Električky môže dodať viacero firiem (27.09.2005; Hospodárske noviny; s. 14; Čímová Denisa)
Podľa hovorcu primátora Bratislavy sa o dodávku rýchlo-dráhových električiek môžu reálne uchádzať najmä štyria výrobcovia - Bombardier, Siemens, Alstom a Stadler.
Spoločnosť Bombardier, ktorá vyrába vlakové súpravy pre prímestskú, regionálnu a mestskú koľajovú dopravu a so svojím vlakom Talent sa predstavila uplynulý týždeň na výstave vo Vrútkach, je jedným z možných uchádzačov o účasť v medzinárodnom tendri na dodávku rýchlodráhových električiek pre Bratislavu. Podľa hovorcu primátora hlavného mesta Milana Vajdu je Bombardier jednou z troch či štyroch firiem, ktoré reálne prichádzajú do úvahy. Z prieskumu koľajových vozidiel, ktoré používajú dopravné podniky v susedných štátoch, vyplýva, že okrem spomínanej firmy by sa mohli o dodávku električiek pre Bratislavu v budúcnosti uchádzať aj spoločnosti Siemens, Alstom a Stadler.
Námestník primátora pre dopravu Karol Kolada pre HN uviedol, že jedna päťčlánková klimatizovaná súprava s kamerovým systémom a kapacitou tristo cestujúcich stojí asi 80 miliónov korún, pričom cenové rozdiely medzi jednotlivými výrobcami sú veľmi malé. "Na to, aby bol projekt zmysluplný, však potrebujeme minimálne tridsať súprav," dodal Kolada s tým, že s takýmto počtom by sa už rýchlodráhové električky mohli napojiť aj na mestské električkové radiály. V prvej fáze, pre úsek Janíkov Dvor - Šafárikovo námestie, by podľa Vajdu mal mať bratislavský dopravný podnik k dispozícii 25 súprav.
Konečná cena, ktorú mesto zaplatí za súpravy, bude známa až po vyhodnotení medzinárodného tendra. Jeho vypísanie je reálne najskôr v roku 2006. Od jeho vypísania až po vyhodnotenie môže ubehnúť ďalší rok. "Samospráva hlavného mesta by chcela, aby rýchlodráhové električky začali premávať na prelome rokov 2008 a 2009. Je to však podmienené množstvom schvaľovania, najmä na úrovni rezortov životného prostredia a výstavby," povedal Vajda.
Spomínaný termín je reálny, len ak sa so stavebnými prácami začne najneskôr na sklonku budúceho roku. Riaditeľka sekcie dopravy a cestného hospodárstva bratislavského magistrátu Tatiana Kratochvílová potvrdila, že mesto má spracovanú projektovú dokumentáciu - stavebný zámer, ktorý v týchto dňoch posudzuje rezort životného prostredia.
Chyby interiéru sú čo do usporiadania, aj čo do výbavy.
-Usporiadanie v zadnom článku je nelogické. Lepšie ako malá plošinka pri stredných dverách by bolo čiastočné 2+1 ako v Tambuse.
-Na rôznych miestach na sedenie je málo placu na nohy.
-Nelogicky vyriešené madlá popri oknách, zavadzajú pri sedení.
-Miesta na kočík by mohlo byť viac, zrušiť jedno sedadlo.
-"Úsporne" umiestnené sedadlá 1+1 pri predných dverách. Na Ik415 je to čiastočne inteligentné, tam je 2+1.
-Neprakticky zvolené farby obkladov v interiéri.
-Jedny z najdebilnejších a najodpornejších sedadiel vo výbave.
-Na prvých sériach velmi logicky umiestnený jediný vonkajší transparent.
by ma inac zaujimalo jak funguje ten duopohon > to ako ked prechadza z nafty na elektriku musi vodic rucne nahadzovat troleje alebo ako? A kde sa ako maju v Ba uplatnit?
Samozrejme, keď už raz DPB kúpi 25Tr, tak je logicky správne naďalej kupovať vozidlá rovnakého typu. Samozrejme bez duopohonu, pretože v rámci normálnej obnovy vozového parku trolejbusov ten duopohon vonkoncom netreba.
Inac videl som na ZST Vinohrady uz cca 4 elektricky u ktorich zafungovala ta nova preferencia (samozrejme smerom DO mesta, tie co ide Z mesta si pekne pockaju kym daky chodec tam tukne do tlacitka) elektricka prisla na zastavku a ked vsetci nastupili zatvorila dvere a rovno isla dalej a uz mala zvyslú (to ako zelenú) sice som to videl len na asi 4roch elektrickach ale asi to nahoda nebude, skoda ze ten isty system nieje aj opacnym smerom ?
Však ale vieš o čom tom je ?
" Dodávateľ sa vyberá na základe neviemčoho. Objednajú sa vozy na základe tiežneviemčoho." Všetko sa vyberá na základe všimného, povedzme že kto spraví lepšiu prezentáciu, s kým sa pán kroch-kroch man lepšie ožerie, atď, a pod. ? A ešte sa chcú všetci na tom čo najlepšie FINANČNE obohatiť...
"Prečo si nemôžme vybrať nejakého skutočne renomovaného európskeho výrobcu a od toho _pravidelne_ kupovať vozy?"
No a aby som nadviazal na predchádzajúcu časť príspevku (toto všetko si mohol pravidelne počúvať aj na schôdzach KPMHaRD ? ), ono sa raz za čas (spravidla pred voľbami) DPB zahrá na nejaký kvázi - európsky tender, to že je šitý na mieru, už necháme bokom. A potom sa zahráme, že ho akože niekto vyhrá (IK4xx, SOR, Nízkopodlažný trolejbus od Škody= 21Tr - 1 Ks + Slinťák - n.Ks), a s dotyčným sa uzavrie zmluva, ale PROSÍM POZOR pointa je v tom, že táto zmluva je spravidla na dva - tri, max. 5 rokov. SOR je možno výnimka, jeho dodávky však tiež nebudú naveky vekov amen. ? A každý nový tender zase vyhrá niekto iný.
No co, ved je to len Vecernik. Oni sami nemaju ziadnu moralku (vid to mnozstvo veci z nasho webu, ktore bez mihnutia oka a uvedenia autora ukradli), ale moralizuju jedna radost. Dokazuju len to, ze novinara dnes moze robit skutocne ktokolvek a staci mu pritom len "ostre" pero.
Aj ja si môžem myslieť, že muchotrávka zelená je jedlá, tak vydám atlas húb kde to aj zaznačím... Akurát, že to nieje pravda... Ale 90% detí si tiež myslí, že je jedlá, tak prečo to nenapíšem... ☠
"Dostupnosť na zastávku MHD bola stanovená na 400 metrov, resp. do 5 minút pešej chôdze" - akurát článok zabúda dodať, že toto pravidlo bolo platné aj pred optimalizáciou (snáď jedinou výnimkou je bezprostredné okolie zastávky Výstavisko).
"cestujúci sú nútení prestupovať, t. j. vo väčšine prípadov strácať čas a platiť viac." - Tento výrok je podľa mňa nepravdivý. Keď už, tak malo byť napísané "strácať čas ALEBO platiť viac", čo by bolo na diskusiu. Vzhľadom na to, že väčšina platiacich cestujúcich má električenku, nie sú nútení platiť viac.
"aj rozhodnutie, že zrušením zastávky "Mladá garda" vyrieši problém, lebo v nej ubytovaní študenti budú prinútení cestovať električkou(!)." - Tento bod som si nie úplne istý, no ak sa nemýlim, tak zrušenie zastavovania na zastávke Mladá garda sa
plánuje len pre 59 - teda je to návrat do čias pred optimalizáciou. Ak je to zrušenie aj pre 75, tak sa ospravedlňujem.
"Bodkou symbolickou je odstránenie MHD z Viedenskej cesty - z oddychovej a obchodnej zóny, pričom nemálo Bratislavčanov si pamätá na "tam" - z niekdajšieho Mosta ČA -smerujúcu električku č. 6, resp. X." - Linka č. 6 premávala len po zastávku Sad J. Kráľa. Do uvedenej lokality premáva aj dnes linka č. 50, na opačnú stranu (keď už sa hovorí o obchodnej zóne) je možné dostať množstvom liniek na zastávku Aupark.
Red-Hawko
To ako co je to ta unifikacia?