Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
S499.1023:
reklamné tabule: napísal som, že je dobré, že tam sú a napísal som aj dôvody a ty si na to reagoval vetou, že svoje názory čerpám s volebného programu pravicovej strany. Ak si to nemyslel tak ako som to pochopil, ospravedlňujem sa.

Rozdelovanie strán na pravicové či ľavicové, stredoľavé, liberálne, komunistické, či socialistické je trochu zavádzajúce. Ja by som od toho označovania vymysleného jedným politológom upustil, keďže každá strana je tvorená ľudmi s rôznymi názormi. Nikto nie je vyhranený pravičiar, lavičiar, liberál,... anarchista. Každý máme svoje úchylky. Ty trolembusy, ktoré by si napchal všade a to aj bez dopadových, ekonomických a iných štúdií. Tak to nefunguje a vždy treba nájsť najvhodnejší variant s ohľadom na podmienky, ktoré sú dané kritériami miesta, času,... Takže ak by som mal použiť zaužívané označovanie politických a iných názorov čo sa ekonomiky a sociálnych vecí týka som takpovediac pravičiar, čo sa úlohy štátu týka som liberál, a takto by som mohol ísť ďalej a ďalej. Vlastne ani čo sa ekoomiky týka nie som vyhranený pravičiar. V niečom áno - rovná daň, ale nikdy nepristúpim na názor, že štát musí prestať regulovať trh úplne. Čiastočne áno, no úplne odstránenie regulácie by znamenalo napríklad aj zrušenie reklamačnej lehoty a určoval by si ju len predajca či výrobca. V istých veciach je regulácia dobrá, v iných nie, ako napríklad dotovanie cien energií či poľnohospodárstva, či rôzne kvóty na dovoz tovarov. Prečo u nás stojí kg cukru 25,- a svetová cena je 12,-

Neviem koľko máš rokov, no hovoria ti niečo rodové, sexuálne a spoločenské stereotypy? To len k tomu mladému čiže bezpodmienečne naivnému.

A ak naivita znamená, že sa snažím hladať najoptimalnejšie riešenie (samozrejme nie vždy sa mi to podarí) a čakám konštruktívnu kritiku a namiesto toho sa dočkám nie príliš kritických príspevkov (kritických v tom pravom slova zmysle). A že verím tomuto mestu a tomuto štátu a že si myslím, že tento tát sa uberá správnym smerom, popri iných ktorí dokázali len zdrhnúť do zahraničia a zpoza hraníc nadávať bez toho aby sa snažili niečo zlepšiť doma, tak som naivný. (odporúčam pozrieť film Pelíšky a potom sa zamyslieť nad tým, komu bol ten film venovaný)
Tým sa nechcem nikoho dotknúť či uraziť ho, nepoznám dôvody prečo republiku opustili, len mám názor, že doma by pomohli viac. Trebárs aj v hlavnom meste, kde začínajú chýbať kvalitný a kvalifikovaný ľudia a obrazom toho je dlhodobo napríklad aj Dopravný podnik.

Toto je na dlhšiu debatu, ak budeš niekedy v BA môžme sa stretnúť pri pive a pokecať o všetkom, už to tu nechcem zaťažovať OT.

