Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ámos Keynes #40167:
O tých busoch a troloch ešte takú malú poznámočku. Zatiaľ čo v januári 2004 stál nejaký 12m NP bus cca 200.000 EUR čiže 8,24milióna SK, dnes je to len 7,72milóna SK. Rozdiel 0,52 milióna. Takže 30 nových busov ma bude stáť o 15mil. menej, takže môžem kúpiť o dva vozy viac. Čiže nákup sa nám pri vyšších výnosoch zlacnil.

(3 kĺbové a 2 štandardné Citybusy stáli Prešov minulý rok 51,5mil.) Apropo Prešov. Ak nepríde človek s OLO, možno by stačilo prilákať na lepší plat generála z Prešova. Myslím si, že práve Prešov je mesto, z ktorého by sme si mali brať príklad. Z celkového počtu 68 busov majú 8 NP, čiže 12%. Mám rátať ten bratislavský?! Z trolov a busov je to pri 4 NP vozoch 0,628% ? (električky do toho radšej nerátam)
A keby si strhlo vedenie DPB z neumernych platov, bolo by aj na obnovu, tratí, vozoveho parku.......
Reply on: Ámos Keynes #40167:
K tvojmu bodu 2.: Pri dnešných prepočtoch v porovnaní s autom, ked sa vezú sa to už nedá porovnat cenovo, komfortom, rýchlostou. Navyše, každá doprava je stratová, potrebuje dotácie, je to vo verejnom zaujme, predsa. Nech niekto napíše DP v porovnatelnej krajine ako SR,ktorý nemá dotacie...
http://www.bratislava.sk/vismo/dokumenty2.asp?u=700000&id_org=700000&id=73704
Pribudla cestná svetelná signalizácia v Petržalke. Pomôže aj zbrzdí.
Reply on: fobust #40165:

Na základe jedného vodiča nemôžeš hádzať všetkých do jedného vreca. V každom prípade DPB by sa mal postarať o dostatočné technické znalosti vodičov a samozrejme aj dispečerov, aby nebolo nutné zakaždým volať vrchárov ako som minule počul z jednej príhody.
Ad 1. Dá sa len súhlasiť.
Ad 2. Nemyslím, že zvyšovanie straty by bolo dobrým krokom, skôr snahou o nápravu úrovne MHD výšku cestovného obhájiť.
Ad 4. Verím ti. A aj keď sa človek poháda s priateľkou, dokážem byť na zákazníkov v práci prívetivý. Aj keď nie je to ľahké.
Ad 3. S obnovou vozidlového parku sa dá len súhlasiť.
Čo sa dotácií týka úrobme si malý exkurz do čísiel. (moje obľúbené ☺ )
Dotácie ŠR + RM:
2003: 1,351mld. - tržby : 940mil.
2004: 1,446mld. - nepoznám údaj, skrz rast DPH, ale aj cestovného rátal by som rovnako
2005: 1,483mld. - nepredpokladám nárast cestujúcich takže tiež 940mil.

Podiel dotácií a tržieb:
2003: 58% (dot.) : 42% (tržby)
2004: 60,5% : 39,5%
2005: 61% : 39%

Rast dotácií v porovnaní s inláciou:
2004: infl: 5,9%(dosť zavádzajúce čísielko, lebo je tam zarátaná aj deflácia cien potravín, ale lepiše nemám), percentuálny rast dotácií oproti roku 2003: 7%
2005: infl: odhad pod 4%(rátajme 4%) pecentuálny rast dotácií oproti roku 2004: 2,5%

Ak sa človek na tie čísla pozrie, aj keď zdôrazňujem, že môžu byť skreslené, o niečom hovoria a ja osobne si myslím, že v prvorade hovoria o veľkých vnútorných rezervách DPB. Lebo ak niekto pri 700miliónových mzdových nákladoch a 2,2miliardových výnosoch nevie nájsť peniaze na zopár busov a trolov, tak je buď imbecil alebo tunelár. ?
Reply on: fobust #40165:
Dobré, tak toto sa mi páčilo, noa ešte by som podotkol, že správať by sa mali o dosť slušnejšie aj podaktorí na tomto fóre
Profesionalita v DPB.

