"V rámci spomínaných zmien sa uvažovalo o skracovaní niektorých trás, obmedzenej premávke či dokonca rušení vybraných liniek." toto napíšu, ale že sa zhustia intervaly to tam nenapíšu ? ☠
Moj navrh je nasledovny:
Stiahnut z linky 96 sola a nahradit ich klbakmi z linky 70. Na linke 70 zahustit interval na 6, pripadne 8 minut v spicke, vypravit na nu solo autobusy. K tomu vsak treba cca 8 vozov a 8 vodicov, nemame ani jedno. Preco to navrhujem? Minule som v rannej spicke cakal v zastavke Pristavny most celych 20 minut (!!!) na linku 70. Presne od 7:36 po 7:56, odratal som to na hodinkach. To je nenormalne, cakat v spicke na pripoj 20 minut! akoze fajn ze 98 mi chodi casto, ale je to vsetko o nicom, ak 70 premava raz za 12 minut, pricom tych 12 nie je garantovanych.
Mimochodom, uz zasa chodim autom, dal som MHD sancu, tyzden som ju vyuzival, ale stale je o nicom.
Dalo by sa prosim vas daco poriesit s linkou c. 96???
Cestujem sice iba zo zastavky Lachova na zastavku Pristavny most, ale je to bohuzial kazdodenna trauma ci uz rano do prace medzi 6:30 a 7:30 alebo popoludni do Petrzalky po 16:30 pretoze prave v tomto useku je autobus nabity na prasknutie a cestovat v takych podmienkach je fakt velmi neprijemne - jemne povedane. Obcas sa stava ze niet miesto, kam by clovek mohol nastupit - o pohodli je zbytocne vobec hovorit. Skusala som cestovat aj s prestupom linkou 88 k Ekonomickej univerzite, ale napchat sa tam do busu c. 98 je rovnaky problem ako na 96. Ked vidim aka prazdna chodi v tom case 88-cka, tak sa mi chce plakat. Neda sa vymenit klinovy bus 88 za 96-ku? Asi by bolo treba pouvazovat nad zmenou vystupista alebo otociska 96 a 88 ale preboha robte s tym nieco. Alebo presmerujte 88-cku cez pristavny most, ved tade rano chodi tolko ludi, ze 98 a 96 to len stazka stihaju previezt rano do prace a popoludni z prace. Tieto zastavky su co sa tyka MHD naozaj zalostne poddimenzovane. PROSIIIIIM!!!
Ta trat ta ma byt konstruovana tak, aby sa po nej dalo jazdiz aj 80 km/h. Tratova rychlost je nieco ine. A navyse, T3 ma, pokial viem, konstrukcnu rychlost 75 km/h.
Niekto múdry tu na fóre mi odpovedal. že v Petržke bude premávať aj mix tramvají z iných častí mesta. To si myslíš, že rýchloelektričky pôjdu 80km/hod a na odstavnej koľaji tam budú predbiehať staré monštrá ?
Kua, dobre im Brono povedal! Keby mali ti novinari este trosku viac rozumu, co je vylucene, tak by z toho mohli spravit aj vacsiu vec. Lenze oni vedia pisat iba o hovadinach....
Toto by mal byť on. Archív má Pravda spoplatnený, preto takto napísané a nie link.
MHD: Na ďalšie zmeny nemajú
12.10.2005; Pravda; príloha Bratislava
BRATISLAVA - Nespokojní cestujúci sa dočkali. Dopravný podnik pre nich po vyhodnotení súčasnej situácie v mestskej hromadnej doprave pripravil hneď niekoľko zmien.
Časť z nich začala platiť už v pondelok. Linka č. 68 odvtedy jazdí v rannej špičke namiesto každých šesť každé štyri minúty, linka č. 98 premáva namiesto každých osem každých šesť minút.
Ďalšia časť zmien bude aktuálna od pondelka 17. októbra. "Od tohto dňa sa zintenzívnia intervaly aj na linke č. 80, ktorá pôjde v špičke namiesto pôvodných šiestich každé štyri minúty," vysvetlil technický riaditeľ Dopravného podniku Bratislava Bronislav Weigl.
Dôvodom sú zvýšené kapacitné požiadavky na spomínaných trasách. "Po prázdninách sme zaznamenali nárast cestujúcich, ich počet sa výrazne zvýšil aj v porovnaní s vlaňajším septembrom," objasnil Weigl. To sa však netýka len Petržalky, podstatne vyťaženejšie jazdia podľa neho napríklad aj električky z Dúbravky.
