Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Esicko #53555:
Keď sa pozrieme na to, ako často jazdia vlaky, aké sú vlečkové tarify, tak zistíme, že kto nevezie ucelený vlak dreva, uhlia, Volkswagenov či podobného hromadného substrátu, by musel byť magor, aby si nevybral kamión. A kto vezie ucelený vlak hormadného substrátu, pôjde k BRKS, LTE alebo niekomu podobnému.
Reply on: galiyosha #53507:
Dovolím si nesúhlasiť. Obyvateľstvu ide o to, aby sa pohodlne a rýchlo doviezli tam kam chcú. na dizajn sa fakt môžu vys*rať.
Reply on: 81-71 #53542:
No a to poľnohospodárstvo patrí medzi tie veci "vo verejnom záujme". Kto bude mať právo rozhodnúť, čo je vo verejnom záujme a čo nie?
Reply on: Sommelier #53541:
Kam vedie bezbrehá liberalizácia verejnej dopravy, si môžeš pozrieť už dnes v USA. Ako pravicovo založený občan hovorím - ďakujem, neprosím si.
Pokiaľ nezohľadníme externality (a môžeme ich zohľadniť len nejakým konsenzom, pretože algoritmizovať ich ešte nikdy, nikto a nikde nedokázal), nemá verjná doprava šancu.
33% administratíva v DP je jedna vec, fakt, že VŠADE na svete je administratíva v mestskej hromadnej doprave okolo 50%, mi budeš musieť nejako dodatočne vysvetliť.
Či je 4,5% nezamestnaných v BA duševne chorých, alebo nie, nepokladám za podstatné (aj keď pár takých "duševne chorých" by som s Tebou rád konfrontoval? ). Jednako je duševná choroba chorba ako každá iná a necháme snáď všetkých chorých pomrieť?, jednako sú tu aj iné regióny.
Na záver - nepoznám ŽIADNU krajinu na svete, ktorá by sa živila LEN výskumom a vývojom. Ešte aj v tom Vatikáne vyrábajú nejaké tie hostie?. To sú choromyseľné neoliberalistické teórie, ktoré nie sú NIJAKO podložené.
Reply on: Sommelier #53536:
"Nehovorim o mavnuti a zajtra su vsetci na ulici... "

Zajtra možno nie, ale jedného dňa áno... ?
si: Kde sa ake trate rusili? Ja viem len o ruseni osobnej dopravy na tratiach, to neznamena, ze tam nakladne vlaky aj teraz nejazdia. Problem je niekde inde - vo vedeni.
Reply on: galiyosha #53552:

dobre, velmi dobre. ?
Trh riesi to, co riesit moze. Trh je o prilezitostiach.
Je mi jasne, ze ak by sme dali s.r.o. ockam prilezitost, aby prevadzkovali dopravu na uzemi mesta, zobrali by si len tie lukrativne casti.
Je mi jasne, ze by to bolo kontraproduktivne a vnieslo by to vela chaosu do dopravy (listky, CP, ... babky, dedkovia).

Na konci dna... Netvarme sa, ze by to v BA neslo.
Preco by to namalo ist ?
Pretoze mame podviziveny dopravnu infrastrukturu a niekomu to zjavne vyhovuje ? A mozno nie, je v konecnom dosledku lepsie prispiet na kokain synacikom tych velkych bastardov, ktori ti potom zo svojho BMW bude ukazovat, ze na to ma spolu s bielymi goliermi v zavese, ze ?
Verejnym rozdelovanim financii podporujeme organizovany zlocin zalozeny na prani uliatych penazi.

Tak co je teda lepsie ?
Kolko spolocnosti by okamzite kupilo 5 x 10 fungl irisbusov, vo Vysokom Myte by boli radi, aj tam by sa zarobilo...
Kolko tychto spolocnosti by boli pseudomafianske organizacie (200 milionov nema vo vrecku kazdy).
Kolko tychto spolocnosti by zalozili sami ludia z vedenia DPB ?

Fakt, ze ?

