Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
re beus: to co tam pises za ptakoviny? s k2s si sa zrazil? ake solo kolieska? to je snad pokus o kulturnu vlozku, nie? od hocikoho ineho by som to cakal... ked ti budu oklepavat voz, tak vlez do kanala a pozri si to odspodu! taktiez aj 2napravaky. ako mozes byt vodicom elektricky?? alebo si len drzitel vodicaku? pripada mi to tak, ako keby tu bol sarko tvojim nickom prihlaseny... des!
Beus:Sluzi Ti nesmierne ku cti,ze sa ku svojim chybam hlasis a na rozdiel od isteho kosickeho vseveda netvrdis,ze si iba chcel vyvolat zmatok:-).Samonosne karoserie snad nikto u drahovych vozidiel pouzivat nechce.Posledny zufaly pokus v podobe zvratenych polosamonosnych motorakov M240.0 a ich rovnako zvratenych privesakov Balm-k/Bix/Btx761 bol snad dostatocne preukazny...a u gumokolov ma samonosna karoseria svoje nevyhody aj vyhody.
Reply on: bigmac #26979:
bomba příspěvek, již 10 minut se dusím smíchy a celou scénku si představuji live!!! Vysoké bodové ohodnocení for bigmac & S499.1023!!! A samozřejmě cena diváků pro ing. Pertinaxe. Myslím, že budu muset zas někdy do Blavy zajet.
spokojný čitateľ

spokojný čitateľ

skúška WAPu
Na Markíze práve (už) beží film "Šťastie beží v nedeľu" s početnými zábermi prototypu T2 #6002 v bratislavských uliciach.
Keby niekto chcel vidieť...
Reply on: QUAKEMAN #27002:
Za ziadneho odbornika som sa nikdy nepasoval a dobrovolne sa priznavam ze napriklad takemu S499.1023 svojimi vedomostami nesiaham ani po kolena, ale to "prd vies" si snad trochu prehnal. Niektore veci co som napisal, pramenili z informacii, ktore sa ku mne dostali este davnejsie, a asi neboli celkom presne, takze OK, za nepresnosti a mylne zavery sa vsetkym ospravedlnujem, nikto nie je neomylny.
Ale inac, sam sebe si tak trochu protirecis, ked v jednom prispevku pises, ze dvojnapravaky jazdili dlhe roky bez problemov, a v dalsom ze im praskali ramy pojazdov a lamali sa kasne, co mi ako bezproblemova prevadzka nepripada...:)
S tym rozpadavanim som zrejme mylne generalizoval vlastnosti niektorych dnesnych vozov (cize koncepcne starych tak 20-30 rokov) aj na nove tramvaje, ale kedze s nimi nemam skusenosti, mozem sa mylit, hoci si myslim ze to ukaze skor cas - karoseria pocas jazdy dost pracuje, a ked vydrzi takto pracovat 10-20 a viac rokov bez rozpadnutia, potom sa bude dat povedat ze je dobra.
A podla mojho skromneho nazoru koncepcia samonosnej karoserie je omyl prirody, a budem si to mysliet dovtedy, kym ma niekto nepresvedci ze sa mylim, ale zatial sa o to nikto nepokusil 🙂
Ale inac este raz sorry vsetkym za moje nevedomosti, mam sa este co ucit a sam to dobre viem, hoci to nie vzdy tak vyzera.
Hlavne maze
Beus:Tak tentokrat si to prepiskol,plne suhlasim s Quakemanom.V casoch dvojnapravakov sa kolajnice spojene rozchodnicami ukladali priamo na sotolinu.Quakeman:A ked tu budu predvadzat metrove Combino (len tak mimochodom,s akou sirokou skrinou?) tak to znamena ze ostane metrovy rozchod?Nevidim suvislost.Vsak ine ako metrove Combino tu predvadzat nemozu a to este neznamena,ze sa nemoze Petrzlenka postavit na 1435 a Combino kupit normalnerozchodne.
Re Beus: vydieť na tvojom príspevku že sa pasuješ za odborníka a prd vieš.1)"v casoch dvojnapravakov neboli trate tak zufalo neudrziavane ako dnes"-a to si Ty pamätáš ako to bolo lebo ja nie,dokonca z dobových prameňov som sa dozvedel že v niektorých rokoch boli niektoré trate v takom stave že bola premávka obmedzená na 5Km.2)"dvojnapravaky mali pevny pojazd zvareny z hrubych ocelovych profilov v ktorom boli vsadene cele napravy, a na ktorom bola kasna de facto len polozena, a takato konstrukcia sa ti len tak lahko nerozpadne"-omyl,boli nytované a praskaly rámi pojazdov a lámali sa drevené karosérie kôly velkému množstvu neodpruženej hmoty čoho dôkazom sú zachované niektoré his.vozy na ktorých sa zosiloval pojazd a drevené priečky karosérie."naproti tomu dnesne vozy s pevnymi "podvozkami" v podstate podvozky ani nemaju, maju len samonosnu skatulu, do ktorej su osadene solo kolieska, a kazdy najmensi zachvev pociti cela kysna, ktora sa svojou pevnostou zdaleka nechyta na pojazdy dvojnapravakov, a je podstatne nachylnejsia na postupny rozpad otrasmi"-další omyl,podvozky majú a to dokonca s dvojitým vypružením.A čo sa týka tvrdenia že sú náchylnejšie na rozpadávanie ako staré vozy to dúfam nemyslíš ani zo srandy,to sú akože všetci výrobcovia sprostý aby vyrábali nejaké šroty čo by asi povedali odborníci zo Siemensu,bombardieru atď.3)Zisti si a uvydíš.
