Ta trat ta ma byt konstruovana tak, aby sa po nej dalo jazdiz aj 80 km/h. Tratova rychlost je nieco ine. A navyse, T3 ma, pokial viem, konstrukcnu rychlost 75 km/h.
Niekto múdry tu na fóre mi odpovedal. že v Petržke bude premávať aj mix tramvají z iných častí mesta. To si myslíš, že rýchloelektričky pôjdu 80km/hod a na odstavnej koľaji tam budú predbiehať staré monštrá ?
Kua, dobre im Brono povedal! Keby mali ti novinari este trosku viac rozumu, co je vylucene, tak by z toho mohli spravit aj vacsiu vec. Lenze oni vedia pisat iba o hovadinach....
Toto by mal byť on. Archív má Pravda spoplatnený, preto takto napísané a nie link.
MHD: Na ďalšie zmeny nemajú
12.10.2005; Pravda; príloha Bratislava
BRATISLAVA - Nespokojní cestujúci sa dočkali. Dopravný podnik pre nich po vyhodnotení súčasnej situácie v mestskej hromadnej doprave pripravil hneď niekoľko zmien.
Časť z nich začala platiť už v pondelok. Linka č. 68 odvtedy jazdí v rannej špičke namiesto každých šesť každé štyri minúty, linka č. 98 premáva namiesto každých osem každých šesť minút.
Ďalšia časť zmien bude aktuálna od pondelka 17. októbra. "Od tohto dňa sa zintenzívnia intervaly aj na linke č. 80, ktorá pôjde v špičke namiesto pôvodných šiestich každé štyri minúty," vysvetlil technický riaditeľ Dopravného podniku Bratislava Bronislav Weigl.
Dôvodom sú zvýšené kapacitné požiadavky na spomínaných trasách. "Po prázdninách sme zaznamenali nárast cestujúcich, ich počet sa výrazne zvýšil aj v porovnaní s vlaňajším septembrom," objasnil Weigl. To sa však netýka len Petržalky, podstatne vyťaženejšie jazdia podľa neho napríklad aj električky z Dúbravky.
Ďalšie podobné zmeny v blízkom čase pre nedostatok financií nepripravujú, neznamená to však, že by neboli potrebné. Na linke č. 96 by sa napríklad zišlo vymeniť krátke autobusy za kĺbové, lenže niet za aké. "Posledných 74 sa kupovalo ešte v roku 1998, odvtedy nie," prezradil Weigl. Do vozovní dopravného podniku odvtedy pribudlo akurát 33 tzv. midi autobusov, 118 starších vozidiel prešlo generálnymi opravami. Na plynový pohon v rámci nich prerobili 58 kĺbových autobusov.
"Keďže nový kĺbový autobus stojí okolo desať miliónov, na jednu takúto linku by sme potrebovali do sto miliónov korún," vrátil sa ešte Weigl k problémom na linke č. 96. Preto sa podľa neho uvažuje aj o možnosti opráv starších vozidiel.
Intervaly v niektorých časoch by sa zase zišli zhustiť na linke č. 59, rovnako ako by ich v iných chceli zriediť. "To preto, aby boli tie spoje čo najviac využité," zdôraznil technický riaditeľ. Dodal, že už o tom rokovali s firmami aj školami na jej trase. Niektoré dokonca po dohode s dopravným podnikom pozmenili začiatok vyučovania na 8.30 h. "V západoeurópskych mestách je už bežné, že všetky školy nezačínajú v rovnakom čase."
Keďže mestská hromadná doprava obsluhuje všetky mestské časti, medzi nespokojných cestujúcich rozhodne nepatria len Petržalčania. "Už dlhšie uvažujeme o zmenách na linke č. 21, ktorá jazdí do Devínskej Novej Vsi. Lenže vzhľadom na jej vzdialenosť od centra by už skrátenie intervalov o minútu znamenalo potrebu štyroch až piatich nových autobusov, ktoré nemáme," povedal Weigl.
Aspoň po čiastočných zmenách túžia rovnako aj Rusovčania, Jarovčania a Čunovčania. Niežeby boli nespokojní, ale chceli by, aby sa z domu mohli dostať nielen pod Nový most, ale aj do iných častí Bratislavy, napríklad za Mostom Apollo. "Z technických príčin to však naozaj nejde, pretože toľko vozidiel jednoducho nemáme," konštatoval znovu Weigl.
Z tohto dôvodu preto nehrozí ani "návrat" starých liniek, pôvodných trás, možné sú zatiaľ len kozmetické úpravy. Pripomienkovať situáciu v MHD však môžu Bratislavčania aj naďalej, robia to tak nakoniec už roky, zmeny-nezmeny. Pre zaujímavosť, na tie posledné, výraznejšie, zareagovalo mailom okolo tisíc ľudí.
Jistě, ale ani Buda ani Pešť nejsou noclehárny, takže obyvatelé jednoho břehu nemusí se vším (za prací, za nákupy, atd.) jezdit na druhý břeh. Navíc něco jiného je organický vývoj měst na dvou březích veletoku a něco jiného je plánování zcela nových měst na zelené louce.
Nechcem ta kritizovat, ale iba opravit ti nazor. O vsetku zelen v BA sa nestara mesto. Nikomu v Rusovciach do zahrady nepride zamestnanec, ktoreho si objedna mesto a nepride ti pokosit travu. O zelen sa stara ten, na koho pozemku je. V Petrzalke je to dobre vidiet pri koseni travy.
