Reply on: SZKV #51971:
Čo ťa na tom zaráža? Aj iné mestá su na dvoch brehoch veľtoku? Ako príklad uvediem kedysi dve mestá, ktoré s spojili v jedno - Budapešť. Veď hádam ľudsto je natoľko inteligentné aby dokázalo postaviť most. Bratislava bola umelo rozširovaná a Petržalka ponúkala obrovský priestor na zastavanie. Bol to v tom období logický krok.Re #51978 Papyr: Možno to bude tym, ze rozhodnutie o vystvbe Petrzalky prislo v inej dobe (teda rokoch) ako bolo vystahovana Sumava... Okrem ineho v Petrazlke existovala zastavba aj pred vystavbou sídliska a bola to tusim najvascia dedina v republike. Takisto v Jarovciach, Rusovcich a Cunove sa byvalo.
Re #51987 AAA: Ked som bol v Prahe v lete tak tam tráva na trati bola rovnako suchá ako by bola u nas. Vo Viedni nemaju ani koberce v trati. Mozno kedysi boli, dnes je vsak trat okrem travy plna pupav, dateliny,... Ved nerobime zatravnením z trate botanickú záhradu a nemusí byť všsade golfový trávnik. Treba sa postarať aby sa to raz za cas pokosilo, ked je treba, a inak ide hlavne o hlukopohlcujuce ucinky ako esteticno.
galiyosha
Re #51938 AAA: Tým myslíš tú papierovú "maximálnu prevádzkovú rýchlosť"?
Re #51942 martiner: Asi mi nič iné neostane. Len archívy sú asi svet sám o sebe a zatiaľ som doň neprenikol.
Re #51946 Papyr: Ale ona sa nedereťazovkuje samovoľne, veď bol na to vypísaný (Parane)normálny tender. (S tými chuťami beriem, nevidel som za roh...)
Re #51951 81-71: Podľa mňa by zástavka Siemens vyvolávala v cestujúcich zvláštny pocit. (V niektorých určite.)
Re #51961 Martin Fundárek: Vďaka za tip, pohľadám.
Re #51963 Ámos Keynes: Keď si do nanokonštruktorovej placky nahráš program "chlieb" a zmačkneš tlačidlo "Postav", aj detiská v Afrike možno prestanú hladovať.
Re #51981 marko: Mne je tiež trochu ľúto premrhaných vozokm na 99, aj tak si však nemyslím, že by to bola zbytočná linka. Ako nadväzná by bez debaty bola stokrát užitočnejšia, keby chodila cez Smolenickú.
Osobne však túto linku vnímam len ako protiargument tým, čo potrebujú priame spojenie odvšadiaľ všade. Takto sa môže pekne papierovo napísať, že spája všetky zdravotnícke zariadenia v Petržalke, miestny úrad, železničnú stanicu a neviem, čo všetko ešte...
Na druhú stranu, jej ustrihnutím/zredukovaním ušetríš maximálne tak krátke vozy. Tými by si kmeňové linky alebo presmerovanie 93 aj tak nezabezpečil.
Čo sa týka úplne dementného cestovného poriadku električiek na Kapucínskej (teraz počas výluky idú obidve minútu po sebe a potom 11 minút nič, skutočne úžasné), dúfam, že to ošetrí plánovaná zmena linkového vedenia električiek. Keby chodili v 6minútovom preklade, alebo po novom jedna linka každé 3 či 4 minúty, čo by som považoval za optimum, máš to plus-mínus to isté, čo pod Novým mostom. (V súčasnosti síce teoreticky síce 4minútový preklad, prakticky to tak však nie je, viď cestovný poriadok...)
Aj tak zmenu linkového vedenia v Petržalke vnímam len ako prípravný krok na reálnu výstavbu električky. Vieš si asi predstaviť, ako by verejnosť zareagovala, keby sa jej po výstavbe električky takýmto spôsobom pomenila doprava? Takto sa za tie tri roky len zrušia 59 a 95, skráti 78, zredukuje alebo zruší 83, a to bude všetko...