pred časom sa debatovalo, že nie je možné vytvárať trojičky, lebo by to presahovalo zakoných 40m. Zaujalo ma to a trochu som premýšlal a počital a vypočítal som nasledovné.
Vytvorme súpravy K2+T3 (dľžka 36,6m a osaditeľnosť 386).
A teraz ich skusme nasadiť na napr. račiansku radiálu. Teraz tam premáva 4xT6(T3) + K2 5 krát za hodinu, čo je 3544 ludi/hodinu a potrebujeme 25 vozidiel. Ak by premávala linka s K2+T3 a druha linka s 2xT6(T3) 6 krát za hodinu, tak by sme ziskali kapacitu 4326 ludi/hodinu s 24 vozidlami. Ak by ostal zachovaný 12 minutový interval tak by kapacita ostala prakticky nezmenena (3605/h), ale staci na to 20 vozidiel.
Z uvedeneho sa mi vytvaraju otazky, ked DPB tak strasne chce setrit vozokilometre, tak reco nie napr touto cestou?
Dopyt na elektrickach je takym malym vitaztvom DPB...(tiez si mozno niekto pri jeho zavadzani myslel ze nsttn,cbtn )..a funguje to u 99% cestujucich a otvaraju si samostane. Tak by si urcite zvykli aj na znamenie. Na radialach by problem nemal byt a v meste resp. v centre by to mohlo zastavovat aj bez znamenia. Bude zaujimave sledovat (ak postavia) rychlodraznu elinu ako bude riesene nastupovanie a vystupovanie, ci na znamenie alebo nie ?
Napriklad v takom Duesseldorfe elektricka zastavi na prazdnej zastavke iba vtedy, ak niekto stlaci tlacidlo "Haltenwuensch". Prakticky prinos? Suprava zastavi iba tam, kde treba a na dlhsich usekoch sa skrati doba jazdy. O uspore energie si netrufam debatovat, ale rozbeh/spomalenie su podla mna drahsie, nez plynula jazda. A kedze su ludia zvyknuti, ze _vsetky_ zastavky su "na znamenie", nikto nespekuluje, ci treba alebo netreba zacengat vodicovi. Takze sa neda povedat, ze by to ludi miatlo.
Na druhej strane si neviem predstavit, ako by sa system zavadzal v Bratislave, ked tu su ludia zvyknuti, ze spoj im stoji pri kazdej vrbe (="nikdy sa to tak nerobilo", "cestujuci by to nepochopili"). Ved kolko rokov uz funguje dopytove otvaranie dveri? A este stale vidavam telce, co stoja pred zatvorenymi dverami elektricky na zastavke a cucia a cucia a cakaju, kedy ten mamlas sofer uz konecne otvori.
Proti zastávkam na znamenie nemám nič, pokiaľ sa používajú s mierou. Andyho nápad s tým, aby boli zastávky na znamenie všetky a vždy, je úplne úchylný, ten Tvoj o niečo menej. Čo by sa ušetrilo tým, že by bola na znamenie zastávka, na ktorej štatisticky takmer VŽDY niekto vystupuje či nastupuje?
budovat metro (rozumej podzemna kolajova draha) ako dalsi system, ked je sucasny nosny system financne podvyziveny sa mi zda neekonomicke. Petrzalska draha ma ist perspektivne popod Dunaj a v centre pod zem. A nove vozidla naznacia smer obnovy celeho vozidloveho parku.
Nuž, nemyslím si, že máš celkom pravdu. Prípadnému budúcemu vzrastaniu prepravných nárokov je podľa mňa električka pripravená čeliť rozhodne lepšie ako budúce metro. Povedzme, že sa metro postaví aj s určitou rezervou no raz počty cestujúcich dosiahnu aj rezervné maximá. Čo potom? Metro len tak neprispôsobíš, električku však áno. Ako bolo viackrát napísané, Petržalka výhľadovo môže získať aj ďalšie električkové trate, nemusí sa obmedzovať na vytýčený koridor.
