Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: KLF #51404:
Takže kompetentný, ktorí to maju nastavovať sa buď ešte nezaškolily alebo to jednoducho nevedia doinštalovať. Ak to bude takto ďalej trápne zdržiavať, môžu si tie návestidla rovno zbaliť a strčiť do .... ❗ ?
Reply on: KLF #51404:
Nuz s tou preferenciou to nie je take lahke ako to vyzera. Aby to fungovalo, musi byt senzor dostatocne vzdialeny od miesta krizovatky, co sa neda vzdy splnit, najma ked pred krizovatkou je zastavka, vtedy by bolo azda lepsim riesenim ako senzor nejaka dialkova siganlizacia ako maju trolejbusy, ktorou by vodic dal signal, ze chce odist zo zastavky, lenze to by bolo treba vsetky elektricky vybavit niecim takym. Dalsi problem je, ze aj ked pride teda elektricka ku krizovatke, nemoze casto hned prejst, napriklad si predstav situaciu, ze auta dostanu zelenu, prave sekundu potom vsak prejde elektricka cez senzor - situacia ze skoci zelena a o sekundu by skocila cervena je velmi nebezpecna, vodici aut necakaju, a je to dost logicke, ze sekundu po tom ako dostanu zelenu skoci cervena, to moze skoncit autom pod elektrickou, a este navyse ked elektricka bude rozbehnuta kedze nestala, alebo moze sa stat v lepsom pripade ze niekto vpredu si cervenu vsimne ale za nim si to nevsimnu a narazia donho. Myslim ze to su hlavne dovody preco preferencia nefunguje idealne.
Reply on: Papyr #51407:
Vlastne, co blbnem, na moste je zakaz zastavenia uz z podstaty veci.
Reply on: si #51402:
Igen, igen, s rekonstrukciou pocitam. Myslim PO rekonstrukcii. Ci ta rekonstrukcia bude taka rozsiahla, ze bude de facto nahradou?

Na oboch koncoch St. mosta sa DA nainstalovat taka preferencia elektriciek, aby IGK nic nekomplikovali.

P.S. Ten druhy most bol v Novom Sade a skutocne ho zbombardovali Amici.

Petert: Ved prave preto to navrhujem tak, ako to navrhujem, aby ju nic nebrzdilo. V smere do Petrzalky jednoducho bude pre IGK zakaz zastavenia a smer do centra sme sa dohodli, ze nas nezaujima.
Reply on: KLF #51399:
Síce nikto nevie kedy (možno na vianoce, ale na ktoré ❓ ), ale niekedy určite príde 7957+58. Tak potom keby si robil na stálo, veľmi bysi poslúchal a vtíral + pár fliaš na správne miesta - a môžeš ju dostať pridelenú. ☺
A potom môžeš tromfnúť aj bm-ka ?
Reply on: inTony #51391:
No tak z tohto článku fakt neviem, že čo sa v tej Žiline študuje, ale povedal by som, že tí "heavy odborníci" sú z Vysokej školy brzdárskej, spiatočníckej a amatérskej.

