Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: si #45314:
Dalsi argument proti systemu od vsadial vsade je, ze sice poskytuje kvalitne spojenie z velkeho sidliska do skoly, alebo podniku, ale pri obmedzenom objeme penazi su intervaly na inych linkach zakonite dlhsie. Ale MHD nieje len o tom odviest studentov na univerzitu a naspat alebo vidlaka z HLST do Polusu a naspat. Takto mozu rozmyslat v Novom Meste nVahom, kde sa da prejst na druhy koniec mesta aj pesi. MHD v 450000 meste by mala byt pouzitelna aj mimo spicky na cestu odvsadial kamkolvek (a to MHD BA neni). A inym ako prestupnym systemom sa to teda dosiahnut neda.
Reply on: Sommelier #45318:
Osobne si myslím, že nejaké masové vyklápanie cestujúcich v Rači z modrých autobusov by nemalo byť. Prečo voziť ľudí autobusmi na perifériu Bratislavy a tu ich nechať prestupovať na niečo? V prímestských oblastiach v smere na Pezinok či Senec by mala byť nosnou železničná doprava. Súbeh železnice s autobusmi je prinajmenšom plytvaním dotácií. V prípade, že majú cestujúci tak či tak prestupovať a neviezť sa prímestskými spojmi až priamo do centra, prečo by nemohli prestúpiť na vlak už mimo BA (prípadne naň nastúpiť priamo, bývajúc v dochádzkovej vzdialenosti)? Ultrarýchle koľajové vozidlo je práve vlak (metro či rýchlodráha je stredne rýchle). Bohužiaľ v Bratislave chýba *rozumná* integrácia železníc do IDS zahŕňajúca samozrejme použiteľnú intervalovú prevádzku.
tomas1 ja len tolko, ze nam, ktori zijeme v BA nemusis vysvetlovat, co mame zle. my tou mhd cestujeme kazdy den. smutne je, ze napr. ja robim v BusinessCentre na plynarenskej a skoro kazdy tyzden nam pribudaju parkovacie miesta, lebo stale viac ludi zacina preferovat auto.
sami vieme, ake je to na figu, ale ciastocne chybaju prachy a hlavne, ti co rozhoduju o mhd na nu pozeraju iba zo svojich sluzobnych aut.
ale znova ti opakujem, ze ked dojde slovensky navstevnik BA do svojho hlavneho mesta, nadava kolko vladze. ale keby sa to, co vyprodujuke BA nerozdelovalo medzi zvysok SR, uz tu mohol lietat vrtulnik z ZST vinohrady ;o) . lenze prachy "vyrobene" v BA musia putovat aj inde. co je zial dosledok zanedbania inych regionov uz v minulosti.
situacia je teda taka a este par rokov bude. tak aspon slovaci navstevujucu BA by mali mat pochopenie a sice upozornit na nedostatky (napriek tomu, ze o nich tu asi vsetci vieme), ale nie sa hrat na kritikov bratislavy a jej obyvatelov.
Reply on: Sommelier #45318:
iste, ze v urcitych pripadoch by bolo dopravne vyhodnejsie riesit to ukoncenym autobusovych liniek pri trati kapacitnej kolajovej dopravy; ale (tak ako vsetko) to ma okrem vyhod aj nevyhody... Hned prvou nevyhodou su tie prestupy, co sme tu uz rozoberali aj v inej suvislosti; aj ked budes mat neviem ako dobru navaznost spojov, prestup je citelna neprijemnost oproti priamemu spoju; aj ked vacsina cestujucich asi konci svoju cestu kdesi v BA, zrejme nebude uplne ojedineli pripad ze sa cestujuci dovezie regionalnou linkou do BA a tu prestupi na dialkovu a pokracuje dalej. Ta dialkova mu sice totiz mozno aj cez obec ide, ale v nej nestoji, kedze statie pri kazdej vrbe by ju zufalo spomalilo 😃 A okrem toho umiestnenie bratislavskej autobusovej stanice je vcelku dost nestastne, neexistuje k nej v sucasnosti ziadna kolajova trat, takze takychto tranzitnych cestujucich by si zas len musel niekde prelozit do cestneho vozidla akurat inac sfarbeneho a doviest na asmn...
PS: o pohodlnosti cestujucich a tom zeby s tym asi velmi spokojni neboli svedci napriklad aj to, ze kym mnohi cestou do BA vystupia na zastavkach SAD v ramci mesta a nie priamo na ASMN, ked sa vracaju nazad, tak odchadzaju z ASMN (mozno aby si sadli, alebo mozno iba preto aby mali istotu ze sa zmestia)
Pre FOBUST, BIGMAC, 81-71, S499.1023
Dakujem Vam.
Viete, pri niektorych z Vas mam pocit, ze ste nejaky not openminded. Pretoze dufam, ze so mnou budete suhlasit. Nehovorim o tom, ze teraz, zajtra o tyzden, ani nie o 5 rokov, ale o 50 rokov. Totiz. Aj tak by bolo jednoduchsie v pripade tranzitnych cestujucich aby vystupili niekde v Raci, vliezli do nejakeho ultra rychleho kolajoveho vozidla, vyklopilo by ich to v Zahorskej a potom by pokracovali do najblizsej cielovej dediny.
Ak sa clovek zamysli nad touto moznostou, je to velmi kretenske, lebo takyto cestujuci, nebude takyto druh dopravy nikdy vyuzivat. Ak by som takto cestoval, pocestujem vlakom skrz Bratislavu nie ?
Takze to podla Vas niektorych znamena, ze tym, ze by nie vsetky tie modro sfarbene autobusy nekoncili na Nivach, skomplikovalka by sa doprava kolkym percentam pasiazierov. Kolko ludi z modrych autobusov na Nivach prestupuje na druhy modry autobus ? Nehovorim o dialkovych.
Nehovorim o preplnenej MHD DNES ! Je to o planovani dopravneho systemu a nie robeni toho, co tu malo byt 20 rokov a platani tych najvacsich dier (ak sa to tak da nazvat) a nie o natierani medu okolo ust volicom nejakym chorym vyplodom ako je elektricka v Petrzalke. Efektivne.
Vdaka, pekny den.
Reply on: si #45314:
OK, miestne zvrhlosti pripúšťam. Ja som písal obecne.
Re #45315 si: tak, tak...
Reply on: si #45310:
Suhlasim teda, ze je rozumnejsie vyjadrovat sa presne. Len nedovolte, aby sa cela diskusia tocila okolo skratky.
Reply on: tomas1 #45313:
z toho aspon vidis ze aj na miestach kde by sa to nemalo stavat sedia evidentne "kompetentni" ludia. To ta vsak neopravnuje k tomu aby si obhajoval pouzivanie nespravnej skratky...
Reply on: LUK #45311:
1. vacsina platiacich cestujucich stale pouziva predplatne listky; 2. jasne ze sa prestupu nevyhnes, ale to co sa predvadza v BA uz nie je uplne zdrave; kedze sa robia take srandy ako ze jednu dlhu linku treba rozdelit na 2, sak co na tom ze bola vyuzita, alebo ju rovno mozme zrusit, ved sa s prestupom da nahradit... a kym v spicke to mozno neak ide (aj ked urcite je lepsie ak sa mackam do busu len raz a potom tam stojim (aj ked mozno nie na vlastnej nohe) viac-menej na jednom mieste, ako ked mam podstupovat mackanie sa do viacerych vozidiel kvoli prestupu, riskovat ze sa niekde nezmestim; a pokial zrovna nemam prazdne ruky tak je to tiez naozaj velmi prijemne... (nielen invalidi, ale napriklad aj taka mamicka s kocikom a/alebo 2 detmi a kopou tasiek pri sebe tie prestupy iste "oceni")
Reply on: LUK #45309:
V obchodnom registri je zapisana spolocnost s obchodnym menom "Dopravný podnik Bratislava, akciová spoločnosť", teda logicky DPB.
Bežne sa vsak používa DPMB, tiez neviem preco, nepouziva sa to len v krcme pri pive, ale pouzivaju to aj renomovane media a institucie.

