Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 81-71 #45519:
OK, ale ak bude po vystavbe elektricky chodit vlak kazde dve minuty, ma zmysel nechat jazdit po Petrzalke nejake motaky? Ak ma mat elektricka interval v spicke 12 minut a ludi nechame cestovat busmi len preto, ze im idu odvsadial vsade, tak naco potom stavat elektricku? Zaklad filozofie tohto systemu je naucit ludi cestovat nosnymi linkami, pretoze ak dojde k budovaniu elektricky, tak ta uz bude musiet byt nosnou a nebudu jej moct konkurovat autobusy.
Aj keď sa mne osobne trošku zhorší cesta do školy (teraz nastupujem do prázdnej L94 na Budatínskej a odvezie ma až na Vazovovu) mne sa ten návrh lúbi a myslím si, že v konečnom dôsledku po pol roku, keď si na všetko zvyknem bude sa mi jazdiť po meste lepšie. Tiež si myslím, že istý odlyv ľudí z mhd nastane, ktorí si povedia, ja vám na takéto seriem, ale myslím si, že ak sa nebude neskôr z intervalov uberať ale naopak v jednotlivých potrebných linkách sa bude naopak zlepšovať, tak sa dosť ľudí vráti.
Ako veľké plus by som označil toto:
Cez Prístavný most bude jazdiť iba linka 98 čo znamená, že vo večných zápchach bude trčať už len táto linka a nie aj 68, 97, 96, 86 a teda ex.198. Aj presmerovanie L87 (ex 97) cez most Košická sa môže zdať byť ako hlúposť a zbytočné zvyšovanie vzkm, ale v konečnom dôsledku vďaka zápcham na nájazdoch Prístavného mostu bude cestovanie rýchlejšie a spotreba nafty cca rovnaká. (A nemyslite si, že most Košická nejako pomôže zápcham na prístavnom moste. Ono pomôže ale následné otvorenie dialničných úsekov a prevedenie celého tranzitu cez tento most ešte len narobí vrásky načelách mnohým vodičom)
Ďalším prínosom je znormálnenie električkových liniek a šanca vyrobiť normálne intervaly bez nutnosti sa trápiť nad prekladmi, ktoré sa aj tak nikdy nepodria na nie že 100% ale ani na 80%.
Zrušenie zastávky Chlumeckého a vybudovanie zasávky pre Hydroconsultom je tiež plus. Aj keď tu by som označil hneď aj MINUS, že sa tu neurobí zastávka viedenského typu hneď a samozrejme aj s povrchom Cretteprint pre L94. Hned to označujem za trvalé provizórium.
Ušetrenie 19,3 mil u busov a 8,1mil u električiek. Na alternatívne náklady by som to videl na 3 kĺbaky aj keď nám je zrejme všetkým jasné, že to bude miesto straty 140mil \"len\" 110. (pán boh zaplať aj za to.
Srdce mi plesá nad tým, že aj keď sa bohužial nekúpi ani jeden kĺbový alebo sólo autobus po tejto zmene bude v uliciach BA o 10 vrakov menej.

Ak by som mohol navrhnúť nejakú výhľadovú zmenu tak:
L88 prebudovať kompletne na trolejbusovú a spojiť ju s L210. Tá by bola vypravovaná kĺbovými vozidlami a L21 by bola skrátená na hl. stanicu.
Viem, že most Košická je schopný niesť stĺpy pre troleje, je toho schopný aj Nový most? Viete niekto? Ak by nie, tender na dodávku trolov s pomocným pohonom predsa vyhlásený bol ☺
Reply on: d3k0 #45517:
hmm, ak by to bol nosný systém ok, ale toto ma byt nosný sytém ? možno prvá fáza, ktorá sa aj tak ešte ani nebuduje. Podla mna by to malo byt tak, že ak maš nosný systém či už na báze rýchloeliny alebo metra, malo by sa na základné tahy - svetové strany dostat max na 1 prestup od nos. systémom. Napr. pražské metro. Nastupim na Černom moste a stčí mi jeden prestup na to aby som sa ocitol na jedenom z okrajov Prahy, čo v tomto nebude možné. Ja netvrdim, že všetko ma chodit všade, ale zakladne smery by mali pretinat mesto a na tieto nosné - najlepšie kolajové nosné linky može byt doplnkový prestupový systém aký chce. Ale tu sa aj po dobudovaní eliny do Petržky takeho dačoho asi sotva dožiješ.
Reply on: 81-71 #45512:
Kvantum prestupov vyjde len cloveku, ktory bude chciet silou mocou cestovat rovnakou trasou ako doteraz. Ako napr. spojenie Dolne hony - Luky - doteraz kazdy siel cik-cak 97kou, po novom sa da ist 68+202. Alebo Bulikova - Hlavna stanica - doteraz 83+81/93, po novom 88+210.

Preco sa ale nezaoberas napr. takymi spojeniami ako vikend Luky - Raca? Doteraz cik-cak 95 + 11 (s priemernym cakanim 10 minut), po novom 98 + 3/5/11. A zarucene to bude rychlejsie spojenie s priemernym cakanim na elektricku 3.33 minuty. Alebo tolko kritizovane vikendove spojenie AS Bajkalska - Ekonomicka univerzita - teraz uz bude. A aj spojenie intraku EU v Pristave so skolou. Niektore spojenia pribudli, niektore odbudli...