Ale nakolko by to ovplyvnilo kvalitu cestovania, cenu, efektivitu,... ?
Kolko by sa usetrilo ?
A nebolo by to aj ked s pekne odretymi usami lepsie ?
Reply on: 5510 #53551:
Tak to mi je jasne, že tam nebude v sekcii download na stiahnutie kompletna dokumentacia, ale ked sa tam dobre pokukáš, najdeš tam telefonické a e-mail-ové kontakty aj na osoby, ktore by ti vedeli pomoct.
Reply on: Sommelier #53531:
LUKovi zjavne šlo o produkciu v širšom slova zmysle (a pravdepodobne aj o z toho vyplývajúci deficit v obchodnej bilancii), nie o (fyzický) výrobný priemysel...

Re #53532 si: Ja s ním čiastočne súhlasím v tom, že napríklad polovica Slovenska mohla prejsť namiesto prestovania potravín, ktoré aj tak nemá kto zožrať, na prudko ziskovú výrobu izoglukózy a potraviny nakupovať zo zahraničia, keďže mnohé vieme nakúpiť lacnejšie než sú naše výrobné náklady, ale to bolo zastavené najprv populistickými kecami o potravinovej samostatnosti a následne európskou byrokraciou.

Iný pohľad: Tebe by pripadalo OK, keby Ti štát musel platiť paušálne za počet nakonfigurovaných serverov bez ohľadu na to, či by si na tie servre mal alebo nemal odberateľov?

Re #53547 Sommelier: Keby ale takáto konkurencia bola na všetkých linkách daných dopravcov, časom by všetcia skončili. Ja som čo sa týka ekonomiky celkom silný pravičiar, ale teória "trh všetko vyrieši" je skoro podobne odtrhnutá od reality ako teória "štát vie všetko riadiť najlepšie".
Reply on: 81-71 #53550:
nic som tam nenasiel... ? ? ?
Reply on: 5510 #53548:
Skús sa obratit na KAROSA a.ss, Vysoké Myto http://www.karosa.cz/main.php?show=products&language=czech
Reply on: Papyr #53546:
jo, automobilky su zaciatkom tychto procesov. Investuju do vzdelavania, startuju ekonomiku. Je myslim kazdemu jasne, ze sa o par rokov zbalia a pojdu dalej. Do tej doby by sme mali byt pripraveni na ine, casom najma nevyrobne odvetvia, pretoze so vzrastajucim podielom sluzieb a nevyrobnej sfery, vyrobna sila bude u nas velmi draha.
Prosim Vas nasli by sa medzi vami nejake technicke nakresy vrakosy B731/732 ? Vopred dakujem ? ?
Je to fakt dolezite... pomozte alebo poradte nejaku stranku kde by som ich nasiel ?
Reply on: si #53544:

