Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Martin Fundárek #51573:
Vzhladom na to, ze buduca L33 uz nebude chodit po Banikovej ale obojsmerne po Molecovej a tak tiez, ze sa do kopca nebude trtkat autobus ale trol, ktory tam vylezie rychlejsie by som predpokladal, ze tych 5 vozov bude stacit na zabezpecenie sucasneho intervalu. Pod Novy most by mali chodit az po dodani dalsich kusov 25Tr.
Otacanie cez Karlovesku na diesel, je blbost ale za cenu prestupu na hrane na elektricky by som bol ochotny to akceptovat. Ako ich vsak poznam, na diesel sa otacat budu a prestup na hrane nebude.
(samozrejme, ze by to slo aj pod dratmi sa otacat, ale prosim nechcite to od nasich inzinierov, vznikol by dalsi kolizny bod na vzdusnom vedeni, ktory by bol plny mimoriadnych situacii a prvykrat by bol strhnuty pravdepodobne v prvy den premavky o 7.25)

Inak, bude mat schopnost ta nova trolejbusova meniaren vracat prud do siete, ci co to tie dnesne nedokazu?

Inak trosku mi chybaju slova na povzbudenie DPB. Zlepsil interval na L201, 202 a 208 ale aj na dalsich linkach a aj tych Petrzalskych. Myslim, ze by si to za tieto kroky zasluzili.
Reply on: NN #51305:
Ty nechapes, ze ide o zakladnu dopravnu obsluznost mesta a ze ten bus tam jednoducho musi ist, lebo by sme boli asi jedine mesto v Europe ak nie na svete, kde na medzinarodne letisko nechodi ziadna forma hromadnej dopravy. Neviem co by bola vacsia hanba, ci reko CNG Karosa alebo bus ziaden. (V zhladom na pohlad zapadnara na vychod, bude este prekvapeny a cakal by bus v stave Ik 280.
Ty vobec nechapes, ze letisko Bratislava uz neprepravuje 200 tis. ludi rocne, ale tento rok to ma byt 1,4 a buduci podla predpokladov 2 mil. cestujucich a tak podla tvojho prepoctu zo sto 20 ludi, tak z 2 mil. je to 400.000 ludi, ktory budu chciet vyuzit sluzby DPB a tych 400.000 tisic ludi si bude chciet kupit listok v priemernej sume 14 Sk co robi 5,6 miliona. To su zanedbatelne peniaze? A netreba zabudat na to, ze ten zvyseny dopyt po L61 bude musiet zakonite ustit do jej posilnenia alebo predlzenia L63, co by som povazoval za lespie riesenie. A co sa vyuzivanosti L61 tyka, tak nemyslis, ze tak malo vyuzivana je aj preto, ze ma 20 minutovy interval. Samozrejmostou by mali byt aj spoje k nocnym priletom a odletom zabezpecovane specialnou nocnou linkou, ktora by isla z Hl. stanice okolo ASMN na letisko.

Re #51299 Spectre, Re #51315 S499.1023: Chyba v komunikacii.
Samozrejme, ze citacka sa da preprogramovat a ta, ktora by bola osadena dnes, by mohla sluzit aj po roku 2009. (Pochybujem, ze vyrobcovia vyrabaju jeden typ citacky pre danu krajinu a jej banovky. Ved to by vlastne musela byt jedna citacka na bankovku jednej hodnoty) A myslim si, ze dokonca by to zvladlo aj prevadzku taku, ze by citala sucasne aj Eura aj SKK, len ci by to vedela prepocitavat neviem, no myslim si, ze dnes nie je problem naprogramovat cokolvek na cokolvek. Ja som skor hovoril o tom, ze nejake hufne kupovanie citaciek a osadzanie do zapadakovov, by bola momotina, vzhladom na 1.1.2009, samozrejmostou by vsak mali byt citacky na automatoch na vstupnych branach (letisko, pristav, ASMN, ZST Petrzalka, Nove mesto a Hl. stanica) a to v prvej vlne a v druhej vlne pri kazdej predajni CL DPB. A mozno by sa oplatilo viac zainvestovat do poriadneho info portalu na tych vstupnych branach ako maju vo Viedni, kde budu info o meste, regione a MHD vo viacerych jazykoch, s predajom CL a akceptaciou minci, bankoviek a kreditnych kart. A ako spravne Igorko podotkol, dokazal by som sa zmierit aj s premenovanim Malej sceny na Alianz Slovenska poistovna, keby boli taketo masinky za to nakupene.