"Súčasný stav a zvýšený počet cestujúcich možno podľa žilinských odborníkov riešiť pridaním autobusových spojov." - Takýchto ľudí za ich názory iba inkvizícou mučiť, ako v sa v stredoveku mučilo... ? ?
A este jedna otazka do plena. Mozno som nejaky menej chapavy - OK, beriem - ale najde sa niekto kto mi vysvetli jednu vec ? Hovori sa tu stale o preferencii elektriciek na Karloveskej a Racianskej radiale. Pridavaju sa stale dalsie a dalsie semafory. Ovsem ako to sledujem, tak to sledujem - elektricka nie je rychlejsia. Stojim na kazdom rohu. JEDINY problem vidim v tom, ze tu nie je nik schopny spravit to, aby senzor prepol semafory v krizovatke tak, aby elektricka ked pride mohla BEZ ZASTAVENIA (!) pokracovat cez krizovatku. Fakt nechapem, preco to nie je riesene takto. Menovat tie krizovatky hadam nemusim, ale skusim jednu za vsetky - najnovia na Vinohradoch... 😢 Aby som tam postaval este aj v noci, ked siroko-daleko nejde ziadne auto...
Reply on: Papyr #51401:
Neber si to v zlom, ale Nosny systém či to je elina alebo regio vlak nemal by čo hladať v súbehu na vozovke mot. voz. a to ešte ku tomu na moste. ? Elina nespĺňa rýchlu dopravu že všade pribrzdieva. A tu sa má uvažovať ako ju zrýchliť kým ju dostaneš pod zem a nezdržiavať nejakym gumokolom ? . Elina by sa mala prebudovať na nosny system a postupne na regionalny a nie ten terajší vlečúci, ktorý narobý samotnému DPBa len straty ?
Reply on: Papyr #51401:
stary most bol postaveny ako provizorium sovietskou armadou, sluzi dodnes avsak velmi dlho sa dlabalo na jeho akukolvek udrzbu, takze hlavne cestna cast (zeleznicna je na tom o trochu lepsie) ma uz svoje technicke problemy a aj keby tadial elektricka vies nemala, bolo by nutne ju v dohladnom case rekonstruovat. Okrem toho volakesi plavebne normy urcuju taku neaku vec ako plavebny gabarit; no a podla tychto noriem je vyska mostovky prilis blizko hladine dunaja a je potrebne ju o neaky ten kusok zdvihnut... Bratislavsky stary most je ak sa nemylim poslednym takymto mostom na dunaji (druhy bol v byvalej juhoslavii, ale o jeho "upravu" sa postarali americke vojska)
A na zaver.... sirka jazdnych pruhov cestnej casti stareho mosta ak sa nemylim vonkoncom nevyhovuje normam, su prilis uzke...
taktiez odstranenie cestenj premavky zo stareho mosta vyrazne zjednodusi situaciu na safarikovom namesti; pocas uzavretia stareho mosta bolo safarikovo nam. prejazdne bez akychkolvek problemov vo vsetkych zvysnych smeroch...
Reply on: inTony #51391:
Mili Bratislavcania, chcem sa vas opytat ako clovek zvonku, co do toho nevidi, a mozno tresnem blbost, ale:

Ked si pozeram fotografie Stareho mosta, vidim, ze na Starom moste vedie po jeho vychodnom okraji teleso byvalej zeleznicnej trate. Napadlo ma, ze Stary most vlastne vobec netreba zbavovat individualnej automobilovej dopravy, ak by sa elektrickova trat v smere do centra postavila v tom mieste, kde su dnes pozostatky tej zeleznicnej trate. V opacnom smere, do Petrzalky, by bola elektrickova trat vedena v tom istom pruhu, ako IAD. Stary most by nadalej bol prejazdny pre IAD, pricom v smere na Stare mesto by mali auta pruh len pre seba a v smere na Petrzalku by mali spolocny pruh s elektrickou. Predpokladam, ze zapchy osobnych aut by sa tak ci tak tvorili len v smere na Stare mesto, ale nie na Petrzalku, cim by elektrickova doprava v oboch smeroch bola volna a nezdrziavana.

Su nejake vazne dovody, preco by to takto neslo? (Dufam, ze uz sa o tom nediskutovalo predtym, nechce sa mi hladat v starych prispevkoch.)
KLF: Podľa mňa je logické uzavrieť spolu Kapucínsku+tunel, obchodnú zvlášť..
Samozrejme že najlepšie by bolo keby sa to stále neodkladalo a spravili by sa tieto 3 všetky naraz.
No decka,a le uz bolo tej Petrzalky dost, nie ? 😉 No posrali to tam, ale tak my s tym nenarobime absolut nic. Zial.
A asi ani s tym co chcem napisat ja. Mnozia sa nam vykolaje, najnovsie na Kapucinskej jedna za druhou, ale naco by sme ju uzavreli ? Dobre sme spravili, ze sme ju nechali otvorenu, proti povodnemu planu uzavierky s Obchodnou. Ved je este v dobrom stave...

