Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Ked mam elektricenku len na 1. pasmo a cestujem napr. smer Lamac, tak si mam oznacit listok na Mokrohajskej (ma napisane 1.pasmo) alebo az na Pridankach (to je uz 2. pasmo)? A ked chcem vystupit na Pridankach (2.p.) tak mi elektricenka plati? Myslim ze ano, len si to chcem overit 🙂
Ja som si pozeral foto a chcem sa vas spytat ale je to nemozna odpoved je toto rto-cko ???? ktore bolo rekonstruovany ???? ?
S499.1023:
Přijdeš v úterý na sraz?
Reply on: Red-Hawko #54831:
Mam pocit, ze Porschetra (14T) nemoze byt dvojicka. Lepsiu elektricku zial nepoznam. Ale keby bola trat do Petrzalky, tak sa nejake mestske trasy zrusia alebo presunu do Petrzalky. Zvysia Ti nejake T6-tky a T3-ky.
Reply on: BigMac #54833:
Inak, čo sa týka plného zálohovania EDB vzduchom - bohužiaľ v záujme pokroku niekedy aj fyzikálne zákony treba zmeniť, takže napr. ES499.0 (350) reko 160: P=29 t, P+E=89 t. Ony by totiž bez tej EDB nevyšli brzdiace percentá na 160, takže keď EDB nechytí (čo práve u ES 499.0 nie je až taký zriedkavý jav), tak sa v lepšom prípade spisuje mimoriadka o prejdení návestidla v polohe Stoj!
Reply on: BigMac #54833:
Bohužiaľ sa ukázalo, že ani hrbatá E479.0 ( 130) EDB nemá. Vlastne jediné hnacie vozidlá ČSD s EDB z predperšingovej éry sú pantiaky (hyperkorenktný slovenský ekvivalent panťáku ? ) EM/SM488.0 (460/560) a vreckové bobinky E422.0 (100). Dôvody - istý ing. Maruna a argumentácia: EDB by mohla vynechať, tak radšej nech sa na ňu fíra nespolieha.
Však ani len čiste posunovacie žehličky nemajú EDB a tam sa teda nejakých špalkov (kua ani 100 jazykovedných ústavov ma nedonúti hovoriť klátiky) spáli. O vedľajšom efekte zasrania a zasmradenia všetkého naokolo (ten typický železničný smrad a patina na všetkom je práve liatina zo špalkov) ani nehovoriac.
Reply on: fobust #54829:
Som zvedavý, ako to súdruhom z EVPÚ bude, alebo nebude brzdiť, hlavne elektrodynamicky. Taktiež mi už vôbec nie je jasné, ako ktosi v Schadefabrik Pilsen mohol vyprojektovať hnacie vozidlo pre horskú rampu bez EDB. Ad2: priamy predchodca radu 131 je 130. Elektricky sú trakmer totožné a 130 (E479.0) EDB má. Nakoľko sa jedná o odporovú mašinu s fechralovými (trvalo zaťažiteľnými) odporníkmi sa pýtam: skutočne potrebujú modré gumky zvlášť odprník pre reguláciu rozjazdu a zvlášť pre EDB? Súdruhovia, nestačili by vám tak zo štyri kombinačné stykače naviac? Alebo tyristorový regulátor EDB rovnakého princípu, ako má 350 (ES499.0) a prepínač jazda-brzda? Inak v čase prvopočiatkov elektrifikácie na Slovensku a v čase vývoja 140 (E499.0) sa poradcovia pre konštrukciu a prevádzku, či už z bývalého ZSSR alebo Švajčiarska domáhali EDB už do tejto mašiny, ale veľký brat Modrá Guma usúdil, že majú veľa skúseností, tak sa žiadne dynamika nekonala. Argument číslo jeden bol, že to nie je odskúšané, čo nebola pravda. Argument číslo dva bola možná nespoľahlivosť, čo taktiež nebola pravda. Navyše EDB je u železnice plne zálohovaná tlakovzdušnou brzdou, takže keby aj jej spoľahlivosť bola 5%, tak sa na rozdiel od električky nič nedeje. som veľa zvedavý, či to súdruhom z Dubnice bude rekuperovať, ak áno ako a koľko. Inak zatiaľ je rad 131 štatisticky prevádzkovo najspoľahlivešia elektrická lokomotíva jednosmernej sústavy u ex. ŽSR
Reply on: F.M. #54819:
No je to mozne, vodic sa ma sice pozret do zrkadielka ze ci nikto nevystupuje... atd.. ale ak chlapec pocul signal nevystupovat nema sa tam co pchat !
Reply on: KLF #54812:
No forum vlaknoveho typu si strcte viete kam... to neznasam a podla mna toto forum je najlepsie spravene tak ziadne vlakno.

Inac ta Porsheta (ta ceska neviem jak sa to pise) pocul zom ze stoji 57milionov CZ a ako som pocul ku 5trzalskej drahe sa maju kupit elektricky kazda za 80 melonov, zeby to boli taketo, alebo poznate aj nejake lepsie? (Samozrejme ak nejaka draha bude...)
Reply on: fobust #54829:

dodatok, aby ma rýchliková laminátka zasa nechytala za slovo ? :
Priebežná vlaková brzda nebude asi iba na tých spomínaných 20 km/h a menej, ale asi sa bude využívať aj pri vyšších rýchlostiach. Aby to nevyznelo tak, že tvrdím že pri rýchlosti nad 20 km/h sa bude výlučne používať EDB. ?
Reply on: S499.1023 #54827:

Jasné, však špalky a priebežná vlaková brzda to majú aj tak dobrzďovať pri rýchlosti pod 20 km/h. ? A že tie mašiny nemajú od výroby EDB, tak to je aj problém výrobcu, nie len prevádzkovateľa. ?
Reply on: S499.1023 #54826:
Clovek sa meni a tiez prehodnocuje nazory. Si kapacita, a preto Ta tu so zaujmom citam (co sa o 90% prispevkov na fore povedat neda).
Reply on: fobust #54825:
Vzhľadom na to, že u vlaku je EDB poväčšine PLNE zálohovaná vzduchovou brzdou, nič zvláštneho nehrozí ? .
Mňa by skôr zaujímalo, ako mohli byť modré gumy tak sprosté ($1: Nikdy sa to tak nerobilo), že tie lokomotívy nemajú EDB už od výroby.
Reply on: KLF #54812:
Slová uznania od človeka, čo ma chcel pred nejakými troma rokmi zabiť výhybkovým železom, potešia obzvlášť ? ? ? .
http://www.vlaky.net/servis/sprava.asp?lang=1&id=1014

Ak tá Dubnická EDB bude taká spoľahlivá ako výzbroj "dubnickej pomsty" v Bratislave, tak potom sa môžeme tešiť.... ?
Reply on: tomas1 #54822:
Vraj chcu kupit par desiatok novych busov ..tak mozno kupia nejake NP a CNG ?
Električkové vedenie strhli smetiari http://bratislava.sme.sk/clanok.asp?cl=2511085
#54813 KLF: "To, ze to je pre mesto obklopene horami EKOLOGICKE, uz SAD Zvolen nezaujima."
- to sa nečudujem, veď je to súkromná firma. Zaujímať by to malo predsa v prvom rade mestských posrancov.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.