V BN bol clanok o umiestnovani novych JCDecaux pristreskov. Do konca roka ich podla BN pribudne 94 a to v Straom Meste 11, Ruzinove 21, v Novom Meste 16, v Raci 2, v P. Biskupiciach 3, v Petrzalke 16, v Jarovciach a v Rusovciach spolu 5, v K. Vsi 4, v Lamaci 4, v Dubravke 9 a v DNV 3.
Reply on: 5510 #51576:
este urcite nie ? ? ?
PROSIM VAS neviete niekto ci uz jazdia elektricky cez obchodnu ulicu? ❓ ❓ ❓ ❓ ❓ ❓ ❓ ?
dnes bola zaujimavo videna vecer okolo 22,48 videna na farskej 4100 na linke 99 poradie som si nevsimol
A este som chcel ze dnes na ZST Vinohrady okolo 9tej som videl ako nejaky pracovnici z rebrikom daco porabali na ten 'uzasnej' preferencii
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Ad duobus pod Nový most: DPB nakúpi 6 duobusov. Keďže nie všetky budú vždy k dispozícii, grafikon sa dá postaviť najviac na päť (a aj to je o hubu). Dnes jazdí na 33 v špičke 7 vozidiel. Keď pre zjednodušenie vezmeme kapacitu kĺbového duobusu ako 1,5-násobok kapacity sólo autobusu, treba 4,67 duobusu, aby bola dodržaná súčasná kapacita. Takže tých 5 vozidiel ledva postačí na udržanie súčasnej kapacity na linke 33. Že by dokázali obslúžiť rameno pod Nový most (čo je predĺženie jazdnej doby na cca 2,5-násobok), je holý nezmysel. Pod most budú môcť zájsť tak dva spoje ráno (špičkové vozidlá, ktoré si tam "odskočia" cestou do vozovne).
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: inTony #51357:
Možno sa 49-ka vyrieši duobusom - chodí len mimo špičky, takže nejaká špičková 33-ka by to mohla zvládať. Od Vojenskej na Suchý mlyn dieselom a potom pod drôtmi k NOÚ a späť na Vojenskú. Hovadina? Nie väčšia než otáčanie duobusov v Karlovke na diesel.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: eripmav #51409:
Preferencia tak, ako sa robí v BA, nikdy fungovať nemôže. Snímanie príchodu vozidla do zastávky je na dve veci, pretože čas, strávený na zastávke, je rôzny. Ak ho nastavím príliš dlhý, električky budú stáť v čase, keď je cestujúcich málo alebo priemerne. Ak ho nastavím príliš krátky, nebudú stíhať, keď bude cestujúcich priveľa alebo keď sa pritrafí invalid, ktorému nástup trvá dlho. Treba snímať odchod vozidla zo zastávky - napríklad rádiovým impulzom, naviazaným na stlačenie tlačidla zatvárania dverí.
Snímať prichádzajúce vozidlo možno tam, kde je dostatočne dlhý úsek pred križovatkou (bez zastávky) a vždy s predzvesťou, na ktorej vodič vidí, či na križovatke bude alebo nebude mať voľno - a podľa toho bude alebo nebude brzdiť.
Samostatnou kapitolou je to, či je vôbec možné vzhľadom na hustotu dopravy naprogramovať preferenciu. Ak na karloveskej radiále prechádza v rannej špičke priemerne jeden vlak za 52 sekúnd, mám obavu, že sa preferencia urobiť nedá - to by sme kolidujúce smery asi úplne odpísali. Na tejto radiále sa podľa môjho názoru bude dať urobiť preferencia až vtedy, keď sa tam nasadia kapacitnejšie súpravy (než má DPB dnes) a zriedi sa interval.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Sommelier #51428:
Čo to táraš?
Sommelier #51075: "A len tak mimochodom, tomu, kto vymyslel papierovu dvacku by som vo verejnom zaujme nedal cistit ani verejne toalety."
MF #51291: "Papierová dvacka kedysi bola v poriadku, ale od tých čias sa koruna výrazne znehodnotila a NBS zaspala dobu."