Ak je usporiadanie pri komunikacii po ktorej jazdi MHD : cesta - travnik - chodnik travu kosi magistrat.
Ak je usporiadanie : cesta - chodnik - travnik travu kosi MC.
Ak je zelen na pozemku sukromnej osoby ci firmy tak sa o nu stara dana osoba ci firma. Napriklad o zelen pri obchodnych centrach sa stara OC.
Re#52004 AAA: No aj mne by sa to najviac lubilo ako travnik na golfovom ihrisku. Polievat by to vsak nemal byt problem. V noci s jednou pracovnou - prerobenou T3 na polievacie vozidlo este by to aj cesty mohlo polievat. Napríklad tu, co cez zimu jazdi s pluhom.
V kazdom prípade su vypestovane odrody travy, ktore su menej narocne na vodu a vydrzia dlhsie zelene. Ved nedavno bola niekde na Slovensku konferencia o trave, len neviem ci hovorili o trave v pravom slova zmysle alebo o tej slengovej trave ?
Hm, už sa mi dlho nestalo, aby som sa o novinkách v MHD ako z prvého zdroja dozvedel zo zastávky a nie z iMHD... Dnes cca 18:00 h som sa o tom dočítal na električkovej zastávke "Račianske mýto" smer centrum mesta...
Ak som správne pochopil podľa www.dpb.sk , tak linka č. X82 bude premávať IBA v utorok 1. 11. 2005?! Dožvie, či aj tentokrát pripravia mapu jej trasy a teda aj jej CP na zastávky vylepia...
Myslím, že jej minuloročná trasa z Holíčskej cez Cintorín Petržalka k Matadoru bola hlavne pre Petržalčanov lepšia.
Takto vlastne bude robiť okruh ŽST Petržalka - Cintorín Petržalka - Matador - ŽST Petržalka alebo to bude obojsmerná trasa?
Myslím, že najlepšie by bolo, keby určené spoje linky č. 80 mimoriadne z Matadoru pokračovali cez Cintorín Ružinov, Terno až na Holíčsku. Čo si vy o tom myslíte?
Hej, visí na tých istých stĺpoch. Rozpätie nie je zrazu dobré, stĺpy aj napriek názoru pánov inžinierov Paru a Haluzu visí ako šnúry na bielizeň. Predpokladaný vývoj je taký, že to čoskoro niekto strhne a následne dajú súdruhovi inžinieri zahustiť stĺpy. Taký obraz debility, ako je likvidácía reťazovky v KV, som už dávno nevidel. Mimochodom, by ma zaujímalo, či na trať do Petržalky s Vkonštr.=80 km/h budú tiež súkať delta závesy, podľa možnosti bez kompenzácie a okorenené sekciami na pevných svorkách? Momoti!
To vieš, prejavil sa môj vzťah k poriadku a snaha mať všetko čo najkrajšie. A práve preto, že som tiež videl aké je to v Prahe (napr. pri Hrade), nie som veľkým zástancom takejto úpravy. Ono totiž nezasvätený, a tých je väčšina, si povie načo tú trávu sadia, keď to takto vyzerá.
Čo ťa na tom zaráža? Aj iné mestá su na dvoch brehoch veľtoku? Ako príklad uvediem kedysi dve mestá, ktoré s spojili v jedno - Budapešť. Veď hádam ľudsto je natoľko inteligentné aby dokázalo postaviť most. Bratislava bola umelo rozširovaná a Petržalka ponúkala obrovský priestor na zastavanie. Bol to v tom období logický krok.
Re #51978 Papyr: Možno to bude tym, ze rozhodnutie o vystvbe Petrzalky prislo v inej dobe (teda rokoch) ako bolo vystahovana Sumava... Okrem ineho v Petrazlke existovala zastavba aj pred vystavbou sídliska a bola to tusim najvascia dedina v republike. Takisto v Jarovciach, Rusovcich a Cunove sa byvalo.
Re #51987 AAA: Ked som bol v Prahe v lete tak tam tráva na trati bola rovnako suchá ako by bola u nas. Vo Viedni nemaju ani koberce v trati. Mozno kedysi boli, dnes je vsak trat okrem travy plna pupav, dateliny,... Ved nerobime zatravnením z trate botanickú záhradu a nemusí byť všsade golfový trávnik. Treba sa postarať aby sa to raz za cas pokosilo, ked je treba, a inak ide hlavne o hlukopohlcujuce ucinky ako esteticno.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Peon
Ak som správne pochopil podľa www.dpb.sk , tak linka č. X82 bude premávať IBA v utorok 1. 11. 2005?! Dožvie, či aj tentokrát pripravia mapu jej trasy a teda aj jej CP na zastávky vylepia...
Myslím, že jej minuloročná trasa z Holíčskej cez Cintorín Petržalka k Matadoru bola hlavne pre Petržalčanov lepšia.
Takto vlastne bude robiť okruh ŽST Petržalka - Cintorín Petržalka - Matador - ŽST Petržalka alebo to bude obojsmerná trasa?
Myslím, že najlepšie by bolo, keby určené spoje linky č. 80 mimoriadne z Matadoru pokračovali cez Cintorín Ružinov, Terno až na Holíčsku. Čo si vy o tom myslíte?