Reply on: S499.1023 #53558:
Tak dobre, potom nech je vo verejnom zaujme uplne všetko. Dajme tomu, že aj moja firma a ked budem na mizine a mal by som vyhlasit ako podnikatel bankrot, tak si z toho nič nebudem robit, lebo štát vykryje všetky moje straty a možno mi da aj viac. Ano, tak takto by som sa mohol stavat k veci, tak ako štát dotuje sukromnych farmarov. Prečo neje dotovany napríklad pekár ? Ten ak nema dopyt, tak je v strate a nepomože si. Farmar bud v strate neni,lebo štat od neho produkt odkupi alebo ak je v strate, koli tomu, že sa dačo neurodi alebo nema zakaznikov, tak štat mu straty vykryje. Toto je fer ? Vieš kolko profesii existuje ? Prečo sa dotuje prave iba sektor agropodnikatelov ? A to, že doprava je vec vo verejnom zaujme by si mohol pochopit. A ak by aj doprava mala dopadnut po vzore polnohospodarov, tak potom nech dotujeme aj všetkych sukromnych prepravcov a nech im štát vykrýva straty sposobene zdražovaním pohonnych hmot alebo nižším počtom zakaznikov.
Sommelier
Mas pravdu, ide to aj dole aj hore. Synergicky retazovy efekt spajany do sieti... Nechajme ho tak ako je.
Poznam len jeden dopravny priklad, ale urcite sa ich najde viac.
Z Prahy do Kladna vedie zeleznica. Je vedena tak zvlastne, kladenska stanica je od ruky a az po nej vlak zachadz do stanice Kladno-mesto. Skratka trva to dlhsie ako busom. Napriek tomu je ale mnohymi vyuzivana.
Na druhu stranu jazdi vysoky pocet autobusov na linkach Dejvicka (Zlicin, Letisko) - Kladno a spat s variaciami zachadzania do inych dedin.
Linky prevadzkuju 4 spolocnosti: CSAD Kladno, Expressbus, Pohl Kladno s.r.o. a Zdenek Lamer. Vsetci uz vacsinou novymi busmi. Cenova vojna v plnom prude, akcie za 15,- vacsinou je cestovne 20, 22 alebo 25,- Kc.
Rano plne do Prahy a poloprazdne naspat, vecer plne do Kladna, poloprazdne naspat.
Vzhladom na monopolne postavenie DPB, je to tak ako to je.