Ten vláčik bude mať linkové označenie 55 a tarifné vybavenie DPB a.s., takže sa budeme môcť tešiť a prevážať na trati Trnavské mýto-Východné od 30.9.2001!!!
Zdravim vsetkych fandov dopravy (mestskej, alebo aj primestskej)!
-----------
Dnes som zistoval nieco o vlaciku, ktory ma pluzit kolaje na Filialku. Z okna som zbadal ze robia trat, nuz idem sa pozriet. Zistil som, ze ma premavat od 30. septembra 2001. Pofotil som prace na trati. Potom som sa odviezol s tratovymi pracovnikmi na zastavku Slovany, kde som odfotil rekonstrukciu priecestia. Vyzera to fakt super, a dufam ze ten vlak bude rentabilny (alebo aspon menej stratovy ako autobus). Ci bude mat oznacovace alebo to bude BID-ka sa mi zistit na 100 percent nepodarilo. Ale tusim ze to bude normalne, ako tramvaj.
A najlepsie by bolo, keby aj nejake "lokalne" vlaky premavali na filialku, lebo to je podla mna (a keby len podla mna) lepsie ako Hlavna Stanica. Tak napriklad primestske alebo aj dajake osobaciky z Trnavy, etc... No nepredbiehajme, uvidime ako sa situacia bude vyvyjat.
Inac, Beus, informacie sa mi dostavali tak ako k tebe: po kuskoch
--------
Dalej,
dnes, t.j. 10.09.2001 o 5:20 som nastupil na Racku do Karosy B732 ev. c. 1611, zmluvna doprava do VW.
Vieme, ze tam behaju 1610 a 1611 (okrem inych busov). Co ma velmi prekvapilo bolo to, ze napriek vonkajsiemu vzhladu Karosy zodpovedajucemu pomenovaniu "srot", bola jazda uplne ina. Neviem, mam taky pocit, ze 1611 ma cestny diferak. To som usudil ked som pocul zvuk motora (jeho otacky som si tipol) a pozrel na ubiehajucu krajinku okolo busu. Samozrejme ze aj rozbeh bol na "Karosacke" pomery perfektny. Jedine, co prekazalo v komfortnej jazde bolo, ze na poslednom kvalte prevodovka vydavala skriekave zvuky. Voz dokonca kuril (aj ked nie extra ucinne, ale predsa - kuril) a vodic s nim evidentne vedel jazdit. Pouzival aj motorovu brzdu, ktora pri tomto voze aj brzdila a neplytvala iba naftu. Pritom vydavala taky pekny zvuk. Proste si myslim, ze 1611, napriek jeho vonkajsiemu vzhladu, je vcelku dobry voz (naozaj treba uznat, lebo takych Karos B732 uz vela nieje). Ma urcite aj nejake chybicky, ale skuste si ho porovnat tak napriklad s 1121, co je maximalny vrak.
Hosi k tomu S-bahnu Vajnory - Filialka, asi takto: Jazdit sa ma len z vychodneho, lebo usek Vajnory - vychodne neumoznuje dostatocnu priepustnost pre zamyslanu frekvenciu pri sucasnom zabezpeceni jazd vlakov v tomto obvode stanice. Jazda motorov by znacne rusila posun na vychodnom. To co ste tam teraz videli neboli nejake skusobne jazdy, ale bezne sluzobne osobne vlaky, ktore uz desiatky rokov jazdia medi Hlavnou stanicou, Racou a Vajnorami.
Tak teda vy budete mat aj linku 55 ZSR radu 810!Viete co?Byt vami tesil by som sa na to ako tam daju BUSE transparenty (alebo nejake ine) a tie vase oznacovace cest.listkov (cl.).Inac 810 je klasika SR.Zhruba 700 ks.zostrojenich slape to 80km/h skratka super!(mozno tam bude aj WC (hajzel/toalajtó) co ste urcite v mhd este nevideli co?)(inac tak to bolo aj v jednom SCI-FI clanku a t mohli ste sa napit aj brzdovej kvapaliny)... no a so zalozakmi Intercity(HA!HA!) tak to teda bude uroven.
