imbecilizmus petrzalskej samospravy asi nema hranic, ale ja sa uz nad tym rozculovat nemienim... v petrzalke byvat neplanujem, tak sa ma to ani neak velmi netyka... nech si tam postavia hoc aj berlinsky mur...
Nedeje, aspoň naposledy keď som sa pýtal tak mi bolo povedané, že zvonček nemajú všetky električky a takisto nie všetkým električkám zasvieti v kabíne kontrolka ak niekto stlačí dopyt.
Cez dopyt by to však bolo najlepšie samozrejme ak by to cestujúci pochopili.
Inak nespomínalo sa to tu ale mesto aj Bratislavská župa dostanú po 10% z akcií letiska. 66% by mal kúpiť investor zvyšných 14% si nechá štát s tým, že neskôr by mesto aj župa mohli dostať ešte po 5%.
Prečo vám vadí že L83 a L82 budú istú časť trasy súbežné. Veď to bude aj L94 a L93.
Alebo je to len v tom, že L93 a 94 sú súbežné už teraz a tak vám to tak neprijde. Ja v súbežnosti L82 a L83 nevidím problém ak bude L82 využívaná na presun k linkám na Dvoroch.
Andy: Hm, asi máš pravdu.
V každom prípade v materiály sa píše: "Súčasný ranný nábeh prevádzky MHD v čase okolo 05:00 je cestujúcou verejnosťou nevyužívaný, z tohto dôvodu sa už u novo spracovaných grafikonov toto zabezpečuje s posunom o cca 30 – 45 minút do neskoršej dennej doby." ranný nábeh mne evokuje začiatok prevádzky, teda že na vozy začínajú tak aby na poslednej zastávke trasy boli najneskôr o 5.00. Čiže ak to posunú začínať sa bude na prvej zastávke tak 5.00 - 5.10.
Alebo si ten výraz "nábeh prevádzky MHD" vyvsetlujem zle.
"Škoda, že Tesco v Petržalke už nebude mať po sebe pomenovanú zastávku, po novom ho tam náhodní nakupujúci ťažšie nájdu..."?! Ty máš nejakú veľmi zvrátenú predstavu o tom, čo je a čo nie je škoda. Či sa Ti len nepáči, že DPB nebude zadarmo niekomu robiť reklamu? Ja sa skôr čudujem, prečo potom naspäť na Kútlikovu nepremenujú aj Technopol. (Nebodaj si to začali opäť platiť?)
Re #45611 Ámos Keynes: Však dopytové otváranie dverí by to plne pokrylo, len by ho bolo treba v kabíne vodiča indikovať (ak sa tak už v súčasnosti nedeje).
Inak teraz ma napadlo. V materiály je napísané, že obluhované ostanú všetky zastávky v Petržalke. Nie je to pravda, lebo Po Viedenskej ceste v úseku od Einsteinovej po Krasovského nebude jazdiť nič. nevravím, že tá L82 tam nebola zbytočná, ale jazdiť tam nebude nič.
OBRATISKO DUDOVA
A prečo budú linky č. 82 a 83 (výraznú časť trasy tak súbežné) končiť práve na Dudovej pri Dostihovej dráhe? Kde sa tam budú točiť? Na niektorom z tých parkovísk?
Istú dobu tam mala konečnú linka č. 185, tá sa tam kde točila? Premávalo tam kedysi niečo aj pred linkou č. 185?
Pre nočné spoje by som navrhoval odchody takto:
Z Hlavnej stanice:
23:30, 0:00, 0:30, 1:00, 2:00, 3:00, 4:00
Z ostatných koncov:
23:30, 0:00, 0:30, 1:30, 2:30, 3:30, 4:30
S tým, že doplňujúce spoje na 30 minútový interval by sa robili prejazdmi z posledných večerných denný liniek. Ranný výjadz by začínal od cca 5:00. Na niektorých linkách by muselo prísť k úprave trasy, aby sa stíhali za hodinu otočiť.
Ja som si myslel, že práve sa chce ísť cestou zavedenia denných liniek aj v noci a nie zavedenie nočných cez deň... Aspoň električky a trolejbusy by tak mohli byť, však zdá sa mi, že to vyjde lacnejšie ako autobusy...
Takto som nad tými električkovými linkami aj ja rozmýšlal. Po dostavbe Petržalky by som linku 3 rozdelil na
3 Rača - Obchodná - Petržalka
8 Ružinov - Špitálska - Petržalka
Tým by sa získalo priame spojenie z DU, KV, PE, RA, RU na Obchodnú aj Špitálsku. Z Vajnorskej radiály by bol priamy spoj na Špitálsku a s jedným prestupom na Obchodnú. Do Petržalky by bolo možno potom ešte potiahnuť linky 12 a 13 čím by sa získalo aj priame spojenie PE-KV.
