Nové 15-metrové autobusy by sa mali nasadiť na linku č. 50 (zhustenie RANNÉHO intervalu na 8 minút); linku č. 88 (zhustenie intervalu na 5-minút ráno v čase zvýšených náporov študentov) a linku č. 96 (zachovanie intervalu).
Ušetrené autobusy by sa vyradili (50 percent) a zvyšok by sa použil na zhustenie intervalu linky č. 21 a na iné spoje s nedostatočnou kapacitou.
Nám robí mestotvornosť Yk 280 a T3 ako aj dalším 150 mestám .... Ale ja osobne by som bol rád keby sme mali viac tých mestovorných 280-tiek .... a menej T3-iek ale KT8-miny...
V BA sa mi nepáčia hlavne 435-ky....
Ale myslím že nejaké ASTRY alebo ANITRY by našu mestotvornosť
určite dosť kladne ovplyvnili....
Ad: Duwagy vo Viedni
Čo som začal čítať literatúru stále som sa pozastavoval nad tým ako ľudia zaobchádzali s vozidlami MHD v minulosti....
Keď si zoberieme že máme len tuším 7 historičákov a koľko vozidiel z ktorých historičáky mohli byť sme mali....
Viď 280-ky a T2-ky ...
A toto je jedna z vecí ktoré ma na DPB dosť štvú.....
Ešte jedna vec ma zaujíma aký význam malo preradenie a prečíslovanie po novom - 4957,58 a aj ostatných vozidiel....
To je možno pomimo ale ja osobne som za to aby :
nasadzovali
na L92 ikarusy 280
a na 96 karosy kratke a v pripade potreby klby v spicke...
Ale to je moj nazor.....
neviem ci to je technicky mozne....
Moj osobny názor je že kíbové autobusy by sa využili efektívnejšie a v prípade potreby by sa mohli využiť aj na linkách kde je potreba krátkych autobusov ale naopak krátke autobusy sa tažko využijú na linkách s potrebou dlhých veľkokapacitných autobusov.....
Čiže kíbové sú efektívnejšie jednoznačne....
A čo sa týka obratnosti jednotlivých autobusov : Určite sa dá lepšie manévrovať s kíbovým autobusom ktorý je rozdelený v pomere 2:1 ako s o tri metre kratším 15 metrovým autobusom ...
Osobne si myslím že by pomohlo keby DPB kúpilo autobusy so zatáčacou zadnou nápravou alebo ako sa to hovorí viď 280 (Ik)
lebo keby ten 18 alebo 15 metrový poslali na OD Slimák dosť tažko by mu bolo... Ale ja neviem čo konkrétne chce DPB kupovať takže nebudem do toho kecať
To máš napr. tak - vo Viedni sú staré Duewagy určite mestotvornejšie ako ULF - to myslím Vážne, tie vozy tam majú svoju históriu, k historickému centru sa hodia a pod., avšak tzv. "mestotvornosť" (ak som tento termín teda pochopil v správnom slova zmysle) nevyjadruje nejaký koeficient použiteľnosti v hromadnej preprave substrátu.
Nejaké takéto úpravy vyučovania síce pripúšťam, ale začiatok vyučovania by sa mal riadiť primárne požiadavkami žiakov a podľa vedeckého pozorovania kedy je z biologického hľadiska najlepšie začať s tankovaním vedomostí. Prečo by sme mali všetci doplácať na neschopnosť určitých indivíduí a prispôsobovať sa im? ?
Aj ked ja mam z toho celeho dojem, ze na magistrate su v tomto nevinne a chybnost mysle nastala na Olejkarskej. A preco? No prve info z magoriatu boli o dotacii 200 mil. na nakup klbovych autobusov a az potom prisli info z DPB o nakupe najprv 22 parkov neskor sme sa dozvedeli z vyhlaseneho tendra, ze je to bohuzial pravda a ani ten maly fakt, ktory nas mohol aspon trochu uspokojit, ze ich bude o dva viac zmizol a bude ich 20.
Fakt je ten, ze diskusie o tom, preco nie parky ale klobasy su teraz uz zbytocne. Treba si este pockat na cenu a ked bude nejaka skandalozna(oproti zverejnenej cene za Suchoje18 pre KE), sa da este ozvat aj ked predpoklad uspesnosti zvratenia daneho stavu je uplne rovnaka ako predpoklad ze diskusiou tu nieco zmenime. Nema to zmysel. Ludia na Olejkarskej su presvedceny o svojej neomylnosti a o tom ako to robia vsetko spravne a najlespie ako sa da.
Podme skor rozobrat vec, ze mame 20 15m vozov, kam s nimi?
96 + sedlo 92, klbove zalozaky?, nova linka do DNV, 88,...
Sommelier:Som rád,že na rozdiel od minulosti je s Tebou diskusia konštruktívna.Takže ak by som Ti miestami nadával,neber si to veľmi k srdcu:-D.Funkciu sommeliera mi môžeš priblížiť:-P.
