ale čim vysvetlíš to,že na poprednych priečkach nieje kraj Prešovský, Košický, ktoré s Banskobystrickým krajom su najviac zaostale a najchudobnejšie?
Inak minule som čital daky rozhovor s našim ministrom financií Miklošom, ktorý hovoril o decentralizácii a VUC-kách. Už boli prenesene takmer všetky kompetencie na VUC-ky,aj decentralizacia je už dost rozbehnuta,no priznal jeden pre Bratislavu nevýhodný neferový "princíp solidarity", ale hovoril,že je to nutne,lebo podaktore kraje ako PO,KE alebo BB su v niektorých oblastiach aj 15-20 rokov pozadu za Bratislavou...tým principom solidarity je,že dane,ktoré vyberie Bratislava od velkých podnikov,ktore su na jej uzemi,sa prerozdeluju do všetkých krajov,kdežto u iných to neplatí. Už si presne nepamatam o akej dani v tom rozhovore hovoril,ale v principe je to takto a a tým Bratislava prichadza ročne cca o 12 miliárd SK. To len tak,napriklad v ČR nie su take regionalne rozdiely, a preto taká Praha nemusí dotovat iné kraje a tým neprichadza i miliardy zo svojho rozpočtu ako Bratislava.
OT
Kedze dnes boli volby do VUC dovolujem si predlozit cisla o tom, kolko jednotlivy kraj dostane penazi na jedneho obyvatela. Podla vysky:
BB - 5007
ZA - 4758
TN - 4650
N - 4226
KE - 4160
PO - 4026
BA - 3835
TT - 3623
To len tak aby sa vedelo, ze dva najrozvinutejsie regiony dostavaju najmenej penazi. To, ze BA je pred TT zrejme sposobil vyber z cestnej dane a fakt, ze v BA je najvaic automobilov na obyvatela.
Carmageddon, tušim tak sa to volá...a hej ešte Midtown Madness,ked si "vyjazdíš" bonusové autá alebo zadáš kody,možeš ziskat autobus a potom je strašná sranda. A ešte je super GTA, tam sa da ukradnut autobus a možeš tiež hocikoho marovat ako sa ti chce ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?
Teraz bez ohladu na vas spor, ten ma skutocne nezaujima, ale dnes som v TN v ilustarcnych zaberoch zachytil vozidlo metra s harmonikou, cize zrejme bolo priechodne. nenapadaju ma nijake vyhody, okrem tych psycholigickych pre vandalov, ze vodic ich moze vidiet. To vsak lepsie zabezpecia aj kamery, nie? Mozes mi prosim napisat vyhody a nevyhody takehoto riesenia?
Re #53418 Beus: Krv a slzy dnes zazivaju dlhodielcania kazdu spicku v L33 a L32. Myslim, ze ta zmena stoji za to. Ja viem, ze keby tie trofle mali dve hnane napravy, tak by to mohlo byt este lepsie, ale budme radi za to malo.
Re #53437 Emo: Neviem, v kazdom pripade je sila, ze pri nedostatku klbakov posielaju este nejake na prezentacie
Re #53443 5510: V sucasnosti, ked je Obchodna uzatvorena je vyhybka nastavena v smere Kamenne - Kapucinska, lebo smer na Obchodnu je logicky nevyuzivany. Ale coskoro by znova mal byt vyuzivany. Ta vyhybka by sa dala rucne prehadzovat, ale je v kopci a tak sa na vedeni boja, ze by elektricke povolili brzdy a aj s cestujucimi by sa zviezla dolu. Olejkarska uz dlhodobo nevie tuto vyhybku vymenit za elektricky ovladanu a tak vzdy ked je vyluka v centre vznika problem ako viest linky.
Re #53462 KLF: A na co by vobec bola vyhybka, ktoru netreba prehadzovat vsak ano(rucne ci elektricky). V podstate mas pravdu, ale oni len nepoznaju terminologiu. Divne je vsetko co sa odlisuje od normalu. Mam pocit, ze prave vacsina vyhybiek (mimo vozovni) je prehadzovatelna elektricky a tak taku vyhybku, ktoru je treba prehazdovat rucne, povazuju za divnu.(repsektive vsetky vyhybky, ktoru su pri bezvylukovom stave potrebne su elektricky ovladatelne Tak im to odpust. (ale inak si mal pravdu)
Re #53478 galiyosha: Okna neokna, budu mat NP elektricky. Na okna sa mozes vysrat.
Re #53483 S499.1023: Hehe, 10 elektriciek rocne. A NP, a viacclankove a skoncime este aj pri ULFoch, nie? Pocuvaj na com ficis, ze je z teba zrazu taky optimista?
No 100 rokov električiek v Bratislave som naposledy videl predavat na dňoch pary teraz v septembri, ktoré sa konali v depe Bratislava-Východ, no mali iba nemeckú mutáciu
100 rokov elektriciek som cital a je to velmi zaujimava kniha vacsina veci co viem vie m z tej knihy a mam aj 100 rokov MHD v ba a citam ju niejee az taka zaujimava
Súhlasím, že to už radšej vaňu ako "obyčajné" VarCB3, ktoré mi pripadajú, ako keby sme si v autobusových dielňach začali vyrábať novostavby Ikarusy 280 s Euro 3 motormi, ale aj tak...
Farebná schéma by mi nevadila. Ale náter ako taký sa mi ani trochu nepáči. Akoby sa nad ním vôbec nikto nezamýšľal. Jednoducho električku natreli požadovanými farbami a hotovo. Keď to porovnám napríklad s náterom na ULFe, pripadá mi Poršetra ako nedorobený polotovar...
Re #53483 S499.1023: Dočasné riešenie? Za dočasné riešenie by som bol ochotný považovať nákup B951 a B961 ako náhradu zombie Ikarusov a nezmyselných plynofikácií. Ale električka s predpokladanou životnosťou 30 rokov ako dočasné riešenie?
Na druhú stranu pochybujem, že toto mesto sa zmôže na 10 Vaní ročne, nieto 10 nových strojov...
galiyosha,KLF:Vaňa samozrejme nie je porovnateľná s novou plne NP električkou.Ale ak sa Bratislava zmôže na 10 nových električiek ročne,tak to je veľa a zvyšok vozového parku treba obnovovať.A práve preto,že sa jedná o dočasné riešenie,netreba sa zaoberať vyfikundáciami ako čelo Bulwa a tupé výklopné dvere.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
81-71