Re #48978 Peon: Ja by som povedal, že mohla ísť k Micherovmu majeru a tam sa otočiť a spoje k Povodiu Dunaja až tam. akže neobsluhovaná bola iba zastávka Vlčie Hrdlo - sídlisko, či ako sa volá.
No to je nádhera. Čo by tak povedal primátor Ďurkovský ? Asi by mohol hovorit, že ak sa budeme snažit ako doteraz v preferencii IGK, čochvila budeme patrit na 1. miesto v Európe v pomere IGK a MHD v prospech IGK. Mohol by asi povedat aké nehorázne peniaze idu pre rozvoj IGK v Bratislave, ako sa snažia rozširovat cesty, stavat križovatky s preferenciou IGK, stavat mosty pre IGK, utláčat MHD v prospech IGK. Nech si to dakto poráta, na konci aj tak zistí, že mi sme vlastne ako Praha, len v opačnom garde: investicie do IGK, uprednostnovanie IGK, magistrát sa teší z toho, že čím dalej, tým viac ludí chodí autom a čím dalej, tým viac chátra MHD. Máme rovnaké ciele ako Praha, ale bohužial s opačným pólom. Pritom najsmutnejšie je hádam to, že v Bratislave sú peniaze, ale snád drvivá vacsina obchádza MHD a je plne k dispozícii rozvoju infraštrukturi IGK.
hlavne tam rastie semafor, kde vobec nebol ? navrhujem dat jeden aj doprostred tunela, nech ten tunel nerusi pravidlo kazdych 5 metrov jeden semafor....
cast rozhovoru s primatorem Prahy Pavlem Bemem:
- Co vsak muze mesto pro zlepseni dopravni situace udelat?
Nasi prioritou je podpora a dalsi rozvoj MHD. Temer 60% prepravnich objemu je v Praze realizovano mestskou hromadnou dopravou, coz stavi nasi metropoli na 1. misto v Evrope. (napr. ve Vidni cini podil MHD na prepravnich objemech 46.6%, v Berline 33.6%, v Parizi 27.5% a v Rime 25.5%. Praha dotuje hromadnou dopravu neuveritelnou vysi 12.3mld Kc. Za posledni dva roky byla zprovoznena nova tramvajova trat na Barrandove (naklady 2,5mld Kc) a trasa IV.C.1 na severni terasu mesta (naklady 8.66mld KC), zahajena vystavba trasy IV.C.2 do letnan (naklady presahnou 13mld Kc), na obnovu vozoveho parku metra mesto vyclenilo 800 milionu Kc a moderni nizkopodlazni tramvaje prijodu na 1,1mld Kc.
-Mohou prazske dopravni situaci ulehcit i sami Prazane?
Samozrejme ano, daji-li pred osobni automobilovou dopravou prednost hromadne. Byt jen na zkousku treba 18. zari, kdy v Praze probehne tak jako kazdy rok Den bez aut. Takze 18.zari pouzijte MHD a auto nechte doma.
Cakat na spoj 204 pod hl. stanicou po 21:00h ma priam znechutil. 20 minutový interval naplnil trolejbus dostatocnym poctom cestujucich nervozne cakajuc, avsak medzicasom prebehli 2 skoro prazdne 209.Nemalo by to byt opacne? A nechapem 63 ktora sa dost casto prekryva z 204 pod hl. stanicou a jeden s tych spojov, ako druhy v poradí, je tam potom vzdy prazdny. Tu 63 by som radsej upravil (-+ 10 minut) k 205. ?
No vidíš, ja si to isté začínam myslieť o Tebe. ? To, že bývaš rovno nad zástavkou, si nikde nenapísal. Rovnako, ako sa Tebe pohoršilo, sa mohlo niekomu inému polepšiť. Tak to dopadne pri každej zmene. Alebo si myslíš, že keď sa niekedy postaví električka alebo iný nosný systém, hoc bájne metro, že bude stále stáť pri každej vŕbe na každej ulici? Nie, bude stáť viacmenej presne tam, kde dnes stojí 95. Ty sa nad tým zamysli.
