Ano platí ti až na Pridánky ale len ak ideš L 30.
,,Držiteľ pásmového predplatného cestovného lístka má právo dojazdu do prvej zastávky nasledujúceho tarifného pásma. Ak spoje linky nezastavujú na hraničnej zastávke, hraničnou zastávkou je nasledujúca zastávka tejto linky."
Ked mam elektricenku len na 1. pasmo a cestujem napr. smer Lamac, tak si mam oznacit listok na Mokrohajskej (ma napisane 1.pasmo) alebo az na Pridankach (to je uz 2. pasmo)? A ked chcem vystupit na Pridankach (2.p.) tak mi elektricenka plati? Myslim ze ano, len si to chcem overit
Mam pocit, ze Porschetra (14T) nemoze byt dvojicka. Lepsiu elektricku zial nepoznam. Ale keby bola trat do Petrzalky, tak sa nejake mestske trasy zrusia alebo presunu do Petrzalky. Zvysia Ti nejake T6-tky a T3-ky.
Inak, čo sa týka plného zálohovania EDB vzduchom - bohužiaľ v záujme pokroku niekedy aj fyzikálne zákony treba zmeniť, takže napr. ES499.0 (350) reko 160: P=29 t, P+E=89 t. Ony by totiž bez tej EDB nevyšli brzdiace percentá na 160, takže keď EDB nechytí (čo práve u ES 499.0 nie je až taký zriedkavý jav), tak sa v lepšom prípade spisuje mimoriadka o prejdení návestidla v polohe Stoj!
Bohužiaľ sa ukázalo, že ani hrbatá E479.0 ( 130) EDB nemá. Vlastne jediné hnacie vozidlá ČSD s EDB z predperšingovej éry sú pantiaky (hyperkorenktný slovenský ekvivalent panťáku ? ) EM/SM488.0 (460/560) a vreckové bobinky E422.0 (100). Dôvody - istý ing. Maruna a argumentácia: EDB by mohla vynechať, tak radšej nech sa na ňu fíra nespolieha.
Však ani len čiste posunovacie žehličky nemajú EDB a tam sa teda nejakých špalkov (kua ani 100 jazykovedných ústavov ma nedonúti hovoriť klátiky) spáli. O vedľajšom efekte zasrania a zasmradenia všetkého naokolo (ten typický železničný smrad a patina na všetkom je práve liatina zo špalkov) ani nehovoriac.
Som zvedavý, ako to súdruhom z EVPÚ bude, alebo nebude brzdiť, hlavne elektrodynamicky. Taktiež mi už vôbec nie je jasné, ako ktosi v Schadefabrik Pilsen mohol vyprojektovať hnacie vozidlo pre horskú rampu bez EDB. Ad2: priamy predchodca radu 131 je 130. Elektricky sú trakmer totožné a 130 (E479.0) EDB má. Nakoľko sa jedná o odporovú mašinu s fechralovými (trvalo zaťažiteľnými) odporníkmi sa pýtam: skutočne potrebujú modré gumky zvlášť odprník pre reguláciu rozjazdu a zvlášť pre EDB? Súdruhovia, nestačili by vám tak zo štyri kombinačné stykače naviac? Alebo tyristorový regulátor EDB rovnakého princípu, ako má 350 (ES499.0) a prepínač jazda-brzda? Inak v čase prvopočiatkov elektrifikácie na Slovensku a v čase vývoja 140 (E499.0) sa poradcovia pre konštrukciu a prevádzku, či už z bývalého ZSSR alebo Švajčiarska domáhali EDB už do tejto mašiny, ale veľký brat Modrá Guma usúdil, že majú veľa skúseností, tak sa žiadne dynamika nekonala. Argument číslo jeden bol, že to nie je odskúšané, čo nebola pravda. Argument číslo dva bola možná nespoľahlivosť, čo taktiež nebola pravda. Navyše EDB je u železnice plne zálohovaná tlakovzdušnou brzdou, takže keby aj jej spoľahlivosť bola 5%, tak sa na rozdiel od električky nič nedeje. som veľa zvedavý, či to súdruhom z Dubnice bude rekuperovať, ak áno ako a koľko. Inak zatiaľ je rad 131 štatisticky prevádzkovo najspoľahlivešia elektrická lokomotíva jednosmernej sústavy u ex. ŽSR
No forum vlaknoveho typu si strcte viete kam... to neznasam a podla mna toto forum je najlepsie spravene tak ziadne vlakno.
Inac ta Porsheta (ta ceska neviem jak sa to pise) pocul zom ze stoji 57milionov CZ a ako som pocul ku 5trzalskej drahe sa maju kupit elektricky kazda za 80 melonov, zeby to boli taketo, alebo poznate aj nejake lepsie? (Samozrejme ak nejaka draha bude...)
dodatok, aby ma rýchliková laminátka zasa nechytala za slovo ? :
Priebežná vlaková brzda nebude asi iba na tých spomínaných 20 km/h a menej, ale asi sa bude využívať aj pri vyšších rýchlostiach. Aby to nevyznelo tak, že tvrdím že pri rýchlosti nad 20 km/h sa bude výlučne používať EDB. ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
E499.3056