Inak ako pozerám na fotky interiéru, ak sa mi to len nezdá, problém je asi v tom, že NP články majú asi rovnakú svetlosť interiéru ako VP, a teda nižší strop, lebo na streche sú nad nimi bazény s výzbrojou. Stále by sa však s oknami mohli pokúsiť aspoň o nejakú kamufláž á la Citelis...
Re #53496 Ámos Keynes: Nemôžem. Keď už niečo má byť reprezentatívny produkt robiaci tvár mestu, musí to byť dotiahnuté po všetkých stránkach. A okrem šotúšov je vizuálna stránka pre celý zvyšok obyvateľstva prudko dôležitá, veď si to sám vravel.
Tie vizualizácie pozám, na nich tá električka vyzerá (podľa mňa) nádherne. Ťažko súdiť podľa fotiek, ale na tej spred vozovne sa mi zďaleka tak nepáči.
Nemám síce farbne vykalibrovaný monitor, ale použité farby na vizualizácii sa mi vidia oveľa matnejšie a decentnejšie, viac pripomínajúce napríklad náter ULF. Ďalej na vizualizácii sú tmavé okná a ďalšie menšie detaily, ktoré na prototype zatiaľ chýbajú -- tmavšou šedou zvýraznené tie priehlbne na čele, znaky výrobcu a DPP... Celkovo vizualizácia vyzerá oveľa príjemnejšie a menej "surovo" než výsledný produkt. Nemalú mieru na tom majú najmä tie okná, ktoré tam toľko nekoľú oči. Tá jedovatá červená v realite ich ešte viac vytiahla.
Inak tie predné dvere len pre vodiča a navyše s identickým dopytovým tlačidlom, aké je na dverách pre vlky, to je vážne sila...
Ano přesně tak, Rekonstruovaná T3 na Wanu mi také nepřipadá jako přechodné řešení, když tu budou jezdit dalších 30 let. Tramvaje mají odpovídat době, představa, že tu T3 v tomto designu budou jezdit ještě dalších 40 let? A to se mi T3 líbí... Nedovedu si představit, že by dnešní Škoda Octavia vypdala jako Škoda Spartak z doby, kdy se T3 začala vyvíjet.
Ámos Keynes:
Průchozí metra ve světě samozřejmě existují. Jejich výhoda je právě ta, jak píšeš. Lepší ohlídatelnost kamerami a rychlejší evakuace skrz čelní vozy. DP chce, aby nové vlaky na linku B byly v budoucnu průchozí, ale hasiči zase nechtějí. Prý by se požár resp. kouř rychleji rozšířil po soupravě, což se zdá logické. Ale vyšší kapacita a bezpečnost je u průchozích souprav přínosem.
ale čim vysvetlíš to,že na poprednych priečkach nieje kraj Prešovský, Košický, ktoré s Banskobystrickým krajom su najviac zaostale a najchudobnejšie?
Inak minule som čital daky rozhovor s našim ministrom financií Miklošom, ktorý hovoril o decentralizácii a VUC-kách. Už boli prenesene takmer všetky kompetencie na VUC-ky,aj decentralizacia je už dost rozbehnuta,no priznal jeden pre Bratislavu nevýhodný neferový "princíp solidarity", ale hovoril,že je to nutne,lebo podaktore kraje ako PO,KE alebo BB su v niektorých oblastiach aj 15-20 rokov pozadu za Bratislavou...tým principom solidarity je,že dane,ktoré vyberie Bratislava od velkých podnikov,ktore su na jej uzemi,sa prerozdeluju do všetkých krajov,kdežto u iných to neplatí. Už si presne nepamatam o akej dani v tom rozhovore hovoril,ale v principe je to takto a a tým Bratislava prichadza ročne cca o 12 miliárd SK. To len tak,napriklad v ČR nie su take regionalne rozdiely, a preto taká Praha nemusí dotovat iné kraje a tým neprichadza i miliardy zo svojho rozpočtu ako Bratislava.
