Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Alebo lepšie povedané, KE som sa nezastával.
Reply on: BMko #32557:
Takže dedukcia z pohľadu technika je aj vyjadrenie "...provedl jsem bádání na téma reverz a dospěl k zajímavým poznatkům."? Opäť zavádzanie.
Reply on: BMko #32560:
Pokús sa najprv upokojiť a potom si to prečítaj ešte raz. A keď Ti to nedošlo, tak Peter...T tu napísal, že "lepsie by bolo keby tu v BA boli kolaje také ako KE", na čo som reagoval, že "koľaje v KE nie sú o nič lepšie ako v BA", čím som BA vlastne obhajoval.
BMko: Niekto sa nám tu naštval... ? A o pravopisných chybách, či znalostiach gramatiky, by som na Tvojom mieste taktne pomlčal...
Jednoznacne navrhujem vsetke kolajnice do zákruty nahnut do obluku a nebude nutne spomalovanie brzdenie a zasa rozbiehanie,.
Reply on: Peter...T #32559:

Oprava: ULF ma vysku podlahy 18 cm, nie 19. Aspon tak som sa docital. Odporucam dat cez google vyhladat SGP ULF, tam je toho dost...
Reply on: Sarko #32552:
Tak to sa spamätaj, ale velmi rychle.... Lebo keby si videl bratislvsku jazdu do obluku v KE, tak myslim, ze by kosicky Lucas nestihal nakolajovat. Take mame kvalitne trate a nie len v oblukoch. Ved ked ide clovek po Tr. SNP 50km/h tak sa strachom trasie aby sa nevyko***ala ta tramvaj
Prebral som info z tlace...
Viedeň bude mať 150 nových ULF-ovDesaťtisíce cestujúcich vo viedenskej MHD už ocenili komfort nízkopodlažných električiek, zvaných ULF (Ultra Low Floor). Vo Viedni ich premáva 130. Do konca roka 2005 ich bude 150 a ich výhodou je celosvetovo najnižšia nástupná výška - len 19 cm. Ocenia to nielen starší ľudia, mamičky s kočíkmi, ale aj vozičkári. ULF-y premávajú Viedňou od roku 1997 a doteraz najazdili asi 13 miliónov kilometrov. Neustále sa vylepšujú a prispôsobujú a nová, nedávno podpísaná dodávka hovorí o ďalších 150 kusoch v hodnote 357 miliónov eur. Nové ULF-y budú ľahšie, klimatizované a cenovo výhodnejšie. Využívajú maximálnu šírku dverí, disponujú vysokou prepravnou rýchlosťou, modernou technikou pohonu a dizajnom Porsche. Používať sa budú na deviatich linkách, kde už bežne premávajú ich staršie "kolegyne" teda napr. na linkách č. 43, 46, 65 a 71. V budúcnosti do nich budete môcť nastúpiť aj na trasách električkových liniek č. 26, 52 a 60. Prvých 25 nových nízkopodlažných električiek ULF uvedú do prevádzky v roku 2006.
a este detail, ty pravopisny mag, prestuduj si pravidla slovenskeho pravopisu a prides na to, ze prudovy zberaz ti napise asi iba madar. Ked tak uz zberac prudu ?
Reply on: Sarko #32548:
Ano vyjadrenia su fakty to co pisal jenky predtim bola len cista dedukcia, z pohladu technika
Reply on: Sarko #32548:
Eśte som nevydel v ziadnej knihu, vyraz prudovy zberac, tak prestan tliachat
Reply on: Sarko #32548:
Ak si myslis, ze hltam vsetky cisla tak sa preber, na to mam v robote presne papier na ktorom mam uvedenu velkost okolku a k tomu mam este aj mierku, ktorou si to mozem premeriat.
Reply on: Sarko #32548:
nie tvrdil si mi ze sme sli 50 cez vexel
Ked je urcitý sklon v zakrute tam by sa mala dodrziavat urcena rychlost pribl. 35-45 a tym sa zrýchli aj preprava, a nie je zataz na jednu kolajnicu a tym nehrozí vykolajenie , tak kazdy vodic by to mal dodrziavat.
Reply on: Peter...T #32551:
Koľaje v KE nie sú o nič lepšie ako v BA...
Naozaj vás to s tými noznicami baví. Lepsie by bolo keby tu v BA boli kolaje také ako KE. Tu elektricky sa bohuzial vlecu a rychlodraha na 50 je podla mna pomalá.
Reply on: Spectre #32526:

Mám veľa fotiek z tohto mosta, ale ani jedna tu nie je uverejnená. Na fotke http://www.imhd.sk/ke/fotky/e361a05.jpg, na ktorú Ti tu hodil link BM, si všimni hlavne tú pravú koľaj, je v smere z VA USS do mesta a práve na konci tohto oblúka dochádza k vykoľajeniam, ktoré nastávali akonáhle išlo vozidlo menšou rýchlosťou ako 7 km/h a v mieste z naklopeného oblúka do nenaklopenej rovinky na mostnom objekte.

Tak ako som už napísal v predošlom príspevku, vykoľajovanie je ovplyvnené zhodou viacerých faktorov a nie je to prioritne (ne)údržbou. Naviac vignolová koľajnica S49 na takéto polomery nie je vôbec vhodná. Koľaje na mostnom objekte zovierajú s prichádzajúcimi úsekmi trate takmer pravý uhol. Pred rekonštrukciou tu boli žliabkové koľajnice NP4, na ktorých sa na tomto mieste nikdy nič nevykoľajilo. Po reko sa použili S49 s pridržnicami po oboch stranách (viď foto http://www.imhd.sk/ke/fotky/e359a13.jpg), neskôr bola jedna časť odstránená a teraz je pridržnica už len na jednej strane (http://www.imhd.sk/ke/fotky/e361a05.jpg), takže predpokladám, že jeden z problémov s vykoľajovaním mohol spočívať aj v tomto. Ako pridržnica by sa viac hodila ležmo otočená a mazaná koľajnica S49.
Reply on: Sarko #32548:
Dvojité nožnice, hmmmm... ? ? ?
Reply on: BMko #32545:

Áno, tvrdil som, že cez výhybky ideme cca 35 km/h. 50-kou sme sa vliekli po voľnej trati, máš v tom bordel.

Keď si preštudoval toľko tej literatúry, uveď konkrétne čísla. Hlavne aký najmenší priemer, resp. aké veľké opotrebenie kolesa norma dovoľuje v prevádzke.

Slovník cudzích slov:
pantograf - elektr., druh zberača prúdu tvaru dvojitých nožníc

Takže ten "môj slovný výmysel" si dovolia uvádzať aj v bežnej literatúre, o odbornej ani nehovoriac. 😉

Vyjadrenie vodiča, ktorý už v KE roky nejazdí, môže byť kľúčové? Myslím si, že kľúčové boli predošlé vyjadrenia.
Reply on: si #32527:
Bolo úplne jasné, že Eliot je zadarmo iba preto, aby sa zabránilo príchodu konkurencie. Ten krok musel časom prísť...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.