Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
S499.1023: Všetky T3M nemajú zadný ovládací panel? No v KE máme obmedzovač len na T3Mod, a to presne na 60 km/h a ani o stotinu to nepustí ani voľnobehom z kopca. Narážal som však na BA, tam toho máte isto viac.
pridal som vam clanok o vykolajenej eslektricke
Tu je pre istotu este raz
http://bratislava.sme.sk/clanok.asp?cl=1305522
Reply on: bigmac #27191:
A na čo stavať tram do DNV keď už tam sú kolaje ŽSR. Ale zase tiež by sa mi lúbilo voziť sa elinou až do DNV, no bolo by to zbytočné. Treba kúpiť zopár vlakov Desiro (len pretože sa mi lúia inak neviem o nich nič), potiahnuť kolaje až ku vchodom VW, postaviť stanicu na sídlisku v DNV a v Lamači a môže sa jazdiť ?

S499.1023: Možno preto, že som pravičiar, ak ešte stále chcete používať takéto rozdelovanie strán. To však nič nemení na tom, že je to môj názor a akonáhle ti dôjdu argumenty začínaš osočovať. A to som si všimol, že robíš aj na iných diskutujúcich. Najprv som si myslel, že ma máš len v zuboch tak som si to nevšímal, no teraz viem, že diskusia s kritikou u teba nie je možná.
A ešte text s dispečera. estetično v MHD je dôležité, ale nesmie byť prioritnejšie ako funkčnosť. Čonatom, že Citaro je krajšie ako Solaris, keď sa do našich podmienok SU viac hodí.
Uff,práve som sa vrátil zo Stuttgartu,zaraz idem spať,tak len krátko:k výkoľaji-kto nič nerobí nič nepokazí,tak by som KRABUSTa nechal na pokoji.Ja som tiež mal vidlicovú bez výkoľaje keď som sa na triangli točil a zabudol som,že som kolo predtým vymenil sólo za súpravu...Pre Sarka:bratislavské T3M nemajú zadný panel.Sarko:vy máte v zrýchľovačových T3 obmedzovače?Alebo v anakondách prúd prípravy?A aké preskoky na kolektoroch?Akých kolektoroch?Na kolektoroch IGBT tranzistorov v tej jednej T3MOD?Pre vysvetlenie-sériový motor má komutátor...
Pred chvilou reprizovali na CT2 Jihomoravsky Vecernik, bol tam Durkovsky a Brnensky primator a tocili o tom, ze Bratislava sa chce poucit z Brnenskeho integrovaneho systemu a Brno sa chce poucit o predaji bytov do OV.
fuj aj s takym telefonom, vsaj mi na palci rastie mozol väcsi ako od krompaca a lopaty. budeme operovat, najlepsie elektrickou, amputovat okolkom, spisovne okolesnikom, nach sa ludevit s. nemobracia v rove na narodnyjom temötò...
Reply on: Sammy #27263:
Some months ago there were some storage boxes, but I really don't know if it is available for now 😞 Only one I know are some boxes in IKEA ? . But what is real? Try to keep your luggage on the train station, but if it is closed, I can't help you for now.
re vykolaj: a este trosku terminologie:
VIDLICOVA JAZDA nastane vtedy, ked sa kazdy podvozok dostane do inej vetvy, ci uz zlou technikou jazdy, alebo nezelanym prestavenim vyhybky medzi jednotlivymi podvozkami (kolesami) alebo zavadou prestavovacieho mechanizmu. voz moze, ale nemusi nasledne na to vykolajit. VYKOLAJENIE nastane, ked z akejkolvek priciny co i len jedno koleso opusti kolajnicu, ci uz na vyhybke alebo v obluku, alebo priamej kolaji. vidlicova jazda moze byt pricinou vykolajenia, nie vsak naopak (ako to tvrdi isty nemenovany exinstruktor a nehodovy dispecer dpb)
re vyhybky: podla typu prestavnika by sa este dali rozdelit (zjazdove) na samovratne, bez zakladnej polohy a volne. volne je to, co spominal sarko, teda vybrate pruziny a rozpojene tiahla. dp praha to pouziva vo vacsine krizovatiek ako zjazdove. ako rozjazdova sa da pouzit len nudzovo a vtedy treba postavit a zabezpecit kazdy jazyk zvlast do ziadanej vetvy. vyhybka bez zakladnej polohy pri prejazde po hrote zostane v tej polohe, v ktorej ju zanechal posledny podvozok, co nou presiel. ma spojene tiahla a pruziny, ktore ju dotlacaju do niektorej z dvoch moznych poloh. pre cuvanie je bezpecna dovtedy, kym sa neroztrhne tiahlo, potom totiz stoja oba jazyky v krajnych polohach a cuvanie do nej je 100% vykolajenie. samovratne vyhybky stoja v zakladnej polohe, do ktoqej sa vzdy vratia po prejdeni z ktorehokolvek smeru. pred cuvanim do nej ju treba najprv prejst vsetkymi kolami voza za hroty a presvedcit sa o jej polohe, prip. ju prestavit pre ziadany smer. (to sa vcera nestalo a nasledky vid foto).
