Reply on: eripmav #51409:
Preferencia tak, ako sa robí v BA, nikdy fungovať nemôže. Snímanie príchodu vozidla do zastávky je na dve veci, pretože čas, strávený na zastávke, je rôzny. Ak ho nastavím príliš dlhý, električky budú stáť v čase, keď je cestujúcich málo alebo priemerne. Ak ho nastavím príliš krátky, nebudú stíhať, keď bude cestujúcich priveľa alebo keď sa pritrafí invalid, ktorému nástup trvá dlho. Treba snímať odchod vozidla zo zastávky - napríklad rádiovým impulzom, naviazaným na stlačenie tlačidla zatvárania dverí.Snímať prichádzajúce vozidlo možno tam, kde je dostatočne dlhý úsek pred križovatkou (bez zastávky) a vždy s predzvesťou, na ktorej vodič vidí, či na križovatke bude alebo nebude mať voľno - a podľa toho bude alebo nebude brzdiť.
Samostatnou kapitolou je to, či je vôbec možné vzhľadom na hustotu dopravy naprogramovať preferenciu. Ak na karloveskej radiále prechádza v rannej špičke priemerne jeden vlak za 52 sekúnd, mám obavu, že sa preferencia urobiť nedá - to by sme kolidujúce smery asi úplne odpísali. Na tejto radiále sa podľa môjho názoru bude dať urobiť preferencia až vtedy, keď sa tam nasadia kapacitnejšie súpravy (než má DPB dnes) a zriedi sa interval.
Martin Fundárek
Sommelier #51075: "A len tak mimochodom, tomu, kto vymyslel papierovu dvacku by som vo verejnom zaujme nedal cistit ani verejne toalety."
MF #51291: "Papierová dvacka kedysi bola v poriadku, ale od tých čias sa koruna výrazne znehodnotila a NBS zaspala dobu."
Ty v tom vidíš ospravedlňovanie dnešného stavu? Ja nie. Papierová dvacka pred trinástimi rokmi nebola chybou. Chybou je, že je papierová dodnes.