re S449.1023: na nikoho neutocim, pozri vokol seba ako to vyzera. ano, mas pravdu, zoznam treba doplnit a ukoncit rozsudkom znejucim kopat do analu po kazdej radiale az k hranici mesta a spat!
Reply on: QUAKEMAN #26998:
Az na to, ze 1) v casoch dvojnapravakov neboli trate tak zufalo neudrziavane ako dnes; 2) dvojnapravaky mali pevny pojazd zvareny z hrubych ocelovych profilov v ktorom boli vsadene cele napravy, a na ktorom bola kasna de facto len polozena, a takato konstrukcia sa ti len tak lahko nerozpadne, kedze vsetko si odniesol pojazd, ktory znesie fakt vela; naproti tomu dnesne vozy s pevnymi "podvozkami" v podstate podvozky ani nemaju, maju len samonosnu skatulu, do ktorej su osadene solo kolieska, a kazdy najmensi zachvev pociti cela kysna, ktora sa svojou pevnostou zdaleka nechyta na pojazdy dvojnapravakov, a je podstatne nachylnejsia na postupny rozpad otrasmi; 3) ako si prisiel na to, ze vozidlo s pevnymi podvozkami je lacnejsie ako s otocnymi? 🙂
Reply on: QUAKEMAN #26998:
Keby to tak bolo, tak suhlasim. Ale mam pocit, ze usetrene peniaze by sa "pouzili" akurat na znizenie dotacie pre dopravny podnik... ?
Podlľa mňa sa sem vozidlo s pevnými podvozkami hodí,však a j staré vozy mali pevné podvozky a boli v prevádzke dlhé roky a bez problémov.A okrem toho vozy s pevnými podvozkami sú lacnejšie a ušetrené peniaze sa môžu investovať do úprav a opráv kolajového zvršku.
bígmac:Preco tu utocis na zasluzileho šotouška:)?Potom by bolo treba zoznam doplnit,nech sa niekto neciti ukrivdeny:).
Reply on: Andy #26988:
Vari niekto tvrdil, ze je problem vyrobit Trio ci Anitru na 1000 mm rozchod? Otazka je, ci sa vozidlo s pevnymi podvozkami do Bratislavy hodi. Ja si myslim, ze vzhladom na stav nasich trati urcite nie. Som velmi zvedavy na tu chystanu elektricku s otocnymi podvozkami z DPO Inekon...
re color: ja si taky ulf kludne dokazem predstavit aj v dunaji. a vsetkymi clankami. inak mam navrh, komu to dat otestovat. combino, ulf, eurotram, astru, satru, trio, vektru, anitru, cokolvek, aj jedine dvojkolie s vencom ozubenia a trakcakom. a ani kontroler mu netreba, aspon nebude mat co napalit... len aby to zvonec malo, najlepsie dobre peprny, potom ani brzdy netreba, vsak on to uz o cosi zapre... (dr.dpt.ing.vozokurvic rych***sky) jedna sluzba nim obsadena = 10rokov skusobnej prevadzky a tisice barierovych testov...
To fakt chcete Combino?
Reply on: bigmac #26992:
A predstavil si si ULF na nasej exkluzivnej jedinej na svete vyhybky samoprehadzowacej Hlawnostanicnej? Dva clanky na prve nastupiste, dva na druhe a tri zas na prve ? ? ?
re tr3mp, ulf: no, to vobec nie je zla myslienka... konecne by ta husenkova draha mala aj svoju husenku... krasna predstava, ako sa tam vlni po tych trabustich glajzach v blate polozenych... 😃
Reply on: QUAKEMAN #26986:
Ako je to s tým Combinom? Kedy by sa malo testovať?
Inak predpokladám, keďže sa začína pomerne seriózne hovorí o rozšírení električkovej siete, že začnú pracovať jednotliví výrobcovia elín a okrem testovacích autobusov sa začnú zjavovať aj testovacie električky. Takže sa môžeme tešiť na pekné fotky Combina vychádzajúceho z tunela, ULFu na Miletičke či vykoľajený Eurotram na výhybke na hlavnej stanici ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.