re sarko, cuvanie: urcite je bezpecnejsie zacuvat z kabiny opatrne podla zrkadiel, ako bezhlavo zo zadneho panela. skor si bezny clovek vsimne, ze nanho cuva kachna ked je za nou, ako ked kraca povedla nej a primackne ho to o stlp alebo zabradlie, ked to lezie krizom von z kolaje o com nemusi vediet ani sam vodic, kedze vzadu nemas zrkadla. a nemozes vzajomne porovnavat k2s a kt8. vysvetlim: k2s ma o cca 8m menej a hlavne nemas na konci rovnocenne stanoviste, tak ma nik nepresvedci o tom, ze za danej situacie, s danym typom vozidla a na danom mieste bolo bezpecnejsie cuvanie zozadu ako spredu. ak by tam mal kt8, tak by to mohlo byt ine, ak by tam mal kt8 so zrkadlami v b-bude, tak by to urcite bolo ine.
I will be taking a train from Vienna to Bratislava for the day. I will have my luggage. Is there a place to store your luggage for a few hours in the train station?
Reply on: bigmac #27255:
Z tej vcerajsej kofoly?
Reply on: galiyosha #27260:
Áno, presne tak. Neúplne prejdená a neskontrolovaná výhybka postavená do nesprávneho smeru je 1:2 príčinou výskytu tzv. vidlicovej jazdy. ? Aj keď je istota, že je výhybka postavená v správnom smere, vedome by sa aj tak nemalo riskovať. Je to síce málo pravdepodobné, ale niekedy sa stane, že jazyky po prejdení po hrote nedoliahnu (nevyčistené nánosy v mechanizme..), a to tiež môže byť príčina vidlicovej jazdy. V KE sú vo vozovni z niektorých zjazdných výhybiek pružiny vybraté (jazyky sa údajne menej opotrebúvajú..), takže jazyky po prejdení kolies ostanú postavené v tom smere, z ktorého vozidlo prešlo, nemožno však do nich cúvať.
Reply on: Sarko #27259:
Aha, cize v momente, ked po tej vyhybke prechadzal smerom vpred (tj zo Sturovej na Spitalsku) bola ta vyhybka vlastne prestavena z Namestia SNP na Spitalsku, len tlakom kolies sa jazyky "docasne" presunuli na "spravnu" stranu? Potom to uz rozumiem. Vdaka za vysvetlenie.
Reply on: galiyosha #27258:
Ak by bola výhybka postavená v smere zo Špitálskej na Štúrovu, nedošlo by k vykoľajeniu. Počas prechádzania kolesa síce dôjde ku presunu jazykov na opačnú stranu, ale pružina prestavníka ich vráti do pôvodnej polohy, v akom je výhybka prestavená.
bigmac: Ja len ohladne toho vykolaju nechapem jednu vec. Ako sa mohlo stat, ze sa ta zjazdova vyhybka nastavila do odbocky, teda smerom z Namestia SNP? Ved ked cez nu prechadzal dopredu, tak musela byt nastavena smerom priamo, tj smerom zo Sturovej. Alebo mi nieco podstatne unika?
Reply on: bigmac #27251:
No cúvať z kabíny bez toho, že by mu niekto pískal alebo vysielačkou, by mohlo dopadnúť ešte horšie. Škodu na prípadnom ľudskom živote by už DPB nevyčíslil. Mohol pokojne prejsť len pár metrov ďalej a potom pokojne cúvať. Ten falošný pocit veľmi dobre poznám, na košickom meracom vozidle som na R-dráhe cúval tlačidlom s odhadnutou 50-kou a kolega mi z kabíny zakričal, že tých 70 km/h by už mohlo stačiť. ?
Připomínám možnost hlasovat pro tento web v anketě Dopravní web roku 2004 v kategorii Soukromé weby :: Dopravní prostředky.

Hlasování je možné na stránce http://anketa.vhd.cz/0401/hlasovat.php?id=http://www.imhd.sk do 31.3.2004...

Všem, kteří v anketě jakkoliv hlasovali, děkujeme.

Sl
?damy? a pani dobru noc vam prajem. vidim 3jmo, idem cuchat perie.
Reply on: d3k0 #27248:
A čo obmedzovače a príprava? ? Inak v KE v dôsledku trvalého prekračovania najvyššej dovolenej rýchlosti vozidla určenej výrobcom dochádza k častému vytekaniu prevodoviek a údajne aj k preskokom na kolektoroch.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.