Ďalšie podobné zmeny v blízkom čase pre nedostatok financií nepripravujú, neznamená to však, že by neboli potrebné. Na linke č. 96 by sa napríklad zišlo vymeniť krátke autobusy za kĺbové, lenže niet za aké. "Posledných 74 sa kupovalo ešte v roku 1998, odvtedy nie," prezradil Weigl. Do vozovní dopravného podniku odvtedy pribudlo akurát 33 tzv. midi autobusov, 118 starších vozidiel prešlo generálnymi opravami. Na plynový pohon v rámci nich prerobili 58 kĺbových autobusov.
"Keďže nový kĺbový autobus stojí okolo desať miliónov, na jednu takúto linku by sme potrebovali do sto miliónov korún," vrátil sa ešte Weigl k problémom na linke č. 96. Preto sa podľa neho uvažuje aj o možnosti opráv starších vozidiel.
Intervaly v niektorých časoch by sa zase zišli zhustiť na linke č. 59, rovnako ako by ich v iných chceli zriediť. "To preto, aby boli tie spoje čo najviac využité," zdôraznil technický riaditeľ. Dodal, že už o tom rokovali s firmami aj školami na jej trase. Niektoré dokonca po dohode s dopravným podnikom pozmenili začiatok vyučovania na 8.30 h. "V západoeurópskych mestách je už bežné, že všetky školy nezačínajú v rovnakom čase."
Keďže mestská hromadná doprava obsluhuje všetky mestské časti, medzi nespokojných cestujúcich rozhodne nepatria len Petržalčania. "Už dlhšie uvažujeme o zmenách na linke č. 21, ktorá jazdí do Devínskej Novej Vsi. Lenže vzhľadom na jej vzdialenosť od centra by už skrátenie intervalov o minútu znamenalo potrebu štyroch až piatich nových autobusov, ktoré nemáme," povedal Weigl.
Aspoň po čiastočných zmenách túžia rovnako aj Rusovčania, Jarovčania a Čunovčania. Niežeby boli nespokojní, ale chceli by, aby sa z domu mohli dostať nielen pod Nový most, ale aj do iných častí Bratislavy, napríklad za Mostom Apollo. "Z technických príčin to však naozaj nejde, pretože toľko vozidiel jednoducho nemáme," konštatoval znovu Weigl.
Z tohto dôvodu preto nehrozí ani "návrat" starých liniek, pôvodných trás, možné sú zatiaľ len kozmetické úpravy. Pripomienkovať situáciu v MHD však môžu Bratislavčania aj naďalej, robia to tak nakoniec už roky, zmeny-nezmeny. Pre zaujímavosť, na tie posledné, výraznejšie, zareagovalo mailom okolo tisíc ľudí.
Jistě, ale ani Buda ani Pešť nejsou noclehárny, takže obyvatelé jednoho břehu nemusí se vším (za prací, za nákupy, atd.) jezdit na druhý břeh. Navíc něco jiného je organický vývoj měst na dvou březích veletoku a něco jiného je plánování zcela nových měst na zelené louce.
Nechcem ta kritizovat, ale iba opravit ti nazor. O vsetku zelen v BA sa nestara mesto. Nikomu v Rusovciach do zahrady nepride zamestnanec, ktoreho si objedna mesto a nepride ti pokosit travu. O zelen sa stara ten, na koho pozemku je. V Petrzalke je to dobre vidiet pri koseni travy.
Ak je usporiadanie pri komunikacii po ktorej jazdi MHD : cesta - travnik - chodnik travu kosi magistrat.
Ak je usporiadanie : cesta - chodnik - travnik travu kosi MC.
Ak je zelen na pozemku sukromnej osoby ci firmy tak sa o nu stara dana osoba ci firma. Napriklad o zelen pri obchodnych centrach sa stara OC.
Re#52004 AAA: No aj mne by sa to najviac lubilo ako travnik na golfovom ihrisku. Polievat by to vsak nemal byt problem. V noci s jednou pracovnou - prerobenou T3 na polievacie vozidlo este by to aj cesty mohlo polievat. Napríklad tu, co cez zimu jazdi s pluhom.
V kazdom prípade su vypestovane odrody travy, ktore su menej narocne na vodu a vydrzia dlhsie zelene. Ved nedavno bola niekde na Slovensku konferencia o trave, len neviem ci hovorili o trave v pravom slova zmysle alebo o tej slengovej trave ?
Hm, už sa mi dlho nestalo, aby som sa o novinkách v MHD ako z prvého zdroja dozvedel zo zastávky a nie z iMHD... Dnes cca 18:00 h som sa o tom dočítal na električkovej zastávke "Račianske mýto" smer centrum mesta...
