re S449.1023: na nikoho neutocim, pozri vokol seba ako to vyzera. ano, mas pravdu, zoznam treba doplnit a ukoncit rozsudkom znejucim kopat do analu po kazdej radiale az k hranici mesta a spat!
Az na to, ze 1) v casoch dvojnapravakov neboli trate tak zufalo neudrziavane ako dnes; 2) dvojnapravaky mali pevny pojazd zvareny z hrubych ocelovych profilov v ktorom boli vsadene cele napravy, a na ktorom bola kasna de facto len polozena, a takato konstrukcia sa ti len tak lahko nerozpadne, kedze vsetko si odniesol pojazd, ktory znesie fakt vela; naproti tomu dnesne vozy s pevnymi "podvozkami" v podstate podvozky ani nemaju, maju len samonosnu skatulu, do ktorej su osadene solo kolieska, a kazdy najmensi zachvev pociti cela kysna, ktora sa svojou pevnostou zdaleka nechyta na pojazdy dvojnapravakov, a je podstatne nachylnejsia na postupny rozpad otrasmi; 3) ako si prisiel na to, ze vozidlo s pevnymi podvozkami je lacnejsie ako s otocnymi?
Podlľa mňa sa sem vozidlo s pevnými podvozkami hodí,však a j staré vozy mali pevné podvozky a boli v prevádzke dlhé roky a bez problémov.A okrem toho vozy s pevnými podvozkami sú lacnejšie a ušetrené peniaze sa môžu investovať do úprav a opráv kolajového zvršku.
Vari niekto tvrdil, ze je problem vyrobit Trio ci Anitru na 1000 mm rozchod? Otazka je, ci sa vozidlo s pevnymi podvozkami do Bratislavy hodi. Ja si myslim, ze vzhladom na stav nasich trati urcite nie. Som velmi zvedavy na tu chystanu elektricku s otocnymi podvozkami z DPO Inekon...
re color: ja si taky ulf kludne dokazem predstavit aj v dunaji. a vsetkymi clankami. inak mam navrh, komu to dat otestovat. combino, ulf, eurotram, astru, satru, trio, vektru, anitru, cokolvek, aj jedine dvojkolie s vencom ozubenia a trakcakom. a ani kontroler mu netreba, aspon nebude mat co napalit... len aby to zvonec malo, najlepsie dobre peprny, potom ani brzdy netreba, vsak on to uz o cosi zapre... (dr.dpt.ing.vozokurvic rych***sky) jedna sluzba nim obsadena = 10rokov skusobnej prevadzky a tisice barierovych testov...
A predstavil si si ULF na nasej exkluzivnej jedinej na svete vyhybky samoprehadzowacej Hlawnostanicnej? Dva clanky na prve nastupiste, dva na druhe a tri zas na prve ? ? ?
re tr3mp, ulf: no, to vobec nie je zla myslienka... konecne by ta husenkova draha mala aj svoju husenku... krasna predstava, ako sa tam vlni po tych trabustich glajzach v blate polozenych...
Ako je to s tým Combinom? Kedy by sa malo testovať?
Inak predpokladám, keďže sa začína pomerne seriózne hovorí o rozšírení električkovej siete, že začnú pracovať jednotliví výrobcovia elín a okrem testovacích autobusov sa začnú zjavovať aj testovacie električky. Takže sa môžeme tešiť na pekné fotky Combina vychádzajúceho z tunela, ULFu na Miletičke či vykoľajený Eurotram na výhybke na hlavnej stanici ?
Pokial sa pamatam, tak jediny rozhodujuci argument DPB pre zmenu rozchodu je to, ze na 1000mm su drahsie vozidla. Ale ked uz kupia kombajny, tak naco menit rozchod.
re rozchod: 1000 kontra 1435mm. padlo tu vela nazorov pre/proti 1000/1435. co takto vytvorit rozchodove okienko? a uplne seriozne, so 4mi stlpcekmi v poradi vyhody 1000, nevyhody 1000, vyhody 1435 a nevyhody 1435? za predpokladu seriozneho prispievania podstatnymi vecami je to sanca ziskat ucely prehlad a na zaver podtrhnute scitane aj objektivny nazor na problematiku...?
Beus