..Ináč som si po dlhšom čase pozrel aj imhd-stránky ostatných slovenských miest, a môžem povedať že som "v šoke"-v šoku, o koľko sú lepší v porovnaní s BA.
Už dávnejšie sú v Košiciach solarisy, nové Karosy,
v BB nové Karosy a Citybusy, v Prešove a Žiline to isté...
Ako to ostatní dokážu a my nie?
Takže len tak ďalej Bratislava ?
Tiež si myslím že rozdeľovanie napr. Petržalky na Lúky VIII., Dvory I+ neviem čo ešte) by bolo dosť neprehľadné. Bývam v Petržalke a tiež nemám príliš šajn o jej jednotlivých častiach..
Podľa mňa platí aj pri nápisoch na transparentoch že menej je niekedy viac. Vôbec neschvaľujem typ: 90/Petržalka/Lúky/Vyšehradská
To podľa mňa popletie aj bratislavčanov, nehovoriac o tom že keď sa ponáhľate nestíhate to všetko prečítať a ešte si z toho vydedukovať nejakú info o ciely tej linky..
U električiek jednoznačne schvaľujem to že sa píše už iba napr. 14 RUŽINOV. Tam nie je treba ďalší riadok lebo konečná električiek v každej mestskej časti je iba jedna.
U busov by som to teda nechal tak ako je to doteraz. Napr: 90 Petržalka/Vyšehradská...Na niektoré busy by dokonca stačila jednoduchšia verzia napr. 83 OVSIŠTE..To podľa mňa väčšina ľudí vie že je to v Petržalke.
Alebo napr. na linku 50 písať ešte aj NOVÉ MESTO je tiež zbytočné. Keď tam bude "Kukučínova/OD Slimák" alebo iba "OD SLIMÁK, tiež už väčšina ľudí vie kde to je..
Čiže výhodou ponechania toho doterajšieho označovania u busov je aj to že ľudia si už zvykli a takto by boli zbytočne aj obyvatelia tej-ktorej časti mesta zmätení, a nevedeli by, že tá linka ide vlastne k ich domu:-)
Čo sa týka turistov tak podľa mňa sa tí ak budú potrebovať môžu radšej niekoho opýtať, aby im pomohol akou linkou sa dostane tam kde potrebuje. Lebo ak napr. niekto nepozná Bratislavu tak tam zbytočne bude NOVÉ MESTO/KUKUČÍNOVA/OD SLIMÁK. Okrem toho, pochybujem že všetci turisti idú na konečnú takže aj tak sa budú musieť niekoho spýtať či to stojí tam a tam.
Takže ak sa niečo dá napísať jednoduchšie tak to skúsme, ak nie tak to radšej nechajme tak a nekomplikujme.
(P.S. niektoré novové autobusy majú aj väčšie predné displeje ako naše(blavácke)IKARUSY 435, napr. také MB CITARO, MAN alebo VOLVO...Tak dúfam že aj také sa v BA niekedy objavia:-)
Iste sa aj vam dostal do "ruk" ten dokument s popisom zmien v MHD v BA. Prestudoval som to, nebudem sa teraz vyjadrovat co by kadial mohlo premavat - to sa tu uz preberalo (aj ked je to podla mna zbytocna diskusia, nic neovplyvni), mna skor zaujala ina vec: vzhladom an to kolko liniek elektriciek sa zrusi a kolko bude vlastne stabilne premavat - budu to mat vodici pestre. Krasnananci budu tusim tocit 4 linky (ak im ostane 9, vratane toho zatahu na psychyku 13) a Juraci 2 linky. Ak teda neratam tie spickove 12 a 17. Pekne... myslim, ze to bude velmi zaujimave povolanie...
No ono to v zasade je uplne perfektne, lenze.
Bratislava sa oficialne rozdeluje vyhradne na mestske casti.
A bohuzial za tie roky rokuce som este nenarazil na mapu, ktora by definovala hranice jednotlivych subzon. Takze, je to problematicke. A v skutocnosti je vazne blbe prve aj druhe, podobne ako Petrzalka alebo Vysehradska.
Nikoho nezaujima jedno alebo druhe. Chce sa dostat do oblasti. Ale ta akoby ani neexistovala. A preto je to myslim problem.
Sam velmi dobre vies, ze ten dalsi most sa medzi Pristavnym a Lafrtanconi stavat bude.
A rovnako dobre musis vediet, ze by to rozhodne k tym 3,6 miliardy bola uz uvodzofky pomerne zanedbatelna uvodzofky polozka.
Takze ten most moohool byt 6 prudovy a nebolo by to vobec na skodu.
Nuz, veru, niektore nazvy uz ozaj vypadli z povedomia Ja napriklad viem, ze byvam na Hostinskeho sidlisku, ale obavam sa, ze som asi jeden z mala, a ludia z inych casti BA by uz asi toboz nevedeli, kde Host.sidl. ci Ludovu stvrt hladat...:) Prave preto som zvolil do navrhu Kukucinovu
Skús kľúčové slová Starohájska, Starohájčanka a podobne:-P.
Prosím Vás, toto je úplne nezmyselná diskusia:
Miestny substrát necestuje podľa nápisu na transparente ale podľa toho, že vie, akou linkou má cestovať.
Cudzí substrát bude rozhodne skôr vedieť, kde sú LÚKY VII či ZRKADLOVÝ HÁJ, než kde je nejaká Jasovská, Prokovjevova či Vyšehradská.
Proste sa zmierte s tým, že tretia najväčšie mesto na Slovensku mať celé pod názvom Petržalka je nezmysel a udávať ako cieľ len ulicu je taktiež nezmysel.