Mas pravdu, ide to aj dole aj hore. Synergicky retazovy efekt spajany do sieti... Nechajme ho tak ako je.
Poznam len jeden dopravny priklad, ale urcite sa ich najde viac.
Z Prahy do Kladna vedie zeleznica. Je vedena tak zvlastne, kladenska stanica je od ruky a az po nej vlak zachadz do stanice Kladno-mesto. Skratka trva to dlhsie ako busom. Napriek tomu je ale mnohymi vyuzivana.
Na druhu stranu jazdi vysoky pocet autobusov na linkach Dejvicka (Zlicin, Letisko) - Kladno a spat s variaciami zachadzania do inych dedin.
Linky prevadzkuju 4 spolocnosti: CSAD Kladno, Expressbus, Pohl Kladno s.r.o. a Zdenek Lamer. Vsetci uz vacsinou novymi busmi. Cenova vojna v plnom prude, akcie za 15,- vacsinou je cestovne 20, 22 alebo 25,- Kc.
Rano plne do Prahy a poloprazdne naspat, vecer plne do Kladna, poloprazdne naspat.
Vzhladom na monopolne postavenie DPB, je to tak ako to je.
Reply on: Sommelier #53540:
Ohladne toho, ze europska polnohospodarska dotacna politika je slepou ulickou, suhlasim. Bohuzial, do toho ma hlavne co hovorit pan Chirac a pani Merkelova, my uz menej. Suhlasim aj s tym, ze Slovensko potrebuje v prvom rade vytvorenie takych pracovnych miest, kde sa pracuje hlavou a nie rukami ako v KIA, Hyundai, VW atd. Lenze to by nasi mocni museli zacat tym, ze pozdvihnu skolstvo, dalej pokracovat tym, ze nebudu nutit inteligenciu emigrovat, a potom, po nejakych 10-15 rokoch, mozeme ocakavat prve ovocie. Lenze - hlupym ludom sa lahsie vladne. Myslis, ze sa u nas niekto bude snazit sucasny stav zmenit?
Reply on: LUK #53529:
Fakt? Skus sa spytat je to velmi dolezite! ? prosim ? ?
Reply on: Sommelier #53541:
ak z tych 150 ludi co si zaplati tu cestu z petrzalky do centra nedovezies 30 nazad, lebo vecer uz ten autobus nevies naplint aby sa ti to oplatilo, tak sa ti na to ti 30ti vyseru a na druhy den budes viest ludi uz len 120, co bude zas malo aby sa ti ten autobus oplatil. Nasledne na to sa na teba zas vy***e zopar ludi, lebo uz musia prilis dlho na ten autobus cakat, popri tom sa ti aj popoludnajsie spoje (opacny smer) trocha vyludnia takze prestanu byt rentabilne a mozes ich zrusit... a si v takej spirale z ktorej ti vyde ze to mozes zrusit cele....

V tomto je velmi dobry priklad vidno na zeleznici - zlikvidovali drobne, samostatne nerentabilne trate a ako dosledok na to im poklesol objem nakladnej prepravy na hlavnych tratiach. (pretoze ak uz raz niekde ten tovar nalozim na kamion, tak sa mi ho velmi nebude chciet prekladat na zeleznicu a ked mi tu lokalku ku mne zrusili tak to na tie kamiony nakladat musim)
Ono tie rozne systemy su vzdy neak previazane a to ze neakym sposobom nieco dotujes zvycajne aj znamena ze sa ti to niekde neak aj vrati (aj to nedotovanie sa ti vrati, ale zvycajne neakou negativnou odozvou 🙂 )
PS: to si potom mozme povedat aj take, ze nebudeme davat ziadne peniaze vybrane v BA na podporu oblasti na sever a vychod od nej (a nestazoval by som sa na to, predpokladam ze potom by to tu vyzeralo omnoho lepsie 🙂 ), ale ono sa ti to obdobne vrati prave v tom ze tu platia aj tie velke spolocnosti ktore zisky tvoria na celom uzemi a tym ze to za hranicami BA bude totalny zapadakov tak zas sa prejavi v poklese ziskov tychto spolocnosti a v tom ze prepustia neakych ludi (aj tu v BA)...
Reply on: Sommelier #53540:
Takze podla teba nemame pestovat obilie, lebo ho mozeme doviezt. Vyborne.
Reply on: Tomas #53538:
to nie je to isté. Napríklad taký obuvník alebo holič nedostane dotáciu od štátu len preto, že mu nejde kšeft. Jednoducho ked to nejde, skrachuje. Poľnohospodár? Ten dostane dotáciu, a o rok zase a na další zase...V tom je ta nerovnost. A MHD sem neplet, su veci, ktorým sa vraví "vo verejnom zaujme".
Reply on: Tomas #53538:
ma DPB problem robit to co preda ?
ktokolvek si moze kupit autobus a vozit ludi po meste. Ak 150 ludi zaplati 18 Sk za cestu z Petrzalky do centra, je to pekny a uspesny business, nie ?
To, ze 33 % v DPB je administrativa (opravte ma ak sa mylim) je mozno dovod na zamyslenie a preskumanie posledneho auditu.
To ze sa velka cast tych penazi priamo alebo nepriamo niekde strati je tiez na povazenie.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.