Tu mestotvornost sme napadali preto, lebo si to prezentoval ako objektivny fakt, nie ako tvoj subjektivny nazor. Keby z napisaneho bolo jasne, ze je to tvoj osobny pohlad, bola by situacia ina
S vymenou cestujucich - nikto sa nesnazi porovnavat moznosti a) kupenia 15m NP vozov s moznostou b) nekupenia ziadnych vozov, ako to robis ty Vsetci porovnavame moznosti a) kupenia 15m a c) kupenia 18m NP vozov, kedze moznost b) chvalabohu do uvahy neprichadza A pri c) je vymena cestujucich bez debaty rychlejsia nez pri a) A samozrejme, c) je spravne ?
Ta poznamka o velkom meste bola odo mna. Samozrejme, mas pravdu, z tebou spominanych hladisk stale sme len dedinka, ale poznamka bola adresovana na prepravne naroky, ktore SU velke, nech je BA akokolvek nekoncepcna. A ciastocne aj vdaka tomu.
15m vozy iste uplatnenie najdu, ale tragediou je to, ze sa miesto nich nekupili 18m vozy, pretoze za tychto okolnosti nedokazeme udrzat uroven MHD ani len na sucasnej urovni. Totiz, aj ked pribudne nieco nove a pekne a NP a snad aj spolahlive, tak celkova uroven MHD klesne. A to tragedia naozaj je. Najma v situacii, ked bola sanca, aby neklesla.
Ale som rad, ze si das povedat, a akceptujes rozumne argumenty
Takže, ja osobne vôbec nie som proti nákupu 15-metrových vozidiel, iba som povedal, že kĺbové sú potrebné viac. Podľa mňa však aj 15-metrové vozidlá nájdu svoje uplatnenie, môj osobný názor je, že by sa uchytili na linkách 96 (pri zachovaní súčasného intervalu); 88 (pri veľmi miernom zhustení intervalu v čase najväčších náporov študentov) a 50 (pri zhustení ranného intervalu na 8 minút). A aby ste nehovorili, že by som zrieďoval tam, kde nechodím, uvedenými linkami cestujem a tie, na ktoré si myslím 15-metrové autobusy sa hodia ale nejazdím nimi, som nenapísal. ?
Ahojte, pre vsetkych a vsade. Vsetkym dakujem za reakcie. Od Bigmaca by som cakal slusnejsi pristup, je na to dost inteligentny.
Vychadzal som z dvoch predpokladov:
- vyzera to tak, ze tie 15 m potvory sa kupia, ci sa nam to paci alebo nie
- zamyslel som sa nad tym, ze to nemusi byt az take zle, ako sa o tom diskutuje.
A zase, viem ze podnik a magistrat a vlastne vsetci urobili uz vela defloracnych krokov na tomto meste, ale netvrdil by som, ze nakup 15 m potvor je do neba volajuca hlupost.
Ak mam z 15 m busov pocit (osobny), ze su mestotvornejsie, je to slobodne vyjadrenie subjektivneho nazoru. Neviem, preco ho napadate. Je to POCIT, nie podlozeny fakt. ❤
Realita v BA uliciach je taka ako som opisal... V sedle a po skonceni vecernej spicky jazdia klbaky zbytocne nevyuzite, napriek skresaniu intervalu. (Niektore linky, na ktore sa mozno budu hodit)
Re Beus: s tou tretou napravou mas pravdu, to som si neuvedomil.
Aj s tou vymenou cestujucich mate pravdu, len pri nizkopodlaznom a jednoschodikovom stave bude este vzdy rychlejsia ako pri nasich poschodakoch.
Niekde som tu videl poznamku o velkom meste. Velke mesto ma dopravny system a hlavneho architekta. Takze tuto dedinku by som z viacerych dovodov zatial velkym mestom nenazyval.
Neobhajoval som ich nakup, chcel som povedat, ze by som z toho nerobil tragediu.
O potrebe klbakov nepochybujem.
Myslim, ze tych 20 vozov najde uplatnenie.
Damy a pani, vyzera to napriek vsetkemu tak, ze pozornostne za nakup bude pekne, par sto tisic sa do rodinnych rozpoctov bude hodit.
S499 - nemysli si, ze to zameranie je len o ochutnavani. Je to dehonestujuca predstava.
Na konci dna som na urcite veci zmenil nazor.
Vdaka a krasny den.
Preto, lebo telefónni operátori poskytujú komerčnú službu, ktorou MHD bez akejkoľvek debaty nie je a ani nemôže byť?
Ďakujem dole menovaným, ktorí mi prezentovaním ich názorov, s ktorými sa plne stotožňujem, ušetrili hromadu písania a nervov:
LUK, ufo, Beús (cena poroty za vyčerpávajúcosť príspevku), Mike, BigMac, Kami, Andy, Papyr, Spectre.
Ešte by sa možno dalo aj dodať, že vzhľadom na podstatne horšiu manévrovateľnosť je otázne, či vôbec 15m bus dokáže cez križovatku prejsť za ten istý čas ako 18m bus.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
matej
Nové 15-metrové autobusy by sa mali nasadiť na linku č. 50 (zhustenie RANNÉHO intervalu na 8 minút); linku č. 88 (zhustenie intervalu na 5-minút ráno v čase zvýšených náporov študentov) a linku č. 96 (zachovanie intervalu).
Ušetrené autobusy by sa vyradili (50 percent) a zvyšok by sa použil na zhustenie intervalu linky č. 21 a na iné spoje s nedostatočnou kapacitou.