Reply on: Martin Fundárek #39609:
Čo ja viem, veď:peši do 10 minút: MFin , úrad vlády, MZah.V SR, MDPaT, Slov. Radio,
MHD do 10 minút: Kramáre(bohužial nie priamo trolom), Prezident, historické centrum so všetkým čo na ňom je, ASMN a iné.
Hádam už bližšie aj v ohľade na hluk byť nemohla.
Ámos Keynes
Na rekonštrukcii priestoru okolo Hlavnej stanice sa budú podieľať aj Železnice SR
STARÉ MESTO
Pripravovanú prestavbu Predstaničného námestia, ktorej súčasťou má byť okrem iného aj vytvorenie nového terminálu pre mestskú hromadnú dopravu a novej staničnej haly, podporujú aj Železnice Slovenskej republiky.
Prestavba predstaničného priestoru Hlavnej stanice, ktorá sa má realizovať na základe dohody investora (IPR Slovakia), mesta a železníc, sa pripravuje ako takzvaná stavba cudzieho investora. Zo strany ŽSR je táto stavba koordinovaná vo vzťahu na infraštruktúru železníc v tomto priestore. Koncepciu železničného uzla Bratislava stanovil aktualizovaný generel železničnej dopravy v roku 1995. „Hlavná stanica plní funkciu najmä pre tranzitnú medzinárodnú osobnú dopravu, ale tiež funkciu východiskovej a koncovej stanice pre vlaky osobnej dopravy pre všetky smery v rámci Slovenskej republiky a taktiež pre vlaky osobnej dopravy do susedných štátov,“ uviedol Daniel Maruniak, riaditeľ odboru rozvoja generálneho riaditeľstva ŽSR. „Ako príklad môžem uviesť, že podľa nového grafikonu, platného od 12. decembra, bude prevažná časť vlakov zo smeru Dunajská Streda a Komárno vychádzať a končiť na Hlavnej stanici Bratislava. Táto zmena je vyvolaná požiadavkou cestujúcich, z ktorých veľká časť - viac ako osemdesiat percent - má miesto cieľa cesty v blízkosti hlavnej stanice. Ciele cestujúcich sú vo väčšine umiestnené v centre mesta, prípadne v jeho širšom okolí.“
Bratislavská hlavná stanica spolu s ostatnými železničnými stanicami podľa D. Maruniaka vytvárajú pre cestujúcu verejnosť podmienky na relatívne dobrú dostupnosť inštitúcií v Bratislave. Stanica je vhodne spojená so systémom MHD a vzhľadom na jej polohu sú rôzne inštitúcie, školy, zdravotnícke zariadenia a iné ustanovizne v meste dostupné aj pešo. Takýmito danosťami sa nevyznačuje žiadna iná železničná stanica v meste. To všetko sú dôvody, pre ktoré ŽSR neuvažujú o tom, že by hlavnú stanicu premiestnili na iné miesto, napríklad do blízkosti letiska. Problémom v súčasnosti dnes už nie je ani to, že v priestore stanice sú nástupištia v oblúku - vlakové súpravy sú dnes totiž kratšie, ako boli v minulosti.
Prestavba predstaničného priestoru ráta aj s vytvorením nového spoločného terminálu pre MHD a rieši aj širšie dopravné vzťahy. Za zmienku stojí skutočnosť, že počas výstavby sa odvoz a dovoz stavebného materiálu zo staveniska a na stavenisko má v rozhodujúcej miere realizovať práve po železnici. To ušetrí obyvateľov okolitých ulíc od tisícok jázd nákladných áut, ktoré by sa inak museli v období výstavby uskutočniť
Hehe, pripadám si ako platený lobby-sta