Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Papyr #32991:
podla mna su reservy trosku v tom ze ak jazdia... ja viem povies, a aj ostani povedia ze na tej trati sa rychlejsie neda.... bla bla bla a ako potom jazdi balkan?
Reply on: Vladimír #32988:
ak sa na nejakej zastavke stoji 20 sekund, tak nie je dovod ju rusit. Totiz ak na zastavke nikto nie je a nikto ani nechce vystupit, doba stanicenia je okolo 2-4 sekund. Ked uvazujete o ruseni zastavok, tak by som zacal tam (aj ked rusenie zastavok je absolutna blbost). Samozrejme, to ze vozidlo stoji 5 (alebo 20) sekund na zastavke, znamena, ze celkove omeskanie oproti nezastaveniu vobec bude 20 (alebo 45) sekund.
Reply on: Vladimír #32989:
generalna vyluka celej dopravy ?
Inak pozerám si tie výlukové novinky a zdá sa mi, že to pomaly speje ku generálnej výluke celej električkovej dopravy v Bratislave ?
Reply on: mickey #32971:
Zaujímavé veci sa tam možno dočítať 🙂 Napríklad som nevedel, že trolejbusová vozovňa Hroboňova bola pôvodne projektovaná pre 50 vozňov T2 🙂 Viď strana 11 dokumentu B12.

Re #32987 COLOR: Presne tak. Som presvedčený, že nezastavením na zastávke sa ušetrí viac ako 20 sekúnd. Doba 20 sekúnd - to je priemerná doba, ktorú vozidlo strávi na zastávke - kedy ľudia vystupujú a nastupujú. Ale do zdržania musíme ešte počítať brzdenie do zastávky a rozjazd z nej.

Tým teraz nechcem tvrdiť, že treba osekať dve tretiny zastávok. Ja len toľko, že čas 20 sekúnd sa mi nezdá.
Reply on: Martin Fundárek #32985:
20 sekund je mozno stav, ak nikto nenastupuje, aj to pri brzdeni klatmi a kotlikovani zo zastavky o 106. Ja davam pri beznych balikoch 30 sekund, ak su medzi nimi rakoviny, 45.
ja som za vsetku srandu... tak nech spravia daku ?
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: lubos #32982:
Už som to tu spomínal viackrát #29902): zrušením jednej zastávky ušetríš cca 20 sekúnd. Zrušením tretiny zastávok medzi konečnou v Dúbravke a Šafárikovým námestím tak ušetríš cca 2,5 minúty, čo nie je nijaká výraznejšia úspora. Rovnaký efekt dosiahneš zavedením preferencie na 3 križovatkách a bez nasierania cestujúcich.
Súhlasím s tým, že sú zastávky, ktoré by sa mohli zrušiť, ale to sú skôr výnimky.
Pod pojmom "smerová a výšková úprava" som mal na mysli práve odstránenie zbatočne ostrých oblúkov a prudkých sklonov, ktoré obmedzujú rýchlosť jazdy.
Reply on: Ike #32983:
Nemuseli. poptavka funguje (obvykle) i jako tlacitko na znameni
Reply on: lubos #32982:
Na krcace som sa pytal hore... ludia su podla nich zvyknuty na dopyt v elinach a na znamenie by moseli mackat az dve tlacitka...
ad Martin Fundarek :

Imho bez preriedenia zastavok nedosiahnes vyznamne zvysenie priemernej prevadzkovej rychlosti. Su zastavky, na ktorych by niektore linky proste zastavovat nemuseli. Osobne si myslim, ze na Karlovesko-Dubravskej radiale su zastavky ako "Horne Krcace", "Dolne Krcace", "Karlova Ves", "PKO" obsluhovane zbytocne velkym mnozstvom vozidiel. Prve dve by napriklad mohli byt celodenne na znamenie...

