Vytlac si cestovne poriadky a chod na zastavku na odchod autobus +2 skor, to mas 11 minut. Sadnes na tramvaj a v centre si za cca 8 minut, hoc akou linkou.
Východné (s velkym V) je cast Race medzi samotnou Racou a Vychodnym, chodia tam linky 52, 54 a 56, vsetky koncia na okraji mesta v Raci, Vajnoroch a na Zlatych pieskoch.
? Myslel som schovať prednú kuplovačku prvého vozu a zadnú druhého vozu.
Re #37145 Sarko: Lebo u ns platí "to sa nedá lebo norma" a tak hladáme ako splniť normu. Aj tak vak neviem čo by sme spájali. Neviem ako si to tu predstavujú, že či by 2xK2S jazdili na L5 a 2xT či sóla na L14, L3, L7, L17. veď to by sa v DPB posrali z toho nárastu vozokilometrov.
Vsevedko citaj pozorne. Nejde o to kolko sa veziem v elektricke, ale pocitam zaciatok cesty, odkedy stojim na DD na zastavke, aby som mohla pouzit MHD na cestu do centra /kam vacsina z nas smeruje/ a ver mi, ze po zastavku Molecova kedy som uz v elektricke mi to trva spolu 20 min., co je strasne. A jedine o co mi ide je to, ze to robi ten jeden prestup, lebo za tych 20 min. by som priamo z DD bez prestupu bola omnoho blizsie k centru ako v sucasnosti, ak by autobus, duobus, trolejbus - je mi jedno co to bude len nech to chodi priamo po Molecovej a nábreží do centra! Treba si to vyskusat, kto nezazil nepochopi. A lutujem Petrzalcanov kde im idu so zamerom npr. p. Koladu, ze ved uz druha generacia Petrzalcanov by si zasluzila lepsiu MHD, idu im to zhorsit, lebo ked ich zacnu zvazat k /aspon ze/ rychloelektrickam, potom uvidia, aku maju teraz dobru autobusovu dopravu. O ziv.prostredi pomlcim, o tom tu pisal myslim Yale, ze uz su ekologicke autobusy len nie su peniaze /samozrejme/. A ked zacnu ladovat financie na tie rychloelektricky do Petrzalky my ostatni v BA uz nemusime cakat ziadne zlepsenie. Dufam, ze sa ma to uz tykat nebude, jednoducho tu treba mat auto.
Ad Martin: Z vychodneho? A odkial - Juh-vych,P.Biskupice 70 pod N.most, Vrakuňa - trolejbusy až na Šulekovu, Ružinov - 9 a iné, Vajnory autobus na Trn.myto, Rača - 5, Čierna voda veľkodušne tiez spoj MHD. Tak aky vychod mas na mysli -mozno neviem
A naco ti je kua kapacita tazkeho metra? Kde preboha mas v Bratislave taky silny prepravny prud koncentrovany do jedneho bodu? Mozes si taky prepravny prud umelo vytvorit, ked scitas vsetky prepravne prudy iduce cez Dunaj, ale vysledkom bude, ze budes mat opodstatnenu len jednu trasu tazkeho metra, ktoru bude na petrzalskej strane napajat siet autobusov, na staromestskej strane siet ostatnych prostriedkov MHD a cez Dunaj sa inak ako metrom nebude dat dostat. To preto, aby jazdilo pekne plne, ked uz sme si ho postavili. Ze cesta odkialkolvek kamkolvek cez Dunaj sa skomplikuje dvoma-troma prestupmi, o tom radsej pomlcime, ved mame predsa metro!
Myslím, že na to, aby sme zredukovali IAD v centre, treba obslúžiť čo najväčšiu plochu NDS. Keďže plánujeme dve linky NDS, najvhodnejším riešením je falošný okruh (Petržalka-HS-Ružinov a Dúbravka-Nivy-Rača). Variant prostého kríženia oblúži pomerne úzky pás okolo tratí a jeden prestupný bod bude príliš zaťažený. Okrem toho falošný okruh slušne vyrieši cestovanie z centra na Hlavnú stanicu - pri variante Reming by sme boli odkázaní naďalej na nezmyselne vedenú "priečnu os".
Označovať metro ako "komunistický výplod fantázie" je príliš zjednodušené. V časoch, keď bolo plánované, to bolo celkom rozumné riešenie - jednak bolo dosť peňazí, jednak sa mesto malo rozvíjať trochu inak (napr. Petržalka by bola asi "trochu" štíhlejšia, keďže by nemohla expandovať do hraničného pásma). Dnes, keď sa mesto bude (?) rozvíjať inak, než plánovali komunisti, a keď nie sú peniaze, tak asi bude musieť stačiť rýchlodrážna električka a aj za tú budeme ďakovať pánubohu.
Nieco ako je elektricka, nic? Lepsie sa pchat v smradobuse. Ak vystupis na Molecke z DD a prestupis na elektricku , tak si z domu v centre do 20 min. Pokial ovsem, nejdes 32kou cez patronku.
COLOR> No ja v to vrelo dufam, ze sa mi nic take nepodari vyviest
No dobre, tak prestúpime na Segnerovej. Ešte lepšie. Som netušil, že zo SAegnerovej na Molecovu ide električka 20 minút. Pred siedmou ešte nie sú našlapané električky po strechu. Neustále odbočuješ od témy a manipuluješ s faktami - ide Ti o to, dostať sa do centra rýchle, často ALEBO bez prestupov? Oboje súčasne totiž z DD nejde - mala si si zvoliť nejakú inú lokalitu na bývanie než Wuthering Heights. A na záver - pokúsa sa, prosím, pochopiť, že narvanosť až po strechu nie je FYZIKÁLNA vlastnosť električky. Prípadné reklamácie smeruj na MČ Karlsdorf a MČ Kleinwäldchen - keby vám tam jazdila v troj- či štvorminútovom intervale jedna linka, určite by to bolo lepšie ako keď vaše MČ nutne potrebujú bezprestupové spojenie odvšadiaľ všade, trebárs aj každý párny utorok po štátnom sviatku.
Keby mal DPB co len trochu rozumu, tak na DD postavi klasicku trolejbusovu trat po trase linky 32 uz niekde od Patronky. Oproti variante "trolejbusova trat len na DD a duobusy" je to snad dokonca lacnejsie. Cca 2,5 km trolejbusovej drahy versus cena za X duobusov...
Martin Fundárek
Z Východného.