Okrem toho, keď píšeš o čakaní na 95. Tá má rovnako ako 90 známe odchody, navyše v pätkrát lepšom intervale. Ak si nečakal na 90, nemáš prečo ani na 95.
A poďme späť k číslam. Odhliadnuc od dochádzkovej vzdialenosti k zastávke Strečnianska, ktorá je stále viac než slušná (čo by v iných mestách, alebo aj inde v Bratislave, dali za 5 minút k zastávke s nosnou linkou), pozrime sa čo nám ponúka spojenie 95 + 88 zo Strečnianskej na Záporožskú medzi 7.00 a 8.00 ráno. Neviem, ako ty, ale ja vidím 12 minútovú jazdnú dobu _vrátane_ prestupu v takte 6 (!) minút. 90 mala interval 15 minút. 95 + 88 je to teda _reálne_ vrátane Tvojho dochádzkového času 17 minút, a to v takmer trojnásobne lepšom intervale. K tvrdeniu, že je to skoro polhodina, už nemám viac čo dodať.
Re #49073 marko: Nechcem si údaje cucať z prstu, tak poprosím niekoho, kto má o daných číslach prehľad, nech sem napíše, koľko autobusov sa v súčasnosti ráno točí na spomínaných linkách a prípadne aj kilometre na jedno kolo. Potom to snáď bude vidno lepšie.
A este by som si dovolil.
Isnpirovany zmenami by som zrusil L39. Naco je linka s 20 min. intervalom. Nasledne by som posilnil L31 aby ostal zachovany interval v useku Slavicie - Trnavske a zo zvysnych vzkm posilnit L61, (ta dnes casto praska vo svikoch a v L39 sa vezie tak 30 - 40 ludi. Mozno to sposobuje aj nevedomost o L63 ale aj to, ze nezastavuje pri Kauflande)
Dnes totiz jazdi L39 plna prave len v useku Slavicie - Trnavske neskor vozi vzduch a v uskeku Kooperativa - Avion jaydi L61 plna. Usek Suhvezdna - Clementisova by bola nahrada:
L67 pretup na Slowackeho
L78 prestup na ST Arene
pouzitie elektricky na ceste do mesta
pesia dochadzka
Aj ja mam ku zmenam par pripomienok ale netykaju sa vedenia liniek ale vytazenosti. L96 by bolo treba rano zahustit aspon na 6 minut lebo uz na zastavke Hranicna v smere do Petrzalky sa ludia nezmestia do autobusu. Dalsia pripomienka sa tyka liniek 93,94 a ciastocne 95. Skusal som sa nimi previest a poobede hlavne 94 z Petrzky vezie cez most 15 a menej ludi. Namiesto nich by som 68 zahustil v sedle na 10 a poobede 6 minut. 88 som isiel asi 3 krat a vzdy viezla len zopar ludi. Tu by som o 2 minuty natiahol. Dufam ze ma za to ludia z dotknutych oblasti neukamenuju.
K priamemu prepojeniu AS Mlynské Nivy - ŽST Petržalka by som navrhla použiť terajšiu L88: každý druhý spoj pustiť po trase bývalej 89 cez Jungmannovu, potom cez Rusoveckú k ŽST ,obratisko pri Matadorke a pokračovať cez Záporožskú pod Nový most. Určite by nevzrástli vzkm-
Neviem ci to tu bolo ale:
Vo Vajnoroch boli vsetky pristresky Slovsport nanovo natrete. Klasicky konsturkcia strieborna, zvysok cerveny. ☺
Na zastakve Pristavna ani jeden JCDecaux pristresok bez reklamnej vitriny nesvieti.
