Toto svojim sposobom ma opodstatnenie, lebo danu linku vyuzivaju okrem pracovnikov aj pacienti danych zariadeni prichadzajuci z regionov (tj nielen Dubravka, Lamac a DNV), a uz vidis taku 70-rocnu babku, ako Ti ide cez ten vonavy podchod na Patronke...
Tym nechcem obhajovat dany stav -- ten kusok trate od Vojenskej nemocnice cez Patronku na Kramare mal uz davno stat. Skoda, ze sa to nepodarilo pretlacit v suvislosti s TESCOm.
A keby ta trat stala -- je vobec trolejbusova linka v podobe dnesnej 49 potrebna? Jeden solo trolejbus by vo vypraveni nechybal viac nez jeden SOR alebo jedna kratka Karosa? Ved keby bol na Patronke prestup na 212 smerom na Kramare, ti, ktori idu len na Kramare (a tych je vacsina) by specialnu linku nepotrebovali, a to malo, co chodi z Patronky 49 az k NOU by mohlo prestupit na 209 na Magurskej -- tam to nie je zdaleka take "fyzicky narocne" ako na Patronke.
samozrejme, že by to šlo. Ale niektorí ľudia z DPB, ktorí by to mohli zmeniť, keby chceli, tvrdia, že prestup z Lamača a Dúbravky (linky 21, 34, 83, 30, 37, 92...)na linku č. 49 musí byť na hrane!!! ?
Achhhh... To je typicke DPB. Pritom by kludne stacilo spravit linku 49 ako trolejbus tak, ze by na Vojenskej nemocnici necakala a iba by sa tam otocila a s vlkmi by isla naspat po tej malej cesticke, ako 212. Jednoduche a prakticke
Ach so ist das... takze, ked tomu spravne rozumiem, 49 musi byt autobus, pretoze usek Vojenska nemocnica-Patronka nie je v tomto smere zatrolejovany a inak sa tam dostat neda (linky 22 a 43 to obchadzaju). Takze riesenim nie je ani trolejbusovy polookruh NOU - Kramare - Patronka - VN - Kramare - NOU.
To DPB fakt nema tych 10-15 milionov Sk na zatrolejovanie tohto useku?
Ad cislovanie duobusov: to, ako si duobusovu linku ocisluje DPB, je vcelku nepodstatne, aj ked od nich sa da ocakavat aj zhovadilost typu "linka 601". Ale... ako by sa k nim spraval Drahovy urad? Povazoval by sa duobus (trolejbus s plnohodnotnym dieselom) za drazne alebo cestne vozidlo? Teda, stacilo by mu evidencne cislo DPB, alebo by potreboval riadnu SPZ?
pripajam sa k navrhu. aj nazov by som vedel: pamätny den rovnania vlniteho plechu na k2 a vlnenia hladkeho cela na k2s po predoslom macani k2 do cokoladovych gulocok... ani to nie je zlozite, vsak nie??? alebo hej?
Vo front office som sice nebol, ale podla clanku http://www.ba-noviny.sk/noviny.php?Id=2&readId=407 to skutocne vyzera tak, ze Muzem dopravy ma padnut planovanej vystavbe (ak ju schvalia) za obet, konkretne na to asi nepriamo poukazuje veta "Zmiznúť má (...) budovy ŽSR na Pražskej ulici a iné objekty."
V tom clanku je zaujimave este "zmeniť sa má aj trasa trolejbusov, ktoré by mali jazdiť po Žabotovej ulici." Ak to nechapem mylne, vyplyva z toho, ze planovana konecna trolejbusov bude v komplexe umiestnena inde ako planovana konecna autobusov.
No najviac vody bolo pri tej poslednej, ale kedysi stačilo menej vody aby bola až na SNPčku. Zle som sa vyjadril. Ja som len chcel reagovať na to, že voda bola kedysi aj vyššie nie, že by sa nedal postaviť tunel - podjazd. To sa treba vodohospodárov spýtať. Moja chyba, zle som to napísal.
Ale keď už stavať podjazd tak pre autá. Ale s tým by sa malo počkať až sa dostavajú dialničné úseky a most K. a uzavrie S. most, ako bude táto križovatka využívaná. A ak by sa ešte aj Štúrová stopla, tak by stačila klasická, !!!dobre fungujúca!!!, preferencia na svetlách.
Práve povrchné vedenie by bolo v prípade povodní lepšie, bo eliny môžu jazdiť až kým nie je na kolajách 10 cm vody. To si v tunely dovoliť nemožeš a uzavieť ho musíš, keď sa k nemu voda priblíži nebezpečne blízko, bo keď začne tiecť dnu, hneď je plný. O tom sa bohužil presvedčili aj v Prahe pri poslednej 500-ročnej vode.
Re #29579 S499.1023: No veď ja som tam napísal, že som to o tých 50,- minciach iba počul. Ale nápad je to dobrý tie 50,- mince.
Re #29578 bigmac: Ale na Mostovej predsa majú eliny povolených 30km/hod a to je tiež pešia zóna. V kaťdom prípade si myslím, že pešia zóna by tam bola ideálna. realita je teraz taká, že keď sú kolóny aút a nejaké zle zastaví, tak elina nemôže prejsť a čaká až kým sa to celé nepohne. Keby tam bola pešia zóna, tak vodič za cengá a chodec uskočí. Veď je to vlastne vidieť na Obchodnej kde eliny jazdia v pohode 40km/hod, aj keď by mali 20km/hod.
Okrem iného neplatí niečo také, že 20km/hod, pokiaľ neurčí značka inak. Veď aj v meste máme miesta kde sa jazdí 80 či 100km/hod. Keby skutočne bola trať oddelené stĺipkmi s reťazami, tak by sa aj výnimka na 40km/hod dala vybaviť.
Re #29585 Color: Historicky najvyššie bola voda niekde na Rybnej bráne, Panskej ulici. Mala by tam byť značka. A to je vyššie ako Kačacia fontána. To však Dunaj nebol regulovaný a nemali sme Vodná dielo, ktoré ževraj dokáže dosť pomôcť. Aj keď iredentisti tvrdia, že vôbec.
galiyosha
Tym nechcem obhajovat dany stav -- ten kusok trate od Vojenskej nemocnice cez Patronku na Kramare mal uz davno stat. Skoda, ze sa to nepodarilo pretlacit v suvislosti s TESCOm.
A keby ta trat stala -- je vobec trolejbusova linka v podobe dnesnej 49 potrebna? Jeden solo trolejbus by vo vypraveni nechybal viac nez jeden SOR alebo jedna kratka Karosa? Ved keby bol na Patronke prestup na 212 smerom na Kramare, ti, ktori idu len na Kramare (a tych je vacsina) by specialnu linku nepotrebovali, a to malo, co chodi z Patronky 49 az k NOU by mohlo prestupit na 209 na Magurskej -- tam to nie je zdaleka take "fyzicky narocne" ako na Patronke.