Bol som vypravadit kamarata vlakom, z Hlavneho som sa s nim odviezol na Vinohrady, odtial domov. Prisla 7951+7952 na 11/1, s minutovym meskanim. Postavil som sa na miesto kocika v prvom vozni. Ako sme sa tak rozbehli z Nam. Biely Kriz a smerovali na Mladu gardu, povsimol som si ze nam z pantografu zacina iskrit. OK, pomyslel som si ze alebo je namraza alebo odskakuje. Ked to vsak zacal robit aj dalej a intenzivne za zastavkou Mlada Garda, tak som sa siel dozadu pozriet. Jedna vlozka bola krasne zlomena, pantograf zvaral jedna radost. Vodic samozrejme nic. Nechapem preco, lebo az dopredu bolo vidiet ako to zvara. Samozrejme ze som ho so stavom oboznamil. On si to ani nevsimol, hlavne ze sa mi postazoval ako ho nahnevala zena. Teraz nasleduje dalsie pokracovanie, kde vodic marne hladal v kabine zadneho vozna velku paku. Povedal som mu, ze ju ma vo streche, aj som mu ukazal kde, ako maju vsetky vozy T6A5 3. serie. On nato ze chce dat brko dole elektricky. Ja som bol ticho, reku hadam na to dojde. Samozrejme, komu niet rady, tomu niet pomocy. Ano, pantograf dolu dal. Ale ked dosiel dopredu a chcel dvihnut predny, tak dvihol zasa zadny (jasne nemal ani potuchy ako sa to robi). Este raz som mu zopakoval ako to ma urobit. Nedal na mna, isiel dozadu stiahol ho. Potom zasa dopradu. Otvoril vpredu skrinku, ako som mu vravel. Nakolko bol krpec, tak tam ani nedociahol a musel som mu to prepnut ja. Vravel som mu ze teraz treba ist dozadu a vypnut to tam. Nie, on sa asi iba uistil ci som mu dobre vravel a dvihol obe brka. Posledny krat som mu spomenul ze vdazu to treba najprv prepnut do nuly, nez to bude dvihat. Posledny krat uznal, isli sme po treti krat dozadu a tam som mu zhodil druhe brko. Uz za nami dosla trojka, meskali sme pekne. Ospravedlnil som sa cestujucim za zdrzanie (sice neviem preco ja, ale OK), ze uz sa bude pokracovat, ked on nebol ani schopny im nieco povedat. Povedal som mu ze moze s tym uplne normalne ist, len nech si da pozor na vyhybkach, ze zadny podvozok zadneho vozna pojde uz nezaistenou vyhybkou a nech na to mysli, najma ak zbada za sebou voz. Mal som mu asi povedat aj viac, reku ked za sebou ten voz zbada, nech ide velmi opartne cez vyhybku a nech sleduje v spataku ci mu to nejako divne nevybaca. Len to by bolo na neho asi privela. Dufam ze to teraz niekde nerozhadze, ale hadam nie. Inac tento vodic je prave ten, pokail sa dobre pamatam, co na historickej T2 ev. c. 215 utrhol spatak, ked s nou v lete jazdil.

V tomto je jasne vidno obraz DPB, tento vodic bol priam ukazkova vzorka vodica. Poznam tam par ludi co sa fakt vyznaju, ale tych spocitam na prstoch svojich ruk. Pytam sa, co takyto ludia robia za panelom? Im by som nedal ani posunovat, vsak nic nevedia. Nech sa na mna zato nikto nehneva, ale keby som tam nebol tak je dost pravedpodobne, ze by zlomil pantograf, nedajboze namotal niekde aj zopar metrov troleja na neho. Beus, ktory sem sem tam prispieva, ako vodic (jeden z tych, co aj neco vedia) moze potvrdit ze by sa to mohlo stat. A to by bola sranda, teraz vecer robit nahradnu dopravu, odhliadnuc teraz od financych skod. Zasa by nam jazdili linky X3 s cielami uplne mimo, ak vobec. Bohuzial musim povedat ze ma sklamali aj ostatny cestujuci. Samozrejme ze videli ze akosi to iskri, ale nikoho nenapadlo vodica na to upozornit. A mam vazne obavy ze by si to vodic vsimol. Ak je vsade v DPB taka profesionalita, aku predviedol tento pan, tak potom navrhujem cele DPB zrusit a vybudovat podnik novy. Zamyslite sa nad tym. Nie je predsa normalne aby som ja, ako cestujuci, pardon, prepravovany substrat, zaskoloval priamo na trati vodicov, prisom ja som neabsolvoval akekolvek skolenia, ale paradoxne viem o tom viac ako podaktori zamestnanci. Co ma tiez zarazilo je pristup k cestujucemu, kde ani nemoze ospravedlnit vzniknute meskanie z dovodu technickej poruchy. A aj cely prestoj mohol byt 5 krak kratsi, keby vedel ako na to alebo keby aspon pocuvol co som mu radil. Ja by som tu celu proceduru zvladol za jednu minutu, najviac dve. A nech mi sem NIKTO nepise ako treba zmenit rozchod, lebo to ma vytaca. To, co treba zmenit je prave to, co som uz X krat popisal. A toto nezavisi vobec od rozchodu. Pre istotu zopakujem, co treba urobit, aby sme vylepsili dopravu. Vsetky body su rovnako dolezite a prikadam im rovnaku vahu:
1. Zmenit prstup k cestujucemu, je nas zakaznik, nie prepravovany substrat.
2. Znizit cestovne tak, aby zodpovedalo ponukanym sluzbam.
3. Obnovit vozovy park a infrastrukturu - zvysit dotacie! Mne je jedno odkial, ale bez penazi to nepojde.
4. PROFESIONALIZACIA v DPB. Toto som si dovolil napisat velkymi pismenami. Zabezpecit pre vodicov, ale aj inych pracovnikov skolenia, prakticke ukazky. V tejto suvislosti musim spomenut aj skolenia spravania sa, reprezentovania spolocnosti voci zakaznikom u tych zamestnanoc, ktory prichadzaju do styku s cestujucim. Sam velmi dobre viem co je to jednat so zakaznikmi, ktory su casto blbi (pardon za vyraz), ale da sa to, verte mi.
Reply on: Ámos Keynes #40163:
Pozri, toto fórum by sa mohlo zaobísť aj bez takých vecí, prečo ja, ako fanda, ktorý by si tu chcel popísať s ludmi o doprave apod. musím znášať dáke vulgarizmi a urážky, keď nieje normálny a nevie sa slušne baviť, načo tu sem chodí a druhých uráža ? ?

