Keďže je to len nejaký lokálny názov, tak by sa zrejme mal volať po Slovensky... Aby to slovo bolo cudzie, tak by to slovo muselo byť cudzie a to sa mi teda nezdá...
A potom by Bratislava stratila časť s najvyššou vzdelanosťou v SR a s najlepšie vybavenými domácnosťami. Podľa sčítania z roku 2001.
Keby si si pozrel tabuľky kriminality podľa počtu obyvateľov, tak by si zistil, že najhoršie je na tom II. obvod a potom centrum. Petržalka je tretia.
Re #37287 Emo: Bývam na Lúkach 3 a zo zastávky Budatínska mi to trvá L94 na Zochovu 14 minút, L59 poobede na Račko 16 minút, L90 pod most 16 minút. Na novom moste nesmie byť zápcha a to nebýva často, len keď je nejaká havárka. Aspoň v čase kedy chodím ja čiže od 9.00 do 10.00.
Cize sa to cita s Ť?Lebo si myslim,ze tych moznosti je viac-necitame predsa repeŤe a maŤematika... ?
Hoci by sa dalo namietat,ze su cudzieho povodu,aj tak.Mozno aj Ketelec je cudzie slovo poslovencene... ?
Ak byvas na Kuklovskej ci v ktorej materi,tak si myslim,ze asi nebude velky problem si privstat alebo co a stihnut nejaky bus!Mi netvrd,ze ak rano niekam idem,tak neviem o akom case mi ide linka a neprisposobim sa tomu... ? Predsa potom necakam 5 minut jak blbec! ?
No a ak tie odchody neovladas,to sorry,ale to je tvoj problem!Zozen si cestovny poriadok. ?
No a k tomu prestupu na elinu-sak tam teraz chodi v znacne hustom intervale,takze cakat aj 5 minut na hocaky smer cesty sa mi zda privela... ?
Úsek trasy B Janíkov dvor - Kamenné nám. - Hlavná stanica - Trnavské mýto má dĺžku 9,733, čo je pri super cestovnej rýchlosti metra 35 km/h cca 16:40 min, pri o niečo nižšej 32 km/h cca 18:15 min (samozrejme, je to z Janíkovho dvora, z Lúk by to bolo cca o tie 2 min. menej). Pri električke by cestovná rýchlosť na petržalskom úseku bola totožná (keďže by šlo o PLNE segregovanú trať), na mestskej strane určite nižšia, závisela by od množstva a účinnosti preferenčných opatrení. Ako plus však treba prirátať, že električka by nezachádzala určite na stanicu, takže tento konkrétny časovo možno na úrovni metra. Odhadujem (kvalifikovaným odhadom na základe zopár prepočtov), že zisk metra na radiách na podobnú vzdialenosť ako je vzdialenosť Lúky - centrum by bol v ideálnom prípade 5-7 min. Ten sa však môže rýchlo stratiť pri používaní nadväznej dopravy.
Nielen Raca,aj Ruzinov, NM. Ale ked to vsetko zvladaju tak rychlo autobusy, naco nam bude rychlodrazna elektricka? To tu vlastne nic netreba menit. A usetrime. ?
Vďaka Tvojmu príspevku a manželke, čítajúcej DF cez moje plece, som sa dozvedel, že v slovenčine už zdomácnel a do pravidiel sa dostal ďalší patvar "loby" a "lobizmus". Ktorý debbyl tie pravidlá robí:-)?
Radujme sa, veseľme sa - po ťažkej a namáhavej práci:-) sa DPB podarilo preprogramovať na teplomeroch "Nám. Biely kříž" na "Nám. Biely kríž". "Florianské nám." a "Račianské mýto" zatiaľ zostávajú.
Za komunistov boli aj iné problémy než peniaze - nie sú ľudia, nie sú stroje, nie je pečiatka ... Dnes je všetko, len peňazí niet (lepšie povedané, na verejnoprospešné účely; na 3,14čoviny je ich dosť).:-(
Vyuzil niekto X82? Zaujimava trasa. Akurat vylepovaci CP to pokaslali. Na Kupalisku Matador bol CP Kopcany sidlisko smer Matador. Pri Kopcanoch smer to vyzeralo na Matador. Aspon ze pri cintorine to bolo OK.
Yale: aj Safkoelektricka ma suvisiace investicie.
- rekonstrukcia Stareho mostu
- prestavba radial - preferencia, krizovania, ...
- nove elektricky
Spojenie z Petržalky do Rače je obdobná vyhliadková jazda. Vlakom to trvá 27 minút (aj keď odrátam pobyty na NM a Predmestí, stále 22 minút - a to sú po ceste iba tri stanice), busom 59 21 minút.
Škoda Nív, to by Tvoj návrh hral úplne inú pesničku.
nové autobusy treba nakúpiť aj v prípade "električky cez Starý most" - tá je programovaná (ak všetko pôjde dobre) do prevádzky na roky 2008-2010 a určite ňou nebudú chodiť všetci obyvatelia Petržalky... obnova vozového parku súčasnej MHD je potrebná bez ohľadu na to, čo sa bude stavať.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
tr3mp