P.S.: BMko.... kua tak s tym vasim strojom je RADOST a SLAST jazdit ! Presviedcam sa o tom vzdy ! Mate to v perfektnom stave. Preco nemozu byt VSETKY vozy v takom stave ???
Reply on: inTony #51392:
Zoberme to to trosku z druhej stranky: Kolko obyvatelov ma Petrzalka v porovnani napr.s Lamacom? (Netvrdim, ze by som nieco nerobil s 83/84).
A preco sa L1 z Dubravky nepocita? Mne by (po postaveni eliny do Petrzky) prave ta jedna linka stacila. A mohli by sa potom zrusit 83/84/93 (resp. upravit).
Reply on: Papyr #51347:
To je asi zbytečné! Včera jsem docela v televizi nadskakoval vzteky, když páni východočeští politici dovozovali, že še každý má postarat o svou dopravu do nemocnice postarat sám (rušejí totiž pohotovosti v menších městech) a vyznělo to tak, že kdo nemá auto, ať chcípne!
Prostě lidská blbost je bezmezná a politická obzvlášť- zvlášť u nás na divokém východě!
Reply on: Papyr #51348:
Nejen v Estonsku, tohle je celkem normální. A třeba v Drážďanech je rovněž normální platit předplatní jízdné benkovním převodem (trvalým) a tak.
Jen se bojím, že na Slovensku jsme s takovými informacemi úplně mimo. Musím přiznat, že při čtení názorů toho žilinského pána riaditela se v duchu omlouvám svému domovskému DP, na kterém mi právě ta nutnost kupovat "tramvajenku" u okénka ve frontě dost vadí. A pokud jde o Bratislavu- momentálně je asi nejdůležitější, aby se jim MHD nerozpadla úplně a nějak jim to jezdilo. Na kupování jízdenek pomocí SMS bude čas, až jejich rezavé Ikarusy konečně vstoupí na nebesa!
Ahojte. Prekvapuje ma drzost a hlupost DPB... Farskeho, akasi vstupna brana do Petrzalky. Robim v TPD, tak mam na nu super vyhlad a niekedy ma az sokuje kolko cestujucich tu nastupuje/vystupuje, uplne hufy. Povedzte mi potom prosim, preco zrusili jediny normalny automat na listky v okoli? Byval na zastavke 95 "a spol." v smere do mesta. Minuly tyzden ho dali prec a ostali tam akurat dva 20rocne automaty, ktore vydavaju iba 14 korunove listky. A tie tusim ani nevydavaju. Neviete prosim co sa s tym bude diat, preco ten automat zrusili, to im uz nacisto sibe?! ?
Reply on: inTony #51391:
No jo, odborníci! Takže zase nic a zakonzervujeme na dlouhá léta dnešní neutěšený stav- bravo!!
Vážím si toho, že jsem laik ?
Reply on: TeBeCe #51383:

Tebece, prosim ta ukludni sa, nestoji to za to.
Reply on: inTony #51391:
http://bratislava.sme.sk/clanok.asp?cl=2420693

vidím, že celá Petržalka cestuje na Hlavnú stanicu... ? Taká DNV ani Dúbravka (linka 1 sa nepočíta), Lamač nemajú priame spojenie s HS, ale Petržalčania musia mať spojenie na HS z každej ulice, pretože každý deň idú na vlak.

Ak sa dajú za stanicu považovať aj zastávky Sokolská, Kooperativa, SAV tak majú tri linky do tej oblasti.
Odborníci: Bratislava potrebuje definitívne riešenie

Inzercia


Podľa stanoviska Výskumného ústavu dopravného v Žiline, vypracovaného pre mestskú časť Petržalka, najvhodnejším pre Bratislavu je definitívne riešenie dopravy - to znamená nosný systém. Podľa odborníkov by Bratislava nemala pristúpiť k dočasnému riešeniu, teda k pozemnej električke, ktorá by na nejaké obdobie rozšírila súčasnú dopravu.

Nosným systémom by mala byť rýchlodráha, jej časť by bola pod zemou. Mesto sa myšlienky na metro už dávnejšie vzdalo pre vysoké náklady a nevhodné podložie v Petržalke. Počas výstavby by sa rýchlodráha v centre na súčasnú sieť napájala postupne jednotlivými stanicami.

Podľa výskumného ústavu nie je vhodné odďaľovať výstavbu nosného systému dočasným riešením. Každé posunutie výstavby spôsobí nárast nákladov, hovorí štúdia. Konštatuje, že vynechaním dočasného riešenia sa ušetrí.

Súčasný stav a zvýšený počet cestujúcich možno podľa žilinských odborníkov riešiť pridaním autobusových spojov.

Ústav okrem iného upozorňuje, že Starý most by aj napriek rekonštrukcii zvládol nápor električiek iba s vylúčením ostatnej cestnej dopravy. Tá sa však logicky presunie na Nový most alebo na Most Apollo.

SME 12.10.2005

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement