je to vecou projektu, ale zrhuba povedane je posledny problem viest aj tunel B popri zeleznicnom a kym zeleznicny by klesal kusok rychlejsie vysiel by az na filialke, metro by mohlo klesat pomalsie a vyslo by skorej.
ako som povedal, taketo detaily ja neriesim, na to su iny ludia. btw. hovorit ti nieco Big Dig ? ak hej, tak sam vies, ze rieselne je vsetko a zrovna toto aj teoreticke krizenie tunelov je posledny problem
co je neriesitelne, je neschopnost ludi na magistrate
Takže úplne po lopate: Máme postaviť železničnú trať, ktorá pôjde Filiálky na ŽST Petržalka, čiže najmenej od Filiálky za Einsteinovu tunelom, a trať električky/metra, ktorá pôjde tunelom niekde od TPD na Hlavnú stanicu. Máš aspoň hmlistnú predstavu, ako "vecou projektu" vyriešiť, aby sa tieto tunely nekrižovali?
Bože môj, zasa tu nejaký dilino píše pseudoargumenty o rozchode? Žasnem nad niektorými, ktorí píšu svoje domienky a myslia si aké argumenty to sú. Však aj najväčší zástancovia 1435-ky uznávajú aj nevýhody tohoto rozchodu, lebo niečo vedia. Každý rozchod má svoje výhody aj nevýhody, ale to čo som tu čítal sú absolútne momotiny, trieskané jedna cez druhú, častokrát vôbec nesúvisiace s rozchodom. A stále tu žiaden zástanca 1435-ky nepredložil výpočet ekonomickej návratnosti prehochodu na 1435-ku ani relevantné dopravno-technické odôvodnenie takejto zmeny v súvislosti s organizovaním, nebodaj aj integrovaním dopravy. Samozrejme, stavať novú prevádzku na 1000 mm rozchode dnes by som robil iba vo veľmi výnimočných prípadoch, ale prestavávať BA na 1435 je úplne neopodstatnené, nepotrebné, zbytočné a drahé.
to myslim plati pokial uvazujes vzajomnu pritazlivost 2 telies; avsak pritazlive sily medzi kolajnicou a samotnym vozidlom maju velmi zanedbatelne hodnoty oproti silam vyvolanym gravitacnym polom zeme...
Re #56086 HB real: takze nevies ono je to v podstate z historickych dovodov; volakedy davno ked este zeleznice tak ako ich poznas dnes neexistovali; avsak neaky inteligent si uvedomil ze pokial bude tahat vozy po kolajniciach tak bude mat nizsi valivy odpor a s tym istym mnozstvom koni v zaprahu dokaze prepravit viacej materialu na voze (ono uz aj predtym sa tohto vyuzivalo v baniach, ale na povrchu sa k takemuto dostali o dost neskor - myslim ze to bolo niekedy v rokoch 17xx) a na zaklade tohto sa pristupilo k vybudovaniu "trate" po ktorej premavali konske povozy s materialom (kolajnice boli vlastne zliabky v tvare U v ktorych sli kolesa voza), no a kedze bolo vhodne aby po tejto trati mohli chodit existujuce vozy a nebolo potrebne vyroby neakych specialnych a vozy v tom case v anglicku mali "rozchod" 1435 mm....
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
HB real
Nooo tak mi tu nerozpravajte ze je tam.A to ze tam je pohodena niekde to neznamena ze je uz namontovana.