Par prikladov:
http://www.lamac.sk/index.asp?page=503
(ten oriadok vyssie je obzvlast zaujimavy, mestska cast Bratislava - Lamac poskytla dotaciu DopravnemuPodnikuMestaBrna na skvalitnenie spojenia!!! - daj si hladat na tej stranke a napis dpmb)
http://bratislava.sme.sk/clanok.asp?cl=1992028
http://ba.diskusie.sme.sk/viewdiscussion.php?id=7452&re=34781&p=1
http://www.ine.sk/index.php/bolek/2005/04/27/dpmb_zavedie_letecku_linku
http://www.mia.sk/DE_TL/Stav/DT_200111/22_11_01.htm

Prosim posli vsetkym ktori pouzivaju skratku DPMB a vyraz Dopravný podnik mesta Bratislavy spravu, ze tam maju chybu.??
Tvoju pripomienku vsak mozno chapat ako dobry postreh a vtipnu slovnu hracku. ?
Reply on: tr3mp #45291:
Ešte sa doplním, pri spojení ŽST Vinohrady s Polusom som zabudol linku 51, ktorá má odchody o x.00 a x.30, teda pri troche snahy sa dá stihnúť z vlakov prichádzajúcich pred celou hodinou 😉
Reply on: si #45310:
no budem Ti oponovať
"prestup _je_ nepohodlny" - prestup nie je problém pri prestupnej tarife a nadväzujúcej doprave. Prestup uľahčujú (a urýchľujú) aj NP vozidlá. Vo veľkom meste sa bez prestupov nezaobídeš, ale keď máš dostatočne vysokú hustotu spojov na nosných linkách, tak nevznikajú veľké prestoje čakaním na prípoj. Prestup robí problém len telesne handicapovaným spoluobčanom.
Reply on: tomas1 #45308:
aspon tak, aby sa tadial dalo prejst aj autom... avsak v danom smere je problem najst aj cestu pouzitelnu pre auta (medzi riazanskou a koncom BA su 3 normalne pouzitelne cesty spajajuce raciansku radialu s oblastou vychodne od nej; odporucam ti ich najprv si prejst a potom skus uvazovat nad tym ako uzitocna by bola neaka linka ktora by tade sla)

