si: Kde sa ake trate rusili? Ja viem len o ruseni osobnej dopravy na tratiach, to neznamena, ze tam nakladne vlaky aj teraz nejazdia. Problem je niekde inde - vo vedeni.
dobre, velmi dobre. ?
Trh riesi to, co riesit moze. Trh je o prilezitostiach.
Je mi jasne, ze ak by sme dali s.r.o. ockam prilezitost, aby prevadzkovali dopravu na uzemi mesta, zobrali by si len tie lukrativne casti.
Je mi jasne, ze by to bolo kontraproduktivne a vnieslo by to vela chaosu do dopravy (listky, CP, ... babky, dedkovia).
Na konci dna... Netvarme sa, ze by to v BA neslo.
Preco by to namalo ist ?
Pretoze mame podviziveny dopravnu infrastrukturu a niekomu to zjavne vyhovuje ? A mozno nie, je v konecnom dosledku lepsie prispiet na kokain synacikom tych velkych bastardov, ktori ti potom zo svojho BMW bude ukazovat, ze na to ma spolu s bielymi goliermi v zavese, ze ?
Verejnym rozdelovanim financii podporujeme organizovany zlocin zalozeny na prani uliatych penazi.
Tak co je teda lepsie ?
Kolko spolocnosti by okamzite kupilo 5 x 10 fungl irisbusov, vo Vysokom Myte by boli radi, aj tam by sa zarobilo...
Kolko tychto spolocnosti by boli pseudomafianske organizacie (200 milionov nema vo vrecku kazdy).
Kolko tychto spolocnosti by zalozili sami ludia z vedenia DPB ?
Fakt, ze ?
Ale nakolko by to ovplyvnilo kvalitu cestovania, cenu, efektivitu,... ?
Kolko by sa usetrilo ?
A nebolo by to aj ked s pekne odretymi usami lepsie ?
Tak to mi je jasne, že tam nebude v sekcii download na stiahnutie kompletna dokumentacia, ale ked sa tam dobre pokukáš, najdeš tam telefonické a e-mail-ové kontakty aj na osoby, ktore by ti vedeli pomoct.
LUKovi zjavne šlo o produkciu v širšom slova zmysle (a pravdepodobne aj o z toho vyplývajúci deficit v obchodnej bilancii), nie o (fyzický) výrobný priemysel...
Re #53532 si: Ja s ním čiastočne súhlasím v tom, že napríklad polovica Slovenska mohla prejsť namiesto prestovania potravín, ktoré aj tak nemá kto zožrať, na prudko ziskovú výrobu izoglukózy a potraviny nakupovať zo zahraničia, keďže mnohé vieme nakúpiť lacnejšie než sú naše výrobné náklady, ale to bolo zastavené najprv populistickými kecami o potravinovej samostatnosti a následne európskou byrokraciou.
Iný pohľad: Tebe by pripadalo OK, keby Ti štát musel platiť paušálne za počet nakonfigurovaných serverov bez ohľadu na to, či by si na tie servre mal alebo nemal odberateľov?
Re #53547 Sommelier: Keby ale takáto konkurencia bola na všetkých linkách daných dopravcov, časom by všetcia skončili. Ja som čo sa týka ekonomiky celkom silný pravičiar, ale teória "trh všetko vyrieši" je skoro podobne odtrhnutá od reality ako teória "štát vie všetko riadiť najlepšie".
jo, automobilky su zaciatkom tychto procesov. Investuju do vzdelavania, startuju ekonomiku. Je myslim kazdemu jasne, ze sa o par rokov zbalia a pojdu dalej. Do tej doby by sme mali byt pripraveni na ine, casom najma nevyrobne odvetvia, pretoze so vzrastajucim podielom sluzieb a nevyrobnej sfery, vyrobna sila bude u nas velmi draha.
Prosim Vas nasli by sa medzi vami nejake technicke nakresy vrakosy B731/732 ? Vopred dakujem ? ?
Je to fakt dolezite... pomozte alebo poradte nejaku stranku kde by som ich nasiel ?
