A to trolejové usporiadanie tej konečnej je teraz ako? Tak, ako bolo, len pribudla objazdná stopa? A vymenili aspoň aj tie oblúky z obratiska do nástupišťa?
Dnes som si úspešne kúpil električenku, aj keď tomu predchádzalo porezanie dlane v 3621 pri vystupovaní na Čulenovej. To by však nebol DPB, keby nepripravil nejakú novinku. Nová IČK totiž už platí len obmedzene, to znamená 5 rokov. To som ale blbec, že som stratil tú neobmedzenú. Ešte dalšia vec čo ma dnes naštvala, že keď som si konečne ráno po dlhom čase vytlačil doma cesťáky liniek z mojej zastávky na nástenku a pracne ich tam prišpendlíkoval, o 10 minút ma na zastávke čakalo prekvapenie vo forme vylepených nových CP platných oddnes. Zmeny sú asi kvôli Čiližskej. Naštastie viditeľné zmeny som si nevšimol až na jeden pridaný odchod 201 Amfiteáter po pol dvanástej cez prázdniny. Zrejme nejaký dojazd nejakého pološpičkového poradia umožňujúceho ušetriť celodenné poradie kvôli polhodinovým prestávkam. A kto vie, možno ušetrili aj dve. A mám ešte jedno pozitívum. Pri kupovaní novej IČK som si všimol, že pri strate IČK (podľa nového BIČK) vraj mám platiť ešte 20 Sk len tak navyše. Našťastie som platil iba tých 166 Sk. A ešte jedna vec ktorú nechápem. Prečo sa púzdro na IČK účtuje osobitne, keď aj tak IČK musí byť podľa poriadku v špeciálnom púzdre?
A ešte som bol pozrieť tú Čiližskú. Výhybky sú v poradí podľa abecedy, na obratisku je teraz miesta viac, autobusy stoja teraz v rade, asi musí byť voľná tá obchádzková stopa pre trolejbusy. Ešte sa niektorí vodiči trolejbusov stavali trochu chaoticky, ale však oni zvyknú. Všimol som si ešte vymených pár svoriek v oblúku pri bývalej konečnej Dudvážska v smere do mesta a vymenený dlhý úsek medeného drátu pri LIDLi v smere do mesta. A minule som ešte videl nové dráty aj pri nadjazde pri BauMax. A dosť zaujímavú vec som videl na Čiližskej, 6623-ka pri cúvaní pípala. To som ešte pri trolejbuse nepočul...
no už stačí, si pripadám, ako keby som písal do dákeho denníčka.
Ale obaja su obyvatelia toho isteho mesta, ktore na MHD (ne)prispieva rovnakou mierou. Okrem toho, ked napriklad niekto byva v Karlovej Vsi a pracuje v Dubravke, prepravne nakladny nanho su nizsie (kedze nezatazuje uz aj tak pretazene spoje do centra), nez na tych, co byvaju v Karlovej Vsi a pracuju v centre, no aj tak musi mat dvojpasmovu elektricenku, kdezto dochadzajucim do centra staci jednopasmove. Nemas pocit, ze je to postavene na hlavu?
Podla mna je vhodny bud viedensky/prazsky system (uzemie mesta = jedna zona) alebo brniansky (uzemie mesta je sice rozdelene do dvoch zon, no zakladny prestupny listok plati na dve zony a predplatny cestovny listok sa vydava tiez az od dvoch zon vyssie). Bratislavske diferencovanie je hnus.
Presne tak. S BA slizmi sa to vôbec nedá porovnávať. Ale J si zase začína koledovať - napríklad aj takými výrokmi ako "Lamač je pre mňa dedina na 2. pásmo". Asi nezaregistroval Ámosko, že je tam sídlisko, kam boľševici vyhnali ľudí aj z centra.
Nechodí ale majú záujem, preto ich uvádzam ako príklad obce, ktorá by mohla byť v 2. pásme. Podľa mňa je morálnou povinnosťou mesta zabezpečiť všetkým obyvateľom rovné podmienky.
Hej? Aj náklady napr. na prepravu jedného cestujúceho z Eisnerovej (zast. Štefana Králika) na Mokrohájsku sú zásadne vyššie než napríklad náklady na prepravu cestujúceho z Jasovskej na Mokrohájsku?
Nevieš náhodou prečo to v Prahe majú inak a lepšie?
Teda, pani a damy, stale to este nemozem rozdychat. Vcera som mal cas asi 3 hodiny pri cakani na vlak v Kosiciach. Tak som to vyuzil, kupil zopar listkov a isiel sa povozit MHD.
Kedysi, pred 15 rokmi som v KE vstupil do spolku promovanych po ukonceni studia na TU KE. Namiesto toho, aby som ako kazdy poriadny student vymetal diskoteky a bary, mal som ako konicka elektricky. Postupne som sa dostal do stavu, ze som velmi doverne poznal vsetky trate, techniku, ...
