Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: inTony #51391:
No tak z tohto článku fakt neviem, že čo sa v tej Žiline študuje, ale povedal by som, že tí "heavy odborníci" sú z Vysokej školy brzdárskej, spiatočníckej a amatérskej.

"Súčasný stav a zvýšený počet cestujúcich možno podľa žilinských odborníkov riešiť pridaním autobusových spojov." - Takýchto ľudí za ich názory iba inkvizícou mučiť, ako v sa v stredoveku mučilo... ? ?
A este jedna otazka do plena. Mozno som nejaky menej chapavy - OK, beriem - ale najde sa niekto kto mi vysvetli jednu vec ? Hovori sa tu stale o preferencii elektriciek na Karloveskej a Racianskej radiale. Pridavaju sa stale dalsie a dalsie semafory. Ovsem ako to sledujem, tak to sledujem - elektricka nie je rychlejsia. Stojim na kazdom rohu. JEDINY problem vidim v tom, ze tu nie je nik schopny spravit to, aby senzor prepol semafory v krizovatke tak, aby elektricka ked pride mohla BEZ ZASTAVENIA (!) pokracovat cez krizovatku. Fakt nechapem, preco to nie je riesene takto. Menovat tie krizovatky hadam nemusim, ale skusim jednu za vsetky - najnovia na Vinohradoch... 😢 Aby som tam postaval este aj v noci, ked siroko-daleko nejde ziadne auto...
Reakcia na: Papyr #51401:
Neber si to v zlom, ale Nosny systém či to je elina alebo regio vlak nemal by čo hladať v súbehu na vozovke mot. voz. a to ešte ku tomu na moste. ? Elina nespĺňa rýchlu dopravu že všade pribrzdieva. A tu sa má uvažovať ako ju zrýchliť kým ju dostaneš pod zem a nezdržiavať nejakym gumokolom ? . Elina by sa mala prebudovať na nosny system a postupne na regionalny a nie ten terajší vlečúci, ktorý narobý samotnému DPBa len straty ?
Reakcia na: Papyr #51401:
stary most bol postaveny ako provizorium sovietskou armadou, sluzi dodnes avsak velmi dlho sa dlabalo na jeho akukolvek udrzbu, takze hlavne cestna cast (zeleznicna je na tom o trochu lepsie) ma uz svoje technicke problemy a aj keby tadial elektricka vies nemala, bolo by nutne ju v dohladnom case rekonstruovat. Okrem toho volakesi plavebne normy urcuju taku neaku vec ako plavebny gabarit; no a podla tychto noriem je vyska mostovky prilis blizko hladine dunaja a je potrebne ju o neaky ten kusok zdvihnut... Bratislavsky stary most je ak sa nemylim poslednym takymto mostom na dunaji (druhy bol v byvalej juhoslavii, ale o jeho "upravu" sa postarali americke vojska)
A na zaver.... sirka jazdnych pruhov cestnej casti stareho mosta ak sa nemylim vonkoncom nevyhovuje normam, su prilis uzke...
taktiez odstranenie cestenj premavky zo stareho mosta vyrazne zjednodusi situaciu na safarikovom namesti; pocas uzavretia stareho mosta bolo safarikovo nam. prejazdne bez akychkolvek problemov vo vsetkych zvysnych smeroch...
Reakcia na: inTony #51391:
Mili Bratislavcania, chcem sa vas opytat ako clovek zvonku, co do toho nevidi, a mozno tresnem blbost, ale:

Ked si pozeram fotografie Stareho mosta, vidim, ze na Starom moste vedie po jeho vychodnom okraji teleso byvalej zeleznicnej trate. Napadlo ma, ze Stary most vlastne vobec netreba zbavovat individualnej automobilovej dopravy, ak by sa elektrickova trat v smere do centra postavila v tom mieste, kde su dnes pozostatky tej zeleznicnej trate. V opacnom smere, do Petrzalky, by bola elektrickova trat vedena v tom istom pruhu, ako IAD. Stary most by nadalej bol prejazdny pre IAD, pricom v smere na Stare mesto by mali auta pruh len pre seba a v smere na Petrzalku by mali spolocny pruh s elektrickou. Predpokladam, ze zapchy osobnych aut by sa tak ci tak tvorili len v smere na Stare mesto, ale nie na Petrzalku, cim by elektrickova doprava v oboch smeroch bola volna a nezdrziavana.

