A ako to teraz v Karlovke vyzerá, tam kde zrušili reťazovku? Vedenie teraz visí na tých istých stĺpoch, ako predtým reťazovka? A rozpätie je zrazu dobré aj na obyčajnú trolej?
Dnes som isiel o cca 00:40 cez Karldorf a videl som medzi zastavkami Jurigovo namestie a Nad Luckami vrcharske hybridne vozidla (tie cestne) na kolajach, jedno v kazdom smere. Vrchari tam cosi stvarali s vedenim, vedla zastavky tramvaje Segnerova smer mesto stala Elzacka vrcharska Karosa. Neviem ci sa chystali zvesit aj tento usek retiazkoveho vedenia. Ale co ine by tam asi robili? Kazdopadne ten, kto toto navrhol, presadil a schvalil si zasluzi aby visel na vylozniku za ... ?
To by sedelo s teóriou, že obchádzanie stávajúcich prírodných útarov bolo dôvodom tej kľukatosti. Ale tá teória asi bola pozostatkom tejto japonskej teórie.
Re #51938 AAA: Tým myslíš tú papierovú "maximálnu prevádzkovú rýchlosť"?
Re #51942 martiner: Asi mi nič iné neostane. Len archívy sú asi svet sám o sebe a zatiaľ som doň neprenikol.
Re #51946 Papyr: Ale ona sa nedereťazovkuje samovoľne, veď bol na to vypísaný (Parane)normálny tender. (S tými chuťami beriem, nevidel som za roh...)
Re #51951 81-71: Podľa mňa by zástavka Siemens vyvolávala v cestujúcich zvláštny pocit. (V niektorých určite.)
Re #51961 Martin Fundárek: Vďaka za tip, pohľadám.
Re #51963 Ámos Keynes: Keď si do nanokonštruktorovej placky nahráš program "chlieb" a zmačkneš tlačidlo "Postav", aj detiská v Afrike možno prestanú hladovať.
Re #51981 marko: Mne je tiež trochu ľúto premrhaných vozokm na 99, aj tak si však nemyslím, že by to bola zbytočná linka. Ako nadväzná by bez debaty bola stokrát užitočnejšia, keby chodila cez Smolenickú.
Osobne však túto linku vnímam len ako protiargument tým, čo potrebujú priame spojenie odvšadiaľ všade. Takto sa môže pekne papierovo napísať, že spája všetky zdravotnícke zariadenia v Petržalke, miestny úrad, železničnú stanicu a neviem, čo všetko ešte...
Na druhú stranu, jej ustrihnutím/zredukovaním ušetríš maximálne tak krátke vozy. Tými by si kmeňové linky alebo presmerovanie 93 aj tak nezabezpečil.
Čo sa týka úplne dementného cestovného poriadku električiek na Kapucínskej (teraz počas výluky idú obidve minútu po sebe a potom 11 minút nič, skutočne úžasné), dúfam, že to ošetrí plánovaná zmena linkového vedenia električiek. Keby chodili v 6minútovom preklade, alebo po novom jedna linka každé 3 či 4 minúty, čo by som považoval za optimum, máš to plus-mínus to isté, čo pod Novým mostom. (V súčasnosti síce teoreticky síce 4minútový preklad, prakticky to tak však nie je, viď cestovný poriadok...)
Aj tak zmenu linkového vedenia v Petržalke vnímam len ako prípravný krok na reálnu výstavbu električky. Vieš si asi predstaviť, ako by verejnosť zareagovala, keby sa jej po výstavbe električky takýmto spôsobom pomenila doprava? Takto sa za tie tri roky len zrušia 59 a 95, skráti 78, zredukuje alebo zruší 83, a to bude všetko...
No možno by tá tráva nebola vysoká, ale určite nulovú starostlivosť od DPB 364 dní v roku by pocítila.
Re #51970 inTony: Ja ti poviem spoj priamo spred brány do práce, školy, obchodu, krčmy, nemocnice, na stanicu, do kina, ..., a najlepšie s intervalom do 5 minút s prevádzkou 4:00-01:00 a s minimom zastávok po najkratšej trase.
5. Takto sa da vlastne kazda linka rozdelit na dve. A potom este kazda nova na dve ... resp na N. Z kazdej zastavky je predsa iny dopyt... Okrem ineho maju ludia tendenciu nastupovat do prveho co pride aj ked je jasne ze o minutu je tu dalsi prazdny ... co v pripade 95A a 95B moze byt trochu na skodu (rvat sa do narvaneho a nervat sa do nenarvaneho).
Je pravda ze taketo veci ako 95A a B treba. Rozhodne. Avsak netreba to prehanat. A ta 95 A a B je podla mna uz prehnana (este elektricky po karlovku a az do dubravky berem:-) )
Som sa trocha nudil tak som spravil zaujímavú fotomantáž... Nieje zrovna prepracovaná, bo sa mi nechcelo zas s tým prplať.. ale dá sa ? ? http://fotky.azet.sk/fotka.phtml?&ft=5053878
Sates (sudruhovia z Pov. Bystrice) sa rozhodli, ze najvhodnejsí cas na obnovu vodorovneho znacenia v zastavkach a buspruhoch je prave v spicke. Kto neveri, nech tam bezi (Prievozska, Mlynske nivy). Ako moze byt niekto takto dementny?
Takže po krátkej rekreácií v prírode, kde nepremávajú bratislavské Ik a podobné chuťovky ? som späť.
Stále nemôžem pochopiť, ako ľudia čo nebývajú v Petržke stále presviedčajú domácich, že sa im spoje zlepšili - blbosť! Ja tiež nehovorím o linkách napr.v Lamači - kam zájdem iba príležitostne. Jediné (!) čo sa mi zlepšilo je spojenie na Bajkalskú a Polus (98), 95 som pred tým veľmi nevyužíval a tak je tomu aj teraz - však prestupná el.12 má 12 min. interval. A trasa sa papierovo skrátila o 5 minút (reálne možno o tri).
A 99? Už to poviem na plnú hubu: to vymyslel niekto, čo ozaj musel niečo vymyslieť a nič ho nenapadlo a tak si povedal, že by mohla mať Petržka svoj vlastný bus. Čo by nemuselo byť na škodu, ale nie s jej súčasnou trasou. A nevšimol som si, že by ju pochválil Technopol al. galiyosha ktorým tiež stojí pred domom. Nedá sa totiž použiť ako prestup.bus - to je 98.
hoppusmark: Ano električka do Petržalky mala byť prioritou pre hl.mesto. Ale namiesto toho sa financujú iné, akože dôležité veci.
tr3mp: Cestoval som pravidelne el+90 (ako alternatíva k 93) k bot.záhrade. Bola to perfektá kombinácia, stačilo si pozrieť jej odchody - čo nebol problém. A el.pod mostom chodia častejšie ako na Kapucínskej.
Vcera vecer na L5 sedel predomnou chalanisko tak 16-19 rocny a hral sa na vodica elektricky ? Vydaval zvuky ako zvonenie,smerovky, hlasil zastavky sice na prd, ale hlasil, maval vodicom v protismere...vystupoval na Ursinyho , az vtedy som si vsimol ,ze tam mal 3 surodencov a maminku. Teraz neviem ci to bola diagnoza ,alebo bol nahuleny ? ? Tak hosi priznajte sa kto z Vas to bol ? ? ?
Mna ani tak nezaraza, ze je to za Dunajom, lebo Bratislava ma Male Karpaty, vdaka ktorym sa nemoze rozvijat do kruhu, ale do akehosi "Y". Mna skor zaraza, ze sudruhovia naplanovali taky obrovsky obytny subor v tesnej blizkosti ostro sledovanej zeleznooponovej statnej hranice. Zovsadial od hranic, zo Sumavy, z Podyji atd. vystahovavali kazdu stodomovu dedinku, ale v Petrzalke postavili megasidlisko priamo na ciare.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
galiyosha
Re #51938 AAA: Tým myslíš tú papierovú "maximálnu prevádzkovú rýchlosť"?
Re #51942 martiner: Asi mi nič iné neostane. Len archívy sú asi svet sám o sebe a zatiaľ som doň neprenikol.
Re #51946 Papyr: Ale ona sa nedereťazovkuje samovoľne, veď bol na to vypísaný (Parane)normálny tender. (S tými chuťami beriem, nevidel som za roh...)
Re #51951 81-71: Podľa mňa by zástavka Siemens vyvolávala v cestujúcich zvláštny pocit. (V niektorých určite.)
Re #51961 Martin Fundárek: Vďaka za tip, pohľadám.
Re #51963 Ámos Keynes: Keď si do nanokonštruktorovej placky nahráš program "chlieb" a zmačkneš tlačidlo "Postav", aj detiská v Afrike možno prestanú hladovať.
Re #51981 marko: Mne je tiež trochu ľúto premrhaných vozokm na 99, aj tak si však nemyslím, že by to bola zbytočná linka. Ako nadväzná by bez debaty bola stokrát užitočnejšia, keby chodila cez Smolenickú.
Osobne však túto linku vnímam len ako protiargument tým, čo potrebujú priame spojenie odvšadiaľ všade. Takto sa môže pekne papierovo napísať, že spája všetky zdravotnícke zariadenia v Petržalke, miestny úrad, železničnú stanicu a neviem, čo všetko ešte...
Na druhú stranu, jej ustrihnutím/zredukovaním ušetríš maximálne tak krátke vozy. Tými by si kmeňové linky alebo presmerovanie 93 aj tak nezabezpečil.
Čo sa týka úplne dementného cestovného poriadku električiek na Kapucínskej (teraz počas výluky idú obidve minútu po sebe a potom 11 minút nič, skutočne úžasné), dúfam, že to ošetrí plánovaná zmena linkového vedenia električiek. Keby chodili v 6minútovom preklade, alebo po novom jedna linka každé 3 či 4 minúty, čo by som považoval za optimum, máš to plus-mínus to isté, čo pod Novým mostom. (V súčasnosti síce teoreticky síce 4minútový preklad, prakticky to tak však nie je, viď cestovný poriadok...)
Aj tak zmenu linkového vedenia v Petržalke vnímam len ako prípravný krok na reálnu výstavbu električky. Vieš si asi predstaviť, ako by verejnosť zareagovala, keby sa jej po výstavbe električky takýmto spôsobom pomenila doprava? Takto sa za tie tri roky len zrušia 59 a 95, skráti 78, zredukuje alebo zruší 83, a to bude všetko...