bigmac: nepasujem sa odborníka, nikdy som to nerobil a v predpisoch sa nevyznám, no práve otom je kritika. Ja alebo niekto napíše ako by si to predstavoval a ty alebo niekto zhodnotí, že je to možné, ale len ak sa splní ....
No zrejme ma nepresvedčíš o tom, že nejaký predpis zakazaje v konečnom dôsledku aby z DNV chodili osobné vlaky každých 15minút. Kým pôjde ďalší, tak ten prvý bude už na Hlavnej stanici. To čo by nás stála výstavba takej električkovej trati sa môže dať na zadrátovanie Petržalky aj s nákupom nových trolejbosov a DNV by bola ubsluhovaná vlakmi.
Reply on: bigmac #27287:
Moj nick sa do sucasnej polohy vyvinul z "Eso" a islo primarne o poziadavky na kratky a dobry nick pre Orange sms forum. Na masinu som vtedy konkretne nemyslel aj ked ES499.0 a E499.2 ja osobne povazujem za najkrajsie hnacie vozidla byvalych CSD. Na Slovensku sme 4-znakovy autoblok nikdy nemali a vypadol aj z D1. Trojznakovy autoblok sa zasadne robi len na tratiach so zabrzdnou vzdialenostou 1000m a v ramci setrenia sa oddiely casto neodovodnene predlzuju - menej odd. navestidiel, menej vystroja KO - mensie naklady. Tym stlpcom 7 ZCP neviem co si myslel (cas odchodu/prechodu), asi 8-my, kde je v/%, ze?
Podla mna UZ DAVNO mala byt v DNV a Lamaci urobena zastavka na sucasnej vlakovej trati a mali tu premavat spoje typu VW - Lamac - HlSt a potom jeden na nove NoveMesto / druhy na Vinohrady - Vajnory. Uznavam ze su aj uzasnejsie a "koncepcnejsie" riesenia ale uprimne povedane, z tychto vizii som uz nejaku dobu poriadne ? !
re esicko: ano, iste, rozhladove pomery, miestne pomery, zabrzdna (skratena,4znak.atb) vzdialenost 400/700/1000m, tratova rychlost, 7.stlpec zcp... ja viem o co ide, len ktosi tu alebo ma medzery, alebo si zeleznicu predstavuje ako cestu pre motorove vozidla skrizenu s elektrickou a veri tomu, ze tie farebne svetielka na "tych semaforoch" naskakuju ako na krizovatke bajkalska#trnavska a nemaju ani tusenie, ze doprava a preprava vobec nie je to iste, pricom kdesi su vo svojom vnutri presvedceni, ze "ludia sa dopravuju a naklady prepravuju". a ani nevedia ako hrozne sa mylia...
ten nick je podla ktoreho esa? ES499.1 alebo podla normalnej masiny? 🙂 alebo to nema nic spolocne a je to len nahoda? neviem, pytam sa
Reply on: S499.1023 #27284:
Chapem, ze volnych 560 nie je nazvys, ale ziadnu inu obojsmernu osobnu mrchu na striedavinu na nasich kolajach nemame. A pokial by ludi z DNV doviezli k vlaku, ktory by nasledne isiel napr. az do tej Trnavy, ci kde, tak by mozno stacila mensia uprava obehov. Mozno nie. Je to sice Kellerovske riesenie (navoz na kapacitnu dopravu), ale co tam je dnes?

