Ale nebudú to musieť často využívať ? Aj tak takmer všetky spoje pôjdu len po trase Riviéra - Dlhé diely. A len pár spojov v rannej špičke môžno pôjde pod Nový most, len niesom si istý či bude brať cestujúcich aj späť už z pod Nového mosta.
V piatok o 10.30 h otvoria zrekonštruovanú lanovku zo Železnej studienky na Kamzík. Záujemcovia o jednosmernú jazdu zaplatia 60 Sk, o obojsmernú 90 Sk, školy a kolektívy dostanú polovičné zľavy.
Spectre: Keď si už spomenul 1803 a 1808, tak musím vzdať poklonu vodičom týchto busov..Ak by prišli nové vozy, tak im by som dal prednostne vybrať na čom chcú jazdiť ?
No podľa mňa miesta na nohy je určite viac, než napr. v ik 280. Čo sa týka tých madiel, mne osobne nevadia, dá sa tam pohodlne oprieť ruka, keď tam sedíš. Nepraktické farby obkladov? To je úplne nepodstatná vec. Čo sa týka sedadiel, tak v prvej sérii sú tie sedadlá super, v ostatných sú malé, jednoducho sa tam dvaja nezmestia tak aby sedeli pohodlne, špeciálne v zime, keď je každý nabalený v hrubých vetrovkách. S ostatným v zásade súhlasím.
Obklady nie sú ani tak zlé, ako nepraktické. Dôvod je zrejmý. Videl si niekedy v BA čistý Ikarus 4xx? (v rámci spravodlivých súťažných podmienok nerátame vozidlá 1803 a 1808). Je to jednoducho nepraktické, farby sú také, že je tam vidieť každú malú špinu.
Na prvej sérií nie sú zlé sedadlá, avšak prvú sériu nepovažujem za reprezentatívnu vzorku Ikarusov rady 400 v Bratislave. Aj v Bambuse 2400 sú super sedadlá, avšak v ostatných dlhých sú sedadlá žiaľ na konský úd.
Píšu, to más pravdu. Neviem ale či to píšu len tak, v rámci pestrenia spisovného jazyka. Ostatné firmy vyrábajú bársčo, tak teraz neviem, či niekto píšuci ten článok niečo zle pochopil, alebo je to skrytá reklama a je dopredu známe kto nám naše rýchlodrážne zázraky vyrobí
Ale ja nekritizujem Ikarus ale DPB. Oni vždy objednajú nejakú hovadinu, asi sú tam všetci ožratí. Ináč aj tá prevodovka ZF v Ik435, to bol hovädsky dobrý výber...
hm, toto teda nevidim ako ziadnu vadu interieru busu, vsetko z toho predsa nie je ziadny problem zmenit a bud dodat priamo na objednavku kupujuceho (rozmiestnenie sedadiel, farby interieru) prip. si to svojpomocne v ramci DPB natuningovat
vsetko co si uviedol je riesitelne zmenou rozmiestnenia sedadiel, madla taktiez nie je problem zmenit, farby obkladov radsej nekomentujem (to je ako kritizovat ze nukany bus je zlej farby, ako keby bol problem si objednat inu ci prestriekat), takze by som uvital nejake ine chyby interieru
beriem ze IK435 ma naprd interier, ale nie je to chyba IK435 ale chyba toho kto si taky interier objednal a nechcel inu farbu sedadiel, polohu madiel ci rozmiestnenie sedadiel, nepovazujem to za chybu IK435 ktoru by nebolo mozne na objednavku zmenit
za chybu interieru by som povazoval skor vyvysujucu sa podlahu v zadnej casti s cim DPB ci vyrobca naozaj nic nespravi v porovnani s jednoduchym poprehadzovanim sedadiel lubovolne, to je naozaj chyba a nie ze si DPB nevie prehodit sedadla ci zmenit farbu potahov
Ja nechápem čo s tým má spoločné Talent. Talent je predsa ŽELEZNIČNÉ VOZIDLO. Do mesta na električkovú rýchlodráhu je nevhodné, pretože má jazdné vlastnosti ako železničné vozidlo.
Zrejme to bude tak, že si nejaký múdry človek pomýlil metro s S-bahnom.
Existujú aj sofistikované systémy navedenia na trolej, ale v BA bude asi najlepšie také niečo poloautomatické. Princíp je nasledovný:
Duozvrhlosť zaparkuje na presne vyznačenom mieste na vozovke. Zberače začnú samé stúpať a na samotný drát ich navedú také "striešky". Toto je jednoduché, funkčné a relatívne lacné riešenie.