Inak ten interval v pracovných dňoch by sa mohlo podariť skrátiť na 7,5 min. čím by sa dosiahla deliteľnost 60timi a príp. každý druhý spoj zhodný aj s víkendom.
Re Andy:
Teraz za hodinu
59 (110 osôb) - 825
L3 (220 o.) - 1100
L5 (300 o.) - 1500
L7 (220 o.) - 1100
L11 (300 o.) - 1500
dohromady = 6025
Potom za hodinu
L3 (220 o.) - 1650
L5 (300 o.) - 2250
L17 (300 o.) - 2250
Dohromady - 6150 + šk. spoje L59 cca 200 ľudí.
A nezabúdaj na to, že L59 veľa ľudí využíva na rýchlejší presun ale neskôr znovu prestupujú na električky (pri ŽST Vinohrady) keďže L59 nestojí v centre.
A ešte ak sa môžem vyňadriť, tak mi chýbajú v tomto materiály ako odporúčanie:
V súčasnosti jazdí po meste v ranej špičke cca 700 vozidiel. Revízorov je tuším 25. Takže odporúčanie by malo byť zvýšiť počet revizorov na 15% počtu vozidiel vo výprave, neskôr by stačilo 10 - 12%.
Tento krok by mal dva efekty. Buď by sme vyhnali čiernych pasažierov z vozidiel a platiaci by sa menej tlačili, čiže by boli spokojnejší a aj spotreba by bola nižšia
alebo by sme prinútili čiernych pasažiarov platiť cestovné čím by sa zvýšili tržby.
Taktiež zabudli zmeniť na zastávky na znamenie také ako:
Stará Ivánska, oboje Krčace (dielne by museli doplniť všetky električky cinkátkami), takmer všetky zastávky v Jarovciach, Rusovciach a Čunove a mnoho ďalších. Ale hádam neskončili.
MiU Petržalka ak je nespokojná mala prebytok 24mil, môže si teda zaplatiť posilnenie, hlavne sedla (na špičku by zrejme neboli vozilá) a to o 630.000 vzkm.
Tiež myslím. Len by som ešte vymenil 5 a 9 v centre, takže
3 Rača-Obchodná-Špitálska-Ružinov
5 Dúbravka-Šafko-Špitálska-Rača
9 Dúbravka-Tunel-Obchodná-Ružinov
Tým by mal prestupný bod pri Hydroconsulte opodstatnenie. V súčasnosti nemá (kto chce ísť z Rače na stanicu, prestúpi na Račku na A/Tbus, zato kto chce ísť z Rače na Špitálsku, bude musieť až na Legionársku a prestupovať tam - pravda, okrem špičky cez školský rok, vtedy bude mať 17-ku).
Inak ten materiál do MZ zďaleka nie je taký zlý, ako som sa obával. Len na jeden drobný detail zabudli - že do obslužnosti račianskej radiály by mali zarátať nielen električky, ale aj to, že zrušia 59-ku ("školské spoje" - dva za deň ???). Ak predpokladáme nasadenie K2 na 3 a súpravy na 5 a 17 (čomu nasvedčujú uvádzané percentá), tak dostaneme pokrytie v rannej špičke 89% a nie 111%.
Ale napríklad taká 202, ktorá ide 4:30 z Čiližskej, je už na Prievozskej dosť plná( = nesadnem si), takže vôbec nemám pocit, že by bola nevyužívaná, keby mala začínať o hodinu neskôr, tak to by bola riadna volovina, resp. odliv ďalších do IAD.
Ja osobne by som oželel aj úplny nástup na linky z 5.00 na 5.30 - 5.45 a cez víkend až na 6.00. Namiesto toho by som dal všetky nočáky s odchodmi o
00.00
01.00
02.00
03.00
04.00
05.00
Myslím si, že by to bolo plne postačujúce.
Inak v materiály sa mi lúbilo aj toto:
Vyvinúť maximálnu snahu po väčšom rozložení začiatkov pracovnej doby (napr. v intervale 07:00 - 09:00), pretože budovať kapacitu celého systému MHD na uspokojenie nárokov v jedinej špičkovej hodine je značne neekonomické.
Konečne si to uvedomili a začať by mali so školami. Ak by napríklad Einsteinka a Pankúchova začínala o 8.30 a do tejto doby by sa posunul aj koniec špičky, tak by sa cestovanie po Petržalke dosť skvalitnilo.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
si