To je logicke, zapada to do seba. Preco sa puzdro uctuje samostatne? Aby, ked ti vyprsi platnost BICK, pripadne ked stratis kartu, ale nestratis puzdro, aby si si nemusel kupovat aj nove puzdro. A kedze ICK bola doteraz neobmedzena a malokto stratil kartu s tym, ze puzdro by mu zostalo, bolo dost nelogicke predavat ho samostatne. Ak vsak platnost karty bude obmedzena samostatnemu predavanie puzdra ma logiku. Nie je to jasne? ?
BTW ako spoznas ze su droty nove? Mne sa zdaju proti oblohe vsetky rovnako cierne. Neviem, nie som fanusik MHD, tak sa pytam...
Teda vo vnútornej časti obratiska(teda úplne vľavo v smere jazdy cez obratisko) sa nachádza stopa, tá prvá výhybka je myslím ešte pred obratiskom tesne za výstupišťom. Trolejbusy teda vychádzajú zo stojiska úplne vpravo v smere jazdy cez obratisko, teda tako ako predtým. Autobusy stoja teda v strede plochy obratiska medzi obchádzaciou stopu a stopou, ktorou sa vychádza zo stojiska trolejbusov.
Vymenili komplet všetko od miesta asi 20 metrov pred výstupišťom. V opačnom smere tiež až potiaľ. Usporiadanie je podobné ako predtým, ale zdá sa mi to teraz trochu kapacitnejšie. A ešte pribudla aj tá obchádzacia stopa, ide sa na ňu hneď z prvej výhybky a nachádza sa vo vnútornom priestore obratiska. Dúfam, že som to popísal správne.
A to trolejové usporiadanie tej konečnej je teraz ako? Tak, ako bolo, len pribudla objazdná stopa? A vymenili aspoň aj tie oblúky z obratiska do nástupišťa?
Dnes som si úspešne kúpil električenku, aj keď tomu predchádzalo porezanie dlane v 3621 pri vystupovaní na Čulenovej. To by však nebol DPB, keby nepripravil nejakú novinku. Nová IČK totiž už platí len obmedzene, to znamená 5 rokov. To som ale blbec, že som stratil tú neobmedzenú. Ešte dalšia vec čo ma dnes naštvala, že keď som si konečne ráno po dlhom čase vytlačil doma cesťáky liniek z mojej zastávky na nástenku a pracne ich tam prišpendlíkoval, o 10 minút ma na zastávke čakalo prekvapenie vo forme vylepených nových CP platných oddnes. Zmeny sú asi kvôli Čiližskej. Naštastie viditeľné zmeny som si nevšimol až na jeden pridaný odchod 201 Amfiteáter po pol dvanástej cez prázdniny. Zrejme nejaký dojazd nejakého pološpičkového poradia umožňujúceho ušetriť celodenné poradie kvôli polhodinovým prestávkam. A kto vie, možno ušetrili aj dve. A mám ešte jedno pozitívum. Pri kupovaní novej IČK som si všimol, že pri strate IČK (podľa nového BIČK) vraj mám platiť ešte 20 Sk len tak navyše. Našťastie som platil iba tých 166 Sk. A ešte jedna vec ktorú nechápem. Prečo sa púzdro na IČK účtuje osobitne, keď aj tak IČK musí byť podľa poriadku v špeciálnom púzdre?
A ešte som bol pozrieť tú Čiližskú. Výhybky sú v poradí podľa abecedy, na obratisku je teraz miesta viac, autobusy stoja teraz v rade, asi musí byť voľná tá obchádzková stopa pre trolejbusy. Ešte sa niektorí vodiči trolejbusov stavali trochu chaoticky, ale však oni zvyknú. Všimol som si ešte vymených pár svoriek v oblúku pri bývalej konečnej Dudvážska v smere do mesta a vymenený dlhý úsek medeného drátu pri LIDLi v smere do mesta. A minule som ešte videl nové dráty aj pri nadjazde pri BauMax. A dosť zaujímavú vec som videl na Čiližskej, 6623-ka pri cúvaní pípala. To som ešte pri trolejbuse nepočul...
no už stačí, si pripadám, ako keby som písal do dákeho denníčka.
Ale obaja su obyvatelia toho isteho mesta, ktore na MHD (ne)prispieva rovnakou mierou. Okrem toho, ked napriklad niekto byva v Karlovej Vsi a pracuje v Dubravke, prepravne nakladny nanho su nizsie (kedze nezatazuje uz aj tak pretazene spoje do centra), nez na tych, co byvaju v Karlovej Vsi a pracuju v centre, no aj tak musi mat dvojpasmovu elektricenku, kdezto dochadzajucim do centra staci jednopasmove. Nemas pocit, ze je to postavene na hlavu?