Dal som si totiz niekolkohodinovu pracu a vypisal som si vsetky nahrady spojeni zo vsetkych zastavok, ktore vykonavaju terajsie linky. Prisiel som len na jediny zadrhel s x prestupmi - som zvedavy, ci ho najdete aj vy 🙂
Nuz, sranda, ze vela zastancov elektricky v Petrzalke az teraz pochopilo, co to vlastne znamena mat nosny system... Alebo ste si snad mysleli, ze sa zavedie elektricka a vykony autobusov zostanu take ako doteraz?

Si: 202+68 (18 min. + 16 min. + prestup) miesto 97 (33 min.) alebo 78+95 miesto 78 (t. j. predlzenie casu len o prestup) - to je podla teba zdvojnasobenie cestovneho casu? 🙂 Inak, neviem, akymi cestami sa autom vyhybas zapcham, lebo mne to nejako nejde 🙂 Rad sa priucim nejakym trikom 🙂

Andy: 98+76 (teda dufam, ze 76 nakoniec pojde po Gagarinovej)
Reply on: BMko #45515:
No to by bolo fajn, ale asi to je presne vyrátané a dalšie vozo Km už asi by nevyšli... ?
Keby sa 3ka pretiahla cez centrum Obchodnu a Kamenne bolo by to rozumnejsie
Viete za čím bude mne najviac ľúto? Za krásnymi mapkami linkového vedenia na BUSEčkách v električkách. Stanu sa neaktuálnych a budú tam visieť do roku 2010.
Ten návrh je celkom dobrý. Ale
1) vplyvom zmeny ako takej odíde veľa ľudí k IAD (ja osobne zmeny mám rád, ale bežní cestujúci nie)
2) nemám nič proti prestupovaniu, ale zdravotne slabší ľudia nebudú nadšení toľkým prestupovaním (tu už nejde o nejaký jeden prestup, ale pre mnohých dva prestupy, a neprejdú ani polovicu mesta..)
3) vplyvom prestupovania sa predĺži cestovanie čakaním, najmä cez víkend (no síce na takú 95 nebudú ľudia dlho čakať, ale ani sa s ňou nikam nedostanú, napríklad z Technopolu do Karlovky bude musieť byť "radosť" cestovať mimo špičky 🙂 )

Aj mne sa zruší pár priamych spojení kvôli 96.. Keby túto zmenu spravili ešte keď som chodil na základnú školu, asi by som im dobre "poďakoval"... ?
Reply on: si #45511:
presne tak, niekto si myslí asi, že čím viac prestupov, tým lepšie. Lenže to kvantum prestupov už nezachráni ani žiaden super interval nad ktorým aj tak vidím velké otázniky...ked dnes pri 12 min. intervale dačo mešká...
hmm tak ten navrh linkoveho vedenia elektriciek co tu bol uvedeny myslim ze vcelku slusnu cast ruzinovcanov vyzenie do aut alebo autobusov... tahat z ruzinova linku cez vazovovu do race myslim ze pre vacsinu velmi pritazlive nebude....

linkove vedenie v tom navrhu na strankach magistratu mi prichadza uz troska rozumnejsie...

Ta zmena linkoveho uzemia na uzemi petrzalky bude pre mna pravdepodobne znamenat nutnost zohnat si uz auto, priblizne zdvojnasobenie cestovneho casu v dosledku znasobenia prestupov a predlzenia cestovnej vzdialenosti ma urcite bavit nebude, najma ked autom sa viem vyhnut velkej casti prehustenych komunikacii na ktorych zvykne verejna doprava uviaznut...
Reply on: Valec #45508:
To je pravda, ale aby som stal na Obchodnej smerom na stanicu na L1 v poobednej špičke 14 min, to je trochu moc
Mimochodom, všimli ste si, že po zmene názvu zastávok sa zlepší obsluha ŽST Lamač? Miesto dvoch liniek sa k stanici dostanete až šiestimi. ?
Reply on: 81-71 #45507:
Spojenie zo stanice sa zhorší najmä v smere k Blumentálu a na Trnavské mýto a to zo súčasného 4 - 6 minútového intervalu na 8 minútový. Ale vzhľadom na to obsadenosť vozidiel v tomto smere to považujem za bezpredmenté. Mimochom, keď na električkovej radiále predĺžiš víkendový inteval každej linky o jednu minútu, tak sa dostaneš na 86% kapacity. Nepredpokladám, že o minútu dlhšie čakanie na zastávke by si nejak radikálne postrehol.
Je normálne, ked človek musel dnes čakat na linku č.1 na stanici Obchodná smer Hl. stanica ? Presne od 15:24 do 15:38. Som sa dočital, že po tej zmene by to mohlo byt so spojením na Hl. stanicu ešte horšie. Je to normálne 14 min, defakto v prepravnej špičke v centre mesta ?
Reply on: Valec #45504:
O čom sa bavíte? , o metre ? ?
Reply on: Andy #45494:
Ten most sa volá Apollo ? ?
Reply on: ufo #45500:
Ani račianska radiála nemá mimo špičku žiadne spojenie (ani s rozmným prestupom) v smere na Špitálsku. A v tejto súvislosti ma napadlo, či tam do budúcnosti neplánujú:
L3 Rača - Špitálska - Petržalka
L8 Ružinov - Obchodná - Petržalka
Reply on: 81-71 #45499:
Si pozri ten návrh na stránke Bratislavy. Odkaz mas asi o 20 prispevkov nižšie. Nájdeš tam aj intervaly v sedle a cez víkend. Mimochodom električky v pracovných dňoch celodenne 8 min., cez víkend 15 min.
Reply on: tr3mp #45501:
OOK, dík, prskúmam lepšie ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.