Reply on: Martin Fundárek #39609:
Čo ja viem, veď:peši do 10 minút: MFin , úrad vlády, MZah.V SR, MDPaT, Slov. Radio,
MHD do 10 minút: Kramáre(bohužial nie priamo trolom), Prezident, historické centrum so všetkým čo na ňom je, ASMN a iné.
Hádam už bližšie aj v ohľade na hluk byť nemohla.
Ámos Keynes
Spoločnosť IPR Slovakia v spolupráci s mestom, mestskou časťou Staré Mesto a Železnicami Slovenskej republiky projekt pripravuje už päť rokov. Medzitým sa uskutočnila urbanisticko-architektonická súťaž a k projektu sa vyjadrili desiatky odborníkov a rôznych inštitúcií. Ide o mimoriadne náročný a komplikovaný projekt - na území ohraničenom Pražskou, Šancovou a Žabotovou ulicou a areálom Hlavnej stanice, resp. Jaskovým radom, ktoré má plochu šesť hektárov, má vyrásť viacero veľkých stavieb. Medzi nimi je aj moderný dopravný terminál, v ktorom má byť v troch vertikálnych úrovniach riešená električková doprava, ostatné druhy mestskej hromadnej dopravy a nová vybavovacia hala Hlavnej stanice. Celkom novým spôsobom sa má riešiť doprava na tomto území, čo umožní uvoľnenie jeho stredu a jeho využitie na nové účely. Má tu byť aj obchodné centrum, hotel, dve administratívne budovy a viacúčelová hala s asi 3600 miestami. Pribudnúť majú zariadenia určené na zábavu, šport, kultúru a relax. Výstavbe padnú za obeť tenisové kurty klubu Lokomotíva Bratislava a detské ihrisko, zachovať sa naopak má budova, kde dnes sídli železničná polícia, ako aj dopravné múzeum.
Verejné prerokovanie zámeru ukázalo, že niektorí ľudia majú z projektu obavy. Navrhovanú výstavbu považujú jednoducho za príliš veľkú a namietajú, že predstaničný priestor bude kvôli koncentrácii nových funkcií preťažený, pretože sem bude logicky prichádzať väčší počet ľudí ako doteraz. Predstavitelia investora naopak poukazujú na súčasný nevyhovujúci a nedôstojný stav tohto územia. Ochrancom prírody prekáža, že sa ráta s rozsiahlym výrubom stromov a likvidáciou kríkov a ďalšej zelene. Investor argumentuje, že zelene bude viac ako predtým - jej výmera sa má zvýšiť zo súčasných 12 000 na 17 700 štvorcových metrov, pričom sa vysadí 420 stromov. Jedným z negatívnych dosahov prestavby a reorganizácie dopravy bude výrazné zaťaženie Žabotovej ulice, čo nepopierajú ani zástupcovia investora. Obyvateľov už dnes preťaženej Pražskej ulice architekt Ivan Marko ubezpečil, že projekt pamätá aj na podchod alebo nadchod popod alebo ponad ulicou. Konateľ IPR Slovakia Igor Ballo prisľúbil, že sa nájde náhrada za tenisové kurty aj za detské ihrisko na Žabotovej. Zdôraznil, že v štádiu prípravy projektu je ešte možné doň zapracovať mnohé pripomienky a zmeny.