Ad duobus pod Nový most: DPB nakúpi 6 duobusov. Keďže nie všetky budú vždy k dispozícii, grafikon sa dá postaviť najviac na päť (a aj to je o hubu). Dnes jazdí na 33 v špičke 7 vozidiel. Keď pre zjednodušenie vezmeme kapacitu kĺbového duobusu ako 1,5-násobok kapacity sólo autobusu, treba 4,67 duobusu, aby bola dodržaná súčasná kapacita. Takže tých 5 vozidiel ledva postačí na udržanie súčasnej kapacity na linke 33. Že by dokázali obslúžiť rameno pod Nový most (čo je predĺženie jazdnej doby na cca 2,5-násobok), je holý nezmysel. Pod most budú môcť zájsť tak dva spoje ráno (špičkové vozidlá, ktoré si tam "odskočia" cestou do vozovne).
Možno sa 49-ka vyrieši duobusom - chodí len mimo špičky, takže nejaká špičková 33-ka by to mohla zvládať. Od Vojenskej na Suchý mlyn dieselom a potom pod drôtmi k NOÚ a späť na Vojenskú. Hovadina? Nie väčšia než otáčanie duobusov v Karlovke na diesel.
Preferencia tak, ako sa robí v BA, nikdy fungovať nemôže. Snímanie príchodu vozidla do zastávky je na dve veci, pretože čas, strávený na zastávke, je rôzny. Ak ho nastavím príliš dlhý, električky budú stáť v čase, keď je cestujúcich málo alebo priemerne. Ak ho nastavím príliš krátky, nebudú stíhať, keď bude cestujúcich priveľa alebo keď sa pritrafí invalid, ktorému nástup trvá dlho. Treba snímať odchod vozidla zo zastávky - napríklad rádiovým impulzom, naviazaným na stlačenie tlačidla zatvárania dverí.
Snímať prichádzajúce vozidlo možno tam, kde je dostatočne dlhý úsek pred križovatkou (bez zastávky) a vždy s predzvesťou, na ktorej vodič vidí, či na križovatke bude alebo nebude mať voľno - a podľa toho bude alebo nebude brzdiť.
Samostatnou kapitolou je to, či je vôbec možné vzhľadom na hustotu dopravy naprogramovať preferenciu. Ak na karloveskej radiále prechádza v rannej špičke priemerne jeden vlak za 52 sekúnd, mám obavu, že sa preferencia urobiť nedá - to by sme kolidujúce smery asi úplne odpísali. Na tejto radiále sa podľa môjho názoru bude dať urobiť preferencia až vtedy, keď sa tam nasadia kapacitnejšie súpravy (než má DPB dnes) a zriedi sa interval.
Čo to táraš?
Sommelier #51075: "A len tak mimochodom, tomu, kto vymyslel papierovu dvacku by som vo verejnom zaujme nedal cistit ani verejne toalety."
MF #51291: "Papierová dvacka kedysi bola v poriadku, ale od tých čias sa koruna výrazne znehodnotila a NBS zaspala dobu."
Ty v tom vidíš ospravedlňovanie dnešného stavu? Ja nie. Papierová dvacka pred trinástimi rokmi nebola chybou. Chybou je, že je papierová dodnes.
Magistrát má z čoho, ale dá radšej na dôležitejšie veci. Veď treba hoci rekonštruovať pred pár rokmi rekonštruované Hlavné námestie, aby boli stánkári dostatočne zásobení elektrinou. Čo tam po nejakej MHD
Ani mne sa to nepozdáva. Nosný systém by mal interval pol hodiny v špičke, hodinu až dve mimo špičky, odchody by boli napr. vždy o x.08, ale z nejakého záhadného dôvodu by nešiel vlak o 10.08, ale už o 10.01... Ďakujem pekne.
Inac neviem kto sa pytal ale....
Lanovka zo Studienky na Kamzik premava po cely rok do 16:00 (s vinimkou potrtaneho pocasia {vietor a take blbosti}) A daju sa nosit aj bicykle (za rovnaku cenu ako vsetci ostatny.. 60Sk)
nazvat U-Bahn v Düsseldorfu, Duisburgu, Mülheimu, Essenu, Bochumi, Gelsenkirchenu, Herne, Dortmundu, Kolíně, Bonnu a Stuttgartu slovem metro je docela odvážné ? Je to (s)prostá rychlodrážní tramvaj, částečně zahrabaná pod zem a částečně s vysokými nástupišti.
BTW kdo si chce vyfotit tramvaje v centru Bochumi a Dortmundu tak honem rychle na to, zahrabávání se pokračuje, v Bochumi to spustí do vánoc a v Dortmundu na jaře (nejpozději do MS ve Fussbalu).