A priekopnik tyristorovej regulacie v CSSR sa mi zda vzdy vhodnejsi ako posrany Ikarus (alebo Karosa), v ktorom sa vezie 250 ludi a za jazdy a stojac v zapche cuchaju parfemovane vyfukove plyny.
re dnv: poznam par ludi, co jazdia vlakom dnv-bnm a (aj s prestupom bhl) len preto, ze to je najrychlejsie riesenie. ale na zst dnv to maju 5min pesi a z bnm maju do firmy autobus.
zssk(vtedy este zsr) sa uz raz s dpc nedohodli na linke 55 filialka-slovany-predmestie-vychod, dovodom bola cena.
re j: kde si ziskal ten prepocet, ze ked 2km nebudem mat zastavku elektricky, ze sa to proti nafte predrazi?
cela tato polemika ma len utvrdzuje v tomto:
zeleznicu zaintegrovat do mhd hlavne tarifne bez nutnosti dalsieho zvrhleho bid doplatku a nechat ju jazdit +/- tak, ako jazdi
okamzite zacat s vystavbou tram trate rychlodrazneho typu cez sidlisko a staru dedinu okolo zst do vw. (priamu spojku mimo sidliska mozeme zvazit ako jednokolajku, manipulacna trat, kridlo k linkam, atd)
v prahe sa z libne na hln taktiez dostanes aj vlakom, aj tramvajou a urcite nikomu nie je divne, ze na to staci rovnaky cestovny doklad. dokonca aj metrom.
Reply on: J #27271:
Pokiaľ ma protistrana presvedčí o svojich argumentoch, ustúpim. Možno, ak bude fobust do mňa ešte rok búšiť so svojimi relatívne racionálnymi argumentami, možno sa stanem priaznivcom metrového rozchodu. Lenže argumenty typu povedal Mikloš v televízore neberiem. A kde Ťa osočujem, mohol by si citovať? Ak som konštatoval, že Tvoja argumentácia je ako vytiahnutá z volebného programu ODS, tak to nie je osočenia ale konštatovanie. A ako deklarujúci sa pravičiar by si na to mal byť hrdý. Ale inak máš pravdu - ak niekto dokola omieľa to isté, hoci mu to iní už mnohokrát vyvrátili, začínam nadávať, lebo vecná diskusia nemá cenu. K tomu myslím s Tebou ešte nedošlo, Ty nie si hlúpy, len mladý a naivný ?.
A ešte by som Ťa opatovne poprosil - kde že som to napísal, Rže reklamné tabule v 21Tr sú blbosť, ako si ma bol osočil ? ?
Re #27273 Sarko: Aby som bol presný, žiadna T3M série 76xx nemala zadný panel. Či ho majú TSM zo série 77xx, ulepené z T3SU, neviem. Ale silne pochybujem.
Re #27280 Papyr: Ty si tiež zástancom teórie ČD, že chaotickým presúvaním vozidiel medzi depami rastie ich počet ?? Pre SM488.0 by som vedel stovky vhodnejších výkonov, lenžeč kde ich vziať? Nehovoriac o tom, že moderné a lákavé vozidlo predsa len vyzerá inak ako priekopník tyristoroej regulácie v ČSSR. Inak pokiaľ nebude v DNV zastávka minimálne na viadukte nad benz. pumpou, tak náhrada MHD vlakmi by viedla jedine k zvýšeniu odporu ľudí k MHD a nárastu počtu vlkov, sediacich v plesnivých Š12O ako komfortnej a ekologickej alternatíve k MHD
L21 usek Kremencova - Kooperativa (sic) zvlada podla trafikonu za 25 minut (je mi jasne, ze realne to najma v spicke musi trvat viac). Vlaku to z DNV na Hlavnu stanicu trva od 13 do 19 minut. Ked si k tomu z pohladu cestujuceho priratate cas nutny k presunu zvazacim autobusom a naslednemu pesiemu presunu do/z vlaku, vychadza to tak isto, ako priamy bus, ktory mu navyse ide takmer k domu, nemusi kvoli nemu prestupovat a ma lepsiu nadvaznost ostatnej MHD. Ako by ste chceli motivovat obyvatelov DNV, aby chodili vlakom? Tym nechcem obhajovat sucasny stav, len ci by o tie vlaky z DNV bol vobec medzi cestujucimi zaujem...
Reply on: J #27277:
Zeleznicny predpis D1 Ceskych Drah, v ktorom je len malo odchyliek oproti slovenskemu, bolo mozne najst na adrese www.volny.cz/mikulda/d1/. Bigmac, naviac rozmiestnenie oddielovych navestidiel autobloku ovplyvnuje este vela inych subjektivnych i objektivnych faktorov. Papyr, myslis, ze volne 560-tky cakaju len na zavolanie?
Reply on: Andy #27279:
ak zistis, kde dnes ta sranda jazdi, daj mi plz vediet. ?
Reply on: J #27277:
Presne tak. Nie je problem v najhorsom pripade zobrat dve trnavske jednotky 560 a rano ich nechat vplietat sa medzi normalne vlaky tak, aby celkovy interval v smere DNV-BA bol 15 minut a lokalnu obsluhu DNV urobit k vlaku. Samozrejme, pri ponechani priamej linky niekam k Dubravke.