Vcera som zazil sok. Tu, v Bratislave, mame oproti KE uplne idealne trate, co sa udrzby trati. V KE to vyzera, ze za tych 15 rokov sa nerobila ziadna udrzba kolaji. Vlnkovitost v kazdej zatacke, hrbole, kriva trat, maximalna rychlost tak 40 km/hod, pri vyssich by asi vozy vyleteli v kazdom obluku ... Takyto stav, ako napr. pri Sportovej hale (teraz sa to vola tusim Stara radnica), pri Krajskom sude, ... vlastne vsade. Myslik, ze kosicania mozu byt radi, ze im elektricky vobec premavaju. Moze mi niekto znaly terajsich pomerov v DPMK vysvetlit, ako bolo mozne dostat elektrickovu dopravu do takehoto stavu ?
Uff, sorry za dlhy prispevok, ale musel som si "vyliat srdce"
V.
Ja som bol X krat "vyhadzovat" babenku na vlak na Hl.stanicu , dokonca som isiel s nou aj do vlaku a tam som sedel az do odchodu vlaku a robilo to kopec ludi a ani raz nik nepytal ziadnu peronku ani listok. Babku zase chodime odprevadzat na Vinohrady a tiez nik nepyta peronku. Napokon som si nevsimol ziadny napis ci upozornenie ze je peronka NUTNA pre vstup na peron stanice ?
No ja viem, čo je v prvom a čo v druhom pásme. Lenže Ty si predčasom rozoberal so si-čkom, či je spravodlivé, že Petržalka je celá v 1.TP a napríklad Dolné hony, ktoré nie sú od centra vzdialené viac ako juh Petržalky sa nachádzajú v 2. TP. Následne, ak si dobre spomínam, ste dospeli k záveru, že všetko, čo je súčasťou mesta, by malo byť rovnocenne v 1. TP. S tým aj súhlasím. A teda, keďže DNV, Jarovce, Rusovce, Čunovo atp. sú súčasťou Bratislavy, mali by byť v 1. TP.
Re #31761 J: Linkové vedenie, ktoré som potom ja nazval "dogmou", navrhol, ak sa nemýlim, tr3mp.
Re #31776 J: Náklady na prepravu jedného cestujúceho z Budatínskej sú zásadne iné ako na prepravu jedného cestujúceho z Mlynarovičovej. Tak čo? Zaplatíš si nabudúce z princípu električenku na 2 pásma, há?
Tebou menované sú všetko mestské časti - Vajnory (Bratislava III), Devínska Nová Ves, Lamač, Záhorská Bystrica (Bratislava IV) a Čunovo, Jarovce, Rusovce (Bratislava V). Samostatné obce sú iba Čierna Voda a Chorvátsky Grob. Mimo územie Bratislavy teda premáva iba jediná linka - 53.
Hlavné, že ste boli dvaja, by ste mohli sa vyhovoriť na to pomáhanie...
Včera som šiel v jednom EC v Rakúsku a začal som rozmýšľať o WC. Tak pozerám, že či je obsadené, vo vozni boli vedľa seba dve kontrolky. Svietila len jedna, takže som nevedel, či mám ísť alebo nemám. Tak som chvíľu počkal, a nakoniec keď tam niekto predomnou šiel, som zistil, že jedna kontrolka je zelená a druhá červená. No tak som potom teda išiel. Sranda však bola, keď som vyšiel. Normálne som zavrel dvere, sadol som si na miesto a po chvíli začali všeljak tie dve kontrolky blikať. Asi na dverách nedoliehal dáky kontakt. Dúfam, že si tam niekto nemyslel, že je to indikácia zabudnutého spláchnutia.
Lenže prečo ja za hodinu denne po celom prvom pásme zaplatím menej ako ten kto ide dva krát denne z Ríbezľovej na Priekopnícku ak náklady na mňa sú 10x vyššie?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Andy
A ešte som bol pozrieť tú Čiližskú. Výhybky sú v poradí podľa abecedy, na obratisku je teraz miesta viac, autobusy stoja teraz v rade, asi musí byť voľná tá obchádzková stopa pre trolejbusy. Ešte sa niektorí vodiči trolejbusov stavali trochu chaoticky, ale však oni zvyknú. Všimol som si ešte vymených pár svoriek v oblúku pri bývalej konečnej Dudvážska v smere do mesta a vymenený dlhý úsek medeného drátu pri LIDLi v smere do mesta. A minule som ešte videl nové dráty aj pri nadjazde pri BauMax. A dosť zaujímavú vec som videl na Čiližskej, 6623-ka pri cúvaní pípala. To som ešte pri trolejbuse nepočul...
no už stačí, si pripadám, ako keby som písal do dákeho denníčka.