Preto, lebo telefónni operátori poskytujú komerčnú službu, ktorou MHD bez akejkoľvek debaty nie je a ani nemôže byť?
Ďakujem dole menovaným, ktorí mi prezentovaním ich názorov, s ktorými sa plne stotožňujem, ušetrili hromadu písania a nervov:
LUK, ufo, Beús (cena poroty za vyčerpávajúcosť príspevku), Mike, BigMac, Kami, Andy, Papyr, Spectre.
Ešte by sa možno dalo aj dodať, že vzhľadom na podstatne horšiu manévrovateľnosť je otázne, či vôbec 15m bus dokáže cez križovatku prejsť za ten istý čas ako 18m bus.
Už som chcel reaguvať na znôšku nezmyslov kolegu Ochutnávača ale ctení preddiskutéri ufo,galiyosha,LUK,Beús,Kami,Spectre,BigMac a Papyr vyjadrili všetky moje myšlienky už predo mnou.Takže ostáva len reagovať na príspevok kolegu NN:Chceš akýmsi spravodlivým časovo a záťažovo diferencovaným tarifovaním vyhnať ďalší substrát z MHD?Za dopravu v "sardine mode",ako hovorí Jenki,účtovať viac?
myslim ze pracovne doby su uz pomerne dost rozlozene co sa neda povedat o zaciatku skoly a rannych dochodcoch ktori sa kdesi hrnu, riesenim by bolo naozaj posunutie zaciatku skoly aspon o 0.5-1hod + rozdielne ceny listkov (obzvlast pre dochodcov) v spicke a mimo spicku nech si rozmyslia ci sa naozaj musia niekde trepat s pracujucimi/studujucimi ludmi ktori nemaju na vyber a zasierat im kapacitu busu
dodnes nepochopim preco DPB nema rozdielne ceny listkov pre spicku a sedlo, ked je rozdiel v kapacite a pohodlnosti prepravy rozdielny ale na druhu stranu treba aj ludi viac motivovat, myslim ze v spicke by mohli byt listky lacnejsie (spoje chodia plne vytazene - lacnejsie), naopak v sedle drahsie kedze spoje nejazdia natolko vytazene, co by vsak sposobilo este vacsie pretazenie spicky takze specialne dochodcom by som vyrazne zdrazil spicku a zlacnil sedlo
u telefonnych operatorov sme na to zvyknuti bezne, preco nie u MHD kde tomu jej kapacity a realita tiez zodpovedaju...
Ono vypravca tam bol urcite castejsie ako naposledy v r. 2004. Alebo ze by pri potrebe jazd protispravnemu smeru naucili sudruhovia z GR tu releovku rusit autoblok, otocit tratove suhlasy a zapnut autoblok opacnym smerom? Nehovorim ze by sa to releovym rozhranim nedalo, ale poznam kvality sudruhov z prisl. institucii...
Re #53260 Sommelier: Čo je to tá mestotvornosť? Ten termín je mi v tejto súvislosti akosi zahmlený.
Mimochodom, nie sú to len tri metre. NP 15m bus má pomalší nástup a výstup vä. Od druhých k tretím dverám má vždy usporiadanie 2+2. Vzadu má nejakú peknú krabicu, keďže je to NP.
Ozaj, a s tým jedným IGK to vôbec nezávisí od dĺžky smradobusu, ale skôr od jeho jazdných vlastností.
Inak so svojimi skromnými názormi máš na magistráte všetky dvere otvorené
"Jediné, čo zachráni bratislavskú MHD postavenú hlavne na autobusoch je nákup nových kĺbových..." Urcite si nemyslel ze je to to jedine co zachrani MHD v BA. Predpokladam ze toto slovicko tam vbehlo nahodou (kedze poznas aj trolejbusy a elektrici a samozrejme metro;) )
Re #53273 tomas1: Este sa ponuka rozlozenie pracovnych dob a vyucovacich hodin (na SS a ZS of course) aby ta spicka mohla trvat dlhsie s mensim zenitom.
Zas niekto porovnava to, co napisali sudruhovia do pricurky a nepomysli na to, ze ak ma 15metrak iba 5/6 dlzky klbaku, tak sa donho vojde tych 5/6 ludi - nie rovnako - a este budu mat clenitejsi teren...
"Krizovatkou prejdu spolu s nim este 1 auto"
To podľa mňa nie je správny výpočet. Pravdepodobnosť, že skočí oranžová pri prechádzaní BUSu pred tebou okolo semaforu je pri 18-metrovom vyššia o jednu pätinu oproti 15-metrovému... Takže neprejde o jedno auto viac, ale len každý piaty krát prejde o jedno auto viac..
Poprosil by som objasniť "Su mestotvornejsie". ? Tie tvoje mestotvorné 15m 3dv. busy budú v BA navodzovať atmosféru prepravy dobytka na bitúnok ešte výraznejšie než Ik280. V tejto situácii nám budú tieto busy absolútne na hovno. ? Som šokovaný, že sa zaoberáš vyťaženosťou v sedle, keď je treba kapacitu do špičky.
No tá trať do Stupavy - už prestaňte snívať. Ministerstvo dopravy a ZSSK majú iné priority, veď ešte ani nepostavili prioritnú trať v národnom záujme do Stupavy, ktorú mi(ni)ster Prekopovič sľúbil svojim rodákom. A BRKS by tam vypravovala nejaký ROMANtický črep, vždy jeden pár v pondelok, stredu a piatok - ďakujem neprosím. Len tam pekne nechajte smradobusy. ?
Sommelier: vozovy park sa doplna Kinderkami, nakup 15m sa neda nazvat doplnenim.
Zmena kapacity sa deje v sedle na linke 92 solami z 96. Na druhej strane by bolo dobre aspon v sedle cestovat kulturne.
Ono v konecnom dosledku sa 15m NPA nahradia skutocne sola - tie co sa (a este len budu) objavuju aj na 68, ci 95.
Sommelier: "nechcem hodnotit situaciu, ktora mi nie je pribuzna". Prosim Ta, TY RADSEJ NIC NEHODNOT! Aspon sa nezhovadis. Mimochodom, vie pan, ze v takej klobase 18m sa plocha tocne do plochy uzitocnej (pre miesta na statie) NEZAPOCITAVA? Co nam to tu zas predkladas za nezmysly?
Ani mne to nedalo:
Jediné, čo zachráni bratislavskú MHD postavenú hlavne na autobusoch je nákup nových kĺbových, minimálne 18 metrových vozov. Dodávka akýchkoľvek kratších, nekĺbových vozov vôbec neprispeje k zachovaniu doterajšej úrovne prevádzky, o zlepšení ani nehovoriac. Ten, kto si myslí opak nehodnotí situáciu so znalosťou veci.
Ikarusy 280 sa vyraďujú iba kvoli prasknutému rámu, ale aj to v optimistickom priemernom počte 1 za mesiac. (momentálne ich jazdí 30.)
Kapacita 15m busa je evidentne menšia, viď skúšobná prevádzka MANu a mercedesu. Na linkách ako napr. 21, 83 sa tam nezmestili všetci cestujúci, čo ináč kĺbak poberie v pohode.
Okrem iného aj manévrovanie s ním bude horšie, niektorí vodiči s tým budú mať problémy. A nie že" su lepsie skladovatelne vo vozovniach", ale práveže manévrovanie vrámci vozovní bude horšie. (Napr. ako kanál DO, pumpa - neviem, neviem, či sa na to pri stavbe novej plničky CNG na Juráku myslelo ? )
LUK