Ak toto fórum používa na kompenzáciu svojich komplexou, tak je to smutné.......
Reply on: Jonny #40162:
Nemáme spolu žiadne kšefty a dosť často sa tu spolu hádame.
On hovorí: "že mu tak huba narástla" čo však nie je ospravedlnenie, ale keď to človek dokáže odfiltrovať, nie je problém.
Reply on: Ámos Keynes #40161:
Pozri, neviem čo máte spolu so Vševedkom za kšefty, ale fakt je ten, že niekedy by si mal strčiť račej jazyk za zuby a nemal by tolko mudrovať. Ja som osoba tolerantná, ale má to svoje hranice. Navyše, rád si nehám poradit a mám rád konštruktívnu diskusiu, nikomu neberem názor. Ale ked tu típek chce každému vnútit svoj názor a nie na základe pádnych vecí argumentovat, to ma vie dost nas..ť ? ? ?

Nemám rád ludí, čo mudrujú, niekedy je mlčať viac, ale to Vševedka asi nikto nenaučil
Reply on: Vševedko #40138:
Hm, tak mi to zase niekto zle vysvetlil. Už mám pocit, že je to úmyselne.

Re #40139 Vševedko: No ja si dám poradiť. Do tohto sa nevyznám, ale aj zanedbaná údržba podvozkov v DPB urobí svoje, nie? Na toto, mám skôr názor, že 1435 asi aj áno, ale zatiaľ iba v Petržalke. Lebo máme väčšie problémy s vozidlovým parkom ako iste vieš a peňazí na rozdávanie určite nie je = 1435 všade musí počkať. A tým, že 1435 by bola zatiaľ iba v Petržalke by sa zaručilo, že niekto nepustí novú NP električku (ak bude) na rozbité zvršky, lebo výpravcovi drbne v bedni alebo niekto sa chce z domu na Olejkársku odviesť v NP električke.
je ťažké porovnať dve prevádzky v dvoch mestách, že ktorý rozchod je lepší. A takisto aj v tom Liberci keď prechádzajú na 1435, možno údržbe 1000 nevenujú takú pozornosť. V každom prípade nechce, ako ty hovoríš, Ámosovať a tak môžem si nechať len poradiť.

Re #40142 Re: To je ten typ človeka, ktorému sú jedno dané požiadavky linky on chce kĺbový autobus aby si mohol vybrať kde bude sedieť. Niečo ako tu niektorými ľudmi prezentovaný odpor k 15m vozom skrz toho, že nemá 18m. (Keď môže byť SOR BN12 4-dverový, môže byť aj 15m Solaris,Citaro,MAN 4-dverový)

Re #40145 skin: skús ísť tým skorším spojom. Určite to pomôže a do školy neskoro nedôjdeš. Blbá otázka = blbá odpoveď.

Re #40157 Jonny: Vševedko som ho nazval ja. A pravdou je, že Vševedko má niekedy zvláštny spôsob prejavu, ale jeho názory sú inteligentné, triezve a väčšinou má pravdu a aj napriek tomu, že on so mnou nesúhlasí ja po prehodnotení tých svojich na základe nových poznatkov s ním často môžem len súhlasiť.
Reply on: Vanesa #40158:
na stránke www.mesto.sk sú info o jednotlivých mestách - počet obyvatelov, rozloha... /po kliknutí na dané mesto/ ? ? ?
Reply on: Vanesa #40158:
www.mesto.sk www.mapy.sk www.supernavigator.sk www.bratislava.sk ? ? ? ? ? ? ? ?
? ?A ozaj,ludia poznate este nejake stranky map a planov miest a obci Slovenska ❓ ❓
Reply on: Vševedko #40142:
Už viem prečo ta volaju vševedko, radšej menej píš a viac rozmýšlaj, VOLE ? ? ? ? ? ? ?
? ? ? Jeeej dakujem ste zlati,ja totiz zboznujem vlaky a velmi rada cestujem...ked uz sme pri tych informaciach,neviete ci existuje nieco take ako zoznam obyvatelov???Ze napr.zadam mesto alebo obec a vyhodi mi to obyvatelov alebo aspon matriku???
Reply on: Vanesa #40153:
alebo www.rail.sk ?
Reply on: Vanesa #40153:
Napríklad www.railfaneurope.net a www.vlaky.net
❤ ? ❤ Ajoj,poradi niekto stranku,kde najdem fotky a nieco take o vlakoch????Daakujem
Reply on: ufo #40151:
No a podľa mňa je ten priestor malý. O tých otočných podvozkoch som nehovoril, že si to napísal Ty ale že sa to tu často traduje.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.