nadalej si myslim, ze je to bananova investicia. Aspon teda to, ze nizkokvalifikovanych zamestnancov bude podstatne viac, ako odbornikov. Ale vychod potrebuje COKOLVEK, akukolvek pracovnu prilezitost, aj bananovu. Kto pozna situaciu vo vlakoch Praha-Kosice, ten vie, aki ludia z vychodu odchadzaju a za akou pracou. Montaze a stavby v Prahe, automobilka v Boleslavi, sestricky do ceskych nemocnic, nocni straznici v Prahe, ano, aj profesionalni vodici autobusov. Na vychode zije tiez dost ludi s nizkym vzdelanim, ale chutou pracovat. Lenze migracia obyvatelstva nebude fungovat vzdy tak, ako dnes, kedy jeden clen rodiny pracujuci v CR alebo Nemecku zivi zbytok. Casom to bude tak, ze sa tam prestahuju cele rodiny. Ze to nie je pre Slovensko idealne, je snad jasne...
Predlzenie dialnice D1 od Budimira po Milhost st.hr. by sa malo zacat realizovat co najskor. Dokonca by sa tym jednym vrzom vyriesil i obchvat Kosic a samotna stavba by nebola taka narocna, kedze by viedla v celej trase po rovine (udolie Torysy). Zaujem na predlzeni v useku Hidasnemeti st.hr. - Miskolc by mala mat aj madarska vlada, pretoze vychodne casti Madarska su na tom podobne, ako vychod Slovenska. Zas na druhej strane - ked sa dnes postavis na hranicny priechod Milhost-Hidasnemeti, zistis, ze pre ten objem dopravy, ktory tam je, bohate postacuje ta dvojprudova cesta...
nestaci. Dvere su uzsie o nejakych 16 cm. Kabinu vodica si vodici presovskych Citybusov velmi pochvaluju, mozno mate nejakych inych vodicov. Odporne kino vzadu skryva vykonny dieselmotor, s ktorym sa da aj slusne jazdit, na rozdiel od 21 TrACI. Takze dalej.
Zaujímavé. Ja som sa rozprával s vodičom 21Tr a akurát hovoril, že 24Tr nemá dobrý priestor na odkladanie vecí, ale inak to nejako nekomentoval. Nadávky žiadne. A ešte ako rozdiel hovoril, že to má baterkový pomocný pohon, čo už ale je minulosťou. Inak mu to bolo jedno.
No, tiež to nevidím až tak ružovo. teda tých 7% VŠ vzdelaných, že zamestnajú to by som aj bral, ale že zo SR bude konštruktérske, respektíve vývojové centrum automobilového priemyslu na svete, to by som videl skôr pesimisticky. Ale bodaj by.
Vidíš, nedávno to bola banánová investícia, teraz by na východ bodla. Vláda predsa rozhodla, že stimuly bude dávať len investorom do NR, BB, KE a PO. Možno sa podarí priťiahnuť niekoho veľkého ešte. Veď keď KIa mohli dať prísľub, že napoja ZA na dialnicu, tak to isté by sa dalo, že napoja KE na Maďarskú diaľnicu. Investorovi môže byť jedno, kade pôjde.
A čo sa výberu lokality investície týka, nerozhoduje o tom vláda. KIA dostala na výber niekoľko lokalít, vybrala si ZA. Zostáva len dúfať, že aj na východe sa ľady pohnú. Nič viac by som si neželal viac. Totižto bohatší východ=bohatšia Bratislava a keď bude východ na tom dobre, tak možno aj východniarska nevraživosť voči Bratislave sa dá na ústup.
Re #31401 Papyr: Taký voz určite nie, len bohužial odmietajú to čo máme a tak sadajú do svojich 5 miestnych tátošov. Skutočne nie je dôvod odmietať 24Tr. Treba ho porovnať s trolinom a víťaza kúpiť.
Zajtra idem do Viedne a čo ma veľmi prekvapilo je, že cesta autobusom do Viedne stojí vlakom menej ako busom. A u busu aj keď si uplatním zľavu. Vlak stojí 315, bus 410 a so zľavou 350. ? ? ? Takže všetci ideme vlakom
Tak napriklad iba interier nie je zdaleka na urovni 21 Tr, vzadu je odporne "kino". Dvere su oproti 21 Tr tiez uzsie. Kabina vodica je asi to najhorsie co si viem predstavit. Vypraval som sa s vodicmi nasej 21 Tr, oni si vyskusali aj 24ku a nesetrili pritom nadavkami. Staci? ?
Objasni mi prosim presne, co ti vadi na 24 Tr. Nechcem pocut vseobecne kydy, ze je to fuj lebo je to Karosa, ale PRESNE postrehy, ktore by potvrdzovali, ze to nie je dobre vozidlo. Vykon na elektricky pohon to ma dvakrat vacsi ako 14 Tr. Na diesel to jazdi tiez velmi zivo. Je to nizkopodlazne a vcelku moderne. Ja viem, ze karoseria Citybusu je koncepcne desat rokov v minulosti, ale vsetky bratislavske vozy su koncepce minimalne 30, ale aj 40-50 rokov stare. Co ti teda vadi na 24 Tr?
Svojim postojom mi pripominas zobraka, ktory odmieta od ludi brat prispevky mensie ako 500-korunacky... Uvedomte si, v akej mizerii (ked nechcem rovno napisat v p..i) ste! Myslim, ze Bratislavcania v sucasnej situacii nemaju ani najmensie pravo odmietat takyto voz.
Takych clankov mozem napisat, kolko chcem. Uvidime casom, ci na nom bolo nieco pravdy.
Ale najviac ma dojal Rusko...
"Rozvoj automobilového priemyslu na Slovensku však podľa prezidenta ZAP SR bude musieť okrem cielených zmien vo vzdelávaní podporiť aj zvýšená mobilita obyvateľstva. Prispieť k tomu má výstavba nájomných bytov v okolí miest Bratislava, Trnava a Žilina a urýchlené dobudovanie kritických úsekov chýbajúcej diaľničnej siete. Z niektorých hladových dolín pritom podľa Ruska budú musieť ľudia odísť za prácou do iných miest."
Ako keby to bol taky velky problem, lokalizovat nove zavody blizsie k hladovym dolinam... Preco nemoze byt automobilka na pol cesty medzi Presovom a Kosicami? Preco nutne len v okoli Bratislavy, Trnavy a Ziliny? Kto ma zaujem na tom, aby sa jedna cast Slovenska vyludnila a byty, ktorych tam uz dnes stoji pozehnane (a su velmi lacne) zostali prazdne a chatrajuce, pricom druha cast by zazila boom bytov a obyvatelstva? Preco? Co sme komu spravili?
Re #31385 Johny: By som rád videl ako by 5 liniek v Karlovke malo 4minútoví interval. Tie kolóny na Lafranconi a Molecovej by som rád videl. Treba si pozrieť prepravnú kapacitu, nie intervali. Interval je problém veľkého počtu liniek. Trebalo by ich zracionalizovať, ale to už sa tu preberalo. Aj ke%d kapacita v čase 7.00 až 8.00 by mohla byť väčšia.
Vladimír