Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Juro #27376:
Ľubo R. je béčko s tou svojou pozemnou lanovkou. My sme mali svojho času na ZŠ (ejha, to je ale dávno 🙂 ) písať sloh o Bratislave v 21. storočí v určitej oblasti, ja som si vybral dopravu. Okrem iných zvrhlostí som vymyslel aj lanovku na hrad, nie však pozemnú, ale vysutú. Prepojenie bolo z Incheby na hrad. To už by skôr bola atrakcia pre turistov, nie nejaká zápalková krabička premávajúca po kopci (asi kópia budapeštianskej "sikló").
Reply on: Juro #27381:
Nuž, tak nejako...
Reply on: S499.1023 #27377:
KEby to jazdilo v intervale 30 minút v čase 5.00 - 24.00 tak by to bolo super, ale nie v 15min inetrvale medzi 6.00-8.00 a potom nič. Toto ale ZSSK, BRKS, ŽSR a im podobné pochopia veľmi ťažko.
Reply on: S499.1023 #27377:
Oukej, len aby tie výhody pochopili aj cestujúci...
Reply on: Juro #27375:
No tak potom hej, keby bolo TRESCO z. a Klamáre z., tak potom hej.
I.
Reply on: Vladimír #27374:
Pozri, Vladimír, keď už raz nejaký momot nechal postaviť DNV tam kde je, tak sa s tým nedá nič robiť. Tým pádom je DNV voči BA asi v takej polohe ako voči Prahe nejaký Český Brod - nocľaháreň a zásobáreň pracovných síl. A odtiaľ to v 1,2 miliónovej Prahe jazdí po 30 minútach a možno raz bude po 15. Železnica má iné výhody a nie 12 min. interval - železnica musí konkurovať výrazne kratšou jazdnou dobou.
I.
Reply on: S499.1023 #27370:
No ešte si zabudol na lanovku, možno by bol Ľ.Roman rád, keď sa nerealizovala ta jeho na hrad. ?
Reply on: S499.1023 #27370:
Zrušil by som ju, len ak by sa realizovla zastávka pri Tescu, je o vzdialenosť nejakých max. 300m, čo by bolo dosť nahusto. Železnú by som rozdelil na dve zastávky :
-pri Tescu (napr. Bratislava-Polinaky z)
-pri podjazde na Kramáre (napr. Bratislava-Kramáre z)

Re #27373 tr3mp: tak-tak
Reply on: Papyr #27364:
Nuž, myšlienka na to, že Ty v stotisícovom Prešove zo sídliska na okraji mesta o počte obyvateľov cca 30 000 máš v špičke do centra 16 spojov za hodinu a naproti tomu myšlienka na to, že v polmiliónovej Bratislave z okrajovej mestskej časti o počte obyvateľov cca 15 000 + zamestnanci Volkswagen Bratislava má mať v špičke do centra 4 spoje za hodinu vo mne budí odpor.
Ak je železnica voľná, som za jej využitie na účely vnútromestskej dopravy, ale chcelo by to aspoň 12 minútový interval, ak nie rovno 10 minútový, nie z dôvodu kapacity, ale z dôvodu atraktívnosti intervale. Lebo ver mi, že ja by som v žiadnom meste nad 100 000 obyvateľov nikdy viac ako štvrť hodiny na spoj nečakal.

Čo sa týka zážitku, ktorý práve v tejto chvíli prekonávaš (alebo si už prekonal), držím Ti palce, nech to šťastne prežiješ.
Reply on: Juro #27367:
Tá zastávka pri Tesco Lamač by mala aj tú výhodu, že by bola blízko spojnice Harmincova - Rázsochy -> dobrý prestup na príslušnú časť Dúbravky a Lamača (tým pádom by sa zmenšil význam Patrónky a železničná zastávka v jej blízkosti). Pri Patrónke by bola podľa mňa dobrá zastávka na železničnom nadjazde ponad cestu na Kramáre - prestup iba pár metrov na trolejbusy.
Reply on: S499.1023 #27368:

Z Karlovky a Dubravky by som rychlodrahu spravit tak ci tak, porust (zlucit) zopar zastavok, ved niekde je mezdistanicna vzdialenost naozaj mala (moj odhad menej ako 300 metorv). Zrust par priecesti, svetelne riadene krizovatky zabezpecit preferneciou, skvalitnit trat aby sa po nej dalo jazdit aj 60 km/h na vsetkych usekoch (nie ako teraz tie obmedzenia, rozne 40-ky a pod). Inac v pripade zeleznice do DNV by nebolo odveci urobit z tej vlecky odbocku do sidliska (jedkololajnu) a tam potiahnut po Novovesku, kde by bola "hlavova zel. st.". (utopia, co?). Co by tam jazdilo? Nejake diesle, z vlecky do Technickeho skla by sa to napojilo na trat do Lamaca, tam by to stalo tiez, na zeleznej detto. Z HLST na ZSTNM. Ale je to blbost, to uznavam.
Papyr: Už to asi máš za sebou, tak, si to dúfam prežil. 🙂 Ono je to síce veľmi nepríjemné, ale aspoň nebolestivé.
Reply on: Juro #27367:
Prečo chceš rušiť Železnú? To je vynikajúca zastávka, len potrebuje propagáciu, podľa mňa väčšina ľudí ani nevie, že tá zastávka existuje. K DNV - k tej zastávke na moste by sa ľudia dostávali:
1) Po schodoch.
2) Po šikmých rampách.
3) Eskalátormi alebo movátormi (pohyblivý chodník).
4) Výťahmi.
Čím teda myslím tie 4 možnosti súčasne, nie jednu z nich:-).
I.
Reply on: fobust #27366:
Celým názvom sa to volá gastrofibroskopia a je to zavedenie približne meter desať cm dlhej sondy priemeru približne 12-13mm do žalúdka cez ústa. Sonda má na konci mikrokameru a MUDr. na obrazovke vidí podrobne všetko, čo rontgen neukáže.

?
Reply on: fobust #27365:
Koľko by bola jazdná doba PRIOR-K-mart-TESCO Steinplatz - Devínska? Bolo by to atraktívne v porovnaní s 21?
To by sa z el. na karloveskej radiále musela spraviť rýchlodráha a k tomu paralelne viesť zvážací trolejbus.
Nič, v tomto prípade žiadny mačkopes, normálny vlak.
Reply on: emo #27355:
Ono ta BRKS nie je svätá, kúpila od ZSSK staré motory a nezaplatila ich, tak ZSSK (aj z rôznch iných fóbií) zdvyhli na daľšie vozidla cenu.
all: z traťou BA hl.st. by sa dalo robiť všeličo, ale netreba zabúdať, že dôležitými obmedzujúcimi faktormi sú:
- tunely na hlavnej stanice, ktoré sa rekonštruujú už cca 20 rokov, sú bez troleju a cez deň je v prevádzke len jeden.
- stanica BA hl.st., ktorej peróny sú krátke a je ich málo
- stanica Lamač, kde su peróny s úrovňovým prístupom, čo pri hustej osobnej doprave prudko znižuje priepustnosť (kapacitu) celej trate.

Osobne by som doplnil zastávky pri novom Tescu a Patrónke(Kramároch), zrušil Železnú stud., zastávku v DNV( neviem si však predsaviť ako tam lezú ludia), vybudoval dlho plánovanú spojku Ahoj - Lamač a tým odklonil nákladnu dopravu z Hlavnej stanice, atď...
Reply on: Papyr #27364:

Gastroskopia? Co je to? Analyza zvratkov? /vomit/ ?
Vy ste tu teda dobre kecali cez vikend, nevlazdem a ani sa mi nechce to cele citat. Ale k jednej veci, co sa tu rozoberala: tram do DNV. Neviem kto tu uz hovoril ze by mohla ist po vlakovej trati, ale je to blbost. Lebo najprv by to muselo byt nieco ??idne, a navyse si neviem predstavit kde by to odbocilo na tram siet, lebo ak v Dubravke, tak je to blbost, nakolko by sa to vlieklo cez celu Dubravku a Karlovku kym by to doslo do mesta. Dalej mam vazne obavy ako by sa to zmestilo na vlakovu trat, kde je uz dnes dost velika vozba, BRKS sa do toho este tlacia, dalej ake by boli poplatky ZSR, etc. Je to samozrejme technicky riesitelne, ale myslim si ze lacnejsie a efektivnejsie by bolo potiahnut tramvaj do DNV, tam dve samostatne vetvy, jednu do sidliska, potom dopava az k sucasnej zastavke Novoveska (pri Poste, tam je aj miesto na dvojkolajne obratisko), druhu poza DNV okolo stanice do VW. K tomu jednu SORovu doplnkovu linku z Tehelne na Hriadky. Alebo jednu trasu cez DNV, aj ked by si to mozno vyziadalo asanacie casti zastavby v starej DNV. Ale nechal by som aspon jendokolajnu spojku priamo do zavodu VW, pred smenou by tam jednosmerne chodili vozy s robotnikmi, po smene zas jednosmerne smerom do mesta. Akurat by sa muselo spravit dost velike obaratisko, aby sa to tam pomestilo. ?
Reply on: Vladimír #27344:
15 minut na okraji mesta je povazovatelne za aktraktivny interval. Kor na zeleznici. A kapacitne to staci (vlak poberie vsetky 21-ky, ktore by za tych 15 minut isli.)

Off topic: drzte mi palce, idem prave na gastroskopiu. (doslova a do pismena grcajuci smajlik) 😞

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.