Dalsia vec je upravenie stavajucich trati... Je napr. Krasne ze sa rekonstruovala trat k Iuvente, ale napojenie hore v Karlovej Vsi je velmi prudke. To iste je mozno povedat o oblukoch pri konecnej Karlova Ves. Otvoreny kolajovy zvrsok je sice pekna vec, ale bohuzial pouzitie stavajucich panelov a hlavovych kolajnic na oblukoch z Borskej na Lackovu, zo zastavky Nad luckami po Segnerovu a zo Segnerovej na Jurigovo namestie (a to uz ani nehovorim o obluku pod mostom Lanfranconi) je absolutne nevhodne a v pripade premavky NP vozidiel ako Anitra ci Siemens Combino, ale aj inych su tieto trate NAPROSTO nevyhovujuce. Pri Riviere by bol namiesto dvoch prudkych oblukov s rovinou v strede vhodnejsi miernejsi obluk bez rovinky a jednoznacne bude treba zaviest mazanie okolesnikov alebo kolajnic. PvvS mi spominal, ze v Liberci idu formou betonovych monoblokov, nieco podobne tomu, co sa robilo na Mostovej... to, v kombinacii so zliabkovymi kolajnicami a zmiernenim oblukov by mohlo zvysit kvalitu trati, ako aj zvysit maximalnu povolenu rychlost.
Reply on: Muchomravec #32978:
A to ťa tak rýchlo omrzelo? Alebo si dlho nemal kšeft? 😉
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: mickey #32971:
Kto to chce vidieť na papieri, je to vystavené v Primaciálnom paláci, miestnosť č. 19. Oficiálne by to malo byť zverejnené až 10.8., ale už to je nainštalované. Mňa tam vrátnik ochotne pustil aj mimo úradných hodín.

Z návrhu vyplýva, že NDS nevznikne zo súčasnej siete električiek, ale ako novostavba. Starý projekt metra vlastne zostal (snáď okrem zachádzky na Staré grunty), len vozidlá budú iné. Nepovažujem to za dobrý nápad. NDS bude mať zastávky príliš riedko (celá Dúbravka iba tri). Podľa mňa by bolo vhodnejšie súčasné električkové trate zrýchliť
1. zvýšením maximálnej povolenej rýchlosti
1.1. úpravou smerového a výškového vedenia,
1.2. podstatným skvalitnením údržby,
2. odstránením kolíznych bodov
2.1. preriedením úrovňových krížení s IAD,
2.2. plnou preferenciou v zostávajúcich kríženiach s IAD (sú, samozrejme, výnimky, kde sa plná preferencia zrealizovať nedá).
Tým by sa NDS vybudoval podstatne lacnejšie a rýchlejšie a bol by podľa môjho názoru pre cestujúcich výhodnejší.
Reply on: Muchomravec #32978:
Vidis, Andy? Uz mas aj ponuku ?
Reply on: COLOR #32964:
No ja mam jedno PDA na predaj. HP iPAQ h5450, s ochrannym obalom v perfektnom stave za 8000.- Sk
Reply on: n #32975:
Keby aspoň boli CP L65 a L67 zladené tak, že prestup v Jurajovom dvore by bol cca 5 minút. Je totiž smutné, že z Rače sa do Avionu dostanem rýchlejšie cez Račianske mýto. Alebo, po ujdení 56 zo Zlatých Pieskov sa mi oplatí ísť 2kou na Vazovovu a odtiaľ 3,5,11. Ale vôbec, to je špecialita bratislavskej MHD... ?
Reply on: Andy #32956:
preco by ich mali zlucit, ked ich pracne rozdelovali? vtedy bol skutocny dovod rozdelenia ak si dobre pamatam aby sa cvikalo viac listkov..
Reply on: Martin #32955:
bohuzial to podla mna nie je ani teoreticky mozne, na 70 minutovej linke by sa vytvaralo/mohlo vytvarat veleke meskanie a tvorna grafikonov by bola nemozna.. nezabudajme na nasu specialitu, ze povolene resp. predpokldane meskanie na linke je konstantne 3 minuty bez ohladu na absolutnu dlzku jazdy..
Reply on: galiyosha #32972:
Mohli ste ich radsej presvedcovat nech prestavaju elektricku na 1435, to by ich mozno tieto nezmysly nenapadli... ale ved este nie je neskoro :)))
Reply on: mickey #32971:
Takze sa bude prestupovat na petrzalskej strane mosta z elektricky na rychlodrahu... do doby, nez rychlodraha zahuci do tunelu pod Dunajom... No super, to budu ludia milovat - od baraku v Petrzalke na zastavku... 10 minut nadavam... 5 min. sa veziem... 2 min. leziem na rychlodrahu... 9 min. sa veziem rychlodrahou... 3 min. prestupujem na tramvaj... Konecne prechadzam cez Dunaj... Dalsich 20 minut elektrickou, dalsich 10 minut na prestup, a som v cieli 🙂

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.