Vieš, keby každý voz pri príchode zo služby zospodu vystriekali s wapkou (a nielen zo spodu), tak žiadne bahno na nich padať nebude. A wapka má spotrebu vody asi 300l za hodinu, čiže približne 16korún. A jej cena je približne 4000 korún. Neviem či ich majú, ale ak má DPB na hlásiče, ktoré nefungujú, musí mať aj na wapku. A dokonca by tie vozy nemuseli chodiť cez kefy, bo každodenné prepláchnutie cez wapku, takéto veci eliminuje. To by však niekto musel rozmýšľať a nie chcieť len ďaľšiu hračku za zopár miliónov a aj ak sa vozy umývať nebudú. Ja som s wapkou robil, umýval som traktor, ktorý sa týždeň pohyboval po vinohrade, bol od postreku, blata, prachu ale aj na niektorých miestach od nafty a keď som po 30min vypol wapku, tak bol ako nový. Všetko zišlo a nejaké drhnutie plechov nebolo treba. Boli čisté ako nanovo nastriekané.
Takéto ma nepresvedčí, lebo možno množstvo z "tvojich" dielenských dokážu i pri neľahkých podmienkach často zázraky... ale ja vidím vozidlový park a ten hovorí za všetko. Keď už nechceme spomínať Ik280 a iné stariny, ktoré je ťažko udržať v normálnom stave, aj keď v iných mestách to ide, ale spomeňme bratislavské Ikarusy 400, hlavne tie Petržalské. Veď už zase stojí 4809 a 4827 sa ani nepohla.
Re #29927 BM: Aspoň že niečo. A bude aj nápis DPB a.s.?
Re #29937 Martin Fundárek: Neviem či budú aj vymienať štrkové lôžko, ale čo robili teraz ten kúsok na Štúrovej tak sa nijak neflákali. Veď to treba robiť predcízne, zameriavať,... Lepšie pomaly a kvalitne ako za dva dni a nahovno. Okrem iného podľa nejakých stavebných definícií, mal by si rátať s 20% časom navyše, ako myslíš, že ti to bude trvať. To kvôli nepredvídaným situáciám. Myslím si, že to stihnú oveľa skôr ako je napísané.
Re #29938 Andy: Mám pocit, že rekonštrukcia povrchov Jesenského ulice sa bude riešiť až v roku 2005. Nie sú prachy, ale ak ťa poteším, celá ulica by mala dostať historizujúci nádych, tak ako Mostová.
Dostala sa mi do rúk jedna knižka, ktorá sa volá Bratislava pred sto rokmi a dnes. Sú tam články s Pressburger Zeitung, ktoré sa týkajú aj MHD v Prešporku a tak som si dovolil niektoré prepísať. To pre tých, ktorý sa k tej knižke nedostanú.
7.9.1900 Pretrhlo sa vedenie
dnes predpoludním sa na Barossovej ulici (Štúrova) pred Maderovým železiarstvom pretrhlo vedenie električkovej trate, pričom sa z vozňa začalo iskriť. Hneď sa zhŕkli zvedavci a rozšírili sa výmysli, vraj vedenie spadlo na jednu ženu a zabilo ju. Skutočnosť je taká, že sa nikomu nič nestalo, len cestujúci museli prestúpiť.
3.11.1900 Nepozorný električkár
Predvčerom večer o 20.30 hodine sa stala na konečnej zastávke električky na krížnej nehoda, ktorá mohla mať ešte horšie následky, než v skutočnosti mala. Motorový vozeň č. 102, ktorý viedol Štefan Hutár, v plnej rýchlosti narazil do valu zeminy na konci trate. Vo vozni cestovala Katarína Schwegerová, a po náraze ju zranili na tvári črepiny rozbitého okna. Vozidlo malo zdemolovanú prednú časť. Vodič sa vyhováral na brzdy, ktoré vraj boli v zlom stave, oveľa pravdepodobnejšie však je, že napriek predpisom nevypol prívod prúdu. Ináč by vozeň nešiel tak prudko, že prerazil val a zohol stĺp elektrického vedenia. Prípad vyšetruje polícia.
9.11.1900 Bude lektrička do Viedne?
Z Viedne prichádza správa, že ministerského predsedu von Koerbera navštívila delegácia poslancov, starostov obcí a miest a ďalších osôb, ktoré podporujú vybudovanie elektrickej trate Viedeň - Prešporok. Význam tohto spojenia je dôležitý pro obe mestá, ale aj obce na trati. Preto je potešiteľné, že delegáciu privítali vo Viedni s pochopením.
28.11.1900 Bezohľadný zažíhač
Množia sa sťažnosti, že muž, ktorý zapaľuje v čakárňach mestkej električkovej dopravy elektrické osvetlenie, bezohľadne špiní lavice. Aby na lampu dočiahol, vystúpi na lavicu. Žial má sústavne zablatené topánky, takže čakajúci občania si potom nemôžu sadnúť. Bolo by vhodné, aby tento zamestnannec mal na zažíhanie tyč, akú používajú tí, čo zažíhajú plynové pouličné osvetlenie.
Vcera som isiel 21nickou v poobednej spicke do DNV. Zarucene tam tych 8 osob na meter stvorcovy bolo, miestami aj viac. Kolko maju schodiky v Ikaruse 280 m^2? Povedzme ze jeden a pol. A tych 10 ludi sa tam fakt tlacilo. Ja som bol tiez natlaceny chrbtom k druhemu chrbu, zlava tiez a sprava detto. A ked som pozrel na zem, tak hustota noh jasne davala najavo, ze na jedom metri stcorcovom stalo minimalne 8 parov noh. Je to mozne. V Bratislave, inde by sa za to prevadzkovatel hanbil, ale u nas nie je cestujuci zakaznik, je to substrat. ?
No minimalne nech konecne zadlazdia tu trat, lebo na bicykli to tam je o zivot... Horsie nez predtym, vtedy tie panely boli rozbite rovnomerne Teraz chybaju nerovnomerne.
Čo do kelu budú na tých 50 metroch trate na Jesenského robiť 25 DNÍ? To ju chcú pozlátiť? Kua, keby na to nabehla partia poriadnych robošov v pondelok, tak v piatok už nemajú do čoho pichnúť.
Ad Re #29857 Mike: No autobusové spojenie Hodžovo námestie-Dúbravka cez Patrónku by zaniknúť nemalo, už kvôli tomu, že obsluhuje úplne iné prepravné vzťahy ale vzhľadom na to, že od Hodžovho námestia až po Patrónku máme drôty, tak by som nechal len dve možnosti - buď trolejbusom na Patrónku a odtiaľ autobus, alebo zadrôtovať jednak Pražskú, jednak úsek Patrónka - Dúbravka a jazdiť to celé v T-buse. Tým pádom môžeme skrátiť pár bus liniek a nahradiť trombelusmi. Len bude treba ďalšie klobásy tykadlové...
fobust
Vsak prave preto sa autobusakom hovori "masnaci".