Bol som milo prekvapeny, ze na ZST Vinohrady dostali elektricky preferenciu. Este nie je funkcna. ☺
Zrekonstruovany bol aj pristresok na zastavke Kolma pre L93, 94 smer mesto. Klasicky ako tie ne elektrickovych radialach. Sklo + zelena konstrukcia. ☺
K zmenam. L93 a L94 by tusim mohli mat poobede 5 minut a v sedle 10. L68 by potrebovala posilnit vo vsetkych casoch a zlepsit chronometraz. Vecer o 21.00 isla zo Slovanetu (meskanie 1 minuta) na Smolenicku s meskanim 5 minut. Ziadne zapchy nic. ?
Nemá náhodou niekto k dispozícii staré CP petržalských liniek, platné do 04. 09. 2005? Rád by som sa pozrel, ako sa niektorým "neľudsky" predĺžila cesta. Najprv nadávajú, že nemajú vhodný spoj. Keď im ho ukážete, tak pre zmenu tvrdia, že budú hrozne dlho cestovať, a môžu ísť radšej pešo. ? ? Ak máte, pošlite prosím na muzikant@pobox.sk Ďakujem ?
Ale že či by nebolo lepšie vylepšiť najprv súčastné radiály za úver a nakúpiť na ne poriadne vozy a urobiť skutočne nosný systém. Ekonomicky sa mi to zdá divné, že si idem kúpiť druhú skriňu, pričom prvú mám poloprázdnu lebo nemám peniaze na oblečenie (a musím robiť hovadiny typu 59...) ?
To je na Slovensku bežná prax robiť veci nárazovo - najprv nechať zdochnúť a potom prísť so zázračným riešením, pretože:
1. Voliči sú blbí, ešte stále veria v také zázraky, priebežné udržiavanie považujú za samozrejmosť, nie sú z toho žiadne politické body.
2. Dá sa nato lepšie vyžobrávať zo spoločného ŠR. Predstav si, že by Ďurkovský chcel od Mikloša peniaze na obnovu vozového parku, nedostane ani 0,5Sk. Pri projekte zázračnej električky tu šanca je.
?
ja by som dodal, ze prejazdnost Stareho mosta ma viac negativ ako pozitiv. Havaria remorkera ukazala, ze Stary most nie je strategicky dolezity pre IAD. V tom case bolo nabrezie nadherne prejazdne. Stary most umoznuje tranzit cez Namestie SNP a cez Spitalsku, co je vyrazne negativne ovplyvnuje situaciu v centre mesta. Z tohto dovodu je nanajvys dolezite aby bola IAD z mosta vylucena! Da sa uvazovat o nudzovom prejazde pre autobusy, ci zachranarov.
No ja MHD az tak brutalne nezatracujem, ale ked by sa cloveku hodila, tak vtedy je tu tato sucasna nefunckna . Napr. rychlesjie z a do prace a potom vo vecernych a nocnych hodinach cesta z mesta spat.
Inak mne nerobi problem zaparkovat auto v meste - ci uz na parkovisku platenom, alebo niekde pri okraji najuzsieho centra a vybavit si vsetko pesi To takmer auto pouzivam ako MHD s tou vyhodou, ze kua ide mi vtedy, ked uz MHD nechodi + sa nemusim tlacit.
Strajk uskutocneny pred niekolkymi rokmi (pocitam 1996 +/-) bol v mnohom napomocny. Doprava sa za tie tri dni pekne zviditelnila. By the way, nasledoval nakup 415 a 435, k comu mozno trochu strajk prispel, ale hlavne sa zlepsili podmienky pre vodicov.
No a strajk by ukazal, ake dopravne naroky na vsetky krizovatky v meste budu o par rokov s enormnym narastom dopravy.
drzim palce, bol by som zvedavy, co ti na to odpovedia. ak sa bude dat, tak to copy/pastni aj sem. a samozrejme daj vediet aj ak ziadnu odpoved nedostanes a tvoja sprava zahuci v hlbinach...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
81-71