Reply on: Vševedko #40175:
Takze odpoved je: evidentne zle naprojektovany podvozok od inzinierov v CKD. ? Staci sa ist pozriet do nemecka. Akykolvek iny _non CKD_ 1000mm podvozok je tichsi a podstatne stabilnejsi... ?
Takisto to plati pre 1435mm a dalsie.
Chcelo by to poziciat na test Cityrunner alebo holt aj stare Duewag ? ?
fobust
Bol som vypravadit kamarata vlakom, z Hlavneho som sa s nim odviezol na Vinohrady, odtial domov. Prisla 7951+7952 na 11/1, s minutovym meskanim. Postavil som sa na miesto kocika v prvom vozni. Ako sme sa tak rozbehli z Nam. Biely Kriz a smerovali na Mladu gardu, povsimol som si ze nam z pantografu zacina iskrit. OK, pomyslel som si ze alebo je namraza alebo odskakuje. Ked to vsak zacal robit aj dalej a intenzivne za zastavkou Mlada Garda, tak som sa siel dozadu pozriet. Jedna vlozka bola krasne zlomena, pantograf zvaral jedna radost. Vodic samozrejme nic. Nechapem preco, lebo az dopredu bolo vidiet ako to zvara. Samozrejme ze som ho so stavom oboznamil. On si to ani nevsimol, hlavne ze sa mi postazoval ako ho nahnevala zena. Teraz nasleduje dalsie pokracovanie, kde vodic marne hladal v kabine zadneho vozna velku paku. Povedal som mu, ze ju ma vo streche, aj som mu ukazal kde, ako maju vsetky vozy T6A5 3. serie. On nato ze chce dat brko dole elektricky. Ja som bol ticho, reku hadam na to dojde. Samozrejme, komu niet rady, tomu niet pomocy. Ano, pantograf dolu dal. Ale ked dosiel dopredu a chcel dvihnut predny, tak dvihol zasa zadny (jasne nemal ani potuchy ako sa to robi). Este raz som mu zopakoval ako to ma urobit. Nedal na mna, isiel dozadu stiahol ho. Potom zasa dopradu. Otvoril vpredu skrinku, ako som mu vravel. Nakolko bol krpec, tak tam ani nedociahol a musel som mu to prepnut ja. Vravel som mu ze teraz treba ist dozadu a vypnut to tam. Nie, on sa asi iba uistil ci som mu dobre vravel a dvihol obe brka. Posledny krat som mu spomenul ze vdazu to treba najprv prepnut do nuly, nez to bude dvihat. Posledny krat uznal, isli sme po treti krat dozadu a tam som mu zhodil druhe brko. Uz za nami dosla trojka, meskali sme pekne. Ospravedlnil som sa cestujucim za zdrzanie (sice neviem preco ja, ale OK), ze uz sa bude pokracovat, ked on nebol ani schopny im nieco povedat. Povedal som mu ze moze s tym uplne normalne ist, len nech si da pozor na vyhybkach, ze zadny podvozok zadneho vozna pojde uz nezaistenou vyhybkou a nech na to mysli, najma ak zbada za sebou voz. Mal som mu asi povedat aj viac, reku ked za sebou ten voz zbada, nech ide velmi opartne cez vyhybku a nech sleduje v spataku ci mu to nejako divne nevybaca. Len to by bolo na neho asi privela. Dufam ze to teraz niekde nerozhadze, ale hadam nie. Inac tento vodic je prave ten, pokail sa dobre pamatam, co na historickej T2 ev. c. 215 utrhol spatak, ked s nou v lete jazdil.
V tomto je jasne vidno obraz DPB, tento vodic bol priam ukazkova vzorka vodica. Poznam tam par ludi co sa fakt vyznaju, ale tych spocitam na prstoch svojich ruk. Pytam sa, co takyto ludia robia za panelom? Im by som nedal ani posunovat, vsak nic nevedia. Nech sa na mna zato nikto nehneva, ale keby som tam nebol tak je dost pravedpodobne, ze by zlomil pantograf, nedajboze namotal niekde aj zopar metrov troleja na neho. Beus, ktory sem sem tam prispieva, ako vodic (jeden z tych, co aj neco vedia) moze potvrdit ze by sa to mohlo stat. A to by bola sranda, teraz vecer robit nahradnu dopravu, odhliadnuc teraz od financych skod. Zasa by nam jazdili linky X3 s cielami uplne mimo, ak vobec. Bohuzial musim povedat ze ma sklamali aj ostatny cestujuci. Samozrejme ze videli ze akosi to iskri, ale nikoho nenapadlo vodica na to upozornit. A mam vazne obavy ze by si to vodic vsimol. Ak je vsade v DPB taka profesionalita, aku predviedol tento pan, tak potom navrhujem cele DPB zrusit a vybudovat podnik novy. Zamyslite sa nad tym. Nie je predsa normalne aby som ja, ako cestujuci, pardon, prepravovany substrat, zaskoloval priamo na trati vodicov, prisom ja som neabsolvoval akekolvek skolenia, ale paradoxne viem o tom viac ako podaktori zamestnanci. Co ma tiez zarazilo je pristup k cestujucemu, kde ani nemoze ospravedlnit vzniknute meskanie z dovodu technickej poruchy. A aj cely prestoj mohol byt 5 krak kratsi, keby vedel ako na to alebo keby aspon pocuvol co som mu radil. Ja by som tu celu proceduru zvladol za jednu minutu, najviac dve. A nech mi sem NIKTO nepise ako treba zmenit rozchod, lebo to ma vytaca. To, co treba zmenit je prave to, co som uz X krat popisal. A toto nezavisi vobec od rozchodu. Pre istotu zopakujem, co treba urobit, aby sme vylepsili dopravu. Vsetky body su rovnako dolezite a prikadam im rovnaku vahu:
1. Zmenit prstup k cestujucemu, je nas zakaznik, nie prepravovany substrat.
2. Znizit cestovne tak, aby zodpovedalo ponukanym sluzbam.
3. Obnovit vozovy park a infrastrukturu - zvysit dotacie! Mne je jedno odkial, ale bez penazi to nepojde.
4. PROFESIONALIZACIA v DPB. Toto som si dovolil napisat velkymi pismenami. Zabezpecit pre vodicov, ale aj inych pracovnikov skolenia, prakticke ukazky. V tejto suvislosti musim spomenut aj skolenia spravania sa, reprezentovania spolocnosti voci zakaznikom u tych zamestnanoc, ktory prichadzaju do styku s cestujucim. Sam velmi dobre viem co je to jednat so zakaznikmi, ktory su casto blbi (pardon za vyraz), ale da sa to, verte mi.