Podla mna je vhodny bud viedensky/prazsky system (uzemie mesta = jedna zona) alebo brniansky (uzemie mesta je sice rozdelene do dvoch zon, no zakladny prestupny listok plati na dve zony a predplatny cestovny listok sa vydava tiez az od dvoch zon vyssie). Bratislavske diferencovanie je hnus.
Presne tak. S BA slizmi sa to vôbec nedá porovnávať. Ale J si zase začína koledovať - napríklad aj takými výrokmi ako "Lamač je pre mňa dedina na 2. pásmo". Asi nezaregistroval Ámosko, že je tam sídlisko, kam boľševici vyhnali ľudí aj z centra.
Nechodí ale majú záujem, preto ich uvádzam ako príklad obce, ktorá by mohla byť v 2. pásme. Podľa mňa je morálnou povinnosťou mesta zabezpečiť všetkým obyvateľom rovné podmienky.
Hej? Aj náklady napr. na prepravu jedného cestujúceho z Eisnerovej (zast. Štefana Králika) na Mokrohájsku sú zásadne vyššie než napríklad náklady na prepravu cestujúceho z Jasovskej na Mokrohájsku?
Nevieš náhodou prečo to v Prahe majú inak a lepšie?
Teda, pani a damy, stale to este nemozem rozdychat. Vcera som mal cas asi 3 hodiny pri cakani na vlak v Kosiciach. Tak som to vyuzil, kupil zopar listkov a isiel sa povozit MHD.
Kedysi, pred 15 rokmi som v KE vstupil do spolku promovanych po ukonceni studia na TU KE. Namiesto toho, aby som ako kazdy poriadny student vymetal diskoteky a bary, mal som ako konicka elektricky. Postupne som sa dostal do stavu, ze som velmi doverne poznal vsetky trate, techniku, ...
Vcera som zazil sok. Tu, v Bratislave, mame oproti KE uplne idealne trate, co sa udrzby trati. V KE to vyzera, ze za tych 15 rokov sa nerobila ziadna udrzba kolaji. Vlnkovitost v kazdej zatacke, hrbole, kriva trat, maximalna rychlost tak 40 km/hod, pri vyssich by asi vozy vyleteli v kazdom obluku ... Takyto stav, ako napr. pri Sportovej hale (teraz sa to vola tusim Stara radnica), pri Krajskom sude, ... vlastne vsade. Myslik, ze kosicania mozu byt radi, ze im elektricky vobec premavaju. Moze mi niekto znaly terajsich pomerov v DPMK vysvetlit, ako bolo mozne dostat elektrickovu dopravu do takehoto stavu ?
Uff, sorry za dlhy prispevok, ale musel som si "vyliat srdce"
V.
Ja som bol X krat "vyhadzovat" babenku na vlak na Hl.stanicu , dokonca som isiel s nou aj do vlaku a tam som sedel az do odchodu vlaku a robilo to kopec ludi a ani raz nik nepytal ziadnu peronku ani listok. Babku zase chodime odprevadzat na Vinohrady a tiez nik nepyta peronku. Napokon som si nevsimol ziadny napis ci upozornenie ze je peronka NUTNA pre vstup na peron stanice ?
No ja viem, čo je v prvom a čo v druhom pásme. Lenže Ty si predčasom rozoberal so si-čkom, či je spravodlivé, že Petržalka je celá v 1.TP a napríklad Dolné hony, ktoré nie sú od centra vzdialené viac ako juh Petržalky sa nachádzajú v 2. TP. Následne, ak si dobre spomínam, ste dospeli k záveru, že všetko, čo je súčasťou mesta, by malo byť rovnocenne v 1. TP. S tým aj súhlasím. A teda, keďže DNV, Jarovce, Rusovce, Čunovo atp. sú súčasťou Bratislavy, mali by byť v 1. TP.
Re #31761 J: Linkové vedenie, ktoré som potom ja nazval "dogmou", navrhol, ak sa nemýlim, tr3mp.
Re #31776 J: Náklady na prepravu jedného cestujúceho z Budatínskej sú zásadne iné ako na prepravu jedného cestujúceho z Mlynarovičovej. Tak čo? Zaplatíš si nabudúce z princípu električenku na 2 pásma, há?
Andy
A ešte som bol pozrieť tú Čiližskú. Výhybky sú v poradí podľa abecedy, na obratisku je teraz miesta viac, autobusy stoja teraz v rade, asi musí byť voľná tá obchádzková stopa pre trolejbusy. Ešte sa niektorí vodiči trolejbusov stavali trochu chaoticky, ale však oni zvyknú. Všimol som si ešte vymených pár svoriek v oblúku pri bývalej konečnej Dudvážska v smere do mesta a vymenený dlhý úsek medeného drátu pri LIDLi v smere do mesta. A minule som ešte videl nové dráty aj pri nadjazde pri BauMax. A dosť zaujímavú vec som videl na Čiližskej, 6623-ka pri cúvaní pípala. To som ešte pri trolejbuse nepočul...
no už stačí, si pripadám, ako keby som písal do dákeho denníčka.