Samozrejme som to myslel tak, ze by ten kacer a T3 presli minimalne celkovou opravou pred tym nez sa daju do supravy, aby mali dobre predpoklady k spolupraci. Nastavit vyzbroj je mozne, a neberiem argumenty "proste to nejde". ? A v Düwagu nevolis jazdny stupen, ale tak isto ako na kachne alebo T3 prud. A ono ti to same hadze jazdne / brzdne stupne, iba s tym rozdielom, ze ich citis, ale na zrychlovaci nie. Dalsi rozdiel je ten, ze tam mozes drzat aj trvale zaradeny odpor. Ale tym to konci. Nevidim realny dovod preco by to nemohlo fungovat. Radic maju oba vozy rovnake, staci zladit vyzbroj Tr37 s UA12, ci ako sa ta kacicova oznacuje.
Idealne spravit obe trate. Tu nabrezu tak, aby mohla sluzit ako vytah k zrychlenej elektricke, ktorej by sa zrusilo par zastavok. Ja viem, len by to chcelo peniaze a volu. A este peniaze...
Jednomotorova 22 TrAC je tusim len v jednom jedinom prototype, ktory hrdzavie v areali Skody Ostrov. Neviem, ci dokonca este nemal vyzbroj AEG, ale to si mozno pletiem s nejakym inym prototypom... Kazdopadne nevidim dovod, preco by aj 22 TrAC nemohla byt dvojmotorova. 25 Tr, ak sa nemylim, nie je dvojmotorova len preto, lebo tam hnanie na druhu napravu proste nie je kam dat...
Re #32215 J: No myslim, ze vetranie na zastavkach je urcite lepsie, ako ked vodic ide s dvojminutovym naskokom (ako dnes na a-97, odchod podla grafikonu 22.37 od EU smer Vysehradska) a ja mam moznost cakat aspon 20 minut na dalsi spoj. (Alebo sa prejst a prist s 2 prestupmi domov so stastim o par minut skor...)
Len sa vrátim, že 21Tr prišla asynchrónna a tak zrejme aj 22Tr by prišla AC s jedným motorom, jednou hnanou nápravou a trvalým výkonom motoru 240kW.
A skôr ako cez slávičie a Mudroňku by mohli spraviť trať po nábreží k ASMN a spojiť to s 202. Myslím si, že by vznikla vyťažená linka. ?
Ja si myslím, že zastávky na znamenie by sa mali robiť pomocou prieskumov tak ako doteraz. Postaviť na zastávku človeka, ktorý bude zapisovať či reálne niekto z voza vystúpil alebo nastúpil, potom to spriemerovať a určiť hranicu, pri ktorej by sa zastávka premenila na zastávku na znamenie. Napríklad ak 50% zastavení vozidiel bolo zbytočných, tak ju spraviť na znamenie.
Len takéto zastávky sú potom zdrojom meškaní alebo náskokov. Typický príklad je L198, ktorej ak sa stane, že aj na Malom Draždiaku aj na Dostihovej dráhe niekto zacengá či kývne nabere meškanie oproti vozu ktorý nemusí zastaviť už dve minúty. A potom sprav dobrú chronometráž. Buď ti niektoré vozy budú meškať alebo jazdiť s náskokom. A vetranie na zastávke s cieľom vyrovnať náskok tiež nie je riešenie. Takže do hromadného menenia zastávok stálych na zastávky na znamenie by som sa skôr nepúšťal.
Vydím, že aj ty máš problém prejsť 200m zo ŽST Vinohrady do vozovne. Okrem iného ak si si nevšimol, tak pri zastávke Nový záhon stavajú administartívnu budovu. Zrejme tam budú pracovať aj nejaký ľudia. Na Peknú cestu by to mali 600m a na Nový záhon 450.
Tak nie Herliansku ale Pri jazere. Alebo jednoducho tie zastávky sú od seba 300m a tak by bolo ideálne postaviť namiesto nich jednu medzi ne.
Re #32162 S499.1023: Jasné a tých zvyšných 5sekúnd ti vytvorí stratu na brzdenie s 50 a rozbeh na 50 ?
Re #32172 S499.1023: Veľmi dobre si pamätám tvoj výrok o tom, ako dopraváci majú tendenciu robiť si zastávky a linky sami pre seba.
Jasné a tí policajti a záhradkári zaplnia za celý deň možno tak 1/3 električky.
123: Môj kamarát takto pokutu dostal po prvýkrát v živote, presne ako vy zabudol, že už má neplatnú električenku a požiadal o odpustenie z titulu, že zabudol, že mu už neplatí. A oni mu ju odpustili. Písal priamo Zacharovi.