OT
Kedze dnes boli volby do VUC dovolujem si predlozit cisla o tom, kolko jednotlivy kraj dostane penazi na jedneho obyvatela. Podla vysky:
BB - 5007
ZA - 4758
TN - 4650
N - 4226
KE - 4160
PO - 4026
BA - 3835
TT - 3623
To len tak aby sa vedelo, ze dva najrozvinutejsie regiony dostavaju najmenej penazi. To, ze BA je pred TT zrejme sposobil vyber z cestnej dane a fakt, ze v BA je najvaic automobilov na obyvatela.
Carmageddon, tušim tak sa to volá...a hej ešte Midtown Madness,ked si "vyjazdíš" bonusové autá alebo zadáš kody,možeš ziskat autobus a potom je strašná sranda. A ešte je super GTA, tam sa da ukradnut autobus a možeš tiež hocikoho marovat ako sa ti chce ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?
Teraz bez ohladu na vas spor, ten ma skutocne nezaujima, ale dnes som v TN v ilustarcnych zaberoch zachytil vozidlo metra s harmonikou, cize zrejme bolo priechodne. nenapadaju ma nijake vyhody, okrem tych psycholigickych pre vandalov, ze vodic ich moze vidiet. To vsak lepsie zabezpecia aj kamery, nie? Mozes mi prosim napisat vyhody a nevyhody takehoto riesenia?
Re #53418 Beus: Krv a slzy dnes zazivaju dlhodielcania kazdu spicku v L33 a L32. Myslim, ze ta zmena stoji za to. Ja viem, ze keby tie trofle mali dve hnane napravy, tak by to mohlo byt este lepsie, ale budme radi za to malo.
Re #53437 Emo: Neviem, v kazdom pripade je sila, ze pri nedostatku klbakov posielaju este nejake na prezentacie
Re #53443 5510: V sucasnosti, ked je Obchodna uzatvorena je vyhybka nastavena v smere Kamenne - Kapucinska, lebo smer na Obchodnu je logicky nevyuzivany. Ale coskoro by znova mal byt vyuzivany. Ta vyhybka by sa dala rucne prehadzovat, ale je v kopci a tak sa na vedeni boja, ze by elektricke povolili brzdy a aj s cestujucimi by sa zviezla dolu. Olejkarska uz dlhodobo nevie tuto vyhybku vymenit za elektricky ovladanu a tak vzdy ked je vyluka v centre vznika problem ako viest linky.
Re #53462 KLF: A na co by vobec bola vyhybka, ktoru netreba prehadzovat vsak ano(rucne ci elektricky). V podstate mas pravdu, ale oni len nepoznaju terminologiu. Divne je vsetko co sa odlisuje od normalu. Mam pocit, ze prave vacsina vyhybiek (mimo vozovni) je prehadzovatelna elektricky a tak taku vyhybku, ktoru je treba prehazdovat rucne, povazuju za divnu.(repsektive vsetky vyhybky, ktoru su pri bezvylukovom stave potrebne su elektricky ovladatelne Tak im to odpust. (ale inak si mal pravdu)
Re #53478 galiyosha: Okna neokna, budu mat NP elektricky. Na okna sa mozes vysrat.
Re #53483 S499.1023: Hehe, 10 elektriciek rocne. A NP, a viacclankove a skoncime este aj pri ULFoch, nie? Pocuvaj na com ficis, ze je z teba zrazu taky optimista?
No 100 rokov električiek v Bratislave som naposledy videl predavat na dňoch pary teraz v septembri, ktoré sa konali v depe Bratislava-Východ, no mali iba nemeckú mutáciu
100 rokov elektriciek som cital a je to velmi zaujimava kniha vacsina veci co viem vie m z tej knihy a mam aj 100 rokov MHD v ba a citam ju niejee az taka zaujimava
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Ámos Keynes