Diky. My pojdeme vlastne do mestecka zvaneho Langen a pokial viem, je to niekde na predmesti Frankfurtu. Uvidime. IGK sa mi tam v ziadnom pripade nechce. Nepotrebujem sa zabit.
Keď nevieš čítať, ty tupý nekultúrny *****, tak choď do piči sám, cestou si môžeš aj pri***ať a nakoniec sa môžeš zavesyť na zastávku miesto cestovného poriadku. Cestovné poriadky tam vysia preto, aby seme o***ali takých debilných čurákov ako si ty.
Na trati samozrejme nie je problém. Na Šafku sa však budú zlievať dve najsilnejšie radiály plus ďalšia prípojná doprava. To znamená v špičkovej hodine na Šafko prídu tak dve 400-miestne súpravy za minútu, z ktorých značná časť cestujúcich bude vystupovať resp. prestupovať (teda pobyt v zastávke dlhší), a ktoré budú pokračovať ďaleko pomalšími trasami cez centrum. Pri 30-sekundovom zastavení už máš na námestí naraz štyri 42-metrové súpravy, plus ďalšie prípoje?
Rád by som sa mýlil... možno v okamihu slávnostného spustenia električky cez starý most zároveň oznámia, že práve začali raziť tunel pod Dunajom. Ale to už je naozaj pre optimistov...
Realistický odhad je taký, že "prvá etapa výstavby nosného systému" bude na pár desaťročí aj poslednou etapou, čo v zásade povedie k preferencii IAD a odlivu infraštruktúry z centra (čo sa deje už teraz). To však takisto nebude znamenať prospech pre električkovú dopravu, pretože v prípade zmien dopravných tokov najrýchlejšia reakcia je autobusová doprava.
takze tvoje ciselka (ktore su inac len hrou s tym co chces dostat, keby si tym istym prognostikom povedal ze tam chces hodnoty o polovicu mensie, kludne to zvladnu z toho isteho vstupu ):
18465 osob/hod / 400 (kapacita normalnejsej elektricky) = 46.1625 vozidla/hod, t.j. jedno vozidlo za cca 1.3 minuty ( 1 min a 18 sekund) na dosiahnutie uvadzanej kapacity.
Pri pouziti segregovanej trate to nie je ziaden problem, obdobne intervaly su uz aj dnes na elektrickovych tratiach tam, kde sa stretava viacero radial...
Yale: ty predpokladas ze Safkoelektricka zabije zakopanie kolajovych vozidiel pod zem v centre. My sa zas obavame ze metro zabije rozvoj parku elin a zrychlenie radial.
Zbezne som pozrel petrzalske linky a naratal som rano 121 klbovych (vratane napr. 88) a 26 solo spojov. To je nominalna kapacita 20 750 cestujucich.
To dava 52 suprav po 400 miest.
Bez Pristavneho mostu 16k, teda 40 suprav za hodinu.
To vsetko v extremnom pripade ze cez Novy, Stary a Kosuthov most nic ine nepojde.
To, že električka nezachádza na stanicu je snáď dosť veľké mínus - stanica stráca pozíciu prirodzeného prestupného uzla, je k sieti iba pridrátovaná riešením, ktoré nevyhovuje na nijaký smer.
Na rozdiel od povrchovej dráhy, podzemný systém má svoje čaro aj v tom, že úplne mení vzťahy medzi prepojenými lokalitami. Ak sa hlavná stanica ocitne uprostred vnútorného dopravného kruhu, bude jej význam aj napriek jej excentrickej polohe ďaleko vyšší, ako v prípade "priečneho vyosenia". Preto trasovanie B vidím ako prínos, povrchom sa na stanicu rozumne dostať nedá.
V prípade preferencie v centre, neviem, či to nie sú prehnané nádeje - niečo ako bezpodmienečná preferencia električky v prípade hustej prevádzky dosť dobre nie je možná, v prípade povrchového križovania s dopravnými okruhmi už vôbec nie, navyše v centre chodia chodci, dopravná obsluha... ak by sa IAD vylúčila z úseku Vajanského nábrežia medzi nám. Ľ. Štúra, zo Šafka, zo Štúrovej, Kamenného námestia a SNP, bolo by to o niečo lepšie, ale rýchlosť prevádzky bude stále nízka.
Neviem na keru **** vysia na zastavkach ***nute rozpisy autobusov, ked uz na 1. nastupnej zastavke meska autobus 4 min. a pocas cesty ktora podla rozpisu trva 20 min. sa necha predbehnut dvoma nasledujucimi spojmi a vysledny cas je 50 min.
spominany spoj je 198, zastavky su dolnozemska - pristavny most. vodicovi som mal sto chuti ist dopredu jednu dobre pri***at.
Tak ked si za konstruktivnu diskusiu, tak mi odovodni, kde v BA mas dnes taky dopyt po doprave, ze sa tam vyplati stavat nieco s kapacitou tak vysokou ako ma tazke metro.
Janči: Preboha nikto tu netvrdí, že metro má rovnakú kapacitu ako elina pri rovnakých intervaloch. Ale ak ides robiť nejakú hrmadnú dopravu, tak najrpv zistiš prepravný prúd. Ak je 300 ľudí za hodinu, tak kúpiš 12 metrové busy(kapacita 100 ľudí) a pošleš ich každých 12 minút. Ak je ten prúd 1000 ľudí, tak kúpiš 18 metrové vozy(kapacita 150 ľudí) s intervalom 8 minút, ak 10.000 tak kúpiš 40 metrové električky(kapacita 400 ľudí) a pošleš ich každé 2,5 minúty a ak 25.000 tak postavíš metro, dáš 5vozové súpravy(kapacita 1000 ľudí) a dáš interval 2,5 minúty.
Môžeš poslat /bud náazov knihy, autora, rok vyd, alebo ISBN -ja si to zoženiem velmy rád, ak to máš v elektr. podobe pdf ale niak tak pohodička možeš poslať/
Ale nikdy ma nepresvedčíš že elina ma rovnaku kapacitu ako metro, teda ak nerataš že by to tunajšie metro malo interval iný ako v Prahe alebo vo Viedni
Budem očakávať literaturu - zoznam alebo elektr. podobu v e-mali
Ja som vždy za konštruktívnu diskusiu ak to má zmysel o riešeniach dopravy v BA a nieje za tým iba určitá lobi alebo nedočkavosť a zbrklosť, ktorá v konečnom dôsledku prinesie minimum zlepšenia iba pre pár ludí a neefektívne premrhané peniaze ☺ ☺ ☺ ☺
RE VŠETKÝCH RÝCHLOELEKTRIČKÁROV :
Ak máte dáke materiáli, alebo zoznam literarat. ktoré ma môžu presvedčiť ? ? ? pošlite ich na môj e-mail
Chcem si pozrieť aj dáke fakty než len prázdne riadky na tomto fóre ☺ Janči ☺ ☺ ☺ ☺ ☺ ☺
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Papyr