Ty v tom vidíš ospravedlňovanie dnešného stavu? Ja nie. Papierová dvacka pred trinástimi rokmi nebola chybou. Chybou je, že je papierová dodnes.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Beus #51470:
Magistrát má z čoho, ale dá radšej na dôležitejšie veci. Veď treba hoci rekonštruovať pred pár rokmi rekonštruované Hlavné námestie, aby boli stánkári dostatočne zásobení elektrinou. Čo tam po nejakej MHD 🙂
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: postak #51466:
Ani mne sa to nepozdáva. Nosný systém by mal interval pol hodiny v špičke, hodinu až dve mimo špičky, odchody by boli napr. vždy o x.08, ale z nejakého záhadného dôvodu by nešiel vlak o 10.08, ale už o 10.01... Ďakujem pekne.
Reply on: SZKV #51543:
V Ružinove by bolo Combino aj ULF v pohode. Možný problém by mohol vyvstať z toho, že by ten ULF uviazol niekde na Miletičke 🙂
Inac neviem kto sa pytal ale....
Lanovka zo Studienky na Kamzik premava po cely rok do 16:00 (s vinimkou potrtaneho pocasia {vietor a take blbosti}) A daju sa nosit aj bicykle (za rovnaku cenu ako vsetci ostatny.. 60Sk)
Reply on: mickey #51554:
nazvat U-Bahn v Düsseldorfu, Duisburgu, Mülheimu, Essenu, Bochumi, Gelsenkirchenu, Herne, Dortmundu, Kolíně, Bonnu a Stuttgartu slovem metro je docela odvážné ? Je to (s)prostá rychlodrážní tramvaj, částečně zahrabaná pod zem a částečně s vysokými nástupišti.
BTW kdo si chce vyfotit tramvaje v centru Bochumi a Dortmundu tak honem rychle na to, zahrabávání se pokračuje, v Bochumi to spustí do vánoc a v Dortmundu na jaře (nejpozději do MS ve Fussbalu).
Este som chcel doplnit > dnes rano som isiel zo zastavky Nevädzova L75 o 8:38 ze idem do skoly ale autobus na Bajkalskej odbocil na Trnavsku cestu a tam skoncil, ja som sa cudoval lebo ta co konci na Bajkalskej ma ist as 8:52, tak som smola... nevie o tom nikto nieco? Od 10teho sa nieco menilo ale niesu nove casy vypisane na stranke
Reply on: runway #51509:
a co tak zrusit vsetky autobusy a nechat iba ten tvoj z intervalom 30sekund?

Re #51521 S499.1023: Ak chces pridem pomoct ?

Re #51522 debil: http://www.metroba.sk/sk/index.php?page=rozne < ten clanok som necital ale podla toho co som uz cital davno tak .. most sa ma v kazdom pripade zvysit o niekolko X metrov, a v pripade ze sa bude cely most rozoberat a stavat nanovo (mostovka) tak nejaky plavebny neviemco/kto... pozaduje odstranenie jedneho piliera (od safka ten prvy co je vo vode) a ma byt pre eliny (2kolajna), chodcov a cyklistov, ziadne IGK.

Re #51532 inTony: 'petert'a sa nevsimaj on trepe blbosti, sak to je blbost aby bolo aj metro aj eliny (ked je jedno tak druhe je zbytocne)
Mám tu jeden dotaz: zajtra ráno t.j okolo 6.00 (odchod) by som sa rád dostal na Patronku použijem linky 95 prestup na 83 - už na námestí hraničiarov maju byť 95 5.59 , 6.14 , 6.29 a 83 6.00 , 6.15 , 6.30 čiže minuta na prestup , už 2 krát sa mi stalo že 83 odíde skôr ako 95 nakolko na prvých 2 zastavkach nemá ludí a 95 väčšinou stojí na semaforoch pri Dos.dráhe a nie som jediný komu sa to stáva. ZAjtra idem tiež tak dám vedieť ako som dopadol
p.s kompetentný nám odporučili namiesto linky 81 prestup 95 + 83 ale neviem ako brali do uváhy prestup tieto ranne hodiny, pri tom L83 má nadväzovať na L 95 tak neviem prečo to dávaju tak natesno stačilo by o 2-3 min posunuť odchody vďaka ☠
S499.1023: K&M urcite nie, bo pan Kummler je vela nesamostatny ked vsade chodi s Matterou! 😃 Ale k veci: vrchne dielektrikum ing. Tretie skupenstvo vody uz zacina nasierat aj svojho rezortneho riaditela ing. Konarika.
Reply on: BigMac #51559:
Proste typický parovod. Veď také trolejové kríženie t x d by v parovodnom ponímaní ukrutne spomaľovalo oba druhy dopravy, takže oni to súdruhovia inžinieri-organizátori od parnej trakcie dobre mysleli ? . By ma zaujímalo, či už majú od firmy Furrer&Frey objednané pevné oblúkové svorky na trať, či im postačia tie z ex-ELV Kremnica čo ich majú plné sklady alebo či nedajbože ustúpia od svojej koncepcie "najlepšia svorka je pevná svorka" a použijú aj dvoj-, či, nedajbože ja trojzávesové (ó, aké rúhanie, veď to nemôže fungovať) oblúkové svorky koncepcie Kummler+Matter?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.