Mas pravdu, ide to aj dole aj hore. Synergicky retazovy efekt spajany do sieti... Nechajme ho tak ako je.
Poznam len jeden dopravny priklad, ale urcite sa ich najde viac.
Z Prahy do Kladna vedie zeleznica. Je vedena tak zvlastne, kladenska stanica je od ruky a az po nej vlak zachadz do stanice Kladno-mesto. Skratka trva to dlhsie ako busom. Napriek tomu je ale mnohymi vyuzivana.
Na druhu stranu jazdi vysoky pocet autobusov na linkach Dejvicka (Zlicin, Letisko) - Kladno a spat s variaciami zachadzania do inych dedin.
Linky prevadzkuju 4 spolocnosti: CSAD Kladno, Expressbus, Pohl Kladno s.r.o. a Zdenek Lamer. Vsetci uz vacsinou novymi busmi. Cenova vojna v plnom prude, akcie za 15,- vacsinou je cestovne 20, 22 alebo 25,- Kc.
Rano plne do Prahy a poloprazdne naspat, vecer plne do Kladna, poloprazdne naspat.
Vzhladom na monopolne postavenie DPB, je to tak ako to je.
Ohladne toho, ze europska polnohospodarska dotacna politika je slepou ulickou, suhlasim. Bohuzial, do toho ma hlavne co hovorit pan Chirac a pani Merkelova, my uz menej. Suhlasim aj s tym, ze Slovensko potrebuje v prvom rade vytvorenie takych pracovnych miest, kde sa pracuje hlavou a nie rukami ako v KIA, Hyundai, VW atd. Lenze to by nasi mocni museli zacat tym, ze pozdvihnu skolstvo, dalej pokracovat tym, ze nebudu nutit inteligenciu emigrovat, a potom, po nejakych 10-15 rokoch, mozeme ocakavat prve ovocie. Lenze - hlupym ludom sa lahsie vladne. Myslis, ze sa u nas niekto bude snazit sucasny stav zmenit?
ak z tych 150 ludi co si zaplati tu cestu z petrzalky do centra nedovezies 30 nazad, lebo vecer uz ten autobus nevies naplint aby sa ti to oplatilo, tak sa ti na to ti 30ti vyseru a na druhy den budes viest ludi uz len 120, co bude zas malo aby sa ti ten autobus oplatil. Nasledne na to sa na teba zas vy***e zopar ludi, lebo uz musia prilis dlho na ten autobus cakat, popri tom sa ti aj popoludnajsie spoje (opacny smer) trocha vyludnia takze prestanu byt rentabilne a mozes ich zrusit... a si v takej spirale z ktorej ti vyde ze to mozes zrusit cele....
V tomto je velmi dobry priklad vidno na zeleznici - zlikvidovali drobne, samostatne nerentabilne trate a ako dosledok na to im poklesol objem nakladnej prepravy na hlavnych tratiach. (pretoze ak uz raz niekde ten tovar nalozim na kamion, tak sa mi ho velmi nebude chciet prekladat na zeleznicu a ked mi tu lokalku ku mne zrusili tak to na tie kamiony nakladat musim)
Ono tie rozne systemy su vzdy neak previazane a to ze neakym sposobom nieco dotujes zvycajne aj znamena ze sa ti to niekde neak aj vrati (aj to nedotovanie sa ti vrati, ale zvycajne neakou negativnou odozvou )
PS: to si potom mozme povedat aj take, ze nebudeme davat ziadne peniaze vybrane v BA na podporu oblasti na sever a vychod od nej (a nestazoval by som sa na to, predpokladam ze potom by to tu vyzeralo omnoho lepsie ), ale ono sa ti to obdobne vrati prave v tom ze tu platia aj tie velke spolocnosti ktore zisky tvoria na celom uzemi a tym ze to za hranicami BA bude totalny zapadakov tak zas sa prejavi v poklese ziskov tychto spolocnosti a v tom ze prepustia neakych ludi (aj tu v BA)...
to nie je to isté. Napríklad taký obuvník alebo holič nedostane dotáciu od štátu len preto, že mu nejde kšeft. Jednoducho ked to nejde, skrachuje. Poľnohospodár? Ten dostane dotáciu, a o rok zase a na další zase...V tom je ta nerovnost. A MHD sem neplet, su veci, ktorým sa vraví "vo verejnom zaujme".
ma DPB problem robit to co preda ?
ktokolvek si moze kupit autobus a vozit ludi po meste. Ak 150 ludi zaplati 18 Sk za cestu z Petrzalky do centra, je to pekny a uspesny business, nie ?