Lenže ak sú všetky zastávky na znamenie, tak to práve nemôžu zrušiť, lebo na niektorých zastávkach stojí veľa liniek a neviem si predstaviť, ako by všetci stíhali pozerať, či ide práve tá ich linka. Ono by sa to dalo zrušiť len keby boli na znamenie len zastávky jednej linky.
hmm hlavne ze v BA uz ani nemusis mavat rukou aby ti zastavili, staci byt na zastavke... (teda aj ked tam spi neaky bezdak, vodic by tam mal zastavit) toto by bolo treba tiez zmenit opat na to mavanie...
Doplním niečo k tomu,prečo pokladám vlakokilometre za ešte zvrhlejšiu jednotku merania výkonov ako vozokilometre-tým pádom by okamžite všetko jazdilo v sólach.Jediný rozumný spôsob je objednať si x miestokilometrov a súčasne y vozokilometrov,aby bol zachovaný komfort.
No, tých pár by sa dalo prežiť.
"Jedine, že by to zoškrtali nejako radikálne ale toho sa nebojím." - ja sa veru práve toho bojím, že sa nájde nejaká "múdra" hlava, ktorá zruší polovicu zastávok a bude sa búchať do pŕs, že sa zvýšila cestovná rýchlosť o nejakú mizivú hodnotu.
Nejako mi tie Tvoje počty nesedia. V súčasnosti chodí do Rače 2 (linky) x 5 (spojov/hod) x (2xT3/T6) + 1 x 5 x K2 = 20 x T3/T6 + 5 x K2. Ak by ostal zachovaný 12-minútový interval a premávali by dve linky, jedna s duplákmi a druhá s "kombi-duplákmi", bolo by to 1 x 5 x 2xT3/T6 + 1 x 5 x (K2+T3/T6), čo je 15 x T3/T6 a 5 x K2. Suma sumárum sa Ti niekde vytratilo 5 sól. Pri šiestich spojoch za hodinu dostávame 18 x T3/T6 a 6 x K2, čiže si jednu súpravu nahradil kačicou. To už je síce rozdiel menší, ale stále v prospech súčasného systému.
DPB by mohol uznat, ak si elektricenku kupujete pravidelne a medzi jednotlivymi zakupeniami nie su medzery, t. j. vzdy ako skonci, hned plati nova. Tak by sa argumentovat dalo...
Dnes som išiel jednotkou, a na Šafku nastúpili revízori. Hneď štyroch chytili, mali 10-min. lístky a už cestovali 12 minút a vôbec im to nevadilo. Najlepšie bolo, ako presviedčali revízorov, že oni si mysleli, že do mesta to je len 10 minút...
Mna celkom fascinuje ten tvoj "vhodny investor". Akoze, preco by to mal stavat? Ci nebodaj mas dojem, ze verejna doprava je ziskova cinnost? Ak sa nemylim, jediny system hromadnej dopravy na svete, ktory je ziskovy, je londynske metro. A aj to len preto, ze popri neskutocne vysokom cestovnom by mohlo sluzit aj ako muzeum podzemnej dopravy. Katastrofalny technicky stav vyustil v niekolko nehod a nasledny strajk pracovnikov londynskeho undergroundu...
Re #32147 J: Kiezby to tak fungovalo! Avsak neviem, ci si sa bol previezt, ked skusobne fungovala preferencia na krizovatke Alexyho. Namiesto toho, aby sa pomocou palubaku ohlasil odchod elektricky zo zastavky smerom k svetlam, opticke cidlo nasnimalo cas prichodu na zastavku a po nejakom fixne stanovenom case(!) zasignalizovalo elektricke, ze by mala odist, pretoze tak stihne zelenu na dalsich svetlach... Mozno to pod povrchom fungovalo inak, ale takto sa to spravalo navonok. Nech sa na mna nikto nehneva, ale to oproti sucasnemu stavu nie je ziadne zlepsenie, prave naopak...
Metro: naopak, myslim si ze vedenie kapacitnej MHD v centre pod povrchom je jedine mozne riesenie. Spojnice medzi radialami sa nedaju v sucasnej zastavbe kadial trasovat a nejake rozsiahlejsie demolacie v BA asi nemozno predpokladat.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
galiyosha
Re #32215 J: No myslim, ze vetranie na zastavkach je urcite lepsie, ako ked vodic ide s dvojminutovym naskokom (ako dnes na a-97, odchod podla grafikonu 22.37 od EU smer Vysehradska) a ja mam moznost cakat aspon 20 minut na dalsi spoj. (Alebo sa prejst a prist s 2 prestupmi domov so stastim o par minut skor...)