Su nejake vazne dovody, preco by to takto neslo? (Dufam, ze uz sa o tom nediskutovalo predtym, nechce sa mi hladat v starych prispevkoch.)
KLF: Podľa mňa je logické uzavrieť spolu Kapucínsku+tunel, obchodnú zvlášť..
Samozrejme že najlepšie by bolo keby sa to stále neodkladalo a spravili by sa tieto 3 všetky naraz.
No decka,a le uz bolo tej Petrzalky dost, nie ? 😉 No posrali to tam, ale tak my s tym nenarobime absolut nic. Zial.
A asi ani s tym co chcem napisat ja. Mnozia sa nam vykolaje, najnovsie na Kapucinskej jedna za druhou, ale naco by sme ju uzavreli ? Dobre sme spravili, ze sme ju nechali otvorenu, proti povodnemu planu uzavierky s Obchodnou. Ved je este v dobrom stave...

P.S.: BMko.... kua tak s tym vasim strojom je RADOST a SLAST jazdit ! Presviedcam sa o tom vzdy ! Mate to v perfektnom stave. Preco nemozu byt VSETKY vozy v takom stave ???
Reakcia na: inTony #51392:
Zoberme to to trosku z druhej stranky: Kolko obyvatelov ma Petrzalka v porovnani napr.s Lamacom? (Netvrdim, ze by som nieco nerobil s 83/84).
A preco sa L1 z Dubravky nepocita? Mne by (po postaveni eliny do Petrzky) prave ta jedna linka stacila. A mohli by sa potom zrusit 83/84/93 (resp. upravit).
Reakcia na: Papyr #51347:
To je asi zbytečné! Včera jsem docela v televizi nadskakoval vzteky, když páni východočeští politici dovozovali, že še každý má postarat o svou dopravu do nemocnice postarat sám (rušejí totiž pohotovosti v menších městech) a vyznělo to tak, že kdo nemá auto, ať chcípne!
Prostě lidská blbost je bezmezná a politická obzvlášť- zvlášť u nás na divokém východě!
Reakcia na: Papyr #51348:
Nejen v Estonsku, tohle je celkem normální. A třeba v Drážďanech je rovněž normální platit předplatní jízdné benkovním převodem (trvalým) a tak.
Jen se bojím, že na Slovensku jsme s takovými informacemi úplně mimo. Musím přiznat, že při čtení názorů toho žilinského pána riaditela se v duchu omlouvám svému domovskému DP, na kterém mi právě ta nutnost kupovat "tramvajenku" u okénka ve frontě dost vadí. A pokud jde o Bratislavu- momentálně je asi nejdůležitější, aby se jim MHD nerozpadla úplně a nějak jim to jezdilo. Na kupování jízdenek pomocí SMS bude čas, až jejich rezavé Ikarusy konečně vstoupí na nebesa!
Ahojte. Prekvapuje ma drzost a hlupost DPB... Farskeho, akasi vstupna brana do Petrzalky. Robim v TPD, tak mam na nu super vyhlad a niekedy ma az sokuje kolko cestujucich tu nastupuje/vystupuje, uplne hufy. Povedzte mi potom prosim, preco zrusili jediny normalny automat na listky v okoli? Byval na zastavke 95 "a spol." v smere do mesta. Minuly tyzden ho dali prec a ostali tam akurat dva 20rocne automaty, ktore vydavaju iba 14 korunove listky. A tie tusim ani nevydavaju. Neviete prosim co sa s tym bude diat, preco ten automat zrusili, to im uz nacisto sibe?! ?
Reakcia na: inTony #51391:
No jo, odborníci! Takže zase nic a zakonzervujeme na dlouhá léta dnešní neutěšený stav- bravo!!
Vážím si toho, že jsem laik ?
Reakcia na: TeBeCe #51383:

Tebece, prosim ta ukludni sa, nestoji to za to.
Reakcia na: inTony #51391:
http://bratislava.sme.sk/clanok.asp?cl=2420693

vidím, že celá Petržalka cestuje na Hlavnú stanicu... ? Taká DNV ani Dúbravka (linka 1 sa nepočíta), Lamač nemajú priame spojenie s HS, ale Petržalčania musia mať spojenie na HS z každej ulice, pretože každý deň idú na vlak.

Ak sa dajú za stanicu považovať aj zastávky Sokolská, Kooperativa, SAV tak majú tri linky do tej oblasti.
Odborníci: Bratislava potrebuje definitívne riešenie

Inzercia


Podľa stanoviska Výskumného ústavu dopravného v Žiline, vypracovaného pre mestskú časť Petržalka, najvhodnejším pre Bratislavu je definitívne riešenie dopravy - to znamená nosný systém. Podľa odborníkov by Bratislava nemala pristúpiť k dočasnému riešeniu, teda k pozemnej električke, ktorá by na nejaké obdobie rozšírila súčasnú dopravu.

Nosným systémom by mala byť rýchlodráha, jej časť by bola pod zemou. Mesto sa myšlienky na metro už dávnejšie vzdalo pre vysoké náklady a nevhodné podložie v Petržalke. Počas výstavby by sa rýchlodráha v centre na súčasnú sieť napájala postupne jednotlivými stanicami.

Podľa výskumného ústavu nie je vhodné odďaľovať výstavbu nosného systému dočasným riešením. Každé posunutie výstavby spôsobí nárast nákladov, hovorí štúdia. Konštatuje, že vynechaním dočasného riešenia sa ušetrí.

Súčasný stav a zvýšený počet cestujúcich možno podľa žilinských odborníkov riešiť pridaním autobusových spojov.

Ústav okrem iného upozorňuje, že Starý most by aj napriek rekonštrukcii zvládol nápor električiek iba s vylúčením ostatnej cestnej dopravy. Tá sa však logicky presunie na Nový most alebo na Most Apollo.

SME 12.10.2005
Reakcia na: tomas1 #51389:
To asi na Slovensku všeobecne platí taká logika (copyright MilošČikovský), že elementárnou povinnosťou cudzincov je sa pred letom na MRŠtefánika informovať aké platidlá akceptuje Pán Automat Na Lístky na bratislavskom letisku.
Reakcia na: S499.1023 #51323:
Nieje to porovnateľné. ☠
___________________
Re #51384 TeBeCe: Ale ten variant 1b sa nebude realizovať, že nie? ?
___________________
Čo ja viem tak na letisko/z letiska ľudia využívajú MHD a aj z kuframi. Minule som na L61 videl aj nejakých francúzov - kupodivu, veď oni by mohli mať na ten taxík, nie?
Opakujem, to že si doletení turisti nemajú ako kúpiť lístky je KOLOSÁLNA OSTUDA. ?
Reakcia na: 5510 #51380:
sak > bus = trolejBUS chapes? bus to je skratke pre- trolejBUS
Reakcia na: TeBeCe #51384:
len nechápem tomuto:
trasa duobus - trolejbus
trasa duobus - autobus ? (variant 1a)
trasa duobus - autobus ? (variant 1b)
trasa duobus - autobus, vozovňa Hrobňova, linka ?

no vôbec si neviem to predstaviť, myslel som si že už je jasné že obratisko bude pri Riviére.. spoj vozovňa Hroboňova samostatná linka..? a čo pod nový most.. Som zvedavý čo bude s busom 32...
Reakcia na: TeBeCe #51384:
to vyzerá zaujímavo ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.