Re #45307 tomas1: oficialny nazov dopravcu v BA je Dopravny Podnik, Bratislava, t.j. DPB; tento nazov pouzivaju vsetcia ktori vedia o co sa jedna (a aj vacsina laickej verejnosti vie ze bratislavsky dopravny podnik sa oznacuje DPB kedze pod touto skratkou je oznacovany aj na ich tlacovinach, v mediach a pod.) a je uplne bezna zalezitost vykefovat ludi pouzivajucich oznacenie DPMB pretoze tou skratkou sa oznacuje brnensky DP (a v pripade ze sa niekde keca o viacerych DP, tak je silne vhodne dodrzat zauzivane znacenie aby nedoslo k omylu)

"radsej zachovat sucasny stav ako podstupit co i len minimalne riziko" - no mozem ti povedat ze to nie je minimalne riziko, ale istota... BA sa od inych regionov .sk v dopravnej situacii odlisuje aj tym, ze vacsina jej obyvatelov je zamestnana a zaraba tolko, ze si (aj ked mozno so skripanim zubov) moze dovolit prevadzkovat motorove vozidlo a jazdit s nim do prace a aj inde... A prestup _je_ nepohodlny, aj ked rovno zabezpecis pri prestupe priamu navaznost liniek... a ked uz teraz musis na neakej ceste aspon raz prestupovat a po zmene by si musel este viackrat, tak iste vies ako ti na to velka cast cestujucich zareaguje... (je to uz odskusane a zneprijemnovanim cestovania odliv cestujucich nezastavis)
Reply on: tomas1 #45307:
skratka DPMB znamená presne to, čo som tam vypísal. Prevádzkovateľ MHD v BA má skratku DPB. ?
Reply on: si #45306:
Este prosim vysvetlit ako rozvinutu cestnu siet potrebuje bezny autobus MHD aby na ten smer mohol premavat.
Reply on: LUK #45305:
Teraz neviem ci to mam pochopit len ako slovnu hracku alebo co, DPMB je vseobecne zauzivana skratka pre tych co jazdia s tymi hrdzavymi skatulami v Bratislave,tak v com je chyba... Vrtak.
Re #45306 si:Typicky slovenske: radsej zachovat sucasny stav ako podstupit co i len minimalne riziko, ktore kazda velka zmena prinasa. A ty si vies predstavit rapidnejsi odliv cestujucich ako je teraz?
Ked som isiel MHD v Brne vsetky vozidla boli rozumne naplnene aj mimo spicky tam asi odliv nezaznamenali. Snad mi nechces nahovorit, ze Bratislavcania su nejaki vynimocny, ze system overeny vo svete v BA nebude fungovat?
"pre vacsinu ludi prestupovanie nie je lakave" no to sa necudujem ked teraz mam casovy CL a interval je napr. dvanast minut tak logicky hladam priame spojenie a nadavam, ked cakam na pripoj aj 10 minut s oznacenym listkom v ruke.
Reply on: tomas1 #45303:
ked ti prestupovanie nevadi, tak elektricka do mesta ide relativne casto a rovnako vcelku casto idu elektricky aj na ostatne radialy, takze mozes v centre prestupit... linka juhovychodnym smerom z vinohradov by si iste nasla svoju skupinku cestujucich, otazka vsak je ako velka by bola ? (nakolko efektivne by bolo takuto linku riesit) a druha otazka je ze kadial by podla teba mala taka linka premavat ? (pretoze ani cestna siet nie je v tomto smere neak vyrazne rozvinuta (preco asi ?))
pre vacsinu ludi prestupovanie nie je lakave (a ver ze na zaklade skusenosti zo sucasnej situacie by nebolo vo vacsine pripadov ani pre teba) a 1. je malo pravdepodobne zeby sa situacia neak rozumne zmenila, 2. ak by sa aj zmenila, tak na zmenu v mysleni ludi treba viacej casu, takze takato zmena by skor mala za nasledok dalsi rapidny odliv cestujucich
Reply on: tomas1 #45303:
he he he, tak páni z Dopravního Podniku Města Brna sa budú chodiť učiť do Brna, ako sa robí doprava... ? ? ?
K predchadzajúcemu: BSK(bratislavský samosprávny kraj) nie BSD sorry

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.