Vyhoda tohto riesenia: da sa zaviest od zajtra, ked k tomu bude (v Zlocineckej spolocnosti, a.s. a Otravnom podniku) vola.
Reply on: NNDRO #27278:
Uz si ju dnes videl?
6401 RULEZ ?
bigmac: No už si len pri tých výhodách električky zabudol na tú vec veľmi dlhá trať bez jedinej zastávky - ekonomicky nevýhodné. Samozrejmeraz by to bolo dobré, ale no money no funny.
Už dnes v DNV stojí množstvo vlakov či už z Viedne alebo zo Záhoria, takže by ich až tak veľa nebolo treba pridať. Zase nehovorme to sa nedá. Nepoznám predpisy ŽSR, ale určite existuje spôsob aby ráno medzi 6:00 a 8:30 oddišlo z DNV deväť vlakov.
Reply on: COLOR #27267:
Na BA - hl. st. nie je normálne strážená úschovňa batožín???
re j, tram do dnv: zopar dovodov preco tahat elektricku do dnv: vyhody elektrickej trakcie, vysoka prepravna kapacita, vysoka cestovna rychlost, najnizsie naklady na miestokilometer, produktivita prace vodica je vyssia ako u a(t)busu, odpada nutnost platenia za pouzitie dopravnej cesty zsr...
re j, tram do dnv: kolaje zsr tam sice vedu, ale akosi extravilanom. do vw ziadne dalsie zeleznicne kolaje tahat netreba, tam uz je vlecka, dokonca ciastocne elektrifikovana. stanicu do sidliska? dobre spytam sa, aka bude dochadzkova vzdialenost? desiro? ja viem, ze sa ti paci, aj mne, ale aku ma kapacitu? menej ako k2. naco elektricku do dnv? najhustejsi mozny interval autobloku je asi 6min. pri cestovnej rychlosti 60km/h. pred ECvlakom musi byt aspon 2nasobok. co s tou vozbou co tam je..? jeden tratovy oddiel ma 1km, to vies? a vies aj ze v 1 oddieli moze byt najviac jeden vlak? doporucujem nastudovat predpisy:
-d1zsr, -d2zsr a vela inych, na zsr sa totiz jazdi podla rozhladu len mimoriadne a aj to max30km/h. ak pojdem elektrickou, dovezie ma napr. na safko, kam ma dovezie desiro? a preco mam tankovat naftu, ked mozem jazdit na elektriku? viem preco nejazdit inak ako elektricky: ina trakcia neumoznuje rekuperaciu.
S499.1023: Všetky T3M nemajú zadný ovládací panel? No v KE máme obmedzovač len na T3Mod, a to presne na 60 km/h a ani o stotinu to nepustí ani voľnobehom z kopca. Narážal som však na BA, tam toho máte isto viac.
pridal som vam clanok o vykolajenej eslektricke
Tu je pre istotu este raz
http://bratislava.sme.sk/clanok.asp?cl=1305522
Reply on: bigmac #27191:
A na čo stavať tram do DNV keď už tam sú kolaje ŽSR. Ale zase tiež by sa mi lúbilo voziť sa elinou až do DNV, no bolo by to zbytočné. Treba kúpiť zopár vlakov Desiro (len pretože sa mi lúia inak neviem o nich nič), potiahnuť kolaje až ku vchodom VW, postaviť stanicu na sídlisku v DNV a v Lamači a môže sa jazdiť ?

S499.1023: Možno preto, že som pravičiar, ak ešte stále chcete používať takéto rozdelovanie strán. To však nič nemení na tom, že je to môj názor a akonáhle ti dôjdu argumenty začínaš osočovať. A to som si všimol, že robíš aj na iných diskutujúcich. Najprv som si myslel, že ma máš len v zuboch tak som si to nevšímal, no teraz viem, že diskusia s kritikou u teba nie je možná.
A ešte text s dispečera. estetično v MHD je dôležité, ale nesmie byť prioritnejšie ako funkčnosť. Čonatom, že Citaro je krajšie ako Solaris, keď sa do našich podmienok SU viac hodí.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.