A ked sme uz pri plynofikacii busov a chytil som zrovna prispevok c.3025, tak aj k tomu pridam cosi: Vraj bola videna 2206-ka stojaca v areali SPP.. zeby ju chceli plynofikovat? A potom premiestnit na 3. kolonu? ;-)))))
S tym vlacikom do Vajnor: Uz ani neviem, odkial to vsetko viem, myslimze postupne po kuskoch som sa dozvedal fragmenty, z ktorych vyliezlo nieco taketo:
Vzhladom na rekonstrukciu nadjazdu zo Seneckej cesty do Vajnor (jeho napojenie na uz vybudovany nadjazd nad Sen.c.) a s tym spojenu nutnu vyluku liniek 53, 56 a 65 sa DPB dohodol so ZSR o tom, ze sa zacne znovu vyuzivat trat zo stanice Bratislava-Filialka na Predmestie a budu tade chodit vlaky do Vajnor.
Prakticka realizacia: ZSR zrekonstruuje komplet tratovy zvrsok (nie vsetky kolaje) od Predmestia az po Trnavske myto - to uz maju takmer hotove, dnes rano som videl ako podbijali rekonstruovane priecestie na Riazansku, inac je vymeneny zvrsok uz vsade a chyba im len usek za garazami medzi Riazanskou a Jarosovou a peron pri tom useku. Po takto zrekonstruovanej trati budu premavat vlaky so 4-5 zastavkami (je viacero verzii) z Trnavskeho Myta na ZST Vajnory (ak sa nepletiem).
Vlaky budu tvorene najpravdepodobnejsie voznami radu 810 (cize SM-11 na kolajniciach - motor Skoda ML634, automatika Praga 2M70, 1 hnacia naprava s reverzibilnym prevodom, konstrukcna rychlost 80km/h, neoficialna vyssia) (mozno s vlecnakmi 010/011), comu nasvedcuje to, ze uz jedna 810-tka bola videna ako s par ludmi prisla z mesta na ZST Vajnory, chvilu tam pobudla a potom plnym plynom zdrhla nazad - zrejme robili skusobne jazdy.
Pre interval vlakov je tiez viacero verzii, uvazovalo sa vraj s intervalmi od 20 do 30 minut. Zda sa, ze do chudiniek 810-tok namontuju cvikace R&G Mielec a ak budu mat linkove oznacenie, tak pravdepodobne 53.
Takze sa mame na co tesit, teda aspon ja sa uz tesim. A tentoraz bez ironie A chvalim, najma za tu rekonstrukciu zvrsku
#2954 Deko: Ja som to s tym chatom myslel takto: Na nejakiom servri (takych poznam plno) sa vytvori konto, z ktoreho sa to bude posielat a kde budu ludia tie smsky mailovat... lebo colorov system je nevyhodmny v tom, ze ho mozu pouzivat len eurotelaci... A tych je tak 40%.. Na globteli je taka vec tiez, ale zase to mozu pouzivat len globtelaci.. Takze cez mail by to mohli pouzivat vsetci a s tou vyhodou, ze za prijatie by nic neplatili! Kamarat nieco take robi, takze sa ho spytam, ci by to nespravil. Cez jeho system by to ist mohlo.
uz viem, odkial sa o vlaciku 5 vie, ale chcel by som nieco doplnit:
pokial viem, nema ist o BID, ale o MHD, rozumej: vo vlaciku by mali byt namontovane oznacovace cest. listkov, ako aj tabule typicke pre MHD (tie klasicke zlte s ciernou polacou, ale mozno aj BUSE transaparenty). Este by ma ale zaujimalo, ako to chce vyriesit, lebo TSR ma oznacenie vylucne z boku, a klasicke zlte tabule byvaju umiestnene aj na predom a zadnom cele, asi ich kydnu do okna, alebo niekde inde, alebo vobec, ved ked to bude iba jedna jedina linka, tak je to jase, ze co doslo
Doktor
Za pochopenie dakujem!
Doktor
(odd.patologie,Fakultna nemocnica,Košice).