Ak som správne pochopil podľa www.dpb.sk , tak linka č. X82 bude premávať IBA v utorok 1. 11. 2005?! Dožvie, či aj tentokrát pripravia mapu jej trasy a teda aj jej CP na zastávky vylepia...
Myslím, že jej minuloročná trasa z Holíčskej cez Cintorín Petržalka k Matadoru bola hlavne pre Petržalčanov lepšia.
Takto vlastne bude robiť okruh ŽST Petržalka - Cintorín Petržalka - Matador - ŽST Petržalka alebo to bude obojsmerná trasa?
Myslím, že najlepšie by bolo, keby určené spoje linky č. 80 mimoriadne z Matadoru pokračovali cez Cintorín Ružinov, Terno až na Holíčsku. Čo si vy o tom myslíte?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Tomi
MHD: Na ďalšie zmeny nemajú
12.10.2005; Pravda; príloha Bratislava
BRATISLAVA - Nespokojní cestujúci sa dočkali. Dopravný podnik pre nich po vyhodnotení súčasnej situácie v mestskej hromadnej doprave pripravil hneď niekoľko zmien.
Časť z nich začala platiť už v pondelok. Linka č. 68 odvtedy jazdí v rannej špičke namiesto každých šesť každé štyri minúty, linka č. 98 premáva namiesto každých osem každých šesť minút.
Ďalšia časť zmien bude aktuálna od pondelka 17. októbra. "Od tohto dňa sa zintenzívnia intervaly aj na linke č. 80, ktorá pôjde v špičke namiesto pôvodných šiestich každé štyri minúty," vysvetlil technický riaditeľ Dopravného podniku Bratislava Bronislav Weigl.
Dôvodom sú zvýšené kapacitné požiadavky na spomínaných trasách. "Po prázdninách sme zaznamenali nárast cestujúcich, ich počet sa výrazne zvýšil aj v porovnaní s vlaňajším septembrom," objasnil Weigl. To sa však netýka len Petržalky, podstatne vyťaženejšie jazdia podľa neho napríklad aj električky z Dúbravky.
Ďalšie podobné zmeny v blízkom čase pre nedostatok financií nepripravujú, neznamená to však, že by neboli potrebné. Na linke č. 96 by sa napríklad zišlo vymeniť krátke autobusy za kĺbové, lenže niet za aké. "Posledných 74 sa kupovalo ešte v roku 1998, odvtedy nie," prezradil Weigl. Do vozovní dopravného podniku odvtedy pribudlo akurát 33 tzv. midi autobusov, 118 starších vozidiel prešlo generálnymi opravami. Na plynový pohon v rámci nich prerobili 58 kĺbových autobusov.
"Keďže nový kĺbový autobus stojí okolo desať miliónov, na jednu takúto linku by sme potrebovali do sto miliónov korún," vrátil sa ešte Weigl k problémom na linke č. 96. Preto sa podľa neho uvažuje aj o možnosti opráv starších vozidiel.
Intervaly v niektorých časoch by sa zase zišli zhustiť na linke č. 59, rovnako ako by ich v iných chceli zriediť. "To preto, aby boli tie spoje čo najviac využité," zdôraznil technický riaditeľ. Dodal, že už o tom rokovali s firmami aj školami na jej trase. Niektoré dokonca po dohode s dopravným podnikom pozmenili začiatok vyučovania na 8.30 h. "V západoeurópskych mestách je už bežné, že všetky školy nezačínajú v rovnakom čase."
Keďže mestská hromadná doprava obsluhuje všetky mestské časti, medzi nespokojných cestujúcich rozhodne nepatria len Petržalčania. "Už dlhšie uvažujeme o zmenách na linke č. 21, ktorá jazdí do Devínskej Novej Vsi. Lenže vzhľadom na jej vzdialenosť od centra by už skrátenie intervalov o minútu znamenalo potrebu štyroch až piatich nových autobusov, ktoré nemáme," povedal Weigl.
Aspoň po čiastočných zmenách túžia rovnako aj Rusovčania, Jarovčania a Čunovčania. Niežeby boli nespokojní, ale chceli by, aby sa z domu mohli dostať nielen pod Nový most, ale aj do iných častí Bratislavy, napríklad za Mostom Apollo. "Z technických príčin to však naozaj nejde, pretože toľko vozidiel jednoducho nemáme," konštatoval znovu Weigl.
Z tohto dôvodu preto nehrozí ani "návrat" starých liniek, pôvodných trás, možné sú zatiaľ len kozmetické úpravy. Pripomienkovať situáciu v MHD však môžu Bratislavčania aj naďalej, robia to tak nakoniec už roky, zmeny-nezmeny. Pre zaujímavosť, na tie posledné, výraznejšie, zareagovalo mailom okolo tisíc ľudí.