Reply on: petert #50223:
Nie je to úplne tak. To čo hovoríš je záležitosť diferenciálu. Prevodovky ZF tohoto radu nemajú ktovieaké jazdné vlastnosti a nepríjemne trhajú (inak nič proti tejto značke). Mám dokonca taký pocit, že prevodovky v Ik435 nie sú dimenzované na krútiaci moment 191kW motora a sú také isté ako v Ik415. Momentálne neviem nájsť príslušný datasheet, takže je to iba tvrdenie.Mimochodom, Karosa, pokiaľ hovoríš o B741 má 4-stupňovú prevodovku, žiadny piaty stupeň sa tam nenachádza. Karosy B732 s manuálnou prevodovkou Praga sú určené na prímestskú dopravu, na mestskú je určená Karosa B731, ktorá sa u nás akosi nenachádza.
NN
BRATISLAVA - Príprava trolejbusovej trate na sídlisku Dlhé diely pokročila: uskutočnilo sa aj výberové konanie na dodávku trolejbusov s pomocným dieselovým pohonom, tzv. duobusov.
Trolejbusová trať na Dlhých dieloch nebude prepojená s ostatnými trolejbusovými traťami v meste, preto nevyhnutným predpokladom na jej vybudovanie je, aby na nej premávali vozidlá schopné premávať aj tam, kde nie sú troleje. Preto dopravný podnik vypísal spomenutú súťaž, v ktorej bola najúspešnejšia plzenská firma Škoda Electric, ktorá v budúcom roku postupne dodá šesť kĺbových nízkopodlažných vozidiel 25Tr. "Pôjde o koncepčne úplne iné vozidlá, aké poznáme z bratislavských ulíc dnes," povedal nám Bronislav Weigl, riaditeľ rezortu prevádzky a dopravy Dopravného podniku Bratislava. "V súčasnosti ich však už možno vidieť v niektorých českých mestách, napríklad v Plzni a Zlíne. Pôjde o vozidlá postavené na báze autobusov Irisbus, ktorých výrobcom je Karosa Vysoké Mýto, elektrickú výzbroj dodá spomenutá firma Škoda Electric."
Prvé vozidlo bude dodané dopravnému podniku do konca februára budúceho roku. Keďže ide o prvé takéto vozidlo na Slovensku, musí prejsť kompletným homologizačným procesom a príslušnými skúškami. Ďalšie duobusy prídu v auguste a premávka na Dlhých dieloch bude spustená v auguste alebo septembri budúceho roku. Prínos by mal spočívať v tom, že trolejbusová doprava je ekologickejšia a do kopcovitého terénu tohto sídliska sa trolejbusy, ktoré zvládnu aj strmé stúpanie, hodia lepšie ako autobusy.
Budúca trolejbusová trať na Dlhých dieloch bude v podstate mierne modifikovanou traťou súčasnej autobusovej linky číslo 33 premávajúcej na trase Molecova - Kuklovská. Trať bude riešená tak, aby bol najmä v ranných špičkách uľahčený prestup na električky na Karloveskej, prestupový bod už nebude na Segnerovej ulici, ktorá je príliš úzka a teda sa na tento účel veľmi nehodí, ale pre Riviére. Uvažuje sa, že počas špičky budú vozidlá zachádzať až k Novému mostu, čo zjednoduší obyvateľom Dlhých dielov cestovanie do centra.
- moj komentar - naozaj uboha Bratislava kde sa cestujuci stretnu s NP vozidlami v takych extremnych pripadoch ako su duobusy kdesi do horskych oblasti a na najfrekventovanejsich najvytazenejsich linkach si o NP mozu nechat zdat, beriem ze chcu uz nove vozy brat NP, ale tieto dlhe diely beriem fakt ako provokaciu pre zvysok mesta