Zaujímavé veci sa tam možno dočítať Napríklad som nevedel, že trolejbusová vozovňa Hroboňova bola pôvodne projektovaná pre 50 vozňov T2 Viď strana 11 dokumentu B12.
Re #32987 COLOR: Presne tak. Som presvedčený, že nezastavením na zastávke sa ušetrí viac ako 20 sekúnd. Doba 20 sekúnd - to je priemerná doba, ktorú vozidlo strávi na zastávke - kedy ľudia vystupujú a nastupujú. Ale do zdržania musíme ešte počítať brzdenie do zastávky a rozjazd z nej.
Tým teraz nechcem tvrdiť, že treba osekať dve tretiny zastávok. Ja len toľko, že čas 20 sekúnd sa mi nezdá.
20 sekund je mozno stav, ak nikto nenastupuje, aj to pri brzdeni klatmi a kotlikovani zo zastavky o 106. Ja davam pri beznych balikoch 30 sekund, ak su medzi nimi rakoviny, 45.
Už som to tu spomínal viackrát #29902): zrušením jednej zastávky ušetríš cca 20 sekúnd. Zrušením tretiny zastávok medzi konečnou v Dúbravke a Šafárikovým námestím tak ušetríš cca 2,5 minúty, čo nie je nijaká výraznejšia úspora. Rovnaký efekt dosiahneš zavedením preferencie na 3 križovatkách a bez nasierania cestujúcich.
Súhlasím s tým, že sú zastávky, ktoré by sa mohli zrušiť, ale to sú skôr výnimky.
Pod pojmom "smerová a výšková úprava" som mal na mysli práve odstránenie zbatočne ostrých oblúkov a prudkých sklonov, ktoré obmedzujú rýchlosť jazdy.
Imho bez preriedenia zastavok nedosiahnes vyznamne zvysenie priemernej prevadzkovej rychlosti. Su zastavky, na ktorych by niektore linky proste zastavovat nemuseli. Osobne si myslim, ze na Karlovesko-Dubravskej radiale su zastavky ako "Horne Krcace", "Dolne Krcace", "Karlova Ves", "PKO" obsluhovane zbytocne velkym mnozstvom vozidiel. Prve dve by napriklad mohli byt celodenne na znamenie...
Dalsia vec je upravenie stavajucich trati... Je napr. Krasne ze sa rekonstruovala trat k Iuvente, ale napojenie hore v Karlovej Vsi je velmi prudke. To iste je mozno povedat o oblukoch pri konecnej Karlova Ves. Otvoreny kolajovy zvrsok je sice pekna vec, ale bohuzial pouzitie stavajucich panelov a hlavovych kolajnic na oblukoch z Borskej na Lackovu, zo zastavky Nad luckami po Segnerovu a zo Segnerovej na Jurigovo namestie (a to uz ani nehovorim o obluku pod mostom Lanfranconi) je absolutne nevhodne a v pripade premavky NP vozidiel ako Anitra ci Siemens Combino, ale aj inych su tieto trate NAPROSTO nevyhovujuce. Pri Riviere by bol namiesto dvoch prudkych oblukov s rovinou v strede vhodnejsi miernejsi obluk bez rovinky a jednoznacne bude treba zaviest mazanie okolesnikov alebo kolajnic. PvvS mi spominal, ze v Liberci idu formou betonovych monoblokov, nieco podobne tomu, co sa robilo na Mostovej... to, v kombinacii so zliabkovymi kolajnicami a zmiernenim oblukov by mohlo zvysit kvalitu trati, ako aj zvysit maximalnu povolenu rychlost.
Kto to chce vidieť na papieri, je to vystavené v Primaciálnom paláci, miestnosť č. 19. Oficiálne by to malo byť zverejnené až 10.8., ale už to je nainštalované. Mňa tam vrátnik ochotne pustil aj mimo úradných hodín.
Z návrhu vyplýva, že NDS nevznikne zo súčasnej siete električiek, ale ako novostavba. Starý projekt metra vlastne zostal (snáď okrem zachádzky na Staré grunty), len vozidlá budú iné. Nepovažujem to za dobrý nápad. NDS bude mať zastávky príliš riedko (celá Dúbravka iba tri). Podľa mňa by bolo vhodnejšie súčasné električkové trate zrýchliť
1. zvýšením maximálnej povolenej rýchlosti
1.1. úpravou smerového a výškového vedenia,
1.2. podstatným skvalitnením údržby,
2. odstránením kolíznych bodov
2.1. preriedením úrovňových krížení s IAD,
2.2. plnou preferenciou v zostávajúcich kríženiach s IAD (sú, samozrejme, výnimky, kde sa plná preferencia zrealizovať nedá).
Tým by sa NDS vybudoval podstatne lacnejšie a rýchlejšie a bol by podľa môjho názoru pre cestujúcich výhodnejší.
Keby aspoň boli CP L65 a L67 zladené tak, že prestup v Jurajovom dvore by bol cca 5 minút. Je totiž smutné, že z Rače sa do Avionu dostanem rýchlejšie cez Račianske mýto. Alebo, po ujdení 56 zo Zlatých Pieskov sa mi oplatí ísť 2kou na Vazovovu a odtiaľ 3,5,11. Ale vôbec, to je špecialita bratislavskej MHD... ?
bohuzial to podla mna nie je ani teoreticky mozne, na 70 minutovej linke by sa vytvaralo/mohlo vytvarat veleke meskanie a tvorna grafikonov by bola nemozna.. nezabudajme na nasu specialitu, ze povolene resp. predpokldane meskanie na linke je konstantne 3 minuty bez ohladu na absolutnu dlzku jazdy..
Takze sa bude prestupovat na petrzalskej strane mosta z elektricky na rychlodrahu... do doby, nez rychlodraha zahuci do tunelu pod Dunajom... No super, to budu ludia milovat - od baraku v Petrzalke na zastavku... 10 minut nadavam... 5 min. sa veziem... 2 min. leziem na rychlodrahu... 9 min. sa veziem rychlodrahou... 3 min. prestupujem na tramvaj... Konecne prechadzam cez Dunaj... Dalsich 20 minut elektrickou, dalsich 10 minut na prestup, a som v cieli
Parada. V Petrzalke jedna jedina elektrickova trat neskor prebudovana na "nosny system" (podla mapky to vyzera, ze nakoniec s metrom v buducnosti este stale pocitaju), a same napajace... To bude skutocne vyrazny kvalitativny posun. Len je otazne, ktorym smerom. ?
Martin Fundárek
Z návrhu vyplýva, že NDS nevznikne zo súčasnej siete električiek, ale ako novostavba. Starý projekt metra vlastne zostal (snáď okrem zachádzky na Staré grunty), len vozidlá budú iné. Nepovažujem to za dobrý nápad. NDS bude mať zastávky príliš riedko (celá Dúbravka iba tri). Podľa mňa by bolo vhodnejšie súčasné električkové trate zrýchliť
1. zvýšením maximálnej povolenej rýchlosti
1.1. úpravou smerového a výškového vedenia,
1.2. podstatným skvalitnením údržby,
2. odstránením kolíznych bodov
2.1. preriedením úrovňových krížení s IAD,
2.2. plnou preferenciou v zostávajúcich kríženiach s IAD (sú, samozrejme, výnimky, kde sa plná preferencia zrealizovať nedá).
Tým by sa NDS vybudoval podstatne lacnejšie a rýchlejšie a bol by podľa môjho názoru pre cestujúcich výhodnejší.