Že to, čo píšem, má niečo do seba, potvrdzuje aj Tebou ospievané pražské metro. Po tridsiatich rokoch prevádzky trasa C dosahuje maximum využiteľnosti, vlaky sa navzájom brzdia, intervaly sú čo najkratšie a predsa sa ľudia vozia ako dobytok - dvere sa na stanici nemôžu zavrieť, čo je to tak narvané. A čo teraz? Iste, treba odľahčiť trasou D. Ale ako vidíme, ani samotná Praha len tak zo dňa na deň nevezme prachy na takú obrovskú stavbu.
Re #3266 metro: Celkom by ma zaujímalo, v koľkých ďalších mestách si sa električkou viezol a v ktorých. Neuraz sa, len ma to zaujíma. Mám totiž pocit, že sa nevieš povzniesť na bratislavskú realitu, kde električka je niečo staré, špinavé, červené a pomalé.
Mne na pozdvihnutie nálady stačí previezť sa na brnianskej L8 - to je vozenie! A to nehovorím, že nnexistujú ešte lepšie veci.
Trat v Petrzalke by mala byt podzemna uz od zaciatku, samozrejme hovorim o umiestneni tesne pod povrchom (v zasade trat v prekrytom vykope) - vyriesi to problem hluku, mimourovnoveho krizovania, pobehovania roznych dobrakov po trati - konkretne ten petrzalsky usek je na to velmi dobre pripraveny.
Samozrejme, idealne by potom bolo robit prechod Dunaja tunelom a stanice na lavom brehu by boli podzemne a v meste pokracovat uz prevazne razenymi tunelmi smerom k radialam, kde by trate dalej chodili po povrchu.
Stale mi to vsak vychadza na rychlodrahu s lahkymi zeleznicnymi vozidlami, plnym zeleznicnym zabezpecovanim a dohladom, nez na nejaku ospalu rekonstruovanu T3, ktora sa bude precrngavat cez mesto na metrovom rozchode.
A Pezinok sa bude reozrastať tiež, takže tam tiež treba hneď teraz postaviť metro?
Sú mestá, ktoré si spokojne žijú bez metra. A Bratislava sa už veľmi rozrastať nebude, čo chceš celé Slovensko stiahnuť do BA?
Zdravím kolegové, jsou tu mezi vámi nějací tramvajoví modeláří? Nebo donce klub? Něco málo o našem spolku najdete na www.tramvajovimodelari.mhdcr.biz .
Spamätaj sa, skor ako Krabustovo by som zrusil Novy zahon, ved tam cez cely den vystupi dokopy 25 ludi. Este k Herlianskej, pracoval som dost na Herlianskej a mozem povedat, ze ta zastavka je furt obsadena substratom
problem je ale v tom,ze v dlhodobom hladisku je metro najvhodnejsia alternativa,pretoze bratislava sa bude rozrastat a metro raz bude potrebovat,nebudu stacit len elektricky.neviem ci to nude o 10 alebo o 20 rokov,ale najlepsie je to postavit hned...
Možno by bolo dobré, keby na znamenie boli všetky zastávky a vždy. Však aj teraz vždy stláčame dopyt a je to vlastne také isté. Len teraz ešte je šanca vystúpiť, aj keď som dopyt zabudol stlačiť pred zastávkou.
Herlianska na zrušenie? Si v živote niekedy bol na tej zastávke?
Priemerný čas stanicovania je 15 s, takže údaje Martina Fundárka sú správne.
Vmax. je 50, tak akých 55?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Jonathan
Vytvorme súpravy K2+T3 (dľžka 36,6m a osaditeľnosť 386).
A teraz ich skusme nasadiť na napr. račiansku radiálu. Teraz tam premáva 4xT6(T3) + K2 5 krát za hodinu, čo je 3544 ludi/hodinu a potrebujeme 25 vozidiel. Ak by premávala linka s K2+T3 a druha linka s 2xT6(T3) 6 krát za hodinu, tak by sme ziskali kapacitu 4326 ludi/hodinu s 24 vozidlami. Ak by ostal zachovaný 12 minutový interval tak by kapacita ostala prakticky nezmenena (3605/h), ale staci na to 20 vozidiel.
Z uvedeneho sa mi vytvaraju otazky, ked DPB tak strasne chce setrit vozokilometre, tak reco nie napr touto cestou?
Rád si prečítam vaše názory