dobre, takze to zaokruhlim slusne hore a poviem ze nech ta cela prevadzka auta vyde na 100k Sk rocne... vravis ze za 3 roky si nasetris aspon zhruba na byt alebo dom ? tak mi prosim ukaz v BA alebo okoli kde by si zohnal neaky normalny byt alebo dom za (zas zaokruhlim slusne nahor) 500tis. Sk ? ak take nieco najdes, celkom by si ma potesil, lebo co pozeram po trhu s nehnutelnostami, tak nic slusne pod 2 mil. Sk ani velmi nekupis...
Suhajko... trolejbusy maju automaticke navijaky, ktore po vybehnuti zberaca z troleja stiahnu "palicu" do vysky, aby nesiahala po trolej. Cize mohol kludne zbehnut bez zberacov. Keby mu ostali hore, tak by v kuse udierali o vedenie a to neverim, ze by siel dalej. Takze nabuduce bez prikraslovania, Ty palica...
Ak by si jazdil po meste len autom spravis tak 15.000 a viac km rocne. Pri spotrebe 7l/100km a cene 40 za liter benzinu je to rocne 42.000. Zakonna poistka (Bratislava, vek do 23 rokov a vela km najazdenych) 9.000 a viac, havarijnu ti neratam. Servis, olej, udrzba, nepredpokladane vydavky dalsich 10.000. Pripocitaj k tomu lizovanie na tri roky. Este stale mas pocit, ze auto alebo radsej za tie tri roky budes mat zaklad na byt respektive ak mas pozemok tak zaklad na slusny dom.
Auto k dispozicii mam a je pravdou, ze MHD v tomto meste nie je dobra, faktom vsak ostava ze pouzivanie auta je blaznovstvo, ktore vytahuje peiaze z tvojho vrecka. Nechcem spochybnovat vlastnictvo auta, no jeho pouzivanie sa v tomto meste da obmedzit s pridavkom "prilezitostne". Tou MHD sa do roboty a z roboty da jazdit. 50.000 radsej investujem do seba, rodiny, mozno raz deti ich vzdelania a nie do kusu kovu.
Bratislavcania su prilis apaticke tvory, mozno sposobuje mnozstvo ludi v meste, ktori ku nej nemaju vztah. Ak budu ludia apaticky k tomu co sa ich dotyka, tak sa nikdy nikam neposunieme. To ze sa tu postazujes na preferenciu, stare autobusy,... urcite nic nezmeni.
Dneska som videl jednu zaujimavu vec. Na konecnej Budkova stal trolejbus 203. Po chvilke sa roznehol smerom dole do vozovne ale padli mu palice. Sofer vykukol z okienka, pozrel na palice ale mal evidentne naponahlo tak nechal palice tak a isiel dole kopcom na volnobeh ? Evidentne ho nezaujimalo ze palice mu lietaju hociako. Uz som len cakal ze sa zamotaju do troleja a cele to ztrhnu ☠ . proste co k tomu dodat, je toho malo a aj to musia niektory inteligentny vodici do***abrat ?
"Preplnenosť spojov, samozrejme, nie je príjemná, viem o tom, ale jednoducho sme obmedzení počtom autobusov a ich vekom," priznal situáciu Ján Zachar. Denne dopravca do premávky vypraví 350 autobusov. "Ak by sme chceli dosiahnuť stav, aby vo vozidlách okrem sediacich len jedna tretina cestujúcich stála, museli by sme vypraviť denne 750 autobusov," povedal Bronislav Weigl.
Mohlo byt o 6 metrov viac a nie tri. A mohli moderne NP busy jazdit po celom meste na zvolenych linkach s garantovanym poradim a nie 10 vozov na L96 v spicke a potom pojdu odpocivat pocas sedla do vozovne pricom na inych linkach sa budu ludia vozit v Ik280 a Ik283. Na co ti je prosim ta jenda linka so 100% NP ked nenadvazuje na ine NP linky.
Prosim vysvetli co si myslel tymto: "Inak možno to Večerník písal práve pre Teba, nejak moc sa na to chytáš..." lebo nechapem na co sa chytam.
Re #52744 Andy: Myslíš minimalne 50 tis. rocne naviac oproti celorocnej elektricenke co ta to auto vyjde.
Re #52751 BigMac: Uvidime, ako to dopadne ja vsak ratam (pri skusenostiach s DPB) s 15m vozidlami na linkach ako 50, 96, 88, 75, 61 ci 63. Kazdopadne najprv sa hovorilo o 20 klbakoch, potom o 22 15 metrovych a teraz je to 20 15metrovych. Som zvedavy kde to skonci.
Re #52770 E499.3056: A na ten rozdiel 300.000 si ako dosiel? Prepocitaval si jednokusovu dodavku CNG Solarisu do Kosic so 100 kusovou dodavkou naftovych klbakov? Ak je to vsak pravda, je to jednoducho... (ani neviem najst vystizne slovo, dajte si tam kazdy co chcete)
Rád by som vedel, akým myšlienkovým procesom si došiel k tomu, že najlacnejšie je schopný vykonávať MHD v Bratislave práve Dotyčný Podnik Boriaci sa s chronickou strategickohospodárskofinančnou krízou, že súkromný dopravca nemôže mať porovnateľné ak nie nižšie náklady. To je normálne na Nobelovu cenu za ekonómiu... ? ❤
nepoužívaš "Wiener Einkaufskarte"? Tá stojí 4 Euro a platí od 8:00 do 20:00 (nedá sa použiť v nedeľu). Skoro to isté ako celodenný lístok a platíš o 40 Sk menej.
Ámos Keynes
Mohlo byt o 6 metrov viac a nie tri. A mohli moderne NP busy jazdit po celom meste na zvolenych linkach s garantovanym poradim a nie 10 vozov na L96 v spicke a potom pojdu odpocivat pocas sedla do vozovne pricom na inych linkach sa budu ludia vozit v Ik280 a Ik283. Na co ti je prosim ta jenda linka so 100% NP ked nenadvazuje na ine NP linky.
Prosim vysvetli co si myslel tymto: "Inak možno to Večerník písal práve pre Teba, nejak moc sa na to chytáš..." lebo nechapem na co sa chytam.
Re #52744 Andy: Myslíš minimalne 50 tis. rocne naviac oproti celorocnej elektricenke co ta to auto vyjde.
Re #52751 BigMac: Uvidime, ako to dopadne ja vsak ratam (pri skusenostiach s DPB) s 15m vozidlami na linkach ako 50, 96, 88, 75, 61 ci 63. Kazdopadne najprv sa hovorilo o 20 klbakoch, potom o 22 15 metrovych a teraz je to 20 15metrovych. Som zvedavy kde to skonci.
Re #52770 E499.3056: A na ten rozdiel 300.000 si ako dosiel? Prepocitaval si jednokusovu dodavku CNG Solarisu do Kosic so 100 kusovou dodavkou naftovych klbakov? Ak je to vsak pravda, je to jednoducho... (ani neviem najst vystizne slovo, dajte si tam kazdy co chcete)