Neexistuje reálny dôvod, prečo písať na transparenty PETRŽALKA, vzdialenosť trebárs Ovsišťa či Dvorov I a Lúk VIII je určite väčšia ako trebárs vzdialenosť Dúbravky a Lamača a tie nikto pod jeden názov nehrnie.
A džgať na transparent 3 názvy tiež prehľadnosti a orientácii neprospieva, na transparente by malo byť uvedené napr.
222 ZRKADLOVÝ HÁJ
Nejakohradská
Prave som chcel napisat, ze optimalny by bol takyto kompromisny navrh
milannco: s malymi zmenami: MC velkymi, a cielova zastavka malymi, a medzi MC a sidliskom pomlcka, kedze lomitko sa pouziva na oddelenie MC od cielovej zastavky. Cize na prednych transparentoch asi nejak takto:
Vrchny riadok: PETRZALKA - Stary Haj
Spodny riadok: Dudova
Otazne je, ci sa taky (vrchny riadok) dlhy napis vojde na transparent, ale na siroke autobusacke sa snad zmesti. Bocne transparenty tak, ako je to uz teraz u elektriciek - MC / ciel, napr.: PETRZALKA / Dudova.
V pripade Ovsista vpredu len PETRZALKA, dole Ovsiste, a na boku PETRZALKA / Ovsiste, kedze tam nie je ziadna vyznamnejsia ulica, ktora je cielovou zastavkou.
Samozrejme ze nazov sidliska by sa pouzil len tam, kde je dostatocne zauzivany a znamy, inde len MC a cielova zastavka. Problemy by mohli nastat v MC Nove Mesto, ktora je obrovska, tam by som (podla uvazenia) vo vela pripadoch nazov Nove Mesto vypustil, a dal tam len napr. KOLIBA a pod. A zasa napr. na 50-ku by som dal NOVE MESTO / OD Slimak, prip. NOVE MESTO - Kukucinova / OD Slimak.
Pri cieloch v centre by sa Stare Mesto vypustalo standardne, bol by len ciel (SAFARIKOVO NAM.), tak ako dnes.
Spodny riadok na bocnych transparentoch by som vyuzil tak, ako kedysi uz vyuzity bol - na listovanie vyznamnejsich nacestnych zastavok/bodov, samozrejme len tych, ktore este len budu nasledovat, nie tych, ktore uz voz presiel. Slovicko "cez" by sa mohlo vypustit, len by sa tam postupne dookola listovali ciele, ktorych zoznam by sa pocas trasy menil.
Nebrat ako dogmu, len ako RFC (Request for Comments)
No neviem, ja som presvedčený, že časti Ružinova, teda hlavne Štrkovec (známy podľa jazera) a najmä Prievoz sú medzi ľuďmi celkovo omnoho známejšie ako nejaké Lúky či Dvory v Petržalke.
No to nie je až tak pravda, keď som býval v Petržalke(pred vyše 10 rokmi) a niekto ku mne prišiel na návštevu, tak som okrem ulice hovoril, že bývam na Lúkach VIII... A takisto keď sa niekoho v Petržalke spýtam kde býva, tak mi povie, že býva na Dvoroch, Ovsišti, Lúkach, Zrkadlovom háji atď. A napríklad v Ružinove ti to povie takmer každý, oveľa menej ľudí povie že býva v Ružinove, skôr povedia Nivy, Ostredky, Trávniky, Prievoz, Pošeň, Štrkovec atď.. A mimobratislavčan keď aj do Petržalky cestuje, tak vie obvykle do akej časti..
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Beus
milannco: s malymi zmenami: MC velkymi, a cielova zastavka malymi, a medzi MC a sidliskom pomlcka, kedze lomitko sa pouziva na oddelenie MC od cielovej zastavky. Cize na prednych transparentoch asi nejak takto:
Vrchny riadok: PETRZALKA - Stary Haj
Spodny riadok: Dudova
Otazne je, ci sa taky (vrchny riadok) dlhy napis vojde na transparent, ale na siroke autobusacke sa snad zmesti. Bocne transparenty tak, ako je to uz teraz u elektriciek - MC / ciel, napr.: PETRZALKA / Dudova.
V pripade Ovsista vpredu len PETRZALKA, dole Ovsiste, a na boku PETRZALKA / Ovsiste, kedze tam nie je ziadna vyznamnejsia ulica, ktora je cielovou zastavkou.
Samozrejme ze nazov sidliska by sa pouzil len tam, kde je dostatocne zauzivany a znamy, inde len MC a cielova zastavka. Problemy by mohli nastat v MC Nove Mesto, ktora je obrovska, tam by som (podla uvazenia) vo vela pripadoch nazov Nove Mesto vypustil, a dal tam len napr. KOLIBA a pod. A zasa napr. na 50-ku by som dal NOVE MESTO / OD Slimak, prip. NOVE MESTO - Kukucinova / OD Slimak.
Pri cieloch v centre by sa Stare Mesto vypustalo standardne, bol by len ciel (SAFARIKOVO NAM.), tak ako dnes.
Spodny riadok na bocnych transparentoch by som vyuzil tak, ako kedysi uz vyuzity bol - na listovanie vyznamnejsich nacestnych zastavok/bodov, samozrejme len tych, ktore este len budu nasledovat, nie tych, ktore uz voz presiel. Slovicko "cez" by sa mohlo vypustit, len by sa tam postupne dookola listovali ciele, ktorych zoznam by sa pocas trasy menil.
Nebrat ako dogmu, len ako RFC (Request for Comments)