Este som chcel doplnit > dnes rano som isiel zo zastavky Nevädzova L75 o 8:38 ze idem do skoly ale autobus na Bajkalskej odbocil na Trnavsku cestu a tam skoncil, ja som sa cudoval lebo ta co konci na Bajkalskej ma ist as 8:52, tak som smola... nevie o tom nikto nieco? Od 10teho sa nieco menilo ale niesu nove casy vypisane na stranke
Re #51522 debil: http://www.metroba.sk/sk/index.php?page=rozne < ten clanok som necital ale podla toho co som uz cital davno tak .. most sa ma v kazdom pripade zvysit o niekolko X metrov, a v pripade ze sa bude cely most rozoberat a stavat nanovo (mostovka) tak nejaky plavebny neviemco/kto... pozaduje odstranenie jedneho piliera (od safka ten prvy co je vo vode) a ma byt pre eliny (2kolajna), chodcov a cyklistov, ziadne IGK.
Re #51532 inTony: 'petert'a sa nevsimaj on trepe blbosti, sak to je blbost aby bolo aj metro aj eliny (ked je jedno tak druhe je zbytocne)
Mám tu jeden dotaz: zajtra ráno t.j okolo 6.00 (odchod) by som sa rád dostal na Patronku použijem linky 95 prestup na 83 - už na námestí hraničiarov maju byť 95 5.59 , 6.14 , 6.29 a 83 6.00 , 6.15 , 6.30 čiže minuta na prestup , už 2 krát sa mi stalo že 83 odíde skôr ako 95 nakolko na prvých 2 zastavkach nemá ludí a 95 väčšinou stojí na semaforoch pri Dos.dráhe a nie som jediný komu sa to stáva. ZAjtra idem tiež tak dám vedieť ako som dopadol
p.s kompetentný nám odporučili namiesto linky 81 prestup 95 + 83 ale neviem ako brali do uváhy prestup tieto ranne hodiny, pri tom L83 má nadväzovať na L 95 tak neviem prečo to dávaju tak natesno stačilo by o 2-3 min posunuť odchody vďaka ☠
S499.1023: K&M urcite nie, bo pan Kummler je vela nesamostatny ked vsade chodi s Matterou! Ale k veci: vrchne dielektrikum ing. Tretie skupenstvo vody uz zacina nasierat aj svojho rezortneho riaditela ing. Konarika.
Proste typický parovod. Veď také trolejové kríženie t x d by v parovodnom ponímaní ukrutne spomaľovalo oba druhy dopravy, takže oni to súdruhovia inžinieri-organizátori od parnej trakcie dobre mysleli ? . By ma zaujímalo, či už majú od firmy Furrer&Frey objednané pevné oblúkové svorky na trať, či im postačia tie z ex-ELV Kremnica čo ich majú plné sklady alebo či nedajbože ustúpia od svojej koncepcie "najlepšia svorka je pevná svorka" a použijú aj dvoj-, či, nedajbože ja trojzávesové (ó, aké rúhanie, veď to nemôže fungovať) oblúkové svorky koncepcie Kummler+Matter?
Kri: aleba. A to mas odkial taketo bludy, z volebneho programu pana Bystrika Holleho? Ake priame prepojenie DD-mesto? Ved to bude ostrovna prevadzka oddelena od ostatnej siete, tak aka predlzena L-204? Alebo tam budes tie trolejbusy v useku Molecova - Hyrosova tahat traktorom? TT DD v predlozenom navrhu je vrchol nesystemovosti a podvod na volicoch v bliziacich sa komunalnych volbach.
Zdá sa, že súdruhovia inžinieri Para (ex Výskumný ústav káblov a izolantov, dokonalý diletant v odbore vrchného vedenia, preto vedúci odboru pevných trakčných zariadení) a Haluza ("riaditeľ" rezortu technickej infraštruktúry, pod ktorého spadajú ako búdky na konečných, tak koľajové trate, neviem, či niečomu zt toho rozumie ale na 99% skôr tým búdkam) odborne doporučili pánu riaditeľovi DPB ing. Zacharovi (ktorý je bývalý železničiar a preto tomu nerozumie a musí si nechať poradiť), že také kríženie v KV by bolo veľa komplikované a preto treba trombelus na diesel otáčať...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Jenki
BTW kdo si chce vyfotit tramvaje v centru Bochumi a Dortmundu tak honem rychle na to, zahrabávání se pokračuje, v Bochumi to spustí do vánoc a v Dortmundu na jaře (nejpozději do MS ve Fussbalu).