Električky môže dodať viacero firiem (27.09.2005; Hospodárske noviny; s. 14; Čímová Denisa)
Podľa hovorcu primátora Bratislavy sa o dodávku rýchlo-dráhových električiek môžu reálne uchádzať najmä štyria výrobcovia - Bombardier, Siemens, Alstom a Stadler.
Spoločnosť Bombardier, ktorá vyrába vlakové súpravy pre prímestskú, regionálnu a mestskú koľajovú dopravu a so svojím vlakom Talent sa predstavila uplynulý týždeň na výstave vo Vrútkach, je jedným z možných uchádzačov o účasť v medzinárodnom tendri na dodávku rýchlodráhových električiek pre Bratislavu. Podľa hovorcu primátora hlavného mesta Milana Vajdu je Bombardier jednou z troch či štyroch firiem, ktoré reálne prichádzajú do úvahy. Z prieskumu koľajových vozidiel, ktoré používajú dopravné podniky v susedných štátoch, vyplýva, že okrem spomínanej firmy by sa mohli o dodávku električiek pre Bratislavu v budúcnosti uchádzať aj spoločnosti Siemens, Alstom a Stadler.
Námestník primátora pre dopravu Karol Kolada pre HN uviedol, že jedna päťčlánková klimatizovaná súprava s kamerovým systémom a kapacitou tristo cestujúcich stojí asi 80 miliónov korún, pričom cenové rozdiely medzi jednotlivými výrobcami sú veľmi malé. "Na to, aby bol projekt zmysluplný, však potrebujeme minimálne tridsať súprav," dodal Kolada s tým, že s takýmto počtom by sa už rýchlodráhové električky mohli napojiť aj na mestské električkové radiály. V prvej fáze, pre úsek Janíkov Dvor - Šafárikovo námestie, by podľa Vajdu mal mať bratislavský dopravný podnik k dispozícii 25 súprav.
Konečná cena, ktorú mesto zaplatí za súpravy, bude známa až po vyhodnotení medzinárodného tendra. Jeho vypísanie je reálne najskôr v roku 2006. Od jeho vypísania až po vyhodnotenie môže ubehnúť ďalší rok. "Samospráva hlavného mesta by chcela, aby rýchlodráhové električky začali premávať na prelome rokov 2008 a 2009. Je to však podmienené množstvom schvaľovania, najmä na úrovni rezortov životného prostredia a výstavby," povedal Vajda.
Spomínaný termín je reálny, len ak sa so stavebnými prácami začne najneskôr na sklonku budúceho roku. Riaditeľka sekcie dopravy a cestného hospodárstva bratislavského magistrátu Tatiana Kratochvílová potvrdila, že mesto má spracovanú projektovú dokumentáciu - stavebný zámer, ktorý v týchto dňoch posudzuje rezort životného prostredia.
Chyby interiéru sú čo do usporiadania, aj čo do výbavy.
-Usporiadanie v zadnom článku je nelogické. Lepšie ako malá plošinka pri stredných dverách by bolo čiastočné 2+1 ako v Tambuse.
-Na rôznych miestach na sedenie je málo placu na nohy.
-Nelogicky vyriešené madlá popri oknách, zavadzajú pri sedení.
-Miesta na kočík by mohlo byť viac, zrušiť jedno sedadlo.
-"Úsporne" umiestnené sedadlá 1+1 pri predných dverách. Na Ik415 je to čiastočne inteligentné, tam je 2+1.
-Neprakticky zvolené farby obkladov v interiéri.
-Jedny z najdebilnejších a najodpornejších sedadiel vo výbave.
-Na prvých sériach velmi logicky umiestnený jediný vonkajší transparent.
by ma inac zaujimalo jak funguje ten duopohon > to ako ked prechadza z nafty na elektriku musi vodic rucne nahadzovat troleje alebo ako? A kde sa ako maju v Ba uplatnit?
Samozrejme, keď už raz DPB kúpi 25Tr, tak je logicky správne naďalej kupovať vozidlá rovnakého typu. Samozrejme bez duopohonu, pretože v rámci normálnej obnovy vozového parku trolejbusov ten duopohon vonkoncom netreba.
Inac videl som na ZST Vinohrady uz cca 4 elektricky u ktorich zafungovala ta nova preferencia (samozrejme smerom DO mesta, tie co ide Z mesta si pekne pockaju kym daky chodec tam tukne do tlacitka) elektricka prisla na zastavku a ked vsetci nastupili zatvorila dvere a rovno isla dalej a uz mala zvyslú (to ako zelenú) sice som to videl len na asi 4roch elektrickach ale asi to nahoda nebude, skoda ze ten isty system nieje aj opacnym smerom ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
inTony