To, ze 33 % v DPB je administrativa (opravte ma ak sa mylim) je mozno dovod na zamyslenie a preskumanie posledneho auditu.
To ze sa velka cast tych penazi priamo alebo nepriamo niekde strati je tiez na povazenie.
Na zavislost zabudni. Oni budu potrebovat nase peniaze, je to obchodny vztah. Nazyvas ceske auta, cinsky textil a nemecku cokoladu zavislostou ? Polnohospodarsku podu mozes zacat opat vyuzivat na plodiny do jedneho roka. V prvom rade bude musiet aj tak zabezpecovat zasobovanie miest. Vzhladom na potravinove rezervy je to jedno.
Slovensko nema predpoklady na vyrobu cipov. Cistejsie a vynosnejsie je ten cip (alebo cokolvek ine) vymysliet a dat ho vyrobit aj na opacnej strane zemegule, tam kde je to najvyhodnejsie, ze ?
Vies co to znamena dotovat pracu ? Cista kontraprodukcia.
Ten kto v zivote nerobil (co je tych bratislavskych 4,5 nikdy robit nebude. Su to ludia vacsinou psychicky chori, s tym treba bohuzial pocitat a snazit sa aby to tak v buducnosti nebolo, s cim s Tebou suhlasim. Zachadzame ale tam, kde nevieme najst momentalne operativne riesenie, ktore by mohlo priniest vysledky vzhladom na skutocnost, ze na tejto populacii sa momentalne skusa co unesie a co nie, nieco ako laboratorium.
A este k tomu jedlu. V casoch neuveritelneho Francuzskeho sebavedomia pred tym, ako im nemci obsadili Pariz utierali podlahu v kasarnach chlebom.
Jedlo nie je pole. Na to aby si z pola urobil jedlo potrebujes energiu, paliva, naradie, sadivo, hnojivo, pracu, vodu a hlavne cas. A ked nastane problem, je nieco take ako zacpa v f banalita, nie ?
Obilie dopestovane na Slovensku tento rok je krasnym, cistym a panenskym prikladom vyhodenia penazi, na ktory sa nechyta nikto.
Nakoniec sme zaplatili LIKVIDACIU toho co sme ZADOTOVALI.
Za tie prachy to asi stalo, ze ?
zda sa ti byt 13% nezamestnanost malo ? (v skutocnosti je este o kus vyssia, len "vhodnou" metodikou su z toho mnozstva niektore skupiny nepracujuceho obyvatelstva vyradene).
Tych ludi co maju nizsiu vzdelanost tu budes mat stale neake % (a bohuzial bude len narastat, kedze najviac sa u nas mnozia cigani a ine zarobkovo necinne alebo velmi slabo cinne skupiny obyvatelstva; ti co zarabaju viacej a zvycajne teda aj su na tom vzdelanostne lepsie maju deti menej a zvycajne az trocha neskor (hadaj preco); a este ak by si nepochopil suvis, zaradenie deti v buducom zivote je v dost velkom podmiene (minimalne statisticky) tym co robia ich rodicia...). A vzdy budem radsej im prispievat z dani na to aby sa dotovala ich praca ako im prispievat na socialne davky... (to je prave o tych (ne)systemovych rieseniach)
Pokial bude hoc aj v EU konflikt, jedno to nebude... (teda ak si predstavujeme pod konfliktom nieco ako obcianske vojny a pod. a nie prestrelku raketami s jadrovymi hlavicami ), pretoze mozes mat zablokovanu dopravu kdesi f pazi a zradlo sa k tebe nedostane, pricom inac mozes mat na domacej pode uplny pokoj...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Emo
Zajtra možno nie, ale jedného dňa áno... ?