To si trochu doplietol, mne sa nikdy hlásenie "nasleduje" nepáčilo, veď som sa už na tom aj tu s J-čkom naťahoval. Ja si myslím, že najlepšie je to, čo momentálne BA má, a to by som rád aj do Prešova, t.j. kompromis: "nasleduje zastávka".
Tým, "to , čo v BA" myslím text a nie spôsob nahovorenia cez dva samostatné súbory "nasleduje... zastávka... Rajská".
Hlásenie zastávok na znamenie je asi v takomto formáte:
"Nasleduje zastávka Ríbezľová. Prosím, pozor, zastávka je na znamenie."
vyraz "nasledujuca zastavka" sa pouziva v Presove a v celej CR ("pristi zastavka"). Cinny rod ("nasleduje") sa napriklad viac paci Vladimirovi, ale vznikaju tam potom presne take pripady, ako si popisal ("nasleduje: Statne lesy"). Ja si myslim, ze je lepsie "nasledujuca zastavka"
Nemám nič proti hlasu dotyčnej, je skutočne príjemný. Irituje ma však jej neskutočne zvrhlý prízvuk, ktorým nahovorila všetky zastávky. Nielenže mi píli uši, ale je aj nesprávny zo slovenčinárskeho hľadiska. Pokiaľ sa nemýlim, v slovenčine je hlavný slovný prízvuk na prvej slabike. Pani hlásateľka sa však pri drvivej väčšine viac ako dvojslabičných názvov dôsledne pridržiava prízvuku na druhú slabiku. To stačí na to, aby som po desiatich minútach vo vozidle mal chuť vystúpiť alebo reproduktor umlčať.
Napr.
Hlási sa "hraNIČná" správne by malo byť "HRAničná"
Hlási sa "cinTOríska" správne by malo byť "CINtorínska"
Hlási sa "spoLOčenská" správne by malo byť "SPOločenská"
Hlási sa "haNÁcka" správne by malo byť "HAnácka"
To mi je jasne, kobinacia "nasleduje Pionierska" s hlasom hlasatelky by v niektorych starsich obcanoch mohla vyvolavat nostalgicke chute zacat spievat... Ale pripada mi to ako _docasne_ riesenie lepsie, ako ked sa hlasi "nasleduje: (ticho) zastavka: (ticho) Vajnory".
A vobec, preco nie "nasledujuca zastavka: Vajnory"? Pred tym, nez sa u nas spustilo hlasenie by ma ani nenapadlo, ze sa moze hlasit aj "nasleduje zastavka".
Hej, ja som si omylom sadol pod reprak (ked som si nebol vedomy, ze ta tramvaj normalne hlasi) a radsej som si nasledne presadol. Ale lepsie takto ako nepocutelne. Este keby sa im podarilo najst nejake optimum medzi... A neviete, ci konecne odstavili aj tu "nocnu" hlasitost? (To ako aby hlasenie nerusilo spiace santusy ci co? )
Re #36497 Vladimír: Narozpravanie samotnych zastavok je podla mna spravene profesionalne (minimalne nemame predlozky a spojky na samostatnom riadku ), problem je "len" so zastavkami, co sa dohravali neskor a so zle vyskladanym "nasleduje: zastavka:". Bud nech tam daju len "nasleduje", alebo nech to "nasleduje zastavka" daju nahovorit v jednom kuse.
Tatrovecka: no ja som v Berlíne prechladol, lebo tam mali klimatizáciu v takmer každom voze a na plno pustenu, hoci vonku bolo 21 stupňov! Tak som mrznol. No a potom som mal nádchu...
Skutočne začínam mať dojem, ako keby sa nejaké veci začali v DPB na dobré obracať. Tak je to aj s tým hlásením zastávok.
Asi by som nemal rýpať, ale pomohla by mu ešte trochu vyššia hlasitosť a kompletné narozprávanie zastávok odznova
Myslím, že to by si mal vedieť, že Bratislava je široko-ďaleko známa tým, že poslanecká sféra sa veľmi mieša do dopravy. Ak by som to mal zjednodušiť, častokrát doslova trasy nevymýšľa DPB, ale nejaký poslanec, ktorý svoj blbý nápad poistí nejakou vyhrážkou na dotácie či pripomenutím o 100%-tnom vlastníctve DPB mestom.
Mnou tu síce svojho času viacerí opovrhli, ale stále sa držím názoru, že mesto sa nemá čo montovať do linkového vedenia, výpravy, intervalov a takých vecí. Reči o kontrole mestského podniku zmietam zo stola. Prax potvrdzuje - všeobecne sa za najlepšie slovenské MHD považujú tie, kde sa mesto vôbec o organizáciu linkového vedenia nestará.
Re #36423: No... ak nikomu inému nevzala, tak je to v pohode, nie? (Hlavne, ak Ti ten pridaný kredit zostal platný aj po návrate do BB )
Re #36451 jarda: To je síce fakt, ale strata tohto spojenia je DOČASNÁ (kým L17 nepôjde aj smerom do Karlovej Vsi cez Nám. SNP a tunel).
Re #36470 ufo: Neviem, možno tá L78 mala na Astronomickú zachádzať, tak ako dnes L67. Okrem toho, L67 mala byť rozdelená na dve linky - s konečnou na Astronomickej. Ktovie, možno tá linka Podunajské Biskupice - Astronomická mala byť silnejšia ako súčasná L67 a mala mať tiež funkciu návozu Dolných honov na Astronomickú.
Re #36485 Emo: A prečo Ámos chce zakázať vodičom krátke nohavice? ?
Veď ja takto mrznem v InterCity vlaku kazdy tyzden ... to by bola sranda, taka vykonna ale neovladatelna klima v kabine : cestujuci v kraťasoch, vodič v chlpatom rolaku ? ? ?
TeBeCe